Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-09, 18:12   #1
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3624
Standard

Sv.Spel tar bort erbjudanden...


Stärkt spelansvar utesluter bonusar

Därmed tar man nu bort rabatter och bonusar för alla spel. Svenska Spels VD Lennart Käll förklarar varför...

Stoppet gäller alla typer av spel där Svenska Spel rabatterar eller subventionerar spel. Det rör sig till exempel om när kunder kan ”köpa och få” en vara eller ytterligare spel, bonuserbjudanden för nya prenumerationskunder, välkomsterbjudanden med rabatterat spel eller t ex att betala för fyra veckor Eurojackpot men spela för fem.

– Vi ser en tydlig trend på spelmarknaden där bonusar och rabatter blir allt vanligare och där bolagen slåss om att erbjuda de mest attraktiva erbjudandena. Resultatet blir ett ökat spelande vilket i förlängningen kan innebära att konsumenter i större utsträckning får problem med överdrivet spelande. Det är en affärsmodell som inte är förenlig med vårt uppdrag, förklarar Svenska Spels VD Lennart Käll.

Stärkt spelansvar

Beslutet är en viktig del i det arbete Svenska Spel gör för att skapa en trygg och säker miljö på den svenska spelmarknaden.

- Vi kan fatta beslut som har negativ inverkan på våra intäkter, men som vi vet stärker omtanken om kunden. Våra produkter är populära och efterfrågade, även utan rabatter och bonusar, fortsätter Lennart Käll.

Omedelbar verkan

Beslutet träder i kraft omedelbart. Under en övergångstid kan du dock erbjudas rabatter och bonusar eftersom det tar tid att avsluta redan igångsatta aktiviteter och erbjudanden.

Beslutet att stoppa bonusar och rabatter gäller till exempel:
• När du som kund kan ”köpa och få” en produkt eller ytterligare spel.
• Bonuserbjudanden till nya prenumerationskunder.
• Välkomsterbjudanden med rabatterat spel eller erbjudanden som till exempel betala fyra veckor Eurojackpot men spela för fem.

Mervärden på Spelkortet utan specifika krav på köp av spel undantas från beslutet. Exempel på sådana tillfällen kan vara när spelkortskunder ges möjlighet gå på allsvensk fotboll eller få rabatt på restaurangbesök etc.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 18:19   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Antagligen lite påtryckningar från politiker på högre ort som vill förbättra sin pr son ligger bakom detta... Svårt att se att ett bolag som "bryr" sig så mkt om sina kunder kan ligga bakom detta helt själv.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 18:31   #3
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3624
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Antagligen lite påtryckningar från politiker på högre ort som vill förbättra sin pr son ligger bakom detta... Svårt att se att ett bolag som "bryr" sig så mkt om sina kunder kan ligga bakom detta helt själv.
Är otroligt trött på Sv.Spel (samt staten) som hela tiden försöker "lura" svenska folket att tro att dom är det ENDA goda spelbolaget som bryr sig om sina kunder istället för dom "onda" internetbolagen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1), bbx (+2)

Senast redigerad av Migge den 2013-10-09 klockan 18:32.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 18:43   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Våra produkter är populära och efterfrågade, även utan rabatter och bonusar, fortsätter Lennart Käll.

Tur han inte sa attraktiva också.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 19:40   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Planering inför framtiden? Om nu monopolet släpps kanske de vill införa restriktioner på att bolag inte ska kunna locka med erbjudanden etc..
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 19:54   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Om "monopolet" försvinner vad skulle det göra för skillnad för oss?

Jag är snabb och svarar på min egen fråga. Inte ett skit skulle jag tro då inte ens SS vill ha fler terminaler än nödvändigt i drift ute på stan.

Att Ladbrokes eller någon annan skulle smälla upp ett kontor på Sveavägen där man bara kan knalla in och lägga ett spel utan id-kontroll och eller öppnat konto, precis som nu alltså, tror jag inte ett dugg på.

Jag slänger iväg en öppen fråga ut i höstmörkret. Exakt vad skulle göra livet enklare (läs plånboken större) om monopolet försvann?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 20:29   #7
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte ett skit, monopolet är fan det bästa som hänt oss, den dag det försvinner blir det knappast soligare.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 20:34   #8
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3624
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Inte ett skit, monopolet är fan det bästa som hänt oss, den dag det försvinner blir det knappast soligare.
Och din motivering till att "fan det bästa som hänt oss" är...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:14   #9
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och din motivering till att "fan det bästa som hänt oss" är...
Titta hur det ser ut i övriga europa eller nordamerika, mer behövs inte. Så länge monopolet finns kommer vi få sköta oss själva, i samma stund man börjar titta på hur monopolet kan avregleras kommer man istället se på hur marknaden i stort kan regleras. Det finns ingenting positivt i det för oss.

Senast redigerad av Semicolon den 2013-10-09 klockan 21:15.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:33   #10
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3624
Standard

Det finns inget positivt heller med nuvarande Oddset/Lången-lista och mycket mer hos Svenska Spel!

För egen del så är jag överlycklig över att nätbolagen finns...Svenska Spel duger endast till att lägga sina slumpspel (Lotto/Eurojackpot) hos!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:39   #11
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6017
Standard

Finns det några andra bolag som erbjuder spel i liknande former av Stryket och Europatipset?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:44   #12
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3624
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Finns det några andra bolag som erbjuder spel i liknande former av Stryket och Europatipset?
Unibet har ju Supertoto (14 matcher)...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:51   #13
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Inte ett skit, monopolet är fan det bästa som hänt oss, den dag det försvinner blir det knappast soligare.
Jag är fan benägen att hålla med där.

Byter vi ut oss mot mig så stämmer det till 100 procent. Ja det handlar bara om pengar för den som inte fattade det.

Men det var då och nu är nu. Om det så kallade monopolet försvinner eller inte känns som en icke fråga. Har det väl egentligen alltid gjort. Om det skett för 10-15 år sen hade man kanske kunnat dra nytta av det. Men nu. Hur?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 23:03   #14
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3624
Standard

"Vi kan fatta beslut som har negativ inverkan på våra intäkter, men som vi vet stärker omtanken om kunden. Citat: Lennart Käll."


Att komma med budskapet att Sv.Spel gärna förlorar intäkter för att man har ett stort hjärta gentemot svenska folket är en dubbelmoral utan dess like...

Detta är endast fjäsk för vår regering för att säkerställa att spelmonopolet finns kvar för Sv.Spel och med det stora intäkter för bolaget...man vet mycket väl att på en öppen spelmarknad där Svenska Spel inte innehar en monopolställning så kommer man att tappa marknadsandelar!

PS. jag har med egna ögon sett deras interna säljkampanjer för ombuden & där budskapet är glasklart: sälj så mycket som möjligt av olika andelsspel till kunderna!

Finns inget budskap där om någon omtanke för kunden/kunderna utan endast hur man ska maximera försäljningen & i slutändan vinsten till Sv.Spel!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 23:25   #15
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ingen spelare spelar hos dem
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 23:47   #16
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Ingen spelare spelar hos dem
Där har du fel.

Men tack vare att spelare under många år fnissade åt 80 % payback och trippelkrav kunde andra samla i ladorna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 08:32   #17
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Där har du fel.

