Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Spela på Betfair med Sharps, diskussionstråden (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3390-spela-pa-betfair-med-sharps-diskussionstraden/)

fondell 2011-03-15 14:23

Jag spelade inte ens på betfair under deras strul-period, och jag fick detta mailet också. Tror nog de skickar ut det till alla..

Wagner 2011-03-15 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 113244)
Jag spelade inte ens på betfair under deras strul-period, och jag fick detta mailet också. Tror nog de skickar ut det till alla..

Det gör dom inte.

Har visserligen inte spelat där på 4-5 år men logga åtminstone in för några veckor sen för att slippa böta. https://www.sharps.se/forums/106340-post115.html

Erikmjan 2011-03-15 15:24

har också fått denna info från betfair. bara så jag inte missuppfattar, när de säger kommision vad menar de egentligen? är det bara avgiften de tar vid "bokning" eller får man pengarna tillbaks även vid vanligt "spela".

Viggeborn 2011-03-15 18:22

Också nyfiken på exakt vad detta erbjudande egentligen betyder. Någon som har koll?

kingscania 2011-03-15 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Viggeborn (Inlägg 113323)
Också nyfiken på exakt vad detta erbjudande egentligen betyder. Någon som har koll?

"Egentligen betyder" ? Det betyder precis det som står i mailet....

Viggeborn 2011-03-15 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 113325)
"Egentligen betyder" ? Det betyder precis det som står i mailet....

Upplys mig då som nästan aldrig spelat på Betfair hur stor procent de tar. 5%?

mars 2011-03-15 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Erikmjan (Inlägg 113257)
har också fått denna info från betfair. bara så jag inte missuppfattar, när de säger kommision vad menar de egentligen? är det bara avgiften de tar vid "bokning" eller får man pengarna tillbaks även vid vanligt "spela".

Kommisionen är den avgiften som betfair tar om du vinner ett bet oavsett om du bokat eller inte. Dvs vad erbjudandet innebär är att oddsen som står på betfair motsvarar riktiga netto-odds.. normalt får man annars dra av 5% från oddset från betfair (som oddsfunktionen i spreadsheetet). Borde kunna bli fina odds på dessa marknader med andra ord.

fondell 2011-03-15 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 113253)
Det gör dom inte.

Har visserligen inte spelat där på 4-5 år men logga åtminstone in för några veckor sen för att slippa böta. https://www.sharps.se/forums/106340-post115.html

Får man böta om man inte använder sidan, hur stänger man av kontot??

Wagner 2011-03-15 20:37

Du kan inte bli skyldig. Fast sätter du in pengar igen vet jag inte hur det funkar. Dom det berör får läsa in sig på det. :)

Snittgurkan 2011-03-15 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 113239)
Tyvärr så kommer din bojkott att kosta dig pengar eftersom betfair är en riktig "måste ha" bookie :(

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar att det kostar mig pengar.

Det kommer att kosta mig ännu mer tror jag, om jag spelar hos dem.

Man kan hitta bättre odds än vad dem erbjuder.

Om dem har bättre odds, så äter ju kommisionen upp en del av vinsten.

Och inte hittar man något, om vilken taktik man ska använda när man spelar och bokar på deras hjälpsidor.

Ringer man och frågar så vet dem det knappt det själva. Dem föreslog att man ska boka X;et, och sedan bla bla bla.....

Det är ju en förlegad taktik att boka X:et, enligt några här på Sharps.

Vem ska man lita på? Inte är det Betfair har jag kommit framtill. Så snåla och gnidna som dem är och inte vill låta en göra om registreringen så man kan får ut sin bonus.
Och vad är orsaken till att man inte ska använda Moneybookers för att ta del av bonusen??
Bara det får en till att missakta Betfair. Nä, för f*n man är så less på det bolaget.

mars 2011-03-15 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 113370)
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar att det kostar mig pengar.

Det kommer att kosta mig ännu mer tror jag, om jag spelar hos dem.

Man kan hitta bättre odds än vad dem erbjuder.

Om dem har bättre odds, så äter ju kommisionen upp en del av vinsten.

Och inte hittar man något, om vilken taktik man ska använda när man spelar och bokar på deras hjälpsidor.

Ringer man och frågar så vet dem det knappt det själva. Dem föreslog att man ska boka X;et, och sedan bla bla bla.....

