Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-14, 08:42   #1
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Matchbook, smarkets och pinnacle borta


Är det inte rätt absurt att ingen av lågmarginalbookies / oddsbörser har licens i Sverige? Är det någon som har info kring när man eventuellt kan spela på dem igen?

Jag misstänker att matchbooks problem är att de inte har valuta SEK.

Däremot kan jag inte förstå Smarkets eller Pinnacle. De har ju båda haft valuta SEK, borde bara vara att tuta och köra?
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-01, 20:04   #2
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Någon som har tips på hur ni fixat så ni ändå kan spela på exempelvis ovan bolag? Behöver lite inspiration.

Däremot måste jag säga att det är extremt märkligt att samtliga lågmarginalbookies lagt ner i Sverige.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-01, 20:27   #3
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleRovaniemi Visa inlägg
Någon som har tips på hur ni fixat så ni ändå kan spela på exempelvis ovan bolag? Behöver lite inspiration.

Däremot måste jag säga att det är extremt märkligt att samtliga lågmarginalbookies lagt ner i Sverige.
Dom har inte lagt ner, jobbar på sina licenser i Sverige. Ge det en månad eller två så kommer det vara up and running.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 00:27   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Jag använder Sportmarket för att komma åt Pinnacle och Matchbook. Funkar för prematch, funkar dåligt för livebetting.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-02, 19:39   #5
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Well, de har säkert mycket att göra. Vi får vänta så snällt
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 08:52   #6
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Jag använder Sportmarket för att komma åt Pinnacle och Matchbook. Funkar för prematch, funkar dåligt för livebetting.
Bra gjort, tyvärr är jag själv inte så stor spelare att det är rätt för mig.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 19:57   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Jag satte in 2000 euro, vad hade du tänkt dig i insättningsväg?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 20:08   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Är väl inte direkt insättningarna som kan ställa till det.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 16:57   #9
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Vad är det som ställer till det då?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 18:18   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Vad är det som ställer till det då?
Den eventuella skattefrågan givetvis.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 18:53   #11
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Den eventuella skattefrågan givetvis.
Givetvis
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 21:30   #12
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Någon som har nyheter kring Smarkets eller Pinny?
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 12:44   #13
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Är det bara jag som är lite orolig för att dessa bolag inte kommer till Sverige och om de kommer till Sverige, så kommer de få stora problem? De böter som spelinspektionen delar ut baseras på omsättning och inte på vinst. En enda bot kommer att ta lång tid att betala för dessa bolag.

Senast redigerad av Sonny den 2019-07-05 klockan 16:32.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 15:39   #14
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

GUTS och RIZK - 2 nya spelbolag som tar bort sitt sportutbud troligen pga av alla stora böteslopp som spelinspektionen lägger på sina licenshavare.....Bara för några dagar sedan åkte deras bolag på 3.5 miljon i böter.

https://www.bookmakers2u.com/sv-SE/b...heter-41513597

Senast redigerad av progambler345 den 2019-07-05 klockan 15:42.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 16:38   #15
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Oj då. Då får man ju nästan vara tacksam över att Betfair "bara" har plockat bort tennisen. Är tyvärr inte helt förvånad. Marginalerna inom betting är ganska små och dessa böter äter upp en ganska stor del av vinsten. Dessutom är dessa böter alldeles för stora i förhållande till det brott som de har begått.

Samtidigt kan sossarna även fortsättningsvis trots spelregleringen sälja lotter på kredit med 50% vinstmarginal. Man kan helt klart förstå spelbolagens frustration.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 21:25   #16
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Oj då. Då får man ju nästan vara tacksam över att Betfair "bara" har plockat bort tennisen. Är tyvärr inte helt förvånad. Marginalerna inom betting är ganska små och dessa böter äter upp en ganska stor del av vinsten. Dessutom är dessa böter alldeles för stora i förhållande till det brott som de har begått.

Samtidigt kan sossarna även fortsättningsvis trots spelregleringen sälja lotter på kredit med 50% vinstmarginal. Man kan helt klart förstå spelbolagens frustration.
Kan bara hålla med till 100%. Böterna som spelinspektionen "hittils" plockat in på ca ett halvår är nog över 100 millar om man lägger ihop samtliga böter. Man undrar hur mycket inflytande vår civilminister (S) har om detta men förmodligen ganska mycket. Sedan att det kommer ge arbetslöshet är kanske något S behöver fundera på... Nyligen rapporterades ifrån GB att flera av jättarna tvingas lägga ned 1/4 av sina Gatubutiker. 10-tusentals anställningar hotas.