Men tack vare att spelare under många år fnissade åt 80 % payback och trippelkrav kunde andra samla i ladorna.
Ja, så är det ju, jag brukar kunna skrapa ihop ett 10-tal spel där per vecka.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 12:13   #18
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Titta hur det ser ut i övriga europa eller nordamerika, mer behövs inte.
Norge, Finland, Holland, Italien och ett par länder till har helt reglerad marknad. I Italien (och Danmark) är det inte monopol utan oligopol. Dvs "några" licensinnehavare. I USA är saken HELT annorlunda, endast 4 stater tillåter bookies, om jag minns rätt är det Nevada såklart, Georgia, Oregon och Delaware. I resten av Nordamerika är sportspel totalförbjudet...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 12:38   #19
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Norge, Finland, Holland, Italien och ett par länder till har helt reglerad marknad. I Italien (och Danmark) är det inte monopol utan oligopol. Dvs "några" licensinnehavare. I USA är saken HELT annorlunda, endast 4 stater tillåter bookies, om jag minns rätt är det Nevada såklart, Georgia, Oregon och Delaware. I resten av Nordamerika är sportspel totalförbjudet...
Är inte Nevada den enda delstaten som erbjuder sportsbetting? Trodde att de bookies som fanns till exempel i Delaware bara kunder erbjuda typ olika lotto och keno spel? Men kanske har missuppfattat SBR News
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 13:06   #20
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Är inte Nevada den enda delstaten som erbjuder sportsbetting? Trodde att de bookies som fanns till exempel i Delaware bara kunder erbjuda typ olika lotto och keno spel? Men kanske har missuppfattat SBR News
I Delaware går det att köra parlays, teasers och liknande, lite osäker på om singlar är tillåtet, men jag tror det.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 14:47   #21
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Norge, Finland, Holland, Italien och ett par länder till har helt reglerad marknad. I Italien (och Danmark) är det inte monopol utan oligopol. Dvs "några" licensinnehavare. I USA är saken HELT annorlunda, endast 4 stater tillåter bookies, om jag minns rätt är det Nevada såklart, Georgia, Oregon och Delaware. I resten av Nordamerika är sportspel totalförbjudet...
Ja, vill du ha det så? Skulle det bli bättre för oss på något sätt om saker och ting förändrades från det tillstånd vi har nu?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 17:43   #22
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Som det är nu får staten ingenting av de privata aktörernas kaka. Den dagen staten får för sig att den vill ha en del av kakan går det förmodligen ut över konsumenterna.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 20:48   #23
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Min åsikt är att staten inte överhuvudtaget skall hålla på med bookmaking. Klart att det skall finnas ett regelverk men på det sätt staten bedriver spel idag (via Sv.Spel och ATG osv) så är trovärdigheten noll. Låt de aktörer som kan sin marknad sköta sånt, fixa ett regelverk som tillvaratar konsumenternas intressen i högre grad istället.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 14:01   #24
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Från och med juni 2014 kommer Svenska Spel att införa krav på att allt spel, utom lottköp, registreras. Registreringen sker på individnivå, dvs. allt spel, utom lottköp, registreras på den person som lägger spelet.

JAG hade inte en susning om detta, men det kanske ni hade?
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 14:16   #25
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Från och med juni 2014 kommer Svenska Spel att införa krav på att allt spel, utom lottköp, registreras. Registreringen sker på individnivå, dvs. allt spel, utom lottköp, registreras på den person som lägger spelet.

JAG hade inte en susning om detta, men det kanske ni hade?
Gått en del reklam på TV om det..
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 15:53   #26
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Det är bara skumma storspelare som försvinner. Omsättningen kommer troligtvis minska till en början på Lången/Mixenspel. Men det struntar väl SS i, eftersom det inte är där de gör sin största vinst. De spelare som slutar spela lången med stora insatser kan knappast göra det bättre på nätet. Folk snackar ju hela tiden att man blir strypt om man råkar vinna lite för mycket/ofta på nätet.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 18:32   #27
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ohlzon Visa inlägg
Gått en del reklam på TV om det..
Inte i Thailand där jag bor!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 21:54   #28
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

man har höjt sina odds rätt så kraftigt i år.

jag själv kan ofta numera hitta högre odds hos SvenskaSpel än övriga nätbookies. Speciellt i de lägre svenska divisionerna är det värt att ibland ta en extra titt.

Vet inte om detta hjälper emot spelberoende... jag tror dock spelberoende är ett minimalt problem i dagens samhälle... Min erfarenhet säger mig att väldigt få sportspelare är "beroende" till den graden att det utgör ett problem för deras uppehälle/sociala liv/etc.

Troligtvis spelar 80% alla spelare för thrillern/extra nyttan i samband med match. Lägger några extra lappar inför en match på TV och nyttan/värdet man får utav det överstiger eventuell förlust ändå tänker nog de flesta spelare rationellt.

Lotto spelarna har jag fortfarande inte förstått mig på dock... Men vad jag förstått tillhör de det "äldre" gapet av punters...
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-12, 22:29   #29
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
man har höjt sina odds rätt så kraftigt i år.

jag själv kan ofta numera hitta högre odds hos SvenskaSpel än övriga nätbookies. Speciellt i de lägre svenska divisionerna är det värt att ibland ta en extra titt.