Det är ju en förlegad taktik att boka X:et, enligt några här på Sharps.

Vem ska man lita på? Inte är det Betfai,r har jag kommit framtill. Så snåla och gnidna som dem är och inte vill låta en göra om registreringen så man kan får ut sin bonus.
Och vad är orsaken till att man inte ska använda Moneybookers för att ta del av bonusen. Bara det får en till att missakta Betfair. Nä, för f*n man är så less på det bolaget.

Men vilket bolag tar på sig som uppgift att hjälpa sina spelare med taktiker hur de ska vinna? Det går ju liksom inte runt om dem hade gjort det eftersom alla hade spelat likadant om det fanns en viss taktik som garanterat genererade gratis pengar.

Sen får man naturligtvis jämföra oddsen med kommisionen avdragen. Faktum kvarstår, om man vill dra in lite högre summor så finns det inte mycket att välja på. Jag förstår att du personligen haft några knepiga erfarenheter men när du försöker kritsera dem på allmän nivå håller det faktiskt inte.

Snittgurkan 2011-03-15 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 113375)
Men vilket bolag tar på sig som uppgift att hjälpa sina spelare med taktiker hur de ska vinna? Det går ju liksom inte runt om dem hade gjort det eftersom alla hade spelat likadant om det fanns en viss taktik som garanterat genererade gratis pengar.

Sen får man naturligtvis jämföra oddsen med kommisionen avdragen. Faktum kvarstår, om man vill dra in lite högre summor så finns det inte mycket att välja på. Jag förstår att du personligen haft några knepiga erfarenheter men när du försöker kritsera dem på allmän nivå håller det faktiskt inte.

Är det rätt att rycka en fråga ur sitt sammanhang utan att läsa det första inlägget som jag la in kl. 15.10, och fortsätta diskussionen därifrån, utan att ta hänsyn till vad som hänt innan. Hade kanske varit bättre om du mailat mig istället för att försöka göra mig till åtlöje genom detta förfarande.

Jag mejlade dig för drygt en månad sedan om ärendet angående bonusen, vad hände sedan?

Du sa att du skulle försöka fixa det på något sätt.

Tog du upp det med någon ansvarig på Betfair? Du har i alla fall inte nämnt ett ord om det.

Jag har inte nämnt något om gratispengar. Är det bonusen du menar är gratispengar kanske?? Och tycker du det är rättvist att vissa undanhålls viss information, som gör att man går miste om dessa gratis-pengar? Jag tror inte det. Men jag själv har försökt hjälpa andra nya medlemmar här på forumet, och får skit för det. Är det rättvist?

Nä, jag orkar inte bry längre, har hållit på för länge med detta nu. Så jag får väl "skita" i den här bonusen.

Men så länge Betfair tror att dem ska kunna köpa min lojalitet genom att avstå kommission till 100% procent och än det ena med det andra, vilket är ett piss i havet för dem, och som dem tycker att dem har råd med, så kommer jag inte att ge mig i den frågan.

Men att dem inte ger mig den bonus, jag ursprungligen hade rätt till, genom att jag klicka på Sharps länk för registreringen, tycker jag är väldigt konstigt och kommer därför heller aldrig att bli nöjaktig.

För övrigt så tycker jag att många är snåla med att ge dig Sharp$. Du är värd mer. Så du får en drös med sådana av mig för jag tycker du gör ett hyggligt jobb med sidan i alla fall.

mars 2011-03-16 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 113400)
Är det rätt att rycka en fråga ur sitt sammanhang utan att läsa det första inlägget som jag la in kl. 15.10, och fortsätta diskussionen därifrån, utan att ta hänsyn till vad som hänt innan. Hade kanske varit bättre om du mailat mig istället för att försöka göra mig till åtlöje genom detta förfarande.

Jag mejlade dig för drygt en månad sedan om ärendet angående bonusen, vad hände sedan?

Du sa att du skulle försöka fixa det på något sätt.

Tog du upp det med någon ansvarig på Betfair? Du har i alla fall inte nämnt ett ord om det.

Jag har inte nämnt något om gratispengar. Är det bonusen du menar är gratispengar kanske?? Och tycker du det är rättvist att vissa undanhålls viss information, som gör att man går miste om dessa gratis-pengar? Jag tror inte det. Men jag själv har försökt hjälpa andra nya medlemmar här på forumet, och får skit för det. Är det rättvist?

