Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-21, 17:09   #1
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skattetillslag mot pokerspelare


Vet inte om detta är rätt ämne men mod får gärna flytta annars. Hursom, igår morse knackade polisen på hos ett antal pokerspelare som misstänks ha undanhållit skatt på vinstpengar från utomeuropeiska spelsajter. Detta är ju såklart i viss mån relevant också för sportsbettare. Just dessa tillslag/brev verkar dock uteslutande handla om pokerspel. Utöver tillslagen så skickades det också ut brev till totalt 135 st pokerspelare som uppmanades komma in med uppgifter gällande detta. Se länkar nedan:

Nyheten:

http://pokermagazine.se/2012/11/21/s...-pokerspelare/

Brevet:
http://pokermagazine.se/2012/11/21/f...et-sin-helhet/

Intervju med SKV:
http://pokermagazine.se/2012/11/21/i...-skatteverket/

Senast redigerad av HL333982 den 2012-11-21 klockan 17:12.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 21:17   #2
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Intressant ämne. Om detta går som SKV vill, kommer dom börja jaga folk som lever/tjänar större summor på betting också? Tänker på dom som spelar på Pinnacle m.fl.

Telefonkiosk (känd pokerspelare) är en av dom drabbade. Saxat från ett pokerforum där Telefonkiosk skriver följande:
Citat:
Jag är också drabbad. Imorse kom två poliser från ekobrottsmyndigheterna och beslagtog min dator+laptop. Allt jag fick veta var att det rörde sig om "spel på internet".

Några timmar efter det kom det hem 3st från kronofogden med ett meddelande att dom på begäran av Skatteverket i Göteborg tagit en betalningssäkring på en del av min del i min och tjejens gemensamma fastighet.

Dessutom fick jag av dom ett beslut från förvaltningsrätten i Jönköping om hur mycket jag är betalningsskylig (ingen liten summa, dom yrkar på sjusiffrigt vilket är helt absurt). Det står att jag inom 14 dagar ska medge eller bestrida yrkandet från Skatteverket och jag kommer bestrida då deras siffror verkar vara helt felaktiga. Källan dom använt är www.playerscope.com, en sida jag aldrig hört talas om och deras siffror skiljer sig markant mot sånna jag kan få upp med OPR och Sharkscope. När jag söker på playerscope funkar det inte ens så hur dom kan ha en sån site som källa är för mig ofattbart.

Tidsperioden detta gäller är taxeringsåren 2009-2012.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 21:32   #3
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redbull Visa inlägg
Intressant ämne. Om detta går som SKV vill, kommer dom börja jaga folk som lever/tjänar större summor på betting också? Tänker på dom som spelar på Pinnacle m.fl.

Telefonkiosk (känd pokerspelare) är en av dom drabbade. Saxat från ett pokerforum där Telefonkiosk skriver följande:
Tror sannolikheten att de orkar jaga bettare är rätt liten. Läste i en intervju att detta handlade om ca 70 miljoner kronor som spelarna var skyldiga i skatt(!). Så mycket handlar det knappast om i betting. Dessutom finns ju inga turneringar eller tourer i bettingsvängen.

Läste också att SKV sållat ut spelarna genom att granska nätforum+databaser samt pokertidningar och annan media kring poker. De kan lätt kolla upp hur ett pokeralias ligger till resultatmässigt sen gäller det bara att hitta vem som står bakom aliaset. Det finns ju ingen motsvarighet till detta vad gäller betting. Här skulle de behöva gå genom e-wallets eller få info direkt av sajterna. Något de verkar vilja avstå ifrån, annars hade de gjort så för att fiska info om dessa pokerspelare.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td