Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Badass Travgnägg - Från 100->1000 Units (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1335-badass-travgnaegg-fran-100-1000-units-trav/)

TOBYTYKE 2011-09-01 14:16

Ja dina och Stekels tankar och idéer är klart uppskattade, så det är bara att köra.

Badass 2011-09-01 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 138081)
Ja dina och Stekels tankar och idéer är klart uppskattade, så det är bara att köra.

Ja, Stekel är vass och tack skall du ha...

Vi får se om jag hinner lägg några spel till ikväll - skall iväg snart och hjälpa en polare att sätta ihop en byrå... Hoppas den inte är från Jysk - hör fortfarande mina primalskrik i natten pga. en klädgarderob som jag skulle sätta ihop en gång... Jag är händig men när inte ett en djävla hål passade då blev jag som förbytt - vilka skrik och hot om att slänga ut skiten från tredje våningen och mig i det... :gun_bandana::rant::ful:

/Badass

Stekel 2011-09-01 17:40

Ja det var en dålig vecka att höja insatserna tyvärr, annars hade det väl kurvorna sett bra mycket bättre ut iallafall men så är det, kunde lika gärna varit tvärtom egentligen. Bra att du tagit lite tid att gå igenom vad det berott på iallafall, oftast en kombination av missflyt och sämre analyser vid ett så stort tapp.

Hoppas du tar det kallt med byrån, ett knep är att ta en lugnande öl eller ett glas vin till monteringen för att dämpa den möbel-rage som ofelbart slår in minst var fjärde gång. Antingen har man för bråttom och måste göra dubbla jobbet eller så har man handlat för billigt så inget passar i slutet/grejer fattas. Eller ve och fasa, båda samtidigt, då kan man behöva några backup-bira i kylen!

Badass 2011-09-01 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 138110)
Ja det var en dålig vecka att höja insatserna tyvärr, annars hade det väl kurvorna sett bra mycket bättre ut iallafall men så är det, kunde lika gärna varit tvärtom egentligen. Bra att du tagit lite tid att gå igenom vad det berott på iallafall, oftast en kombination av missflyt och sämre analyser vid ett så stort tapp.

Hoppas du tar det kallt med byrån, ett knep är att ta en lugnande öl eller ett glas vin till monteringen för att dämpa den möbel-rage som ofelbart slår in minst var fjärde gång. Antingen har man för bråttom och måste göra dubbla jobbet eller så har man handlat för billigt så inget passar i slutet/grejer fattas. Eller ve och fasa, båda samtidigt, då kan man behöva några backup-bira i kylen!

Exakt! Jag kunde lika gärna stå på +300 units nu och då hade det låtit annorlunda, kan jag lova...

Men som sagt det får ju dubbel effekt när formsvackan är så djup och i samband med unitssjusteringarna...

Men, som sagt, vi tar nya tag!

/Badass

Badass 2011-09-01 18:37

Första spel till ikväll:

2011-09-01 20:14TravJohan Chou Platsspel ANNAT 10 2.150

Då jag tror Johan Chou är med i segerstriden så är det inte mycket att tveka på här... Springspår, hemmakusk och häst, form och står pengamässigt perfekt inne... Travsäker nu för tiden och har inte galopperat i lopp på nästan ett år (15 starter varav 8 med voltstart) och har en platsprocent på dryga 48 (18/37) - mycket bra!

Följ här även oddsrörelserna på ATG-Live, möjligtvis att oddset blir högre där...

/Badass

Johan Chou trög och seg mest hela loppet och var inte bra...!

/Badass

Stekel 2011-09-01 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 138121)
Första spel till ikväll:

2011-09-01 20:14TravJohan Chou Platsspel ANNAT 10 2.150

Då jag tror Johan Chou är med i segerstriden så är det inte mycket att tveka på här... Springspår, hemmakusk och häst, form och står pengamässigt perfekt inne... Travsäker nu för tiden och har inte galopperat i lopp på nästan ett år (15 starter varav 8 med voltstart) och har en platsprocent på dryga 48 (18/37) - mycket bra!

Följ här även oddsrörelserna på ATG-Live, möjligtvis att oddset blir högre där...