Senast redigerad av progambler345 den 2019-07-05 klockan 21:30.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 12:33   #17
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
Kan bara hålla med till 100%. Böterna som spelinspektionen "hittils" plockat in på ca ett halvår är nog över 100 millar om man lägger ihop samtliga böter. Man undrar hur mycket inflytande vår civilminister (S) har om detta men förmodligen ganska mycket. Sedan att det kommer ge arbetslöshet är kanske något S behöver fundera på... Nyligen rapporterades ifrån GB att flera av jättarna tvingas lägga ned 1/4 av sina Gatubutiker. 10-tusentals anställningar hotas.
Antalet arbetstillfällen som de tidigare Malta-bolagen skapar i Sverige tack vare sin svenska verksamhet är nog försumbart.

Jag tror dock Svenska spel har en roll i detta: deras jurister har bistått Fotbollförbundet i sina anmälningar. Helt sjukt att Coolbet får böta en knapp miljon för att de erbjudit spel på en isländsk u19-match. De lär inte omsatt många kronor på den...
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 09:33   #18
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Sorgligt att inse att Pinnens Licens aldrig kommer att bli en realitet. De lär knappast vara beredda att anpassa sig till all skit här.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 14:05   #19
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Sorgligt att inse att Pinnens Licens aldrig kommer att bli en realitet. De lär knappast vara beredda att anpassa sig till all skit här.

Jag tror tyvärr du har rätt. Med de böterna och det problemen existerande "svensksbolag" fått lär inte matchbook eller pinny vara intresserade av att skaffa licens här.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 14:23   #20
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 12
Sharp$: 2001
Standard

Jag funderar på om det går att lösa Pinnacle via en polare i Norge. Han fixar ett konto och sätter in pengar och jag skaffar en VPN med norsk IP-adress och spelar på som vanligt här hemifrån.

Vad tror ni? Någon som har provat?
Vore bekvämt med ett alternativ som inte innebär landsflykt.
KJELLKRUSE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 15:34   #21
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Ingen större skillnad mot att använda ett Sportmarketkonto, transaktioner mellan dig och din polare löper lika stor risk att granskas som transaktioner mellan dig och ett icke licensierat bolag. Sportmarket tillåter svenska kunder och du når Pinnen därigenom

Senast redigerad av Nicksson den 2019-08-13 klockan 15:35.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 18:23   #22
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skrev men det var felaktig information.

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-16 klockan 20:27.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 10:37   #23
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Vad är det som händer här tror ni med tex pinnen och smarkets? Jag har legat på smarkets och de verkar själva inte veta vad som tar sån satans tid. Har bolagen själva dragit sig ur? Enligt smarkets söker de och ligger på myndgheten konstant om varför inget händer men får inga riktiga svar.. Har för mig de sökte i slutet av januari och pinnen var väll inte jättelångt efter.. 0% på smarkets är så sanslöst svårslaget om man håller på med mycket prematch..
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 11:04   #24
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Smarkets sa till mig att dom inte har lagt ner ansökningsprocessen och inte hade planer på det men dom visste inte om det skulle bli klart 2019 eller någon vilken annan tidsperiod heller.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 17:13   #25
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Sedan årsskiftet har det väl varit ganska tydligt att spelinspektionens fokus har ändrats. Från att bevilja licenser till att försöka dela ut böter.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 06:49   #26
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Japp, nu ska vi finansiera alla politiska felsteg den senaste tiden genom att klämma åt så många spelbolag som möjligt. Som vanligt utan tanke på långsiktig hållbarhet (läs intäkter från Spelbolagen över tid). Det här kommer bara leda till en totalt död svensk spelmarknad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), sskssk (+88)

Senast redigerad av Nicksson den 2019-08-20 klockan 16:10.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:45   #27
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Japp, nu ska vi finansiera alla politiska felsteg den senaste tiden genom att klämma åt så många spelbolag som möjligt. Som vanligt utan tanke på långsiktig hållbarhet (läs intäkter från Spelbolagen över tid). Det här kommer bara leda till en totalt död svensk spelmarknad.
Ja verkar så tyvärr.

