Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-02-10, 20:05   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Felaktig utbetalning från bookie - vad gör jag?


Har fått en felaktig utbetalning från en bookie då de betalat ut för mycket pga att de missförstått bonus-kraven. Är inte jättemycket pengar men ändå tillräckligt för att de vill ha tillbaks dem.

Har de någon chans att ta tillbaka pengarna från mig eller är jag home safe eftersom pengarna finns på kontot?

De har ju mitt kreditkortsnummer. Kan de dra pengar utan mitt medgivande och hävda felaktig utbetalning?

Har inga problem med att bränna bron på bookien och aldrig spela där igen.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 21:22   #2
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Ditt resonemang antyder att bookien har rätt till pengarna rent legalt. Så nedan ett resonemang baserat på det:

* Om bookien har rätt till pengarna så har du en skuld till dem. De kan då försöka driva in det. Det naturliga är att i ett första läge skicka en räkning eller liknande (Ett mail med hur de vill att de betalar).

* Steg två är att gå till Kronofogden och begära in pengarna. Om de gör det så måste du bestrida fordran hos Kronofogden (vilket är enkelt), då kan inte Kronofogden göra något utan skickar tillbaka ärendet till spelbolaget.

* Steg tre blir att stämma dig inför domstol - svensk, maltesisk eller kanske på Nederländska Antillerna (Curacao) Då kommer domstolen fatta beslut i ärendet och du kan teoretiskt bli återbetalningsskyldig för belopp + ränta + rättegångskostnader.

Att ovan ska hända är extremt osannolikt. Rekommenderar kanske inte att fullfölja steg 3 ovan, men 1-2 är tämligen riskfritt: Strunta i att svara på deras korrespondens, kommer det något från inkassobolag/Kronofogden eller liknande så bestrider du bara.

Gällande kreditskortsnumret kan jag inte de reglerna tillräckligt bra - sannolikt har de rätt till det i sitt avtal med dig (spelbolagens villkor är ju extremt ensidiga) men Visa/MasterCard har nog regler som kan förhindra dem att göra det ändå. Vill du vara på din säkra sida där så kontaktar du banken och spärrar kortet och ber om ett nytt.

Lycka till. Jag är på din sida ;-)
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 00:54   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Och så sitter folk och spyr galla på bolag medan vi själva beter oss likadant. Ja... vad ska jag säga?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bettingphil (+25)
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td