Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Badass Travgnägg - Från 100->1000 Units (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1335-badass-travgnaegg-fran-100-1000-units-trav/)

Stekel 2011-08-09 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134170)
Ännu en underbar dag i segerns tecken... +10.2 units var dagens vackra skörd! :cheers:

Idag besannades något jag påpekat många gånger och det är att även kolla ATG-Lives odds. Idag stod Crude Launcher hela kvällen i spannet 15-20 i odds på plats - när loppet gick och ungefär en halvtimme före förändrades oddsen radikalt och Crude Launcer stod vid start i 23-50 för tio spelade...! Gav som trea 38 för spelade tio! Klar förändring och kanonodds således...

/Badass

Helt sant det där men problemet är väl att oddsförändringarna de sista minuterna som regel kan gå åt vilket håll som helst och bookiesarna stänger för spel innan man sett dessa.

Platsoddsen är för övrigt något som jag tror det finns väldigt mycket värde i att lira om man sitter och tittar på tävlingarna live. Brukar sällan göra det dock, är alltför förtjust i tvilling som spelform. Bra värde där också men mer svårvärderat och naturligtvis allmänt högre risk.

TOBYTYKE 2011-08-09 22:05

Tack ryggade gigant och crude idag :)

Badass 2011-08-09 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 134177)
Tack ryggade gigant och crude idag :)

Gratulerar - bra val...! :cheers::claps:

/Badass

Badass 2011-08-10 00:00

2011-08-09 Crude Launcher - (Trav)

Testing, testing!!!

Badass 2011-08-10 00:24

https://www.sharps.se/spreadsheet/4189

Badass 2011-08-10 14:11

Testing, testing... Mod får gärna ta bort dessa senare...

2011-08-09 20:53TravCrude Launcher Platsspel ANNAT 4 3.000

EDIT: Det fungerade så mod kan ta bort mina testinlägg! Har även en testrek på Crude Launceher som jag testade/lade in igår - denna kan ni också ta bort...!

/Badass

sheriffen78 2011-08-10 15:25

Några intressanta H2H från Valla ikväll?
Tycker mig ha hittat 2 stk på Unibet.

Macho Gossip-Lewis O.M 1 1,65. Hockey har fin form på sin, avslutar ofta bra och har gått i tuffa sällskap. Lewis O.M tycker jag inte sett som bäst ut på slutet, borde hamna i maskineriet härifrån.

Astonishing Ride-Photo Princess 1 1,70 A.R har 2 raka segrar, set fin ut och vunnit lätt, dock mot betydligt enklare motstånd. Känslan är dock att dom dels fått ordning på galopperna som den haft problem med tidigare samt att den verkligen är i form. Photo Princess känns inte som en häst som räcker till i sverige, har vunnit lopp i danmark, men i Sverige har den haft det jobbigare. Lyckas bara J.K hitta hyffsad position bakom Astonishing så tror jag den är hemma. Denna dubbel testas.

Badass 2011-08-10 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av sheriffen78 (Inlägg 134262)
Några intressanta H2H från Valla ikväll?
Tycker mig ha hittat 2 stk på Unibet.

Macho Gossip-Lewis O.M 1 1,65. Hockey har fin form på sin, avslutar ofta bra och har gått i tuffa sällskap. Lewis O.M tycker jag inte sett som bäst ut på slutet, borde hamna i maskineriet härifrån.

Astonishing Ride-Photo Princess 1 1,70 A.R har 2 raka segrar, set fin ut och vunnit lätt, dock mot betydligt enklare motstånd. Känslan är dock att dom dels fått ordning på galopperna som den haft problem med tidigare samt att den verkligen är i form. Photo Princess känns inte som en häst som räcker till i sverige, har vunnit lopp i danmark, men i Sverige har den haft det jobbigare. Lyckas bara J.K hitta hyffsad position bakom Astonishing så tror jag den är hemma. Denna dubbel testas.

Håller på för fullt att kolla liret idag - återkommer snart med det första...

/Badass

Badass 2011-08-10 15:45

Här kommer första picken för dagen...

2011-08-10 21:00TravCelebrity Madonna vs Redrose Hood H2H ANNAT 5 2.400

Spelas på en speedig och stark dam som om hon sprungit i Sverige haft mycket mer pengar på sig och inte fått starta här... Bra läge och Örjan Kihlström upp i jollen... Möter Celebrity Madonna som är kapabel men ack så osäkert kort - har galopperat de senaste 7/12 - inte positivt, kan vara borta direkt...! Redrose Hood är tvärtemot travsäker och det betyder mycket i sådana här jämna lopp... Tror detta är en toppchans och maxspelar till alldeles för högt odds - spelbart ned till runt 1.95!

/Badass

sheriffen78 2011-08-10 15:51

Den finns på unibet till 2,70. Kanske får testa den oxå då :)

Badass 2011-08-10 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av sheriffen78 (Inlägg 134270)
Den finns på unibet till 2,70. Kanske får testa den oxå då :)

Gör det - detta är ett riktigt fint spel...

2.70 på Unibet låter bättre än vad det är - läs och jämför reglerna så förstår du varför de ligger högre i odds - orkar inte förklara detta igen! Jag har förklarat detta i ett inlägg längre bak i denna dagbok - kolla på detta...

/Badass

sheriffen78 2011-08-10 16:03

Får bläddra bakåt och titta. Har ingen aning om att det är olika regler i H2H på olika bolag.

Stekel 2011-08-10 16:14

Hittade det där om Unibet, låg i min dagbok.

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134274)
Unibet har andra regler som jag inte gillar!

I en H2H och din häst hamnar sjua (eller först utanför pengarna) och din motståndare i H2Hen hamnar sist då blir spelet voidat - trots att din häst kanske är 100 meter före i mål - sjuk regel!

Enda positiva är att om din häst galopperar bort sig och blir diskad då får du en "andra" chans genom att om din motståndare i H2Hen galopperar och/eller blir diskad eller utanför prispallen så voidas spelet...

Men jag anser att det negativa överväger då jag inte spelar för att min häst skall vara utanför prispallen, så att säga...

Hittade diskussionen om Unibets regler. Hur är det om en nollar och den andra blir diskad, void? Värdelöst isf eftersom man spelar på galoppfaktorn ganska hårt i många fall.

Det där om void när båda blir diskade/distanserade tror jag gäller på alla bolag, inte helt säker men närapå.

Stekel 2011-08-10 16:16

Läste om och såg vad du menade diskning vs oplacerad nu. Hursomhelst är för mycket tillfälligheter för att räkna det som ett plus regelmässigt (om man nu inte spelar på en väldigt galoppbenägen häst, då är det ett lillplus).

Badass 2011-08-10 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 134281)
Hittade det där om Unibet, låg i min dagbok.

Hittade diskussionen om Unibets regler. Hur är det om en nollar och den andra blir diskad, void? Värdelöst isf eftersom man spelar på galoppfaktorn ganska hårt i många fall.

Det där om void när båda blir diskade/distanserade tror jag gäller på alla bolag, inte helt säker men närapå.

Om en nollar (din häst) och den andra blir diskad så void - även om din häst gått felfritt och är nära sista prisplaceringen så är det kört, alltså void...

Väldigt dåligt då man kan ha spelat en medioker häst som dock är travsäker mot en galopplysten som direkt gör bort sig och blir diskad - din häst hamnar invändigt med alla krafter kvar och blir utnosad om sista prisplaceringen i loppet - VOID!!!

/Badass

KP 2011-08-10 16:38

Hos nordicbet har de steget värre. Där ska minst en av hästarna vara med om en prisplacering för att vadet ska gälla.

Badass 2011-08-10 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 134288)
Hos nordicbet har de steget värre. Där ska minst en av hästarna vara med om en prisplacering för att vadet ska gälla.

Är jag helt ute och cyklar om jag säger att det blir samma princip/regel som Unibet har...?! Blev osäker och mina två hjärnceller lämnar motstridiga uppgifter... :skamsen:

/Badass

Badass 2011-08-10 16:50

Ser nästan ut som om det vore "fetodds" i sista V64 - väldigt höga och jämna vinnarodds!

/Badass

sheriffen78 2011-08-10 17:04

Borde vara samma regel hos Unibet och nordicbet, som jag tolkar det

Badass 2011-08-10 17:18

Ger mig inte när jag spelar Mugger MM - har skyhög kapacitet för klassen och borde ha minst dubbelt så mycket på kontot - även om det är trav det handlar om... Är startsnabb vid laddning, stark som en björn och kan vinna från dödens...

2011-08-10 20:45TravMugger MM Vinnarspel ANNAT 3 3.250

Flera av motståndarna är osäkra och/eller har dåliga lägen, så här behöver inte Muggern jaga spets för att vinna - även om det skulle underlätta... Oddset är okey och spelbart ned till runt 3.00! Spelat på Bet365!

Att jag spelat på bästa hästen är jag övertygad om - han skall bara gå felfri...

Lycka till!

/Badass

satori 2011-08-10 17:22

Nordicbet har samma regler som Expekt och Bet365, det är bara Unibet som har den regeln att en häst måste vara på pengar för att spelet inte ska bli voidat.

henke111 2011-08-10 17:23

Ska prova rygga med en liten slant, har följt dina travspel länge :)

jaomorph 2011-08-10 17:36

Testar också att rygga dig, så hoppas vi på att hästen går felfritt!

Badass 2011-08-10 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av satori (Inlägg 134300)
Nordicbet har samma regler som Expekt och Bet365, det är bara Unibet som har den regeln att en häst måste vara på pengar för att spelet inte ska bli voidat.

Hade för mig att det var så - annars hade jag inte rekat dit... Från Nordicbets hemsida:

Citat:

I travlopp blir antingen två eller tre hästar uppsatta mot varandra. Den häst som står överst i den officiella resultatlistan vinner duellen.

Insatserna återbetalas då:

- Då det blir dött lopp, det vill säga att båda/alla hästarna delar placering och prispengar.

- Då båda/alla hästarna i duellen blir diskvalificerade, bryter loppet eller blir distanserade.

- Då båda/alla hästarna blir oplacerade med samma totaltid (gäller endast Norge).

/Badass

KP 2011-08-10 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av satori (Inlägg 134300)

Då har de ändrat reglerna sedan jag kikade senast. För ibland var man glad då båda hamnade oplacerade och man annars hade förlorat duellen.

nisse00 2011-08-10 17:55

Ryggar:)

Badass 2011-08-10 18:05

Lycka till all ni som ryggat - hoppas det går lika galant som de senaste dagarna...! Återkommer eventuellt med fler spel, några jag vill se/höra om värmningarna...

/Badass

Badass 2011-08-10 18:32

Här spelas nedanstående på läge, form och styrka - orutinerad kusk dock...

2011-08-10 20:00TravGreat Comfort vs Namibia H2H ANNAT 4 2.200

Namibia har styrkan och i stolopp över medel- och långdistans är detta stora plus... Har även vunnit över medel på något tung bana, det kan det även bli ikväll... Kommer från en riktigt bra insats senast...

Har inget speciellt negativt att säga om motståndarinnan, Great Comfort - har ju den klart bättre kusken av de två men jag tror, som sagt att det är styrkan och inte finess som avgör detta tillslut - denna H2H spelas alltså på den egna kapaciteten och inte främst den andres svagheter... Spelbar ned till runt 2.00!

EDIT: Och efter att ha sett de första loppen och hur banan ser u/kommer bli så skulle jag inte tro att det är en fördel att sitta på innerspåret...!

/Badass

Badass 2011-08-10 19:03

Pga utav det katastrofala innerspåret som alltid blir vid regn, spelar jag här en häst som troligtvis kommer ligga i andraspår - och lyssna inte på clownerna som säger att banan är bra - kuskar vill ALLTID köra i spets hur dålig banan än är - de lär sig aldrig!!!

2011-08-10 19:40TravPowee E. vs Pronto Ribb H2H ANNAT 4 2.000

Spelas på smygform, läge, kusk och styrka! Spelbar ned till runt 1.80!

Saxat från Travtjänsten:
Citat:

2 Pronto Ribb Klara plus, riktigt laddad i bakvarv!

/Badass

Badass 2011-08-10 19:10

Ett sista lir som är intressant...

2011-08-10 19:20TravTjacke Gold Platsspel ANNAT 3 4.000

Spelas på styrka, kusk och trivs bra på banunderlaget... Spelbart ned till runt 3.50!

/Badass

Badass 2011-08-10 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134330)
Ett sista lir som är intressant...

2011-08-10 19:20TravTjacke Gold Platsspel ANNAT 3 4.000

Spelas på styrka, kusk och trivs bra på banunderlaget... Spelbart ned till runt 3.50!

/Badass

Surt att hästen var sjuk och eller inte alls fungerade - banan? Galopperade eventuellt, var i alla fall sist i mål och var långt ifrån hur han varit på sistone...! Satt irygg varvet kvar på vinnande Altai - hade, som sagt, varit intressant att se vad denne kunnat vid sunda vätskor...

/Badass

Badass 2011-08-10 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134326)
Pga utav det katastrofala innerspåret som alltid blir vid regn, spelar jag här en häst som troligtvis kommer ligga i andraspår - och lyssna inte på clownerna som säger att banan är bra - kuskar vill ALLTID köra i spets hur dålig banan än är - de lär sig aldrig!!!

2011-08-10 19:40TravPowee E. vs Pronto Ribb H2H ANNAT 4 2.000

Spelas på smygform, läge, kusk och styrka! Spelbar ned till runt 1.80!

Saxat från Travtjänsten:

/Badass

Som jag trodde skulle innerspåret ta ut sin rätt - är värst för spetshästen. vilket jag glömt skriva, ett dåligt innerspår är självklart dåligt för alla men med rygg blir det inte lika kännbart och Pronto Ribb visade sig vara klart starkast av de två till slut, efter en resa i just rygg!

Tror inte Claes Sjöström skulle tagit upp på i sista kurvan, kvävde ju nästan hästkraken och den kunde inte tända om när kusken "reste" på sig...

Som sagt! Passa innerspåret ikväll, i alla fall de som kan tänkas ta ledningen...

/Badass

Badass 2011-08-10 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134319)
Här spelas nedanstående på läge, form och styrka - orutinerad kusk dock...

2011-08-10 20:00TravGreat Comfort vs Namibia H2H ANNAT 4 2.200

Namibia har styrkan och i stolopp över medel- och långdistans är detta stora plus... Har även vunnit över medel på något tung bana, det kan det även bli ikväll... Kommer från en riktigt bra insats senast...

Har inget speciellt negativt att säga om motståndarinnan, Great Comfort - har ju den klart bättre kusken av de två men jag tror, som sagt att det är styrkan och inte finess som avgör detta tillslut - denna H2H spelas alltså på den egna kapaciteten och inte främst den andres svagheter... Spelbar ned till runt 2.00!

EDIT: Och efter att ha sett de första loppen och hur banan ser u/kommer bli så skulle jag inte tro att det är en fördel att sitta på innerspåret...!

/Badass

Kvinnliga körsvenner borde förbjudas - Jennifer Tillman må vara snygg men i detta lopp borde hon få böta multum - hon kör snävt och stör en motståndare till galopp och blir "belönad" med andra ytter! Min pick hade annars suttit i andra ytter och kunnat hållit inne Johans styrning som nu vann - fan också!

/Badass

satori 2011-08-10 20:40

Tillman störde väl ingen , det var ju Wallin med nr 7 som körde över en häst i första sväng. Sen hade det varit svårt att hålla inne dom som satt på innerspår för alla hästar som satt i andraspår var ju helt stinglösa.

Badass 2011-08-10 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av satori (Inlägg 134357)
Tillman störde väl ingen , det var ju Wallin med nr 7 som körde över en häst i första sväng. Sen hade det varit svårt att hålla inne dom som satt på innerspår för alla hästar som satt i andraspår var ju helt stinglösa.

Först började jag skriva att du har helt fel men kollade loppreprisen och du har helt rätt! Men ändock så körde hon sedan i halvspår och hindrade därmed Namibia att gå fram som denne ville - men nu när jag sett loppet igen så skulle det inte gjort någon skillnad, tror jag...

/Badass

Badass 2011-08-10 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134299)
Ger mig inte när jag spelar Mugger MM - har skyhög kapacitet för klassen och borde ha minst dubbelt så mycket på kontot - även om det är trav det handlar om... Är startsnabb vid laddning, stark som en björn och kan vinna från dödens...

2011-08-10 20:45TravMugger MM Vinnarspel ANNAT 3 3.250

Flera av motståndarna är osäkra och/eller har dåliga lägen, så här behöver inte Muggern jaga spets för att vinna - även om det skulle underlätta... Oddset är okey och spelbart ned till runt 3.00! Spelat på Bet365!

Att jag spelat på bästa hästen är jag övertygad om - han skall bara gå felfri...

Lycka till!

/Badass

Mugger MM gjorde verkligen mig inte besviken och visade vilken topphäst detta är i grunden...! Mycket imponerande! :cheers::drunk::smoke::thumbup:

/Badass

henke111 2011-08-10 21:02

Mycket snyggt med Mugger MM ! :) Valde rätt häst att rygga !

:moneybag:

Badass 2011-08-10 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 134368)
Mycket snyggt med Mugger MM ! :) Valde rätt häst att rygga !

:moneybag:

Grattis och det är det som är meningen - man kan inte många gånger rygga alla spel utan då måste man vara selektiv och göra lite eget arbete och kolla vilket spel som verkar vara mest spännande och värt att spela... GRATTIS! :cheers:

/Badass

nisse00 2011-08-10 21:05

:thumbup: Mugger MM