Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Spela på Betfair med Sharps, diskussionstråden (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3390-spela-pa-betfair-med-sharps-diskussionstraden/)

mars 2011-01-02 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 93311)
Jag bokade en match, (F. Edgar - G. Maynard) på Betfair, att Edgar inte vinner.

Det som jag tycker är konstigt, är att Betfair tar ut en provision på en match som slutar oavgjort, när man inte har vunnit spelet??? Provisionen i mitt fall är väl inte 5% vad jag kan förstå utan snarare 10%.

Trodde från början att dem endast tar ut en provision på vinnande spel, vilket jag inte gjorde.

Jag undrar om dem har rätt att göra det?

Jag undrar även, om dem som spelat på att någon vinner matchen, har förlorat sina pengar eller fått avdrag för provison???

http://i1089.photobucket.com/albums/...jSig/Bluff.jpg

Ja är nog som RobinD skriver, inte helt säker vad det är heller men det är säkert att det inte är avgiften iaf eftersom avgifterna alltid redovisas separat i historiken.

Snittgurkan 2011-01-02 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 93323)
Ingen provision om inte spelet vinner, det som har skett där som jag ser det är att du fått ditt spel matchat men inte till full nivå.
Gå in och kolla under "fastställda spel" och kopiera in vad som skett.

Det är det kvittot som gäller för fastställda spel. När jag gjorde spelet fick jag det matchat i alla fall. Något annat hittar jag inte mer än denna. Tack ändå.

http://i1089.photobucket.com/albums/...Sig/Bluff2.jpg

Snittgurkan 2011-01-02 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 93330)
Det är det kvittot som gäller för fastställda spel. När jag gjorde spelet fick jag det matchat i alla fall. Något annat hittar jag inte mer än denna. Tack ändå.

http://i1089.photobucket.com/albums/...Sig/Bluff2.jpg

Iofs. så är det småpengar för mig, men man kan ju undra hur många miljoner som Betfair får in på "otvetydiga" spel, och hur mycket andra förlorat, då det är mer än 5% som försvinner.

mars 2011-01-02 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 93332)
Iofs. så är det småpengar för mig, men man kan ju undra hur många miljoner som Betfair får in på "otvetydiga" spel, och hur mycket andra förlorat, då det är mer än 5% som försvinner.

Hör vad supporten säger som förklaring, iaf ett steg jag tagit innan jag bestämt mig för att världens största spelbörs luras.

Snittgurkan 2011-01-02 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 93336)
Hör vad supporten säger som förklaring, iaf ett steg jag tagit innan jag bestämt mig för att världens största spelbörs luras.



Jag talade med dem och dem tillämpar regeln "Dött lopp" i det här fallet??? Dem anser att bägge har vunnit?? Haha, och vad vann jag på det? Jag förlorade pengar när jag egentligen borde vunnit. Alla som spelat att någon vinner har då också vunnit till oddset 0,87.
:lol: :sad44: :idiot: :skamsen:
Så om jag förstått det hela rätt så tillämpas inte inklusive FT/OT, i denna match.
Bokningen som jag lade var ju för att försäkra mig om att få vinst oavsett hur matchen slutar.[/QUOTE]

Snittgurkan 2011-01-02 14:57

Lite svårt att förstå sig på hur man ska tänka i sådana här situationer där bookies säger att matchen slutar oavgjort, vilket den inte får göra och därför får oddset 1,00, medans man på spelbörsen säger att matchen slutar som dött lopp och att bägge vann.

RobinD 2011-01-02 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 93361)
Lite svårt att förstå sig på hur man ska tänka i sådana här situationer där bookies säger att matchen slutar oavgjort, vilket den inte får göra och därför får oddset 1,00, medans man på spelbörsen säger att matchen slutar som dött lopp och att bägge vann.

Du får helt enkelt läsa reglerna för event som skiljer sig från det normala 1x2 spelet.

Kan ju jämföras med ML i hockey, vissa bookies inkluderar OT och andra ser det som push om det slutar x full tid.

Snittgurkan 2011-01-02 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 93363)
Du får helt enkelt läsa reglerna för event som skiljer sig från det normala 1x2 spelet.