Vet inte om detta hjälper emot spelberoende... jag tror dock spelberoende är ett minimalt problem i dagens samhälle... Min erfarenhet säger mig att väldigt få sportspelare är "beroende" till den graden att det utgör ett problem för deras uppehälle/sociala liv/etc.

Troligtvis spelar 80% alla spelare för thrillern/extra nyttan i samband med match. Lägger några extra lappar inför en match på TV och nyttan/värdet man får utav det överstiger eventuell förlust ändå tänker nog de flesta spelare rationellt.

Lotto spelarna har jag fortfarande inte förstått mig på dock... Men vad jag förstått tillhör de det "äldre" gapet av punters...
Det är en chimär.
https://www.sharps.se/forums/280959-post383.html

Sen kan man ju hitta odds där ändå men dom fanns i lika stor/liten utsträckning tidigare.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 08:48   #30
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Inte i Thailand där jag bor!
Var i Phuket bor du ?
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 08:51   #31
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Karon Beach
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 09:18   #32
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Karon Beach
Nice ! Vi var på Koh Samui i vinter. Bara varit hemma en vecka men med dettta gråa vädret så längtar man redan bort igen Blir kanske Phuket till hösten. Bor du hela året i Thailand ?
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 09:24   #33
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stooges Visa inlägg
Nice ! Vi var på Koh Samui i vinter. Bara varit hemma en vecka men med dettta gråa vädret så längtar man redan bort igen Blir kanske Phuket till hösten. Bor du hela året i Thailand ?
Bott här 1½ år nu, har inga direkta planer att flytta. Skall till Sverige på semester i Juni bara. Om du kommer hit så kan jag fixa schysst boende på Guesthouse i Karon till bra priser. Skall du stanna länge så har jag även kontakter på bungalows...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 12:01   #34
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Om det är semester när du kommer till Sverige vad är det då på Karon Beach?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:52   #35
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Om det är semester när du kommer till Sverige vad är det då på Karon Beach?
Det är i Karon jag utövar mitt YRKE Wagge! Det är här jag bor, det som är HEMMA numera...där jag lägger hatten om kvällen.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 13:07   #36
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Jävla TRAMS! Hålla på med sån här totalt ovidkommande sörja och sedan köra på som svin på Casino Cosmopol! Räcker stå på casinot två timmar en vardag mitt på dagen för att se dussintals spelmissbruk are i alla åldrar som totalt mörklägger sin månad på ett par timmar på Svenska Spels "scen" mitt framför ögonen på personal! Höjden av dubbelmoral! Jag spyr!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), madjedo (+1), Migge (+1)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-15, 16:08   #37
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jävla TRAMS! Hålla på med sån här totalt ovidkommande sörja och sedan köra på som svin på Casino Cosmopol! Räcker stå på casinot två timmar en vardag mitt på dagen för att se dussintals spelmissbruk are i alla åldrar som totalt mörklägger sin månad på ett par timmar på Svenska Spels "scen" mitt framför ögonen på personal! Höjden av dubbelmoral! Jag spyr!!!
glöm inte jack vegas i 90% av krogarna....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-15, 16:10   #38
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

och obligatoriskt spelkort kör de för att lura kunderna till internet...
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-15, 17:08   #39
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 610
Standard

Undrar en smula hur svenska spel tänkte...
När jag kommer till "min" butik så finns det som regel erbjudanden om andelar i olika spel, kan va både stryk, bomben, keno, powerplay etc.
Butiken kan ju lira ett system för typ 500kr & sen splitta i 10st andelar för att sälja till pensionärer, tidningskunder etc.
Hur blir dom/det registrerat? Får inte pansio Agda va med på 1/10-del utan spelkort (som hon alltid varit) eller måste även hon registreras trots att butiken gjort spelet??
Antar att butiken har spelkort...
Tror ju SS kommer att tappa oms av sina "småkunder" på alla fronter, Tänk bara dom som köper en kvällstidning & "normalt" en Triss el Sverigelott för under 50-lappen, nu ska det besväras om spelkort bara för den lotten, tror måånga bara väljer kvällstidningen...
nord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-15, 17:11   #40
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Registrering av spel gäller inte på lotter som t.ex Triss. SS vill självklart inte stöta sig med kunderna som donerar pengar
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td