Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-18, 15:17   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Vad händer när jag dör?


Som rubriken lyder, vad händer med mina pengar på diverse spelkonton när jag dör?

Antar att det inte är högsta prioritet hos en costa rica bookie att leta upp efterlevande till mig och pröjsa ut innestånde saldon.

Malta bolag känns ju som man litar ännu mindre på

Vill det till att själv ha skrivit ner inloggningar eller funkar allt per automatik?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 15:22   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Tror dom fryser inne efter ett tag, har för mig att jag fick ett mail för något år sen när jag höll upp med sportsbetting att jag hade pengar på deras sida (Ladbrokes tror jag) att om jag inte loggade in och använde pengar / löste ut dem så skulle pengarna tillfalla siten.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:02   #3
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Tror dom fryser inne efter ett tag, har för mig att jag fick ett mail för något år sen när jag höll upp med sportsbetting att jag hade pengar på deras sida (Ladbrokes tror jag) att om jag inte loggade in och använde pengar / löste ut dem så skulle pengarna tillfalla siten.
Jävligt skumt. Hur kan de ha rätten att ta våra pengar?
Känns ju betydligt rimligare att pengarna skickas tillbaka till bankkonto/eWallet?
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 16:06   #4
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Jävligt skumt. Hur kan de ha rätten att ta våra pengar?
Känns ju betydligt rimligare att pengarna skickas tillbaka till bankkonto/eWallet?
Håller med, men just ett sådant mail fick jag. Bolagen har ju endel rättigheter om man säger så. Står en hel del i det finstilta som man inte synar med 100% uppmärksamhet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 17:32   #5
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur skall dem veta att ni dött, för det första...? Många konton står ju orörda i åratal utan att något görs. Och varför i helsike skulle bolagen skjuta sig själva i foten genom att vara så givmilda som att betala tillbaks pengar till dödsboet? Så mycket "goodwill" finns inte för att sajterna skulle börja med detta, de vet att all "goodwill" i världen ändå inte täcker in det dålig rykte dessa har...

För det andra har de väl ingen rätt att få reda på om någon dött, eller faller detta under offentliga handlingar, månne...?

Så win-win för bolagen och lose-lose för kontoinnehavaren och dess efterlevande...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 17:42   #6
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Men Pilkast hur kan dom tvinga mig tillbaka på 1 års frånvaro och hota med att frysa mina pengar? Ska inte dessa kunna få ligga så länge siten existerar om jag så vill?

Skönt att vara tillbaka dock
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 17:50   #7
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Som rubriken lyder, vad händer med mina pengar på diverse spelkonton när jag dör?

Antar att det inte är högsta prioritet hos en costa rica bookie att leta upp efterlevande till mig och pröjsa ut innestånde saldon.

Malta bolag känns ju som man litar ännu mindre på

Vill det till att själv ha skrivit ner inloggningar eller funkar allt per automatik?
Mår du dåligt?
Åk till Costa Rica på hälsoresa
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 17:57   #8
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Men Pilkast hur kan dom tvinga mig tillbaka på 1 års frånvaro och hota med att frysa mina pengar? Ska inte dessa kunna få ligga så länge siten existerar om jag så vill?

Skönt att vara tillbaka dock

Vem är Pilkast, hehe...?! Håller med om att det är lite sniket och att man per automatik kunde betala ut pengar till ett ev. dödsbo efter kanske två års orört konto. Men, att de aktivt skall börja söka info om en person avlidit, med jämna mellanrum om ett konto inte har haft aktivitet på en lång stund, känns långsökt... Och det är ju det som måste till om man inte betalar ut per automatik...

Det skulle kosta ganska mycket pengar för bolagen att söka efter ev. avlidna och som vi alla vet förlorar inte dessa frivilligt, varken stora eller små summor...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 18:02   #9
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vem är Pilkast, hehe...?! Håller med om att det är lite sniket och att man per automatik kunde betala ut pengar till ett ev. dödsbo efter kanske två års orört konto. Men, att de aktivt skall börja söka info om en person avlidit, med jämna mellanrum om ett konto inte har haft aktivitet på en lång stund, känns långsökt... Och det är ju det som måste till om man inte betalar ut per automatik...

Det skulle kosta ganska mycket pengar för bolagen att söka efter ev. avlidna och som vi alla vet förlorar inte dessa frivilligt, varken stora eller små summor...

Detta håller jag också med om, siten ska inte behöva aktivt söka. Men i mitt fall tyckte jag det var sjukt, om jag minns rätt hade jag 3 månader på mig innan pengarna tillföll siten.

Så jag gick in, satte allt på nummer 11 i rouletten och nu sitter jag på Bahamas och dricker paraplydrinkar... Sen vaknade jag ur drömmen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), WizardofAhhs (+5)

Senast redigerad av sirlarsson den 2014-03-18 klockan 18:03.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 19:12   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2211
Standard

Vill man underlätta för sina efterlevande finns det något som kallas för testamente.

Sen är det ju bra om man skriver upp alla sina innehav (gäller inte bara spelkonton) och förvarar på lämpligt ställe. Om inte så har man bränt sina möjligheter att påverka efter sin död och kan koncentrera sig på att vara just död.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1), ChrisWaddle (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 19:17   #11
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

"Syrran du kan ta mina trötta hundringar på ATG" ska jag skriva in. Spela allt på 7an i lopp 7, den kommer förmodligen 7a.

Någon som vet vilket humorprogram den sista linen är tagen ifrån? Inte helt rätt citerad men kan man sin svensk humor så tar man det. Den som tar kläcker svaret får 170 sharps.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 19:59   #12
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
"Syrran du kan ta mina trötta hundringar på ATG" ska jag skriva in. Spela allt på 7an i lopp 7, den kommer förmodligen 7a.

Någon som vet vilket humorprogram den sista linen är tagen ifrån? Inte helt rätt citerad men kan man sin svensk humor så tar man det. Den som tar kläcker svaret får 170 sharps.

Hasse och Tage. Lär väl inte räcka så jag drar till med Lindeman.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-19, 10:12   #13
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

De flesta av mina konton är i andras namn så jag antar att de får bränna pengarna bäst de vill.

Jag ska upplysa mina föräldrar om de konton i mitt namn som innehåller minst 10000 så får dödsboet begära ut pengarna.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td