Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-06-22, 02:55   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 172
Sharp$: 32
Standard

Smått skumt lir på superscore (vinst på bl.a. NK matchen) @Expekt.


Drog upp det här i chatten lite men folk är trötta så här sent och och det förstår man väl.
Det är lite skumma saker som gör ett enda stort skummispaket. Kom ihåg att det är sent och även mina matematiska uträkningar kan vara skit, inte för att de är så jävla bra annars heller. Men ändå. Rätta mig gärna.



Den totala omsättning är ca 4 700.00 Euro
Den lägsta kostnaden per punkt är .10 euro x 6 avdelningar.
Vi säger att 1 euro = 10 kronor och att det finns 47k kronor omsatt och varje punkt kostar minst 1kr

I bästa fall krävs alltså 4.7 personer för att synas på statistiken som syns i promille. Detta är alltså i bästa fall. Priset per punkt ökar progressivt för varje punkt man lägger till på samma system. Du får ju 6 punkter för 1 kr. 7 punkter kostar 2 kr. 8 Punkter 4 kr osv. Utdelningen är totalt ca 37 000 kr vilket tyder på att om det fanns en ensam vinnare så skulle dennes odds vara runt 37k vilket det också är.


Nu till det verkligen skumma, förutom att en person faktiskt lyckades pricka in skiten. Kommer att behandla två extremer här.
Börjar med att det endast finns väldigt få 7-X bet.

Jag har inte testat alla men genom att använda expekts egna verktyg så finns inga av följande:
Port.Chile Spa.
7-2, 1-0, 2-0.
7-1, 1-0, 2-0.
7-0, 1-0, 3-0.
7-0, 1-0, 4-0.
7-0, 1-0, 5-0.
7-0, 3-0, 2-0.

Följande finns dock:

7-0, 2-0, 2-0.
Även 7-0 2-1 2-0 finns. Bara 1x var då oddset även där ligger på 37k


Våran better har alltså mellan 3 och 4:a bets.
Allt över skulle synts innan matchen var klar i promillen och allt under 4 skulle varit osynligt.

Ta i aktning nu att detta enligt mina beräkningar alltså är minimum siffror.
Det är troligt att folk pröjsade mer för varje punkt. Ju mer folk pröjsade ju färre spelade, ju mer synlig borde dennes 7-0 spel vara.

Teorin antar här att mindre än ~30% garderade sig med 1 punkt och att ingen (förutom mig själv) garderade sig med över en 1 punkt eller att ännu färre garderade sig med fler punkter.


Det andra skumma är oddset på 6-0 1-0 2-0 vilket är ca 18k. Alltså 2 spelare. Promillen som spelade på något 6-0 odds var 0.06 alltså MINST 6x4.7 pers = ca 28 pers - 2 satsade på annat än de i övrigt två mest spelade spelen (1-0 och 2-0). Vilket om du av någon anledning har fått nys om att Nordkorea ska lägga sig eller liknande inte gör. Alltså är troligtvis inte korruption utanför expert i fråga här.





Så till slutledningen: Det verkar som om expekt kan ha gömt bettet precis under vad som bevisligen skulle kunna visas i efterhand men ändå inte se för skumt ut som ett enda bet på 7-0 + 1-0 och 2-0. Det antyder även att knappt någon garderar sina spel, något annat kan vi ju aldrig få reda på utan att ha tillgång till deras databaser. Detta är bara något som kan ha hänt.


Det kan även ha varit über tur och abra någon som bettade för bettandets skull. Men gränsen är precis. Inget bet verkar finnas på 8-0 heller av de jag testat.




Lite konspirationteorier så här sent på natten när man sitter och jobbar är det aldrig fel på Hare gött!



Anledningen skulle självklart vara att ta till vara på 50k kronor och att slippa krångla till det med en skum och jobbig att dela ut bonusfond.
__________________
Att tala är silver, att tiga(och lyssna!) är guld.
Att samtala är platina.
Kors i taket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td