Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Limiteringar (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3979-limiteringar/)

HL333982 2012-08-23 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 198287)
Är det inte lite skumt med tanke på pengatvätt och annat att de vill att du ska byta metod. Dvs. svarta pengar in med Moneybookers och ut vita via banktransfer. Hela poängen med att man inte kan växla mellan metoder är ju just för att förhindra pengatvätt. jag har dessutom fått för mig att detta är reglerat i förordning, men kan ju ha fel.

Fi***gt är det i vailket fall som helst

EXAKT! Det uppmärksammade jag dem på också. Hur lätt som helst att tvätta pengar då ju. Men de verkade inte bry sig.

Det värsta var att istället för att följa sina villkor så uppmanade de mig att kontakta Gibraltars spelkommission om jag tyckte att de inte följde villkoren. Riktigt fult.

hardballs 2012-09-04 00:20

Ni som blivit limiterade, när hände det? Vad hade ni dragit in? Så att man får en uppfattning liksom...

kingofding 2012-09-04 08:41

Handlar inte så mycket om vad du vinner utan snarare på vilka matcher du vinner. Spelar du enbart matcher där bolaget i fråga ligger fel så behöver du inte vinna många kronor innan det händer. Spelar du matcher där bolaget tycker att dom har bra marginaler och du går på en jätte streak kan du nog räkna med att plussa någon mille eller 2 innan dom ens skulle komma på tanken.

Wagner 2012-09-04 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 200177)
Handlar inte så mycket om vad du vinner utan snarare på vilka matcher du vinner. Spelar du enbart matcher där bolaget i fråga ligger fel så behöver du inte vinna många kronor innan det händer. Spelar du matcher där bolaget tycker att dom har bra marginaler och du går på en jätte streak kan du nog räkna med att plussa någon mille eller 2 innan dom ens skulle komma på tanken.

Det kan du ju tro. :)

kingofding 2012-09-04 11:06

Nej Nej Wagner självklart hittar inte torskarna som är inne och vevar 10-50k bets på 5 lingarna någonsin vinst streaks. Säger ju sig själv att sharpsen sätter alla spel och att torskarna inte sätter ett enda.

RobinD 2012-09-04 11:17

Handlar inte ens om du vinner. Handlar enbart om spelmönstret. Möjligen att det går aningen fortare om du både vinner och har fel spelmönstret.

Pilkast 2012-09-04 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 200185)
Handlar inte ens om du vinner. Handlar enbart om spelmönstret. Möjligen att det går aningen fortare om du både vinner och har fel spelmönstret.

Det här med spelmönster - menar du att man spelar singlar och till utstick då, eller...?

werygod 2012-09-04 17:57

oddshögsta räcker nog bra, utstick så är det över direkt

RobinD 2012-09-04 18:10

Oddshögsta räcker som sagt. Räcker även med att du slår closing line.

Jag har blivit limmad på 19 spel trots förlust på totalt 100 euro. Motiveringen var att jag arbitrage-bettade, att insatsen var ca 20-25 euro i snitt kvittade.

zonwoz 2012-09-04 23:13

Hur är det med limiteringar hos 12bet?

Att de inte är lika jävliga som tex V.Chandler har jag märkt, men frågan är om de är lika snälla som tex 188bet? (För inte limiterar väl 188bet traditionella sportspelare?)

Pratar alltså om personliga/individuella limiteringar om det nu inte va underförstått.
Spelen är på kanske 400 EUR per spel.

MackeE 2012-09-05 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av zonwoz (Inlägg 200324)
Hur är det med limiteringar hos 12bet?

Att de inte är lika jävliga som tex V.Chandler har jag märkt, men frågan är om de är lika snälla som tex 188bet? (För inte limiterar väl 188bet traditionella sportspelare?)

Pratar alltså om personliga/individuella limiteringar om det nu inte va underförstått.
Spelen är på kanske 400 EUR per spel.

Dom flaggar nog snarare i så fall och sänker oddset när kunden i fråga spelat? Det vill säga tål inte samma insats som om nån spelar på ett nytt konto,tänker jag.

Pursey 2012-09-05 11:50

Jo både 12bet och 188bet limiterar.

kingofding 2012-09-05 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av Pursey (Inlägg 200348)
Jo både 12bet och 188bet limiterar.

Det är inte marknaden du menar att dom limiterar då? Är ju inte ovanligt att långt innan volymen kommit för 188bet att dom inte har så höga limits.

Pursey 2012-09-05 14:12

Nej såväl är det inte. Jag har t.ex max 10E på all icke-fotboll och har dessutom fått sänkt i flera omgångar även på fotboll och det gäller även matcher som är inplay. Så svar ja, 188bet limiterar och det rejält.

zonwoz 2012-09-05 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av Pursey (Inlägg 200361)
Nej såväl är det inte. Jag har t.ex max 10E på all icke-fotboll och har dessutom fått sänkt i flera omgångar även på fotboll och det gäller även matcher som är inplay. Så svar ja, 188bet limiterar och det rejält.

-Vad har du för limits hos 188bet på fotboll (västeuropeiska ligor)?
-Har du tradat med stora volymer?
-Har du spelat en stor andel av din spel på droppande odds?

+Samma frågor som ovan fast för 12bet.