Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-13, 15:13   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Moneybookers/Skrill - nya avgifter?


Skrill brukade ta max 5-6 SEK per transaktion oavsett summan, jag har skickat upp till 20k i enskilda transaktioner flera gånger så jag vet. Numer verkar de istället dra 1 % på allt jag skickar, vilket är helt sinnessjukt.

Har inte skickat särskilt stora summor senaste tiden, men skickade 3k för ett par minuter sedan och då tog de 30 SEK i avgift. Jag menar, skall man skicka 20k så skall man betala 200 SEK i avgift, sick. Har ni också det här?

(Samtidigt har Betfair höjt sin kommission, bolagen börjat ta avgifter för MB-uttag (iaf Bwin) - usch. Det var bättre förr )

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-02-13 klockan 15:16.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-13, 20:09   #2
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Skrill brukade ta max 5-6 SEK per transaktion oavsett summan, jag har skickat upp till 20k i enskilda transaktioner flera gånger så jag vet. Numer verkar de istället dra 1 % på allt jag skickar, vilket är helt sinnessjukt.

Har inte skickat särskilt stora summor senaste tiden, men skickade 3k för ett par minuter sedan och då tog de 30 SEK i avgift. Jag menar, skall man skicka 20k så skall man betala 200 SEK i avgift, sick. Har ni också det här?

(Samtidigt har Betfair höjt sin kommission, bolagen börjat ta avgifter för MB-uttag (iaf Bwin) - usch. Det var bättre förr )
Det finns väl ändå maxgränser fortfarande?

EDIT: https://www.skrill.com/en/personal/fees/

Senast redigerad av Slurf den 2014-02-13 klockan 20:16.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 01:41   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Beroende på din omsättning kan du ansöka om att bli VIP
Så slipper du avgifterna. https://www.skrill.com/en/vip/benefits/

Alternativt gå över till neteller, avgiftsfritt neteller>neteller och bättre växlingskurser.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-07, 16:00   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Jag uppfyller nu kraven för att bli VIP. Skickade ett mejl för en vecka sen och frågade varför jag inte fått ngn inbjudan. Inget svar ännu. Stabilt.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 10:15   #5
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Fortfarande inget VIP-erbjudande, fortfarande inget svar på mina mejl. Kasst.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 17:52   #6
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 676
Standard

Aldrig haft problem med dem - men ansöker man om VIp? Jag vet att jag först blev bronze sen silver. Menar, fixar inte de det automatiskt? Jag kanske är ute och cyklar. Dock brukar de vara slöa med mejlen tyvärr...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pricehunter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 19:23   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Om du är medlem ett tag och uppfyller kraven kan de kontakta dig men annars måste du sj maila vip@ mailen och ansöka.

Imo är neteller överlägsen Skrill, mycket mer tillmötesgående kontaktperson med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ChrisWaddle (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 22:54   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Tack för tipset om MBs VIP-mejl!

Kanske borde ha satsat på Neteller från början. Om jag blir VIP på MB kanske kundservicen blir lite bättre dock? Jag har ett Netellerkonto men har aldrig använt det. Om jag ska byta till Neteller antar jag att jag måste ta ut alla pengar jag har på Moneybookerskopplade konton först?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 23:26   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Enligt mig är kundtjänsten hos neteller överlägsen. Som VIP hos neteller har du tillgång till livechat, du har även egen kontaktperson direkt på skypen om de skulle vara nått, det är gratis att överföra person>person.
De mesta efter det går att förhandla om beroende på din omsättning och förmåga

Jag har inget negativt att säga om dom iaf. Anledningen till varför MB fick stora marknadsandelar för flera år sen var för att neteller hade skyhög avgift för person>person överföring tidigare, var på nån procent utan maxtak.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 23:50   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 107
Sharp$: 935
Standard

Kundservicen hos Skrill har verkligen blivit totalt värdelös senaste året typ. Har säkert något att göra med att de köptes upp. Man kan maila dom och få ett bekräftelsemail där det står att man ska få svar inom ett x antal timmar, men svaret kommer aldrig. Jag blev tvungen att ringa till dom för att få hjälp. Föredrar Neteller även jag.
vinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-27, 13:21   #11
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Någon som vet hur man skriver in sitt clearingnummer när man har femsiffrigt nummer?
Har försökt få tag på supporten men dom verkar inte vara intresserade av att svara.

Skrill alltså.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-27, 14:52   #12
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Beror väl lite på vilken bank du har men oftast fyra första, t.ex swedbank har fem men där tar man bort sista 9:an. Men kolla här så ser du ju...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%...svenska_banker
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 23:21   #13
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Enligt mig är kundtjänsten hos neteller överlägsen. Som VIP hos neteller har du tillgång till livechat, du har även egen kontaktperson direkt på skypen om de skulle vara nått, det är gratis att överföra person>person.
De mesta efter det går att förhandla om beroende på din omsättning och förmåga

Jag har inget negativt att säga om dom iaf. Anledningen till varför MB fick stora marknadsandelar för flera år sen var för att neteller hade skyhög avgift för person>person överföring tidigare, var på nån procent utan maxtak.
Det kostar väl 60 kr att göra uttag till bankkonto? Jag har visserligen ett Mastercard hos Neteller där uttag i bankomat kostar 40 kr per uttag men MB ligger fortfarande trots höjningen bara på 25-30 kr.
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-18, 00:07   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Det kostar väl 60 kr att göra uttag till bankkonto? Jag har visserligen ett Mastercard hos Neteller där uttag i bankomat kostar 40 kr per uttag men MB ligger fortfarande trots höjningen bara på 25-30 kr.
Som VIP är det gratis när man gör uttag, både hos MB och hos Neteller. Dock ej Bronze utan du måste komma upp lite i nivåerna.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 22:16   #15
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Hm. Skrill svarar inte på mina mail överhuvudtaget. Har de totalt övergivit sin egen sida eller vad är dealen?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 23:08   #16
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 73
Sharp$: 379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Hm. Skrill svarar inte på mina mail överhuvudtaget. Har de totalt övergivit sin egen sida eller vad är dealen?
De kanske fortfarande kvar regeln att man placeras längst bak i kön vid varje nytt mail?
Snitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 23:58   #17
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snitch Visa inlägg
De kanske fortfarande kvar regeln att man placeras längst bak i kön vid varje nytt mail?
Har skickat in dokument för verifikation för 1.5 vecka sedan via deras hemsida. Mailade för 4 dagar sedan och frågade vad som stod på. Ett helt mail har jag alltså "terroriserat" pojkarna med.

Jävla kukhuvuden. Kul att sitta med 23k limit på ett konto under spelhelg.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 08:35   #18
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

De er veldig trege til å svare på mail. Gi det noen dager så bør det komme.
__________________
Citat:
In gambling the many must lose in order that the few may win.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 15:40   #19
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 73
Sharp$: 379
Standard

Neteller känns som ett hetare alternativ för framtiden, helt klart.
Snitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 17:56   #20
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 85
Standard

Någon som vet hur det fungerar när man uppgraderas till Silver VIP och äöppnar ett konto i en andra valuta. Jag har bara haft sek tidigare, men tänkte nu öppna ett i euro.

Hur fungerar det när jag vill byta hos bolagen i fråga? Kan jag switcha account hos till exempel sbo och direkt göra utbetalning till mitt eurokonto utan att först ta ut alla medel från sbo och sedan byta?

transaktionsavgifterna är brutala som det är nu och det håller inte i längden.
mackadam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td