Pinsamt att mer än hälften av de stora bolagen undviker Sverige nu. Fattar inte hur det är bra för skatteintäkterna.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-29, 13:34   #28
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 78
Standard

Om vi förutsätter att inget förbättras framöver. Var kan man hålla hus för att kunna härja på bolagen i fråga utan problem?

Malta? UK bör väl fungera bra men kanske brexit sätter vissa käppar i hjulen för att få vara i landet? Norge kanske rentav är enklast? Fast kanske har planer på ett licenshaveri à la Sverige där också. Någon med erfarenheter eller insikter? Lätt att öppna bankkonto i alla ovanstående alternativ antar jag? Skatt? Andra förslag?
Il Biscione är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 02:29   #29
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Il Biscione Visa inlägg
Om vi förutsätter att inget förbättras framöver. Var kan man hålla hus för att kunna härja på bolagen i fråga utan problem?

Malta? UK bör väl fungera bra men kanske brexit sätter vissa käppar i hjulen för att få vara i landet? Norge kanske rentav är enklast? Fast kanske har planer på ett licenshaveri à la Sverige där också. Någon med erfarenheter eller insikter? Lätt att öppna bankkonto i alla ovanstående alternativ antar jag? Skatt? Andra förslag?
Kan inte svara på alla dina frågor, men bor i UK. Ingen tillgång till Pinnacle här, vet inte hur det är med de andra två, har aldrig använt dem. Bäst att komma hit innan 31 oktober om du vill få stanna om jag förstått det rätt. Sedan är det inget måste att det datumet gäller, det beror på vad som händer. Relativt lätt att öppna bankkonto. Ingen skatt på spel.
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 08:55   #30
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Il Biscione Visa inlägg
Om vi förutsätter att inget förbättras framöver. Var kan man hålla hus för att kunna härja på bolagen i fråga utan problem?

Malta? UK bör väl fungera bra men kanske brexit sätter vissa käppar i hjulen för att få vara i landet? Norge kanske rentav är enklast? Fast kanske har planer på ett licenshaveri à la Sverige där också. Någon med erfarenheter eller insikter? Lätt att öppna bankkonto i alla ovanstående alternativ antar jag? Skatt? Andra förslag?
UK blir allt tuffare med sina licenser och regleringar. Skulle verkligen inte rekommendera det om man vill kunna använda alla sidor.

Finland har ingen licensering så det kanske kan vara ett alternativ?
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 17:44   #31
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 78
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PTV Visa inlägg
Kan inte svara på alla dina frågor, men bor i UK. Ingen tillgång till Pinnacle här, vet inte hur det är med de andra två, har aldrig använt dem. Bäst att komma hit innan 31 oktober om du vill få stanna om jag förstått det rätt. Sedan är det inget måste att det datumet gäller, det beror på vad som händer. Relativt lätt att öppna bankkonto. Ingen skatt på spel.
Citat:
Ursprungligen postat av KalleRovaniemi Visa inlägg
UK blir allt tuffare med sina licenser och regleringar. Skulle verkligen inte rekommendera det om man vill kunna använda alla sidor.

Finland har ingen licensering så det kanske kan vara ett alternativ?
Är Finland som Sverige innan 2019, dvs med ett "monopol" men där andra aktörer i praktiken är etablerade och spelarna är fria att spela lite var man vill och skattefritt? Någon som är insatt?
Il Biscione är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-14, 22:19   #32
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Il Biscione Visa inlägg
Är Finland som Sverige innan 2019, dvs med ett "monopol" men där andra aktörer i praktiken är etablerade och spelarna är fria att spela lite var man vill och skattefritt? Någon som är insatt?
Ja, så är det.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 22:42   #33
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Smarkets verkar ju bara vara skit och ingen svensk licens heller vad jag vet om. Gällande Matchbook så tror jag att dom inte längre accepterar svenskar eftersom dom är rädda för böter från UK Gambling Commission om dom inte följer riktlinjerna och inte heller dom har svensk licens. Betfair är den enda "vettiga oddsbörsen" i Sverige.

Senast redigerad av progambler345 den 2019-11-24 klockan 22:45.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 12:23   #34
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Vad tror ni händer med dessa bolagen? Pinnen och smarkets hade ju ansökt om licens men där verkar inte hända ett skit. Frågat smarkets lite till och från nu i ett halvår och de påstår de inväntar svar från inspektionen. Lär det bara bli betfair som har licens här eller tror ni fler börser/sharps där man kan få in lite volym kommer ansöka/beviljas licens?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 21:03   #35
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Har nog skrivit det förr, men skriver det igen. Så länge som Spelinspektionens sanktionsbelopp baseras på omsättning och inte på vinst, tror jag inte att dessa bolag kommer till Sverige. Ett enda snedsteg kan bli väldigt dyrt för dem.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-06, 21:45   #36
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Med spelmonopolet hade vi alla förmåner som existerade och utan det har vi nu inget hur fan kunde det gå till såhär att en uppöppnad marknad innebär mindre frihet bara i Sverige är svaret striktare regulation oavsett va som är frågan.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 14:48   #37
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 12
Sharp$: 2001
Standard

Pinnacle är tillbaka!

Licensen klar i går.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chippe123 (+16)
KJELLKRUSE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 15:31   #38
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KJELLKRUSE Visa inlägg
Pinnacle är tillbaka!

Licensen klar i går.
Va i hela helvetet, när kommer man kunna spela där tro?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 15:44   #39
 
Reg.datum: maj 2019
Inlägg: 13
Sharp$: 122
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KJELLKRUSE Visa inlägg
Pinnacle är tillbaka!

Licensen klar i går.
Man kan tyvärr inte registrera sig som svensk kund än
Chippe123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 22:26   #40
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Härligt! Jag brukar ofta klaga på spelinspektionen, men något måste ju ha hänt den sista tiden då vi fått tennis på Betfair och licens för Pinnacle. Nu behöver de nog bara fixa självavstängningsknapp och lite sådana grejer.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 23:41   #41
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Går Pinnacle att använda till arbitragespel mot Betfairs börs pga det här med att dom aldrig limiterar folk? Har hört både om mkt högre odds än på andra ställen och inga limits så kan man bara hålla på och lassa in feta insatser och matcha dagarna i ända?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 09:11   #42
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Går Pinnacle att använda till arbitragespel mot Betfairs börs pga det här med att dom aldrig limiterar folk? Har hört både om mkt högre odds än på andra ställen och inga limits så kan man bara hålla på och lassa in feta insatser och matcha dagarna i ända?
Nej. Det som finns käkas upp direkt av botar. Det går att hitta någon enstaka gång, men inga större summor.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 10:29   #43
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Går Pinnacle att använda till arbitragespel mot Betfairs börs pga det här med att dom aldrig limiterar folk? Har hört både om mkt högre odds än på andra ställen och inga limits så kan man bara hålla på och lassa in feta insatser och matcha dagarna i ända?
Ska du arba 2019 så är det live och 365 vs Bf som gäller. Dock inget jag skulle rekommendera någon som inte är van att göra. Lägena är väldigt få.
Pinnen kör botar själva på bfs marknader, syns oftast i ht och andra sporters pauser. Pinnen är bäst om man kan värdera ett odds rätt under en paus i spelet när de lägger upp nytt odds. Då ligger dem ofta galet direkt, korrigeras dock snabbt.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 15:59   #44
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Går Pinnacle att använda till arbitragespel mot Betfairs börs pga det här med att dom aldrig limiterar folk? Har hört både om mkt högre odds än på andra ställen och inga limits så kan man bara hålla på och lassa in feta insatser och matcha dagarna i ända?
Självklart är det så. Det är den magiska hönan som bara värper guldägg.

Vilken värld lever du i? Fan vad trött jag blir på ungjävlar som tror att allt kommer gratis...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+100)
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 20:35   #45
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Självklart är det så. Det är den magiska hönan som bara värper guldägg.

Vilken värld lever du i? Fan vad trött jag blir på ungjävlar som tror att allt kommer gratis...
Vadå måste man spekulera kring advantage play som bara är lönsam i små doser eller innan du tycker frågan blir giltig. Storkunnaren
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-23, 20:02   #46
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Vadå måste man spekulera kring advantage play som bara är lönsam i små doser eller innan du tycker frågan blir giltig. Storkunnaren
Nä. Absolut inte. Men som du formulerar dig så framstår du som en av femåringarna som ser fram emot tomten som kommer imorgon.

"Har hört både om mkt högre odds än på andra ställen och inga limits så kan man bara hålla på och lassa in feta insatser och matcha dagarna i ända?"

Om du inte vill bli feltolkad så formulera dig inte som att du var efterbliven.

Senast redigerad av runtomkring den 2019-12-23 klockan 20:05.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-23, 21:56   #47
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Nä. Absolut inte. Men som du formulerar dig så framstår du som en av femåringarna som ser fram emot tomten som kommer imorgon.

"Har hört både om mkt högre odds än på andra ställen och inga limits så kan man bara hålla på och lassa in feta insatser och matcha dagarna i ända?"

Om du inte vill bli feltolkad så formulera dig inte som att du var efterbliven.
Inse att din storstatus är luft och jag kommer fortsätta snacka hur jag vill utan att ta hänsyn till va du tycker
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chippe123 (+1)
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-24, 01:43   #48
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Betfairs och Pinnacles odds är båda rörliga och rör sig snabbt om det skulle uppstå något arbitrage läge. Så det blir nog tufft att hitta sånna särskilt på större marknader.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-26, 13:08   #49
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Mtp på att Pinnacle nu äntligen verkar ha skaffat sig en svensk licens (https://www.spelinspektionen.se/lice...ed-spellicens/) tror ni att det kan ge en snöbollseffekt på andra aktörer som tex Smarkets att skaffa en licens även dom?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-26, 22:51   #50
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Har Pinnacle haft någon historia med att köra bonus på sport någon som vet? Dom har ju så starkt rykte så det kanske aldrig behövts riktigt.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-27, 07:05   #51
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Har Pinnacle haft någon historia med att köra bonus på sport någon som vet? Dom har ju så starkt rykte så det kanske aldrig behövts riktigt.
De har haft sign-up bonus, tog man bonusen fick man dock snäppet lägre limit på sitt konto för evigt.

Typ 10 år sedan.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-27, 16:12   #52
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
De har haft sign-up bonus, tog man bonusen fick man dock snäppet lägre limit på sitt konto för evigt.

Typ 10 år sedan.
Va menar du med limits är inte grejen med Pinnacle att dom aldrig begränsar hur mkt man får satsa?

10 år sen ja det dyker nog inte upp någon bonus i så fall.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-27, 19:41   #53
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En fråga, ska öppna konto hos Pinnacle men Sweden/Sverige finns inte med när man ska registrera sig, tänker kontakt supporten om ingen här vet varför.

EDIT Pratat med supporten och nu vet jag hur det ligger till ...

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-12-28 klockan 09:21.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 09:46   #54
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Va menar du med limits är inte grejen med Pinnacle att dom aldrig begränsar hur mkt man får satsa?

10 år sen ja det dyker nog inte upp någon bonus i så fall.
Alla bolag har limits, även Pinny. På europeisk hockey kan limiten vara ett par hundra kronor ibland.

Du kan dock satsa igen och igen på samma lina, men oddset dyker varje gång du satsar.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 09:47   #55
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
En fråga, ska öppna konto hos Pinnacle men Sweden/Sverige finns inte med när man ska registrera sig, tänker kontakt supporten om ingen här vet varför.

EDIT Pratat med supporten och nu vet jag hur det ligger till ...

MVH
Men vad bra. Du har inte lust att dela med dig?
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 17:10   #56
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
Men vad bra. Du har inte lust att dela med dig?
Japp, dom meddela att dom har ingen bestämd tid för när dom ska börja tillåta Svenska spelare registrera sig, med andra ord får man avvakta.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 02:14   #57
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Vad händer med Smarkets då ingen snackar om dom längre? Dom hoppades vara igång första kvartalet 2019 och nu är hela året förbi.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 14:09   #58
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 107
Sharp$: 935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Vad händer med Smarkets då ingen snackar om dom längre? Dom hoppades vara igång första kvartalet 2019 och nu är hela året förbi.
Ingen vet, antagligen Spelinspektionen som tjafsar. Kanske är högre/andra krav om man har en exchange jämfört med en vanlig sportsbook? Hoppas dom kommer tillbaka snart...
vinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 01:16   #59
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Läste något om att smarkets nu infört 3% på både vinst och förlust om man har en vinst på 250k sek under en 12 månaders period, vilket blir som 6%. Hade tydligen gått back en hel del förra/detta(?) året så frågan är om glansdagarna för de är förbi med sin låga kommision.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 14:07   #60
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
Läste något om att smarkets nu infört 3% på både vinst och förlust om man har en vinst på 250k sek under en 12 månaders period, vilket blir som 6%. Hade tydligen gått back en hel del förra/detta(?) året så frågan är om glansdagarna för de är förbi med sin låga kommision.
vart läste du det?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 16:09   #61
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
vart läste du det?
A 3% Select Tier which is applied to a very small number of the most profitable Smarkets users who exceed £25,000 in net profit over the previous 12 calendar months.

Står på deras hemsida.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 17:21   #62
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
A 3% Select Tier which is applied to a very small number of the most profitable Smarkets users who exceed £25,000 in net profit over the previous 12 calendar months.

Står på deras hemsida.
Jaha typ som Betfairs premium charge alltså. Tror dock inte jag nettar 250k+ dock men ändå dåligt att det är såhär. Vill köra mot deras 2% kommission den är riktigt bra!
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-03, 19:16   #63
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Bra att pinny fått licens nu, uselt att de inte kommunicerat nån tidsplan för när man ska kunna betta där.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 06:27   #64
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleRovaniemi Visa inlägg
Bra att pinny fått licens nu, uselt att de inte kommunicerat nån tidsplan för när man ska kunna betta där.
inte direkt så att de har någon skyldighet mot oss. Full förståelse för att de vidtar alla möjliga försiktighetsåtgärder innan de riskerar något i vårt sjuka land.

Senast redigerad av Nicksson den 2020-02-04 klockan 10:12.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 17:59   #65
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om det är någon trader där ute som undrar om det finns andra spelbörser att spela på som har samma upplägg som Betfair, Matchbook bland andra - så är svaret JA om du är beredd att betala skatt, inga problem för mig som tänker göra detta på heltid framöver, men det har varit tufft att bara ha Betfair som alternativ, men med lite kontakter så har jag fått fram andra alternativ.

Varit hos veterinären för ett tag sen och då rök min rulle, operation var svindyr, men det är bara att börja om och nu slipper man betala 5% avgift på Betfair (genom att tjäna pengar på annat håll som passiv inkomst som reducerar avgiften till 0 kr per trade) med lite smarta lösningar, allt som behövs är lite HEDGE planering och framöver skatteplanering med Betfair clone ...

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-02-04 klockan 18:13.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-06, 09:33   #66
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UPDATE vad är problemet - hitta även Matchbook som kan användas av Svenskar genom andra bookies med samtliga börs funktioner - denna tråd är ju helt meninglös ...

Lästa någonstans - kan man fortfarande vinna på sport med tanke på den nya licensen, vilket dravel, och nån svarar att man får hitta andra lösningar och vara kreativ, vilket dravel, ända skillnaden med den nya licensen är att du får skatta på eventuell vinst, det är ju inte så att du inte har tillgång till olika spelbörser och kan köra in-play trading ...

Vill bara nämn det för den som inte visste det ...

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 19:28   #67
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

När någon får nån indikation kring Pinnys tidsplan för Swe får ni gärna hojta till. Jag frågade dem på twitter men inget svar.

Deras svar var bara att de inte limitar spelare.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 14:52   #68
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 12
Sharp$: 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleRovaniemi Visa inlägg
När någon får nån indikation kring Pinnys tidsplan för Swe får ni gärna hojta till. Jag frågade dem på twitter men inget svar.

Deras svar var bara att de inte limitar spelare.
Det här känns som en hyfsad källa: https://twitter.com/baselinebetting/...21272726855687

14-20 februari låter lovande.
KJELLKRUSE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 21:04   #69
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KJELLKRUSE Visa inlägg
Det här känns som en hyfsad källa: https://twitter.com/baselinebetting/...21272726855687

14-20 februari låter lovande.
Riktigt bra. 3 dagar kvar då eller så är det försenat. Låt oss hoppas.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 15:13   #70
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Fan vad härliga nyheter! Legat på smarkets lite från och till med deras licens men vet inte om de dragit sig ur eller inte, typ autosvar där. Verkar ju ha dragit åt strängarna också jämfört med innan, backade tydligen som satan 2019 vad jag förstod det som. Någon finländare eller liknande som fortfarande har 0% kommisionen där?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 09:38   #71
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Smolk i glädjebägaren - Möjligt att det blir till sommaren istället

https://twitter.com/baselinebetting/...77979887620101

Senast redigerad av bjarnea den 2020-02-19 klockan 09:39.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-12, 07:38   #72
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Smolk i glädjebägaren - Möjligt att det blir till sommaren istället

https://twitter.com/baselinebetting/...77979887620101
Synd, nu är man fan limmad på i princip alla bookies
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 09:14   #73
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1425
Standard

Finns alltid lösning, lyft blicken från ankdammen Sverige och titta ut över världen...

FinnPinnacle Min Bet - €10!
After a long wait, we have managed to strike a deal with Pinnacle and minimum bet on Sportmarket Pro and on Private Pinnacle accounts now is €10! We certainly hope that you will like this change and we invite you over to open a Private Pinnacle account with us.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-12, 20:31   #74
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Finns alltid lösning, lyft blicken från ankdammen Sverige och titta ut över världen...

FinnPinnacle Min Bet - €10!
After a long wait, we have managed to strike a deal with Pinnacle and minimum bet on Sportmarket Pro and on Private Pinnacle accounts now is €10! We certainly hope that you will like this change and we invite you over to open a Private Pinnacle account with us.
Nice, tack för tipset
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 19:23   #75
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Pinnaclesports har nu öppnat i Sverige?! pinnacle.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+55)
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 00:46   #76
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleRovaniemi Visa inlägg
Pinnaclesports har nu öppnat i Sverige?! pinnacle.se
Oväntat tyst här. Igår reggade jag mig och satte in och har lagt första spelen. Skumt låga maxgränser på insättning dock, 5.1k per dag.

Men ja, de är i alla fall tillbaka!
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 08:44   #77
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 12
Sharp$: 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Oväntat tyst här. Igår reggade jag mig och satte in och har lagt första spelen. Skumt låga maxgränser på insättning dock, 5.1k per dag.

Men ja, de är i alla fall tillbaka!
Strulade med aktiveringsmejlet men i morse funkade det.

Som man har väntat, underbart!
KJELLKRUSE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 08:52   #78
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Oväntat tyst här. Igår reggade jag mig och satte in och har lagt första spelen. Skumt låga maxgränser på insättning dock, 5.1k per dag.

Men ja, de är i alla fall tillbaka!
Det kan du nog tacka sossana och Shekarabi för.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 10:08   #79
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Oväntat tyst här. Igår reggade jag mig och satte in och har lagt första spelen. Skumt låga maxgränser på insättning dock, 5.1k per dag.

Men ja, de är i alla fall tillbaka!
Ja de flesta som har saknat pinnacle har nog redan reggat sig via sportmarket.
Kommer du runt insättningsgränserna också.
Men visst härligt att de bemödar sig om att satsa på den svenska marknaden.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-13, 11:34   #80
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Ingen bank-id verifiering? Då måste man ju skicka in dokument osv vid uttag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-15, 18:17   #81
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Oväntat tyst här. Igår reggade jag mig och satte in och har lagt första spelen. Skumt låga maxgränser på insättning dock, 5.1k per dag.

Men ja, de är i alla fall tillbaka!
För mig fungerade det att bara sätta 30-dagars gräns på typ 150.000 kr.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-15, 19:14   #82
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 16
Sharp$: 391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Ingen bank-id verifiering? Då måste man ju skicka in dokument osv vid uttag.

Skapar ni nya konton eller använder ni era gamla befintliga konton? Om jag försöker logga in med mitt gamla konto så står det att det är otillgängligt och att jag skall kontakta supporten. Så frågan är om jag kan skapa ett nytt? Är livrädd för att få problem vid senare tillfälle vid uttag eller liknande.
van_bommel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-15, 20:07   #83
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av van_bommel Visa inlägg
Skapar ni nya konton eller använder ni era gamla befintliga konton? Om jag försöker logga in med mitt gamla konto så står det att det är otillgängligt och att jag skall kontakta supporten. Så frågan är om jag kan skapa ett nytt? Är livrädd för att få problem vid senare tillfälle vid uttag eller liknande.
Supporten sa till mig att skapa ett nytt med en annan e-postadress.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-28, 11:25   #84
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1425
Standard

https://caanberry.com/matchbook-suspension/
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td