Kan ju jämföras med ML i hockey, vissa bookies inkluderar OT och andra ser det som push om det slutar x full tid.

Inser nu att jag kanske borde spelat Maynard som vinnare hos en vanlig bookie, för då hade jag fått tillbaka den insatsen. Meningslöst boka Edgar att inte vinna på Betfair, och förlora på ett oavgjort resultat, som jag trodde att jag var garderad för i och med bokningen.
Tack för alla svar.
Kommer nog aldrig våga att boka i fortsättningen, bortsett från att trada på oddsrörelser.

apekatt66 2011-01-06 01:51

Klonka precis iPad på betfairs poker. Hade nog inte lirat där om de inte vore för sharps, så tack för de:hattenav:

Wagner 2011-02-17 19:10

Tack!
 
Citat:

Hej XXX,

Vi skickar det här e-postmeddelandet för att påminna dig om att du inte har använt ditt Betfair-konto under åtminstone 12 månader.

Du måste använda* kontot innan den här månadens slut om du vill undvika en avgift för inaktivt konto**. Avgiften för det inaktiva kontot dras från saldot på ditt Betfair-konto.

Informationen för det av dina konton som är på väg att inaktiveras är följande:

Användarnamn: XXXXX
Datumet kontot öppnades: 21/07/2002
Nuvarande svenskt kontosaldo för det här kontot: 0.6 EUR :omfg:

Om du vill aktivera det här kontot och undvika avgiften behöver du bara logga in på kontot via www.betfair.com.

Om du vill komma in på ovannämnda konto men har glömt ditt lösenord kan du använda användarnamnet ovan och följa de enkla stegen för lösenordspåminnelse här.

Saldot på ditt konto kan inte hamna på minus till följd av att den här avgiften dras. När saldot på kontot är nere på noll drar vi inga fler pengar för avgiften.

Om du tidigare har stängt ovannämnda konto så får du det här meddelandet eftersom det fortfarande finns pengar på kontot. Kontakta vår kundtjänst ([email protected]) om du vill ta ut de pengarna.

Observera att du inte kan svara på det här e-postmeddelandet. Vill du kontakta Betfair kan du skicka ett e-postmeddelande till [email protected].

Tack,

Vi på Betfair

*Med aktivitet på kontot avser vi att du loggar in på det.
**Om du vill ha mer information om vår policy för avgift på inaktivt konto klickar du här (och vänder dig till stycke 8)
Jag slapp bli skyldig. :thumbup:

Fangtastic 2011-02-20 11:32

Inte förstått mig på Betfair ännu, går de alls att köra parlays på sidan? Säg att man vill spela u3.5 i nån fotbolls match + nåt annat spel, erbjuder dom sånt? Ska försöka lära mig trading har läst lite om vad de innebär men ej riktigt greppat det, alltså jag förstår så långt vad de går ut på men inte exakt hur man gör, när man ex. bokar och vill gröna ut. Har lättare och lära mig om jag får se det med egna ögon än bara läsa text, blir rörigt i huvudet :)

mars 2011-02-20 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Fangtastic (Inlägg 107123)
Inte förstått mig på Betfair ännu, går de alls att köra parlays på sidan? Säg att man vill spela u3.5 i nån fotbolls match + nåt annat spel, erbjuder dom sånt? Ska försöka lära mig trading har läst lite om vad de innebär men ej riktigt greppat det, alltså jag förstår så långt vad de går ut på men inte exakt hur man gör, när man ex. bokar och vill gröna ut. Har lättare och lära mig om jag får se det med egna ögon än bara läsa text, blir rörigt i huvudet :)

Det går att spela parlays men då spelar man mot betfair och inte mot andra så det är inte samma odds som gäller. Om du klickar på Sports-fliken så dyker det upp en meny under den där det finns "Multiples"

Snittgurkan 2011-03-15 14:10

Begriper inte varför jag har fått detta mail från Betfair:
Spoiler:
Användarnamn: ------------
(Erbjudandet gäller endast för detta användarnmamn)

Hej -------

Tack för ditt tålamod med de problem vi nyligen upplevt med Betfair.com. Vi ber uppriktigt om ursäkt för den frustration de orsakat.