/Badass

Tack för den analysen, hade jag inte kikat närmare på faktiskt! Men jag tog inte platsspelet utan H2H mot Holy Smoke till 1,90 som känns ännu bättre.

Badass 2011-09-01 19:01

Ett Parlay till kvällens tävlingar på Åbytravet:

2011-09-01 19:08PARLAY: 2 spel parlay 10 2.320
2011-09-01 19:08TravRio De La Plata vs Good As PrincessH2H1.500
2011-09-01 20:36TravMakers Mark vs Magnifique LossH2H1.550

Rio De La Plata överlägsen kapacitet för loppet om hon sköter sig och är i närheten av någon slags form - möter ett ännu mera galopplystet sto här, i alla fall sett till de 10 senaste där Good As Princess galopperat 6/10 - inget säkert kort alltså!

Markers Mark höll bra till tredjepriset från dödens senast och visade fin form - framspår här mot en motståndare med bakspår - räcker nästan så... Bättre kusk på MM.

/Badass

Rio De La Plata vann sin H2H lätt trots galopp - enkelt!

Markers Mark andra ytter och höll anständigt, men klart före Magnifique Loss - enkelt!

/Badass

Badass 2011-09-01 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 138126)
Tack för den analysen, hade jag inte kikat närmare på faktiskt! Men jag tog inte platsspelet utan H2H mot Holy Smoke till 1,90 som känns ännu bättre.

Tittade läääänge på detta jag med - även på H2H mot Zizou Boko men valde platsspelet till slut, men det var med viss ångest...

/Badass

Stekel 2011-09-01 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 138127)
Ett Parlay till kvällens tävlingar på Åbytravet:

2011-09-01 19:08PARLAY: 2 spel parlay 10 2.320
2011-09-01 19:08TravRio De La Plata vs Good As PrincessH2H1.500
2011-09-01 20:36TravMakers Mark vs Magnifique LossH2H1.550

Rio De La Plata överlägsen kapacitet för loppet om hon sköter sig och är i närheten av någon slags form - möter ett ännu mera galopplystet sto här, i alla fall sett till de 10 senaste där Good As Princess galopperat 6/10 - inget säkert kort alltså!

Markers Mark höll bra till tredjepriset från dödens senast och visade fin form - framspår här mot en motståndare med bakspår - räcker nästan så... Bättre kusk på MM.

/Badass

Själv satt jag i det längsta och skulle spela emot Rio, det där oddset tyckte jag var helt ospelbart faktiskt. Rio hade tidigare överkapacitet men inte nu längre. Har inte spottat upp sig sen han kom till Åke heller direkt. Princess hade fem raka galopper för ett tag sen men det räknar jag som något psykiskt som gått över för hon är ju travsäker annars. Hörde inte hur det gick nu men hoppas den gick in för dig iallafall. Tänkte bara skriva hur jag tänkte runt den här.

FAN att norsken skulle vinna då, enda med chans som jag plockade bort i loppet efter lång tvekan. Tänkte att pisken inte gör så mycket på ston...det var fel av mig.

Badass 2011-09-01 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 138135)
Själv satt jag i det längsta och skulle spela emot Rio, det där oddset tyckte jag var helt ospelbart faktiskt. Rio hade tidigare överkapacitet men inte nu längre. Har inte spottat upp sig sen han kom till Åke heller direkt. Princess hade fem raka galopper för ett tag sen men det räknar jag som något psykiskt som gått över för hon är ju travsäker annars. Hörde inte hur det gick nu men hoppas den gick in för dig iallafall. Tänkte bara skriva hur jag tänkte runt den här.

FAN att norsken skulle vinna då, enda med chans som jag plockade bort i loppet efter lång tvekan. Tänkte att pisken inte gör så mycket på ston...det var fel av mig.

Är väl inte så att jag jublade över oddset men tyckte ändå det fungerar i en Parlay - Hon galopperade men van ju H2H lätt ändå... Jättebra att du/jag/vi skriver om varandras spel för då kan man många gånger få andra infallsvinklar som man inte tänkt på - det är lätt att bli "hemmablind"!

Hur menar du att pisken inte skulle ge samma utslag på ston - är det för att om de är tjuriga och ovilliga så blir det inte bättre att lägga pisken på dem, eller?

/Badass

Stekel 2011-09-01 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 138139)
Är väl inte så att jag jublade över oddset men tyckte ändå det fungerar i en Parlay - Hon galopperade men van ju H2H lätt ändå... Jättebra att du/jag/vi skriver om varandras spel för då kan man många gånger få andra infallsvinklar som man inte tänkt på - det är lätt att bli "hemmablind"!

Hur menar du att pisken inte skulle ge samma utslag på ston - är det för att om de är tjuriga och ovilliga så blir det inte bättre att lägga pisken på dem, eller?

/Badass

Aaapp, fungerar i en parlay hur menar du där?

Jo det var väl lite så jag tänkte med pisken. Snarare är det nog så att det inte är lika säkert att det fungerar på ston som på hanar men på de flesta fungerar det nog. Har du några andra tankar om saken, var längesen jag tänkte på det. Hängde mycket på Årjäng förr där det var mycket baggar men det var ett tag sedan jag tänkte på saken något speciellt nu.

Badass 2011-09-01 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 138142)
Aaapp, fungerar i en parlay hur menar du där?

Jo det var väl lite så jag tänkte med pisken. Snarare är det nog så att det inte är lika säkert att det fungerar på ston som på hanar men på de flesta fungerar det nog. Har du några andra tankar om saken, var längesen jag tänkte på det. Hängde mycket på Årjäng förr där det var mycket baggar men det var ett tag sedan jag tänkte på saken något speciellt nu.

Jag menade bara att spelvärdet fanns i Rio-spelet, men det var i minsta laget - sammantaget med det andra Parlay-spelet, där spelvärdet, enligt mig, var lite högre, så blir det sammanlagda värdet helt okey... Kanske tänker fel - matematik/statistik och "logiskt" tänkande har aldrig varit min starka sida...

/Badass

Stekel 2011-09-01 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 138143)
Jag menade bara att spelvärdet fanns i Rio-spelet, men det var i minsta laget - sammantaget med det andra Parlay-spelet, där spelvärdet, enligt mig, var lite högre, så blir det sammanlagda värdet helt okey... Kanske tänker fel - matematik/statistik och "logiskt" tänkande har aldrig varit min starka sida...

/Badass

Det där med värde hit och värde dit kan man diskutera ett tag, jag gav min hjärna helg nu så det funderar vi på en annan dag.

Min invändning är väl egentligen, undantaget då att jag inte tycker 1,50 på Rio-spelet är gångbart, att det är lite av ett vinna eller försvinna-spel med tanke på hur den hästen är och att den på grund av detta inte ska spelas i parlay.

Badass 2011-09-02 14:47

Spelar här en skräll i det avslutande stayerloppet i V75s lopp 7, i morgon på Jägersro:

2011-09-02 16:41TravWiss Pen Vinnarspel ANNAT 3 30.000

Perfekt utgångsläge för en smygare, trivs ypperligt på distansen och har kanonform - flög fram över upploppet senast i tufft gäng - Caballion vann! Blir giftig tillslut om de båda favoriterna kommer bort, kör ihjäl varandra, eller i alla fall för optimistiskt!

Tar troligtvis ledningen här och släpper till Covington Ås...

Observera att speldatum är felinlagt - detta spel är till i morgon...!

/Badass

Fan, vad synd att han inte han fram - hade varit +87 units extra i spelkassan det! Gjorde ett mycket bra lopp från tredje inner och bra spurt - hade troligtvis hunnit fram om han inte behövt runda Ingves häst de sista 50 meterna! Men ett djäkligt bra spel var det där scenariot blev precis som förutspått med Covington Ås i ledningen och Nahar tryckandes utanpå!

/Badass

Badass 2011-09-02 14:49

Platsspel på samma kuse som ovan:

2011-09-02 16:41TravWiss Pen Platsspel ANNAT 7 5.000

Samma premisser och motiveringar som ovan lagda rek.

/Badass

Platsspelet satt ju som en smäck och gav hela 5 gånger (ATG-Live gav 2.17) så ett klart överodds! läs ovan om förloppet - ett riktigt bra spel var det, hur som helst!

/Badass

Badass 2011-09-02 14:56

Spelar här en häst som förbättrat sig avsevärt de senaste månaderna och på väg upp i klasserna:

2011-09-03 14:30TravZjanti River Platsspel ANNAT 8 2.750

Stark, rejäl, oöm för positioner, ganska travsäker, spurtstark, kanonform och riktigt bra kusk... Läget är ett minus men hoppas Johnny kan hitta ner i banan tidigt - det är ju många invändigt som är startsnabba och då brukar det bli luckor att krypa ned i...

Har en platsprocent på dryga 57 (12/21), vilket är mycket bra!

/Badass

Fick tredje ytter men var kall ganska tidigt och kunde inget till slut - klart sämre än i starterna tidigare... Iofs fick han gå tidigt och dra tåget i tredjespår sista 500 meterna...

/Badass

Badass 2011-09-02 15:33

Här har jag hittat ett kanonodds i en H3H:

2011-09-03 14:47TravOregon Trail vs Opterigum/Unleash Face H3H ANNAT 7 3.000

Här spelas Oregon Trail som har bra form, på väg uppåt i klass, startsnabb, bästa läget, kusk i flytet... Står hårt inne, men i dessa årgångslopp så är detta inte en lika stor faktor att ta hänsyn till...

Unleash Face riktigt bra sto som varit ute mot kulltopparna i stoklassen - skall här laddas i starten - skall testas inför Oaks-kvalen senare... Detta är dock en osäker kuse - och laddning innebär stora risker för en osäker häst - det vankas ju svar också samt att det finns startsnabba utvändigt så detta kan lätt ända i galopp!

Opitergium är en riktigt bra treåring enligt Ludde - han har väl visat detta någon gång men detta är en strulpelle utav rang - kan galoppera var som helst, när som helst... Är dessutom skör med tre strykningar inför lopp på ett halvår samt att han varit struken i två tilltänkta starter inför detta lopp - mycket negativt, kan knappast vara i nogån bättre form...

Summa kardemumma blir att jag alltså spelar en lättplacerad, startsnabb, travsäker häst på väg uppåt i klass mot två stycken kapabla men ack så struliga kusar - varav den ena även har bakspår! Ett bra spel, helt enkelt!

/Badass

Tyvärr galopperade Oregon Trail direkt i starten och var borta direkt - Optigerium gjorde också bort sig som väntat - tyvärr var Unleash Face före i mål efter en spårsnål resa i tredje inner... Var inget speciellt och där hade nog OT haft chansen utan galoppen... Men, men - det är trav det handlar om...

/Badass

Badass 2011-09-02 17:35

En fin liten H2H till kvällens övningar på Bollnästravet:

2011-09-02 19:25TravPascal Zet vs Oh Yeah H2H ANNAT 10 2.200

Här spelar jag Oh Yeah väldigt mycket på att jag tror Pascal Zet galopperar bort sig direkt - annars är ju denne den klart bättre hästen av dem två! Pascal Zet har dock galopperat i 10 utav sina livs 20 starter - 50% alltså - det är väldigt mycket... Hade inte en tanke på att gå iväg från fjärdespår på Gävle nyligen och Daniel Redén anser att femtespåret är det sämsta av de alla... Galopp i 5 utav 9 voltstartslopp (55%).

Daniel Redén tar vidare en riktig rövare i kväll och skall köra barfota runt om och plocka bort alla skydd - han har sprungit och slagit sig mycket med tunga järnskor i loppen... Han tror det blir bra eller en riktig flopp! Pascalen var ej heller bra efter vila senast...

Jag är helt inne på floppen då man inte bara kan plocka bort alla skydd på en häst som springer och slår sig utan att detta får konsekvenser... Jag tror Pascal Zet står kvar vid startlinjen och hoppar när resten av kusarna går över mål...! Bollnäs bana är även riktigt smal i startfållan på Bollnäs - ytterligare ett minus, alltså!

Jag kanske skall nämna den jag spelat? Oh Yeah har ju inte rosat marknaden alls och återkom nyss i ett lopp efter vila - gick inget speciellt men bör ha gått framåt med de loppet i kroppen - litet fält här och han kan ta det försiktigt och köra förbi en galopperande Pascal Zet kort efter start - hamnar i vilket fall inte dåligt på det, skall vi säga tredje, fjärde ytter...

Summa summarum så bygger spelet till 75% att Pascal Zet galopperar bort sig, eller inte alls fungerar med utrustningsändringarna - punkt slut!

/Badass

Pascal Zet galopperade från början som jag trott, tyvärr ställde han sig nästan direkt och sedan har kuskfan otrolig tur och kommer ner i andra ytter efter avancemang - enbart för att nummer sju inte orkade hålla sin plats! Hade han inte kommit ner där hade spelet suttit hur lätt som helst! Nu vann Pascal Zet istället tack vare en djävla massa TUR!!! Blir galen!

/Badass

Badass 2011-09-02 18:04

Har bestämt mig för att låta spreadsheetet för trav löpa minst året ut men med en ändrad insatsskala:

1-3 units = Låg insats

4-7 units = Medelinsats

8-10 units = Hög insats

/Badass

kingofding 2011-09-02 18:14

Vad har du för tankar inför derbyt Badass?

Badass 2011-09-02 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 138287)
Vad har du för tankar inför derbyt Badass?

Amaru Boko tar spets och svarar Kadett CD, släpper sedan när Aga Khan Boko kommer...

Jag tror på körning hela vägen här och att Deuxieme Picsous är starkast tillslut!

En jätteskräll är ju Gitano som flög lågt över upploppet i kvalet och får bara fransosen till styrningen så kan detta vara vinnaren...

Tror ingenting på Kadett CD, Tamla Celeber, Beau Mec eller dom andra - det står mellan Amaru Boko, Aga Khan Boko och Gitano som outsider...

Vad tror du?

/Badass

Badass 2011-09-02 18:38

En H2H till kvällsgroggen, kanske?:

2011-09-02 20:30TravGiant Superman vs Freeman H2H ANNAT 8 2.700

Freeman toppform och bra läge, samt startsnabb - kommer han ner till plankan före Giant Superman så skall han få en bra resa och kunna slå av denne till slut - det skiljer inte mycket mellan dessa hästar i detta lopp och positionerna kommer avgöra väldigt mycket!

2.70 är ett klart överodds då Giant S. har vilat drygt en och en halv månad - det är inte bara att ställa ut hovarna för en 12-åring och tro att denne skall prestera direkt... Dock är det en väldig kuskförstärkning på GS - men då detta är en oerhört lättkörd häst så går det inte att ta fram så mycket mer för en bättre kusk...

Detta skall vara klart jämnare odds på och spelbart ned till runt 2.30!

/Badass

Freeman direkt till ledningen och vann H2Hen lätt - var tvåa i mål och gjorde det riktigt bra som väntat!

/Badass

Badass 2011-09-02 19:07

Kommer eventuellt lägga till några spelbolag inom kort - de jag funderar på är Unibet (vinnare och plats) och återöppna Nordicbet (måste bara få tummen ur och föra över kapital). Måste även kolla över respektive bolags särregler...

Men jag återkommer kring detta...!

/Badass

Badass 2011-09-03 18:32

Ett vinnarspel till Derbydagen på Jägersro i morgon:

2011-09-04 15:42TravJackal Face Vinnarspel ANNAT 8 4.000

Här spelas den klart bästa hästen, med en något orutinerad kusk, bland många får man säga - kuskarna i detta lopp är inte något att höja till skyarna så inget större handikapp där... Spår lite långt ut på vingen men gynnad av en strykning invändigt - tror även att han kan vara gynnad att starta lite längre ut då han slipper vara inne i den värsta trängseln...

4 gånger pengarna får du inte i morgon...!

/Badass

Var grymt bra som tvåa - enbart stryk av häst som smögs med invändigt, i draget! För vilket drag det blev - 1.12 första varvet och tapperhetsmedalj till kusen - men som sagt, "bara" tvåa!

/Badass

Badass 2011-09-03 20:40

En H3H till morgondagens travtävlingar på Jägersro:

2011-09-04 14:52TravObelix/Atlas Boko vs Sasha Du Varlet H3H ANNAT 10 2.500

Obelix är en bra häst - bästa av de danska i detta lopp och startsnabb - har dock inte tagit spets på tre försök i Sverige! Får dock ett bra lopp härifrån... Atlas Boko kan vara den klart bästa hästen här men galopperna oroar och han får visa först att han kan gå felfritt i Luddes regi innan jag tror på honom - Ludde har en förmåga att köra galopp med sina betrodda och kapabla hästar - övertro, månne?

Sasha Du Varlet är ju väldigt kapabel och kan lika gärna vara den bästa hästen i gänget men har inte testats mot så här hårt motstånd förut men har gjort det kanonbra från svårt läge i alla fall en gång så kapacitet finnes och blir över... Får nog ingen ledning härifrån men hoppas att han kommer ned i banan i bra läge direkt - då lär det gå undan tillslut! Vill se botten på denna innan jag ger mig att spela!

/Badass

Obelix var ju loppets otroliga häst - vilken prestation! Sasha Du Varlet var bara urusel och sist i mål, felfri... Atlas Boko galopp tillslut, som väntat...

/Badass

Badass 2011-09-03 20:56

Ett platsspel till morgondagens tävlingar på Jägersro:

2011-09-04 16:04TravPopcorn Lavec Platsspel ANNAT 10 1.800

Popcorn Lavec har läget och kanonform, samt en rutinerad lånekusk som brukar fungera på Åkes hästar! Stark och speedig - rejäl på alla sätt samt travsäker och lättplacerad... Är med i den främre träffen direkt vilket är mycket viktigt i stolopp, där det inte finns många som är starka nog att göra jobbet själva, särskilt inte i tredjespår - alla är ju inte Tamla Celeber!

/Badass

Inget flyt alls här - Popcorn Lavec var bästa hästen i fältet efter att ha fått gått hela vägen i dödens och krossat dem flesta - tyvärr lyckades tre smykörda ta sig förbi den sista biten och blev utnosad om tredjepriset på ritsen - surt som faan!

/Badass

Badass 2011-09-04 14:38

Ett vinnarspel i Derbyt idag:

2011-09-04 16:28TravDeuxieme Picsous Vinnarspel ANNAT 6 9.000

Här spelas en liten kantboll då jag tror det kommer gå undan från start här - jämna hästar som alla vill ha en position inför spurten gör att det kan bli utdragen körning - sedan tror jag tempot hölls uppe och det gynnar bakspårshästarna och de där framme på innern... Detta är en mycket bra häst som är stark och ganska speedig! Johnny Takter i jollen känns bra...

/Badass

Var hästen i lloppet, tillsammans med vinnaren Beau Mec - mycket värdiga kusar på platserna 1 och 2! Synd att inte Goops kunde mer sista 500 och DP var tvungen ut i fjärdespår för att runda denne och förlorade troligtvis loppet där! Men han var otroligt bra och speedade fantastiskt fort sista 500 meterna!!! Men "bara" tvåa!

/Badass

Badass 2011-09-04 14:48

En H2H till årets Derby:

2011-09-04 16:30TravDeuxieme Picsous vs Kadett C.D. H2H ANNAT 10 2.100

Deuxieme Picsous spelas på form, styrka och läge - tror det kommer gå undan här och och tror inte Kadett CD. får spets och anser att denne i princip är borta då - är bäst i spets, enligt mig... Kommer i vilket fall bli högt utgångstempo och sedan hölls denna fart uppe ganska väl - det gynnar bakspårshästarna och de på innern därframme...

/Badass

Läs ovan för mer utförlig beskrivning av DPs prestation... Här sog han ju en Kadett CD som jag förutspådde skulle få svårt när denne inte skulle komma åt ledningen - tröttnade på upploppet efter en perfekt resa i draget - dålig för att ha varit andrahandare...

/Badass

Badass 2011-09-04 14:51

Här ett platsspel i den inledande V75an:

2011-09-04 14:35TravRoxa Sisu Platsspel ANNAT 10 3.000

Ingen idé att skriva någon motivering när redan loppet gått - trodde självklart på stenhårt tempo och ett lopp på innern - prefekt, då hon blev tvåa...!

/Badass

Stekel 2011-09-04 15:11

Långt ifrån bra odds på DP-spelen enligt min värdering men vi får väl se hur det blir. Känns som ett enormt långskott att tro att någon ska vinna derbyt från de sämre bakspåren. De där framme är för bra, spelar ingen roll om de kör lite för fort, någon av dem håller garanterat farten.

Du lägger många units på samma spel där för övrigt.

Badass 2011-09-04 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 138689)
Långt ifrån bra odds på DP-spelen enligt min värdering men vi får väl se hur det blir. Känns som ett enormt långskott att tro att någon ska vinna derbyt från de sämre bakspåren. De där framme är för bra, spelar ingen roll om de kör lite för fort, någon av dem håller garanterat farten.

Du lägger många units på samma spel där för övrigt.

Jo, men då jag inte tror ett dyft på Kadett CD så kan jag ju ladda på den jag tror på...

Jag tror faktiskt den har en reel chans att vinna Derbyt!

Sedan motsvarar dessa insatser ungefär som dina på Tournesol - sett till insats, kontra chans att vinna loppet...! :whistling:

/Badass

Stekel 2011-09-04 15:35

Jo det är klart att man ska gå på det man tror på men jag tror inte ett dugg på den iallafall. Hyfsad värmning iallafall så det ser väl bra ut.

Nja, jag har bara 2u på Tournesol. Kanske lite i mesta laget det iofs, normalt sett lägger jag 1u på såna högoddsare.

Stekel 2011-09-04 18:22

Fan vad bra DP var, du fick visst helt rätt! Jag räknade honom som helstekt varvet kvar men det var jäklar vad han tågade på bra i spåren, trist att han inte fick vinna för det hade varit en minst lika värdig vinnare som BM!

kingofding 2011-09-04 22:17

Badass du måste ju börja spela via unibet till stora lopp där dom har fasta odds. DP handlades till 14 ggr vinnare och 3.25 på platsen där hela veckan. Klart högre än både bet365, expekt och atg :( Var samma med canaka spelet som gav bra mycket mer på plats via unibet.

Badass 2011-09-04 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 138819)
Badass du måste ju börja spela via unibet till stora lopp där dom har fasta odds. DP handlades till 14 ggr vinnare och 3.25 på platsen där hela veckan. Klart högre än både bet365, expekt och atg :( Var samma med canaka spelet som gav bra mycket mer på plats via unibet.

Det är en tanke jag har - måste bara läsa in mig så att de inte har några särregler som de har ex. i H2H-spelen... Vet du om de har några särskilda regler som skiljer sig från de andra du nu rabblade upp? Tattersalls 4 kör väl de flesta/alla efter, tror jag?

Behöver utöka min bookievolym... :smoke:

/Badass

Badass 2011-09-04 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 138764)
Fan vad bra DP var, du fick visst helt rätt! Jag räknade honom som helstekt varvet kvar men det var jäklar vad han tågade på bra i spåren, trist att han inte fick vinna för det hade varit en minst lika värdig vinnare som BM!

Visst fan var han bra - har haft detta på känn sedan jag såg honom bli tvåa, i förra årets treåringselit på Valla - gick då 12.5 bakom Nevele Wood och kördes då av Bazire! Då fick jag upp ögonen för att detta skulle bli en topphäst - att den skulle duga i Derbyt såg man klart och tydligt i försöket...

Var näästan rätt på det idag - hade flera stolpe ut och det är surt! Flera bra vinnarspel som varit nära att sitta nu på slutet - hade bara någon utav högoddsarna suttit så djävlar i det! Ex.vis Wiss Pen igår till 30 gånger fläsket - slagen med ett huvud!

/Badass

Badass 2011-09-05 15:41

En Parlay till kvällens tävlingar på Mantorpstravet:

2011-09-05 19:03PARLAY: 2 spel parlay 10 3.600
2011-09-05 19:03TravCrazy In Love vs Il Re FröH2H1.850
2011-09-05 20:09TravAdena Boko vs Aisle StandH2H1.950

Crazy In Love spelas på läge, form och distans - denne är också travsäker nu för tiden, vilket man inte kan kalla motståndaren, Il Re Frö - denne kan galoppera var som helt och när som helst. Har här ett fjärdespår - långt i från optimalt och jag tror på minst en galopp i loppet för Il Re Frö - detta bäddar då för mitt spel som självklart även kan vinna om båda går felfritt!

Adena Boko spelas på form, kusk och läge - Aisle Stand återkommer efter en tids vila, vilket den verkligen behövde - var riktigt stinglös i sista starten - har här tränat 1.20, men Claes Sjöström är ganska osäker på formen, enligt TravTjänsten... Går mycket på att form slår klass och att Adena Boko har bättre läge och kusk!

/Badass

Tyvärr helt fel häst som galopperade - Crazy In Love studsade direkt och var i princip sedan helt borta - Il Re Frö däremot gick som en klocka och tog spets utan problem och vann enkelt - en mycket bra insats och dumstruten på för mig...! :skamsen:

/Badass

Badass 2011-09-05 15:55

En H2H till kvällens tävlingar på Mantorpstravet:

2011-09-05 19:25TravCherrylady vs Liza Radley H2H ANNAT 10 2.100

Lisa Radley spelas på form, styrka och läge - står även perfekt inne på pengarna - Kan här välja att gå direkt ut i andrspår eller ligga kvar på innern - självklart tar han rygg i andraspår... Cherry Lady inget oävet sto det heller och som har bra form samt perfekt läge - är nog ledarinnan i loppet

Här står ju tilläggshästarna väldigt billigt inne och att det är ett litet fält försämrar ju inte deras möjligheter precis - tror det är styrkan som blir avgörande här till slut...

Styrkan att gå ett halvvarv i samma tempo kommer då att räknas högt - här tror jag Lisa Radley tack vare sin styrka kommer att stå sig bättre mot de flesta och självklart mot Cherry Lady...

/Badass

Lisa Radley vann denna H2H säkert och det var styrkan som tog ut sin rätt här - kanske inte som jag tänkt mig men, men... LR gick fram i döden efter 500 körda och småtryckte sedan hela vägen och höll storstilat - här satt dock Cherry Lady fast med till synes mycket krafter kvar men fick aldrig chansen och passas nästa gång!

/Badass

Badass 2011-09-05 16:37

Ett platsspel till Mantorp i kväll:

2011-09-05 19:47TravFernando Sånna Platsspel ANNAT 5 6.500

Här spelas en riktig kantboll som gjorde det riktigt bra senast i ett av Derbykvalen - han spelas mycket på detta intryck samt att storfavoriten har ett uruselt läge samt att andra, tredje och fjärdehandaren är alla hopplöst osäkra och med lite klaff på loppet så kan denna rysare ta en plats - något som denne gjort 44% av sina livs starter, vilket är mycket bra!

Men det krävs nog att minst två, tre av de värsta konkurrenterna kommer bort av någon orsak för att denna skall sitta, så inga maxlir på denna...!

/Badass

Här fick Fernando Sånna ett bra lopp i andra ytter även om han fick gå nästan ett varv i dödens - höll sämre än väntat men det var en kantboll som inte blev mer än en nätserve - vi glömmer detta spel!

Här var ju bara Kaffir Face suveränt överlägsen! Mycket fin uppvisning utav en klasshäst!

/Badass

Badass 2011-09-05 16:52

Ett platsspel som är oerhört felsatt av Bet365:

2011-09-05 20:53TravÅtting Hornline Platsspel ANNAT 10 3.000

Åtting Hornline spelas på form, läge, startsnabbhet och travsäkerhet - skall ha en mycket bra chans att ta platsen här... Kommer troligen till ledningen eller får en resa i rygg på Prawns, i vilket fall ett riktigt bra spel! Spelbart ned till runt 2.15!

Troligtvis kvällens bästa spel/odds!

/Badass