Nä, jag orkar inte bry längre, har hållit på för länge med detta nu. Så jag får väl "skita" i den här bonusen.

Men så länge Betfair tror att dem ska kunna köpa min lojalitet genom att avstå kommission till 100% procent och än det ena med det andra, vilket är ett piss i havet för dem, och som dem tycker att dem har råd med, så kommer jag inte att ge mig i den frågan.

Men att dem inte ger mig den bonus, jag ursprungligen hade rätt till, genom att jag klicka på Sharps länk för registreringen, tycker jag är väldigt konstigt och kommer därför heller aldrig att bli nöjaktig.

För övrigt så tycker jag att många är snåla med att ge dig Sharp$. Du är värd mer. Så du får en drös med sådana av mig för jag tycker du gör ett hyggligt jobb med sidan i alla fall.

Heh var inte meningen att göra dig till åtlöje om du nu kände det men i så fall tycker jag du överreagerat aningen :innocent:

Gratispengarna gällde angående att betfair skulle dela ut vinnande taktiker för spela/boka som jag skrev om i meningen innan, inte alls om bonusen så kanske där det blev ett missförstånd.

Har kontaktat betfair angående ditt ärende, dessvärre är det inte utrett ännu tillsammans med ett par andra saker då min kontaktperson är ute och reser mycket på events och på sistone har det varit lite väl illa från deras sida så har tyvärr inget besked att ge dig ännu :s Den typen av ärenden brukar han bara kunna fixa när han är på sitt vanliga kontor nämligen.

Håller verkligen med om att det blev skit me din signupbonus, hade ju missat att den koden vi hade back then inte tog emot MB (ingen logik i det tycker jag precis som du) så du hamna i kläm när din första insättning gjorde med MB. Men jag tycker ändå inte man kan såga hela betfair på grund av det - det stog ju dessutom i avtalet, hade varit desto allvarligare annars tycker jag. Det är såklart fritt fram för dig att såga dem men du får räkna med att dina inlägg bemöts då 99% av inte råkat ut för liknande problem och jag tycker inte att man kan kalla betfair för oseriösa utifrån bara denna händelse.

mvh

Snittgurkan 2011-03-16 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 113402)
Heh var inte meningen att göra dig till åtlöje om du nu kände det men i så fall tycker jag du överreagerat aningen :innocent:

Spoiler:
Gratispengarna gällde angående att betfair skulle dela ut vinnande taktiker för spela/boka som jag skrev om i meningen innan, inte alls om bonusen så kanske där det blev ett missförstånd.

Har kontaktat betfair angående ditt ärende, dessvärre är det inte utrett ännu tillsammans med ett par andra saker då min kontaktperson är ute och reser mycket på events och på sistone har det varit lite väl illa från deras sida så har tyvärr inget besked att ge dig ännu :s Den typen av ärenden brukar han bara kunna fixa när han är på sitt vanliga kontor nämligen.

Håller verkligen med om att det blev skit me din signupbonus, hade ju missat att den koden vi hade back then inte tog emot MB (ingen logik i det tycker jag precis som du) så du hamna i kläm när din första insättning gjorde med MB. Men jag tycker ändå inte man kan såga hela betfair på grund av det - det stog ju dessutom i avtalet, hade varit desto allvarligare annars tycker jag. Det är såklart fritt fram för dig att såga dem men du får räkna med att dina inlägg bemöts då 99% av inte råkat ut för liknande problem och jag tycker inte att man kan kalla betfair för oseriösa utifrån bara denna händelse.

mvh



Ju längre tid det tar, innan det blir uppklarat, desto fler sådana här skyltar :holms: som det står Betfair på, samlar dem på sig från mig. :evilgrin39:

Hottamale1 2011-03-22 06:00

Har en fråga ang. ett spel... NHL 2010/11 - Western Conf vinnare

Spontant så betyder detta för mig vem som vinner grundserien i western, men sedan blev jag orolig för att det även inkluderar slutspelet, kan någon berätta vilket som gäller?

I reglerna står det: "Who will win the Western Conference? This market will be settled as the team that wins the Conference Finals Series." Vilket inte heller är glasklart IMO.

Jag mailade även kundtjänst men fick ett helt meningslöst svar där dom bara citerade meningen ur reglerna som jag skrev ovan.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved