![]() |
På väg hem från en utekväkl i sveriges sommarstad nr 1 Strömstad! Spanien räddade denna kvällen ser jag :)
|
Jag droppar in och läser lite då och då =)
Du är inne i ett stimm nu ser jag , keep it going! |
Känns som en ganska favoritfylld sista dag av simningen så mitt sista simspel får blir en favoritfyrling på ladbrokes till 2.08:
1500 m fritt herrar - Yang Sun 50 m fritt damer - Ranomi Kromowidjojo 4 X 100 m medley herrar - USA 4 X 100 m medley damer - USA Har varit kul med simningen i OS. Nu är det friidrott som gäller men jag tycker det känns mkt svårare att hitta skrällar där...
|
Borde lägga rek på denna men sitter på mobilen och matchen börjar 15.00. Sturehov som spelar i Närke 4an tar emot Karlstad bk i svenska cupen. Karlstad bk(div 1 södra) kommer till Örebro med nästintill ordinarie lag och vid avancemang får de möta allsvenskt motstånd vilket gör att detta är en match de verkligen vill vinna. 2an på Karlstad bk ger i skrivande stund 2.00 hos unibet.
|
En gästrekare i Djungelboken, trevligt :)
Karlstad BK ligger på 2.50 hos bet365 t.ex. om ni är sugna. |
Längdhoppet ser vidöppet ut i kväll och varför inte prova med en peng på den som senast vann ett mästerskap, nämligen Sebastian Bayer från Tyskland.
Hoppade 7.97 i kvalet (8.11 var bästa resultat) men Bayer gjorde sitt hopp i -1.7 m/s och det finns kapacitet för betydligt längre hopp. 9.00 är värt 1u.
|
Den speldagbok som det är mest drag i så kändes smartast att posta det här:)
jag fick 2.40 och 2.20 tidigare idag hos unibet men där är det nere på 2.00 just nu... |
Vart kan man följa svenskacupen live?
|
Mexico ett steg närmre :)
|
|
Jobba bayer!
|
Inga problem för simfyrlingen :)
Bayer ser lite tung ut...hans vinnarresultat från EM hade gett honom en ganska klar ledning så det är bara att jobba på. |
3 nya försök, kul med Thornéus i final :)
|
Bayer börjar röra på sig...8.10 nu.
|
Tadese till 41.00 på 10 000 m strax innan loppet efter vad Anders G sa i tv :)
Ingen hinner rygga så plockar inte med den i spreadsheetet oavsett vinst eller förlust. |
Bayers EM-hoppande hade räckt till guld men idag var han långt ifrån...dåligt.
|
Ingen ingen ingen rår på Sandy Richards på 400 m. Idag sprang hon lite mer än 300 m och joggade resten (hon kunde lika bra krupit) :)
1.65 är inget höjdarodds (hojta till om ni hittar högre) men det klipper jag.
|
På måndag möter Trelleborg Öster hemma och det är lika bra att smida medan TFF-järnet är varmt. Man är i en fantastisk målform samtidigt som Öster visat sig mänskliga mot slutet. Kommer första förlusten här? Jag tror det.
Precis som senast går jag för ah-1 och hoppas på fin utdelning.
|
På 100 m kommer det att stå mellan amerikanerna Gay, Bailey och Gatlin och jag är nästan säker på att Gatlin drar det längsta strået. Dopingavstängd en gång i tiden (tråkigt) men han verkar vara i slag. Bailey var bättre i försöket men jag tror det finns mkt mer att hämta hos Gatlin. Han kan gå ner mot 9.70 i gynsamma vindar i kväll. Det kommer inte att räcka till seger...men han slår resten.
Fint odds att hämta på betfair tycker jag.
|
I Djungelboken kan det dyka upp helt osannorlika spel:
Lisandra Guerra Rodriguez vinner damernas cykelsprint bana till 101.00 på bet365. Varför nu det? Pendleton från GB är storfavorit och kommer förmodligen dra hem detta...men Rodriguez hade bättre tid i sextondelsfinalen och i kvartsfinalen. Rodriguez kommer i morgondagens kvartsfinal möta Guo från Kina och här möter hon en tjej som har varit snabbare men det handlar om tusendelar. Kan Guerra trampa sig förbi detta kan hon gå hela vägen. Det får vara värt 0.5u till 101.00!
|
Bra Richards!! Usch det var hemskt spännande...
|
Citat:
För övrigt du som har stenkoll på fri-idrotteen, blir det världsrekord på herrarnas 100m ikväll eller är 1.40 fullt spelbart att det inte blir det? Det är ju inte direkt det lättaste världsrekordet att slå som i simning t.ex. :) |
0.15 vann hon med.
Jag vet ärligt inte vad jag ska tro om WR eller inte. Om jag skulle spelat något hade jag nog lirat på att det blir WR, högre odds :) Men jag avstår :) |
Citat:
Men ingen respekt för någon som dopat sig... Men sådant får man lägga vid sidan när man bettar ;) |
Snyggt lirat på Gatlin!
|
Grymt bra lir på OS så här långt! Grattis :)
|
Precis på väg att lira USA på 4*100, stod i 4,5 på unibet innan det stängdes för en minut sen.
Satan =) |
Tusen tack :)
|
Du får värva hit Kallur. Kollade du på studion nyss? ;)
|
Citat:
|
I höjdhoppsfinalen väljer jag spel på hemmafavoriten Robbie Grabarz till 6.00.
Med ett årsbästa på 2.36 ligger han ett par cm från ryssarna men samtidigt tyckte jag britten var den som imponerade mest i kvalet. Han tävlar på hemmaplan och kommer ha en hel stadion i ryggen varje gång han ska hoppa. Jag tror 2.36 kan räcka men jag blir inte förvånad om britten hoppar högre än sitt pers. Vädret kan också spela in. Visst borde det passa Grabarz med ett typiskt brittiskt skitväder? :) edit: Grabarz var ensam om att inte ha någon rivning i kvalet.
|
Testar en bomben idag:
Frankrike 0 Japan 0,1,2 Kanada 0,1,2 USA 2,3,4 Trelleborg 2,3,4 Öster 1,2 |
Från 2.61 imorse till 2.73 (pinnen) en halvtimme innan avspark på att japanskorna slår Frankrike i semin. Så jäkla öppen tycker jag inte drabbningen känns på förhand. Tycker inte att fransyskorna övertygade speciellt mot Brasilien och det var en knapp seger sett till hela matchbilden. Jag slänger in 2U på regerande världsmästarna.
|
Livespel:
Frankrike går vidare mot Japan till 6.00 (står 1-2 med kvarten kvar). Livespel tas inte med i sheetet, precis som alltid. |
Straff nu!!
|
Hon missar!!
|
Oj vilken press...usch man får inte bomma straff i ett sånt läge.
|
Mitt lir i kvällens friidrott får bli 2u på Ayalew på damernas 3000 m hinder. Tyckte hon sprang riktigt bra i semin och hennes spurt imponerade. Favoriten Zaripova hade då inte så mkt att sätta emot. Nu finns där en hel del andra som kan vinna men Ayalew har helt klart chansen. 10.00 på Paf!
|
Gör lite ont att se TFF tappa 2-0 till 2-2...
|
Citat:
15.00 NB :cheers: |