Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Limiteringar (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3979-limiteringar/)

Overkill 2012-02-08 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 167443)
Alltså, när det pratas limiteringar...hur höga insatser måste man hålla sig till för att bli limiterad? Snackar vi 1000 kr/bet? 5000 kr/bet? När börjar bolagen grisa sig?

Det behöver inte vara några större summor vi pratar om, det är från fall till fall.

mequei 2012-02-08 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 167444)
Det behöver inte vara några större summor vi pratar om, det är från fall till fall.

Och vad är "inga större summor"?;) Skulle vara kul att veta hur tidigt limiteringarna kommer så att jag kan förstå problemet

Bobbobula 2012-02-08 14:27

det beror helt på vad du spelar på för odds.
Spelar du en uppenbart felsatt lina tex räcker det med ett par hundringar för att du ska få stora stämpeln på kontot.

O12 2012-02-08 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 167445)
Och vad är "inga större summor"?;) Skulle vara kul att veta hur tidigt limiteringarna kommer så att jag kan förstå problemet

Olika för varje, men tror själv det kan ligga kring
10-300 > pissbokies som bl a Stanjames,
500-1000 > willhill, betsson, sportingbet
1000-2000> bwin, unibet

det är lite av min känsla. sen finns det ju bookies där du enbart kan spela säg kanske 500:- på ett spel, sen sänkts oddset och åter 500:- kan spelas på samma spel. t ex Pinnacle, Sbobet...

så alla fungerar olika.

har säkert glömt några bolag, men i stora drag...

Man lär sig med tiden hur de olika bookisarna är.

boored 2012-02-08 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 167443)
Alltså, när det pratas limiteringar...hur höga insatser måste man hålla sig till för att bli limiterad? Snackar vi 1000 kr/bet? 5000 kr/bet? När börjar bolagen grisa sig?

De kan dom göra när som helst och väldigt snabbt, Betsafe tex.
Vann 500 på en poker turnering som jag tänkte leka med lite.
Inom en månad var jag dock limiterad till några tior efter att bettat ett 20-tal 50-100 bets som jag inte ens plussat på under den perioden. :D

Handlar nog mer om att oddsen man spelat i många fall bara är för bra helt enkelt, att de slutar ovan stängnings odds. De har säkert mjukvaror som flaggar konton oberoende insatser. Vinner man med små bets stabilt är man ju ännu sämre kund med större insatser så varför skulle dom vilja ha kvar en?

Latmaskarna lägger sedan all skuld på kunden "som spelar surebets" då faktum är att bra spel där man snappat upp info ofta är ena sidan i surebets fast man inte alls surebettar.
Istället kunde dom ju skaffa en oddssättare som inte bara sörplar kaffe, kanske han kunde korrigera lite odds också som seriösa bookies gör.

Det gäller många andra bolag också men Betsafe är de värsta exemplet jag varit med om

Dessa småbookies är ändå ok att gå genom då de har mest felsatta odds och boostar kassan mest.
Ta det som det är, spela(med bonus) så länge man får, skaffa nytt konto om man har möjligheter eller bara dra vidare.

Spelar men med EV+ hamnar man sakta men säkert ändå mot dom stora bookisarna med högre limits. Dom har dock betydligt färre felsatta odds och justerar dessa blixtsnabbt när nåt händer, inte alls lika lätt att vinna där så varför skynda.

Masho123 2012-02-08 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 167445)
Och vad är "inga större summor"?;) Skulle vara kul att veta hur tidigt limiteringarna kommer så att jag kan förstå problemet

Summan spelar nog ingen roll, bolagen vill ju inte ha vinnare, så de limiterar väl dom som de anser är ett hot. Jag själv kan numera bara spela på bolag utanför eu, lite pissigt men man får gilla läget helt enkelt.

drpil 2012-02-08 21:18

Tror ni att svenska staten kommer accepera att ett företag med en eventuell kommande licens i Sverige får sätta limit på vissa kunder?

KP 2012-02-08 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av drpil (Inlägg 167573)
Tror ni att svenska staten kommer accepera att ett företag med en eventuell kommande licens i Sverige får sätta limit på vissa kunder?

Har haft den diskussionen tidigare IRL. Vore väldigt spännande att se hur det blir.
Personligen tror jag att det blir som i England. Du kan vara limiterad hos bolagen online men går du till butiken så har alla samma limit oavsett.

Semicolon 2012-02-10 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 167585)
Har haft den diskussionen tidigare IRL. Vore väldigt spännande att se hur det blir.
Personligen tror jag att det blir som i England. Du kan vara limiterad hos bolagen online men går du till butiken så har alla samma limit oavsett.

Har faktiskt väldigt svårt att se att man ska kunna neka någon om man betänker hur svensk lagstiftning ser ut. En generell limit kan man naturligtvis få ha. Men att Kalle skulle få betta 5k på Liverpool- United och Lisa bara 2K det lär bli trixigt för bolagen att övertyga lagstiftarna om.

joemag 2012-02-10 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 168058)
Har faktiskt väldigt svårt att se att man ska kunna neka någon om man betänker hur svensk lagstiftning ser ut. En generell limit kan man naturligtvis få ha. Men att Kalle skulle få betta 5k på Liverpool- United och Lisa bara 2K det lär bli trixigt för bolagen att övertyga lagstiftarna om.

Borde således inte någon av er som blivit limiterad (jag har inte spelat länge nog/bra nog för att bli det) kunna ta tid för er sak? Det borde väl finnas någon jurist här inne? Tyvärr har jag ett par år kvar till min examen men då jävlar om dom limiterar mig!:evilgrin39:

Semicolon 2012-02-10 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 168070)
Borde således inte någon av er som blivit limiterad (jag har inte spelat länge nog/bra nog för att bli det) kunna ta tid för er sak? Det borde väl finnas någon jurist här inne? Tyvärr har jag ett par år kvar till min examen men då jävlar om dom limiterar mig!:evilgrin39:

Detta blir ju en framtida fråga då det svenska spelmonopolet fortfarande kvarstår och inga bolag förutom svenska spel har spellicens i Sverige.

joemag 2012-02-11 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 168073)
Detta blir ju en framtida fråga då det svenska spelmonopolet fortfarande kvarstår och inga bolag förutom svenska spel har spellicens i Sverige.

Ett monopol som jag hoppas försvinner ;)

drpil 2012-02-15 00:11

Jag hoppas det stannar som det är nu för jag är livrädd att tappa betfair om dom nu inte får en licens.

surrelito 2012-02-20 19:05

Hur gör ni gamla spelrävar som jag antar, har gått igenom alla europeiska bolag redan gällande limiteringar? Är det utanför EU som gäller då el?

Lemasive 2012-02-20 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av surrelito (Inlägg 171121)
Hur gör ni gamla spelrävar som jag antar, har gått igenom alla europeiska bolag redan gällande limiteringar? Är det utanför EU som gäller då el?

Betfair eller Pinnacle



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved