Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Limiteringar (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3979-limiteringar/)

Wagner 2012-01-10 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 159668)
Vi är inte alla lika vinnande som du herr Wagner hos alla bolag:)
Förstår att det måste vara jobbigt att behöva bedriva sitt spelande genom att lägga dom på SvS fast skitaskoj att det kommit fram lite tips från dig efter alla år.
Ska följa ditt spreadsheet med glädje..

ps, tror jag ska logga in på SO och läsa några gamla trevliga nostalgi trådar till morgonkaffet..

god jul

Trevligt och höra. Skönt att du inte verkar bitter åtminstone. :)

SuprMario 2012-01-10 13:09

Citat:

Trevligt och höra. Skönt att du inte verkar bitter åtminstone.
Hur ska man kunna vara bitter i dessa dagar när man får igenom de flesta spelen...:)
Skönt att slippa dessa ilandsproblem där man inte får igenom sitt bet, fast det fanns en tid - NÄR man spelade på Expekt och inte fick igenom ett öre på deras tennis matcher så visst har man blivit "drabbad" också.
Känns dock som ett lösligt problem, det trista är ju att "Wagners anekdoter" inte förgyller tillvaron så ofta längre - intressant läsning och många ggr en nostalgitripp.

ibrakadabra 2012-01-10 13:34

Tänkte kolla med er om ni har någon erfarenhet om det är farligt att regga konton på te x föräldrarna? Att det blir ganska obv att det inte är dom som spelar och att man dessutom kör alla konton på samma ip... Så min fråga är om spelbologen har rätt att frysa konton och ta pengarna?

Semicolon 2012-01-10 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av ibrakadabra (Inlägg 159703)
Tänkte kolla med er om ni har någon erfarenhet om det är farligt att regga konton på te x föräldrarna? Att det blir ganska obv att det inte är dom som spelar och att man dessutom kör alla konton på samma ip... Så min fråga är om spelbologen har rätt att frysa konton och ta pengarna?

Kör du flera konton på samma fysiska adress, IP adress och dessutom med samma efternamn så säger det sig självt att du är rökt. Bolagen har mer eller mindre rätt att göra vad de vill, framförallt om du så uppenbart bryter mot de regler du accepterat.

Majo 2012-01-10 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 159706)
Kör du flera konton på samma fysiska adress, IP adress och dessutom med samma efternamn så säger det sig självt att du är rökt. Bolagen har mer eller mindre rätt att göra vad de vill, framförallt om du så uppenbart bryter mot de regler du accepterat.

Om det endast handlar om samma IP då? :innocent:

ibrakadabra 2012-01-10 18:34

Jo klart att det låter lurigt .. pratar du om vetenskap eller vad du tror ? Jag antar att det finns enhel del här inne som dubblar konton på siterna...

KP 2012-01-10 18:57

Sålänge ni inte horar bonusar när ni skapar fler konton kan ni simma lugnt. Man får inneha fler konton inom samma familj. Dock är det endast 1 bonuserbjudande som gäller PER HUSHÅLL.

Majo 2012-01-10 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 159737)
Sålänge ni inte horar bonusar när ni skapar fler konton kan ni simma lugnt. Man får inneha fler konton inom samma familj. Dock är det endast 1 bonuserbjudande som gäller PER HUSHÅLL.

Om man hjälper en kompis att bonushora då? Det är ju ett annat hushåll? Kan de fortfarande slå ner på att det är samma IP?

KP 2012-01-10 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 159742)
Om man hjälper en kompis att bonushora då? Det är ju ett annat hushåll? Kan de fortfarande slå ner på att det är samma IP?

Allt står tydligt i deras villkor, dessa brukar även inkludera samma ip osv osv oavsett om det är en hel skola som delar på det eller hela stockholms mobila internetleverantör

KungK2 2012-01-16 17:16

Har en liten fråga kring limiteringar. Jag har nu för första gången åkt på det (Betclic) då jag till min förvåning plötsligt bara kunde spela för några kronor. Insatserna är rätt små för egen del därav min förvåning.

Hur som helst till frågan, hur länge är man limiterad?

Känns ju onekligen meningslöst att ens ha kvar pengar på kontot om jag inte kan använda mer än några kronor per spel eller släpper bolagen på limiteringar efter hand?

KP 2012-01-16 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av KungK2 (Inlägg 161154)
Har en liten fråga kring limiteringar. Jag har nu för första gången åkt på det (Betclic) då jag till min förvåning plötsligt bara kunde spela för några kronor. Insatserna är rätt små för egen del därav min förvåning.

Hur som helst till frågan, hur länge är man limiterad?

Känns ju onekligen meningslöst att ens ha kvar pengar på kontot om jag inte kan använda mer än några kronor per spel eller släpper bolagen på limiteringar efter hand?

Dom påstår att de gör utredningar varje år, men det är bara bull. Är du limiterad kan du glömma att få den hävd igen.

Donald 2012-01-16 21:22

En liten sidofråga. Vilka marknader ligger Betclic ibland högt på? Känns som om de har värdelösa odds på allt.

KP 2012-01-16 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Donald (Inlägg 161230)
En liten sidofråga. Vilka marknader ligger Betclic ibland högt på? Känns som om de har värdelösa odds på allt.

Aldrig sett dom vara högst på något om det inte rört sig om något drop som de varit sega att sänka på.
Värdelöst bolag. Jag spelade hos dom precis när de startade upp och hade väl 1 person endast som jobbade i supporten.

drpil 2012-02-08 12:16

De flesta casual lirarna drabbas inte så hårt av limiteringar kan jag tänka, men hur gör proffsen som ska leva på sin betting? Känns helt omöjligt att i längden kunna försörja sig om man ska lägga en massa tid på att fixa dubbla konton och hålla på och dribbla med bolagen. Är ju nu snack om att fixa licenser för vissa bolag som ska få verka i Sverige och blocka övriga, vad tror ni det får för effekter?

Om tex betfair blir blockat känns det som proffsen får gå till arbetsförmedlingen för kan väl inte gå att överleva med en massa limitar hängandes över en?

För egen del hoppas jag verkligen att betfair fixar en licens om det blir aktuellt för enligt mig är dom helt överlägsna.

mequei 2012-02-08 12:42

Alltså, när det pratas limiteringar...hur höga insatser måste man hålla sig till för att bli limiterad? Snackar vi 1000 kr/bet? 5000 kr/bet? När börjar bolagen grisa sig?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved