Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Badass Travgnägg - Från 100->1000 Units (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1335-badass-travgnaegg-fran-100-1000-units-trav/)

kingofding 2011-07-25 21:28

Japp 2.50 fick man på bet365 dom var sjukt sega med strykningen även fast jag lirade det innan det skrevs här :) Tackar för H2Hen i sista med!

Badass 2011-07-25 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 132084)
Japp 2.50 fick man på bet365 dom var sjukt sega med strykningen även fast jag lirade det innan det skrevs här :) Tackar för H2Hen i sista med!

Varsegod, kingofding... :cheers:

/Badass

Stekel 2011-07-25 21:40

Ni spelade alltså innan strykningen? Då fick ni inte det odds ni spelade till om jag minns deras regler rätt.

Badass 2011-07-25 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 132088)
Ni spelade alltså innan strykningen? Då fick ni inte det odds ni spelade till om jag minns deras regler rätt.

Jag fick då 2.50 när jag lade spelet 19:06! Inget minskat odds heller efter detta! Förstår du "fikar" efter Tattersalls 4, eller vad fan det heter?! Har många gånger spelat FÖRE/EFTER en strykning men ändå fått det fulla/hela oddset som jag spelat till - även om det i reglerna står att dessa skall minskas inom vissa procentuella intervaller...!

Påstår du att jag ljuger?! :gun_bandana:

Detta är det sista jag kommenterar i frågan!

/Badass

Badass 2011-07-25 22:40

2011-07-26 Russel November - Commander Crowe (Trav)

https://www.sharps.se/forums/includes...ports/trav.jpg
Datum: 2011-07-26
Tid: 21:01
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Russel November - Commander Crowe
Period: Annat

Spel: Russel November H2H
Insats: 4
Odds: 2.55
Bolag: Expekt

Motivering:
Dagens rek! (26/7)

H2H/Jägersro Lopp 10/Spelstopp 21:01/Expekt

Russel November - Commander Crowe

Här spelas Russel November, 4 units till höga 2.55 - spelbart ned till runt 2.15!

Russel November kommer här ner i banan direkt bakom snabba Brioni, Local Conch hinner aldrig med att täppa till bakom... Var hamnar Commander Crowe - utvändigt ledaren eller så blir denne hängande i första kurvan och då är denne redan rökt. Russel var senast knappt slagen utav Commadern men har nu ett bättre utgångsläge! Är dessutom klart vassare med ett lopp på väntan än CC, som mest lever på styrkan!

CC har dock, på sistone, mest "floppat" på nordisk mark! Väldigt länge sedan denne vann ett lopp på svensk mark som denne hade något motstånd att tala om...

Russel November har visserligen ej heller han rosat marknaden här i norr - men här räknar jag kallt med att hans speedresurser talar sitt språk över upploppet! Russel November har få övermän på kortspeed, när denne är i form...

Dessutom ger jag inte mycket för Christophe Martens köregenskaper - en mycket ovårdad kusk som oftast kör med huvudet under armen - detta passar absolut inte i Norden där hjärnan avgör taktik och inte hjärtat... Bliv inte förvånade om denne kretin kör över minst ett ekipage, på väg ned i banan, i början av loppet!

Nej, detta vinner Russel November, helt klart!

----------------------------------------------------------

Håll ögonen öppna ifall andra bolag lägger ett högre odds än detta - skulle i sådana fall vara Nordicbet och/eller Bet365! Endast Expekt som lagt odds vid denna tidpunkt... Vid tidiga spel så försök ändå att behålla kylan och lyssna på vad kuskar och tränare säger på tävlingsdagen - har kusen rest bra, värmning och provstart - risken är alltid att oddset försvinner men det uppväger sig självt i längden om nyttig information framkommer...!

Lycka till, om någon följer...!

/Badass

Stekel 2011-07-25 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 132100)
Jag fick då 2.50 när jag lade spelet 19:06! Inget minskat odds heller efter detta! Förstår du "fikar" efter Tattersalls 4, eller vad fan det heter?! Har många gånger spelat FÖRE/EFTER en strykning men ändå fått det fulla/hela oddset som jag spelat till - även om det i reglerna står att dessa skall minskas inom vissa procentuella intervaller...!

Påstår du att jag ljuger?! :gun_bandana:

Detta är det sista jag kommenterar i frågan!

/Badass

Precis det jag fikar efter (eller vad nu regeln heter, har inte läst deras regelverk på ett halvår och jag antar att det inte ändrats) och jag påstår inte att du ljuger heller, jag var mer nyfiken på om b365 använder regeln eller inte. Har för mig att jag också "klarat mig" undan den nån gång. Verkar alltså som att de inte använder sig av den i alla lägen alltså (om de nu använder den alls), lite konstigt av dem kan jag tycka men det kanske är innebär en administrativ/teknisk kostnad för dem så de skiter i det.

Fint odds blev det iaf efter strykningen och den satt ju också så slutet gott allting gott!

Badass 2011-07-26 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 132126)
Precis det jag fikar efter (eller vad nu regeln heter, har inte läst deras regelverk på ett halvår och jag antar att det inte ändrats) och jag påstår inte att du ljuger heller, jag var mer nyfiken på om b365 använder regeln eller inte. Har för mig att jag också "klarat mig" undan den nån gång. Verkar alltså som att de inte använder sig av den i alla lägen alltså (om de nu använder den alls), lite konstigt av dem kan jag tycka men det kanske är innebär en administrativ/teknisk kostnad för dem så de skiter i det.

Fint odds blev det iaf efter strykningen och den satt ju också så slutet gott allting gott!

Jag vill faktiskt påminna mig att jag fler gånger blivit "friad", dvs det odds jag spelat till har stått, än att de ändrat detta... Kanske för att man var en notorisk looser innan jag började bokföra mina spel, de tyckte kanske synd om mig... :skamsen:

Nej, skämt åsido så kan jag inte påminna mig mer än ett par handfull ändringar av 100-tals som borde blivit det... Konstigt men inget jag tänker ta med dem personligen...:popcorn:

/Badass

Badass 2011-07-26 15:45

2011-07-26 Growup-Yoggi Hornline-Orion F.H.-Odette Vang - Simb Mark (Trav)

https://www.sharps.se/forums/includes...ports/trav.jpg
Datum: 2011-07-26
Tid: 19:08
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Growup-Yoggi Hornline-Orion F.H.-Odette Vang - Simb Mark
Period: ft

Spel: Simb Mark H5H
Insats: 3
Odds: 4.05
Bolag: Nordicbet

Motivering:
H5H/Jägersro Lopp 5Spelstopp 19:08/Nordicbet

Growup-Yoggi Hornline-Simb Mark-Orion F.H.-Odette Vang

Här spelar jag för ovanlighetens skulle en H5H - Simb Mark. 3 units till 4.05 - spelbar ned till runt 2.70 - detta då jag anser Simb Mark kan byta plats med Growup, både i ranking och odds...

Svårast emot är Yoggi Hornline, så denne som är lite försiktig "garderar" upp med denne! Growup har inte visat något på länge och även om formen troligtvis är bra får han visa något i lopp också.

Yoggi Hornline, som sagt, svårast emot men denne är en strulputte och galopperar alldelse för ofta för att spelas här - bakspåret klarar han bra men det kan häxa härifrån.

Både Orion F.H. och Odette Vang är bortlottade så jag tror på riktigt bra chans för Simb Mark som gjorde det riktigt bra senast och här har ett utmärkt läge - antingen smyger han med invändigt, vilket jag skulle föredra, eller så ligger han kvar perfekt i andra, tredje ytter - bra vilket som! Gör nästan alltid bra prestationer på kvällens bana, Jägersro...

Lycka till, om någon följer...!

/Badass

Badass 2011-07-26 16:03

Dagens pick!

H5H/Jägersro Lopp 10/Spelstopp 21:05/Nordicbet

Joke Face-Commander Crowe-Beanie MM-Torvald Palema-Russel November

Detta odds höll jag på att missa - trodde jag skulle ramla av stolen när jag såg detta drömodds!

Anser att Russel November skall rankas tvåa av dessa bakom Joke Face, som dock ändå troligtvis får en tuff resa... Får bara Russel November en fin smygresa vilket det är stora möjligheter här ifrån så skall denne städa av de flesta över upploppet... Äger en enormt vass speed - även om den inte är som i fornstora dagar så biter det rejält när denna sätts in..

Russel November spelas 3 units till 8.40 hos Nordicbet! Otroligt bra odds! Skulle eventuellt vara värt någon unit till, men har redan en annan rek med Russel November och vill inte lägga alla ägg i en korg...

Lycka till, om någon följer...

/Badass

kingofding 2011-07-26 16:19

Skulle vilka veta vad du tror om löpcenariot i Hugo Åbergs idag? Själv tror jag att Joke Face sitter i ledningen innan 500m gått. Brioni är ju chanslös i loppet om han kör till spets så antar att han tas lungt från start och tar en bra position i andra spår? Åke var ju grymmt missnöjd med att han inte laddade senast som han tänkt göra med Torvald så nu när han är nerstruken ett spår lär han trycka av rejält från start och bör ju släppa när ludde kommer med Joke Face?

kingofding 2011-07-26 16:23

Kan ju även tillägga att Ågårds Lars bör vara klar idag..

KP 2011-07-26 16:47

Du ser Badass, enda sedan jag välsignade din dagbok med kommentaren att låta bli vinnarspel har du alltid haft vinnande dagar :cheers:

Badass 2011-07-26 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 132218)
Skulle vilka veta vad du tror om löpcenariot i Hugo Åbergs idag? Själv tror jag att Joke Face sitter i ledningen innan 500m gått. Brioni är ju chanslös i loppet om han kör till spets så antar att han tas lungt från start och tar en bra position i andra spår? Åke var ju grymmt missnöjd med att han inte laddade senast som han tänkt göra med Torvald så nu när han är nerstruken ett spår lär han trycka av rejält från start och bör ju släppa när ludde kommer med Joke Face?

Tror Beanie MM körs från början för positionen rygg ledaren - Brioni lägger sig Jocke lugn med i andraspår, han vet vilken speed hästen besitter och visat på slutet. Russel November kryper direkt ned bakom eller framför Brioni, beror på hur mycket han laddar - Russel är snabb men tror inte han vill offra speeden i starten - dock äger Russel två speeder, inte många som gör det!

Joke Face kan Ludde inte ta upp med, då blir han hängandes - han ladds framåt och hoppas vara först till plankan. Commander Crowe laddas också framåt, Christpohe Martens är ju inte känd för något finlir så han laddas säkert för spets, kosta vad det kosta vill.

Torvald Palema körs enbart för position mitt i fältet - tror inte han vågar ladda från sjättespår med så många loose canons invändigt... Men där kan det redan vara fullt...

Marshland flyger ner på innerspår, bak i fältet...

Local Conch söker ryggen på Brioni - kan möjligtvis få den beroende på hur mycket Jocke laddar från början, troligtvis sitter Russel där redan...

Lavec Kronos backas sist och slåss med Örjan om vem som får sitta längst bak, invändigt så länge som möjligt, så klart!

Efter 500 meter:

Commander Crowe i ledningen, Joke Face rygg ledaren, Beanie MM tredje inner!

Antingen sitter Brioni i dödens eller så gör Torvald det! Andra, tredje ytter för Russel November och fjärde ut för Local Conch...

Ungefär samma efter 1000 meter!

/Badass

Badass 2011-07-26 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 132233)
Du ser Badass, enda sedan jag välsignade din dagbok med kommentaren att låta bli vinnarspel har du alltid haft vinnande dagar :cheers:

Ja, någon minusdag har det blivit men mycket stabilare har det blivit - tack för detta! Igår smög sig dock ett vinnarspel in - det gick in men jag har ingen tanke på att ta upp detta med vinnare igen...

Idag har jag hittils lirat några riktigt fina odds - det på 8.40 är ju ett gåvoodds utan dess like!!!

Men, tack ännu en gång för att du visade mig dessa stats som fick upp ögonen på mig! :cheers:

/Badass

kingofding 2011-07-26 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 132237)
Tror Beanie MM körs från början för positionen rygg ledaren - Brioni lägger sig Jocke lugn med i andraspår, han vet vilken speed hästen besitter och visat på slutet. Russel November kryper direkt ned bakom eller framför Brioni, beror på hur mycket han laddar - Russel är snabb men tror inte han vill offra speeden i starten - dock äger Russel två speeder, inte många som gör det!

Joke Face kan Ludde inte ta upp med, då blir han hängandes - han ladds framåt och hoppas vara först till plankan. Commander Crowe laddas också framåt, Christpohe Martens är ju inte känd för något finlir så han laddas säkert för spets, kosta vad det kosta vill.

Torvald Palema körs enbart för position mitt i fältet - tror inte han vågar ladda från sjättespår med så många loose canons invändigt... Men där kan det redan vara fullt...

Marshland flyger ner på innerspår, bak i fältet...

Local Conch söker ryggen på Brioni - kan möjligtvis få den beroende på hur mycket Jocke laddar från början, troligtvis sitter Russel där redan...

Lavec Kronos backas sist och slåss med Örjan om vem som får sitta längst bak, invändigt så länge som möjligt, så klart!

Efter 500 meter:

Commander Crowe i ledningen, Joke Face rygg ledaren, Beanie MM tredje inner!

Antingen sitter Brioni i dödens eller så gör Torvald det! Andra, tredje ytter för Russel November och fjärde ut för Local Conch...

Ungefär samma efter 1000 meter!

/Badass

Hmm med tanke på Russel November spelet hoppas jag Comander felat bort sig innan han sitter i spets isf :) Tackar för tankarna!

Badass 2011-07-26 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 132246)
Hmm med tanke på Russel November spelet hoppas jag Comander felat bort sig innan han sitter i spets isf :) Tackar för tankarna!

Tror inte Commander Crowe kan stå emot en vasst speedande Russel när spurten dras upp - har ingen tro på Commandern INNAN han visar bättring i Sverige först!

/Badass

Badass 2011-07-26 17:15

Jag lägger 300 SEK på Conchita Exclusive - trots mördarmotstånd, men som hon gick sedan så...

/Badass

TOBYTYKE 2011-07-26 17:39

Åke var missnöjd med att han inte laddade senast(se travnet). Tror han gör det nu, och Takter är mest rädd för honom i spetskörningen(atglive). Det dumma är att Torvald vill inte köra i spets, tror jag, och Åke hatar att sitta fast invändigt. Mycket spekulativt lopp.

Badass 2011-07-26 17:59

Dagens pick!

H2H/Jägersro Lopp 8/Spelstopp 20:14/Expekt

Nadir Kronos - Deuxieme Picsous

Här spelas ovanstående 4 units till 2.10 på Expekt - spelbar ned till runt 1.85!

Nadiren tränar strålande efter senast men här får han ingen spets och kommer troligtvis falla på eget grepp då han nyss sade i ATG-Live att han "inte accepterar att sitta i dödens" - så rejäl körning att vänta då Goop inte lär vilja släppa med sin frontrunner!

DP smyger med och avgör lätt över upploppet då Ludde kört slut på sin springare...

/Badass

Badass 2011-07-26 18:11

Måste erkänna att idag har nätbolagen hamnat snuskigt rätt på det - inte många överodds att tala om idag inte...!

/Badass

Badass 2011-07-26 18:24

Dagens pick!

PLATSSPEL/Jägersro lopp 6/Spelstopp 19:28/Expekt

Tradewind

Här spelas Tradewind plats, 4 units till 5.50 - spelbart ned till runt 4.75!

/Badass

Badass 2011-07-26 20:29

Dagens pick!

PLATSSPEL/Jägersro Lopp 9/Spelstopp 20:36/Expekt

Här spelas Karma 4 units, på plats till 3.15 på Expekt - spelbar ned till runt 2.35!

/Badass

Badass 2011-07-26 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 132215)
Dagens pick!

H5H/Jägersro Lopp 10/Spelstopp 21:05/Nordicbet

Joke Face-Commander Crowe-Beanie MM-Torvald Palema-Russel November

Detta odds höll jag på att missa - trodde jag skulle ramla av stolen när jag såg detta drömodds!

Anser att Russel November skall rankas tvåa av dessa bakom Joke Face, som dock ändå troligtvis får en tuff resa... Får bara Russel November en fin smygresa vilket det är stora möjligheter här ifrån så skall denne städa av de flesta över upploppet... Äger en enormt vass speed - även om den inte är som i fornstora dagar så biter det rejält när denna sätts in..

Russel November spelas 3 units till 8.40 hos Nordicbet! Otroligt bra odds! Skulle eventuellt vara värt någon unit till, men har redan en annan rek med Russel November och vill inte lägga alla ägg i en korg...

Lycka till, om någon följer...

/Badass

Synd att Russel November inte kunde knäppa även Joke Face - enda hästen från att sätta denna dryga 8-oddsare...! Lite surt!

/Badass

linusiuz 2011-07-26 21:59

Men du piskade istället dit Nash As! Snyggt spelat! :moneybag::cheers:

lordagspippi 2011-07-26 22:06

Du är grym Badass! Fortsätt så :hattenav:

Badass 2011-07-26 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av linusiuz (Inlägg 132288)
Men du piskade istället dit Nash As! Snyggt spelat! :moneybag::cheers:

Nja, det var Stekel som gjorde detta - så all beröm till honom...! Men tack ändå...

/Badass

Badass 2011-07-26 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av lordagspippi (Inlägg 132289)
Du är grym Badass! Fortsätt så :hattenav:

Det gick inte så bra idag, men tack ändå - vi tar dem i morgon istället...!

/Badass

Stekel 2011-07-27 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 132291)
Det gick inte så bra idag, men tack ändå - vi tar dem i morgon istället...!

/Badass

Inte långt ifrån dock, gillade inte Russel-spelet på förhand men det var nära att gå vägen. Lexus Lavec var det fint odds på och det hade jag nog ryggat om jag sett det och inte redan fyllt min spelkvot för dagen.

Badass 2011-07-27 16:42

Dagens pick!

H2H/Solvalla Lopp 9/Spelstopp 21:05/Expekt

Ghetto Blaster-On Track Piraten

Här spelas, utan att blinka, Ghetto Blaster 5 units till 2.10 på Expekt - spelbar ned till runt 1.75! Maxspel, således!

Tror att detta är spets och slut! Här tar Ghetto Blaster över ledningen väldigt tidigt och är överlägsen enligt mig! Överdriv inte On Track Piratens lopp senast i finalen av E3 - han fick då en perfekt invändig löpning och lucka till slut - här kommer han få ligga utvändigt bak i fältet och gå i andraspår - just att denne få gå 2600 meter i andraspår och Ghetto Blaster på innerspår gör en STOR skillnad - jag tror det innebär, är inte riktigt säker, att OTP får springa minst tio meter extra per varv och det är ett handikapp du inte har råd att ge en kanon som Ghetto Blaster!

/Badass

Badass 2011-07-27 16:47

Dagens pick!

H5H/Solvalla Lopp 9/Spelstopp 21:05/Nordicbet

On Track Piraten-Labero Broline-Ghetto Blaster-Candor Hall-Angelo

Här spelas Ghetto Blaster 4 units till 3.70 på Nordicbet!

Spets och slut - hämta ut!

/Badass

Badass 2011-07-27 16:56

Dagens pick!

PLATSSPEL/Solvalla lopp 8/Spelstopp 20:43/Expekt

Orcas Bac

Här spelas Orcas Bac 4 units till 3.15 på Expekt - spelbar ned till runt 2.65!

Spelas på form, läge, distans, perfekt inne på pengarna och suveränt bra startkusk!

/Badass

donkyklonk 2011-07-27 17:04

Avslag på ghettoblaster får du av mig. Tar inte en längd på labarador broline. Kolla tex starten 27e april när labrador broline tar en längd på ghetto.

Tveksam form också, malmqvist vill icke köra i dödens, ganska säker den tas lungt från start också.

Däremot är omgångens bästa vinnare här, Labrador broline! Varit riktigt bra, satt fast senast med mkt sparat och var starten innan dess riktigt bra när den vann. allt talar för fortsatt bra form. 3 spetsar, men vill köra i rygg o släppet till den som är först framme, och det är jag ganska säker på att Ohlsson är med labradoren! Väl i spets är ju loppet sluuut! 4,5 på expekt = fantastiskt bra! Maxspel från min sida.

Badass 2011-07-27 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 132371)
Avslag på ghettoblaster får du av mig. Tar inte en längd på labarador broline. Kolla tex starten 27e april när labrador broline tar en längd på ghetto.

Tveksam form också, malmqvist vill icke köra i dödens, ganska säker den tas lungt från start också.

Däremot är omgångens bästa vinnare här, Labrador broline! Varit riktigt bra, satt fast senast med mkt sparat och var starten innan dess riktigt bra när den vann. allt talar för fortsatt bra form. 3 spetsar, men vill köra i rygg o släppet till den som är först framme, och det är jag ganska säker på att Ohlsson är med labradoren! Väl i spets är ju loppet sluuut! 4,5 på expekt = fantastiskt bra! Maxspel från min sida.

I Vilket lopp startar Labrador Broline? :p

Som du vet är hästar olika startsnabba från gång till gång och från olika spår - särskilt unghästar! Jag tror här att de flesta vill ha ryggen på Ghetto Blaster och väl där så kommer han lägga ett jämnt 15-tryck på tillställningen.. Jag tror att Roger Malmqvist kör sig till ledningen om han måste - borde vara väldigt revanchsugen efter strykningen i finalen utav E3!

Behöver faktiskt inte vara någon nackdel för en nybakad tre-åring att hellre få en längre träningsperiod än att bli urblåst i en final...

/Badass

donkyklonk 2011-07-27 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 132374)
I Vilket lopp startar Labrador Broline? :p

Som du vet är hästar olika startsnabba från gång till gång och från olika spår - särskilt unghästar! Jag tror här att de flesta vill ha ryggen på Ghetto Blaster och väl där så kommer han lägga ett jämnt 15-tryck på tillställningen.. Jag tror att Roger Malmqvist kör sig till ledningen om han måste - borde vara väldigt revanchsugen efter strykningen i finalen utav E3!

Behöver faktiskt inte vara någon nackdel för en nybakad tre-åring att hellre få en längre träningsperiod än att bli urblåst i en final...

/Badass

Oj jag och namn hehe =) Labero Broline ska det vara såklart!

Ja klart det kan variera, men tycker aldrig den har imponerat och Malmqvist gjorde i stort sett avslag i intervjun. För mkt frågetecken för att jag ska gilla spelet...

Badass 2011-07-27 17:52

Dagens Pick!

VINNARSPEL/Solvalla Lopp 6/Spelstopp 19:59/Bet365

Prawns

Här spelas Prawns 3 units till 5.00 - spelbar ned till runt 3.50!

Bra häst med bra läge och Walmann lämnade klart i ATG-Live...!

/Badass

Badass 2011-07-27 18:46

1

1, 6, 7, 8, 13, 14

9

4, 5, 6, 8, 10, 11

1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 12

6

324 rader - enbart spelat för 6 rätt...

DD:

1, 2, 3, 7, 9

6

x100 (500 SEK)

/Badass

Badass 2011-07-27 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 132388)
1

1, 6, 7, 8, 13, 14

9

4, 5, 6, 8, 10, 11

1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 12

6

324 rader - enbart spelat för 6 rätt...

DD:

1, 2, 3, 7, 9

6

x100 (500 SEK)

/Badass

Surt - åker alltid i första när jag spikar, känns det som, i alla fall!

/Badass

Badass 2011-07-27 21:01

Nu jobbar vi in DDn till dryga 80 gånger fläsket - för fan!!!

/Badass

Stekel 2011-07-28 00:42

Snyggt på Prawns men det åts ju mycket upp av Ghetto Blastern. Varför så många units på den förresten, inte enligt plan va? Fundera på det där med treåringar (tvååringar också för den delen), opålitliga jävlar med tunn historisk data att luta spelen på, osäkerhetsfaktorer man kan leva utan. Spelvärde ser man ibland som verkar fantastiskt vid första anblicken men det är som sagt oftast ganska lite att faktiskt hänga upp det på.

Tror förresten att jag kom på en eventuell förklaring på varför dina vinnarspel gick söderut när den där diskussionen om värmningar kom upp. Den faktorn blir enormt mycket större vid vinnarspel jämfört med H2H eller tom plats. Om du betänker att du t ex bara har en kanonvärmning emot som går och vinner så är du stekt. Att den kanonvärmningen däremot skulle vara på just den aktuella motståndaren i H2H-spelet ju dock väldigt mycket mindre. Bra att den här diskussionen dök upp, jag ska verkligen tänka vidare på det här med vinnarspel och hur man bäst bör värdera det.

Badass 2011-07-28 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 132450)
Snyggt på Prawns men det åts ju mycket upp av Ghetto Blastern. Varför så många units på den förresten, inte enligt plan va? Fundera på det där med treåringar (tvååringar också för den delen), opålitliga jävlar med tunn historisk data att luta spelen på, osäkerhetsfaktorer man kan leva utan. Spelvärde ser man ibland som verkar fantastiskt vid första anblicken men det är som sagt oftast ganska lite att faktiskt hänga upp det på.

Tror förresten att jag kom på en eventuell förklaring på varför dina vinnarspel gick söderut när den där diskussionen om värmningar kom upp. Den faktorn blir enormt mycket större vid vinnarspel jämfört med H2H eller tom plats. Om du betänker att du t ex bara har en kanonvärmning emot som går och vinner så är du stekt. Att den kanonvärmningen däremot skulle vara på just den aktuella motståndaren i H2H-spelet ju dock väldigt mycket mindre. Bra att den här diskussionen dök upp, jag ska verkligen tänka vidare på det här med vinnarspel och hur man bäst bör värdera det.

Nej, var för ivrig där på Ghetto Blastern och gick för mycket på känsla - jag trodde dock att hann skulle ta detta - men nu var han ju sjuk och/eller väldigt ur form...!

/Badass