Vi har tagit till oss av era synpunkter och skulle, som ett erkännande av er lojalitet, vilja erbjuda 100% återbetalning av kommissionen på ett urval av denna veckas toppmarknader.

Så här går det till:

* Placera dina spel i vanlig ordning på någon av de angivna marknaderna
* All kommission som genererats på dessa marknader kommer automatiskt att återbetalas till ditt konto inom 24 timmar efter att marknaden är avgjord
* Se villkor för fullständig information.

Vi hoppas att du uppskattar detta erbjudande och vi tackar för din fortsatta lojalitet.
Ha en bra spelvecka!


Den enda frustrationen dem åsamkat mig, är den tid som jag har fått lägga ner, för att få rätt, att ta del av bonuserbjudandet.

100% återbetalning av kommissionen gäller bara under en viss tid och vissa marknader, och är ett piss i havet, och jag finner inte någon som helst anledning till att man ska betta mera. Det tar dem säkert igen på ett eller annat sätt.

Och som vanligt, så ska man läsa igenom villkoren för femtielfte gången och antagligen behöva konstatera att inte heller det, berättigar till att delta i kampanjen.
Orsak: antagligen för att man har satt in pengar via Moneybookers.

Och vem har lust att lägga ner ännu mera tid på villkoren, och sedan behöva ringa till dem för ta reda på hur det ligger till med den saken.

Inte har jag i alla fall någon större lust att gå igenom deras invecklade hjälp-sidor som är "Google Transalatade" eller översatta av någon jubelidiot.

Dem har i vart fall, inte tagit till sig av mina synpunkter sedan tidigare och ej heller kan dem förvänta sig att dem kommer att vinna min lojalitet.

Haltmathe 2011-03-15 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 113238)
Begriper inte varför jag har fått detta mail från Betfair:
Spoiler:
Användarnamn: ------------
(Erbjudandet gäller endast för detta användarnmamn)

Hej -------

Tack för ditt tålamod med de problem vi nyligen upplevt med Betfair.com. Vi ber uppriktigt om ursäkt för den frustration de orsakat.

Vi har tagit till oss av era synpunkter och skulle, som ett erkännande av er lojalitet, vilja erbjuda 100% återbetalning av kommissionen på ett urval av denna veckas toppmarknader.

Så här går det till:

* Placera dina spel i vanlig ordning på någon av de angivna marknaderna
* All kommission som genererats på dessa marknader kommer automatiskt att återbetalas till ditt konto inom 24 timmar efter att marknaden är avgjord
* Se villkor för fullständig information.

Vi hoppas att du uppskattar detta erbjudande och vi tackar för din fortsatta lojalitet.
Ha en bra spelvecka!


Den enda frustrationen dem åsamkat mig, är den tid som jag har fått lägga ner, för att få rätt, att ta del av bonuserbjudandet.

100% återbetalning av kommissionen gäller bara under en viss tid och vissa marknader, och är ett piss i havet, och jag finner inte någon som helst anledning till att man ska betta mera. Det tar dem säkert igen på ett eller annat sätt.

Och som vanligt, så ska man läsa igenom villkoren för femtielfte gången och antagligen behöva konstatera att inte heller det, berättigar till att delta i kampanjen.
Orsak: antagligen för att man har satt in pengar via Moneybookers.

Och vem har lust att lägga ner ännu mera tid på villkoren, och sedan behöva ringa till dem för ta reda på hur det ligger till med den saken.

Inte har jag i alla fall någon större lust att gå igenom deras invecklade hjälp-sidor som är "Google Transalatade" eller översatta av någon jubelidiot.

Dem har i vart fall, inte tagit till sig av mina synpunkter sedan tidigare och ej heller kan dem förvänta sig att dem kommer att vinna min lojalitet.

Tyvärr så kommer din bojkott att kosta dig pengar eftersom betfair är en riktig "måste ha" bookie :(

Pacman 2011-03-15 14:22

Alla har väl fått detta, Betfair låg ju nere ett tag här nyligen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved