Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Badass Travgnägg - Från 100->1000 Units (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1335-badass-travgnaegg-fran-100-1000-units-trav/)

phixer 2011-08-05 19:44

jag hittade inte det spelet (som tur var såhär i efterhand), jag är rätt ny på trav, vad kan det bero på att enligt bet365 alltså samma sida som dig så kunde jag inte spela Ted Blågul mot Action Wind Ås utan den matchades endast mot någon annan häst.

Edit: såg nu att det bara var parlayen som spelades på 365.

Badass 2011-08-05 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av phixer (Inlägg 133499)
jag hittade inte det spelet (som tur var såhär i efterhand), jag är rätt ny på trav, vad kan det bero på att enligt bet365 alltså samma sida som dig så kunde jag inte spela Ted Blågul mot Action Wind Ås utan den matchades endast mot någon annan häst.

Edit: såg nu att det bara var parlayen som spelades på 365.

Haha, ja det var tur - turen kommer ibland i olika skepnader...

Parlayen satt som en smäck och det var lätta vinster på båda H2H!

/Badass

Badass 2011-08-05 20:23

Dagens pick!

H2H/Bergsåker Lopp 7/Spelstopp 20:31/Bet365

Ögonglöd-Hulte Svarten

Här spelas Ögonglöd (underbart namn) 4 units till 1.80 - spelbart ned till runt 1.65...

Spelas på travsäkerhet, läge och form... Hulte Svarten har många galopper på sitt samvete och det är mycket där min pick baseras på...

/Badass

Stekel 2011-08-05 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 133520)
Dagens pick!

H2H/Bergsåker Lopp 7/Spelstopp 20:31/Bet365

Ögonglöd-Hulte Svarten

Här spelas Ögonglöd (underbart namn) 4 units till 1.80 - spelbart ned till runt 1.65...

Spelas på travsäkerhet, läge och form... Hulte Svarten har många galopper på sitt samvete och det är mycket där min pick baseras på...

/Badass

Bra hittat, såg denna en halvminut för sent annars hade jag ryggat direkt! Hoppas den går in för dig iaf!

Badass 2011-08-05 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 133521)
Bra hittat, såg denna en halvminut för sent annars hade jag ryggat direkt! Hoppas den går in för dig iaf!

Tyvärr strulade det runt sista kurvan, tror jag, har inte sett reprisen ännu och fick stryk med ett par längder, tror jag... Självklart gick Hulte Svarten felfritt nu...

/Badass

Badass 2011-08-05 21:07

Ett skitspel avslutade dagen som blev röd, -7.8 units!

Nya tag i morgon...!

/Badass

phixer 2011-08-05 21:39

Tack för parlayen föresten, ryggade där.

Har du några rekommendationer för sidor att kolla på för att lära sig mer om trav på egen hand, tycker det verkar som en kul spelform men det alltid lite trögt att komma igång.

Badass 2011-08-05 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av phixer (Inlägg 133540)
Tack för parlayen föresten, ryggade där.

Har du några rekommendationer för sidor att kolla på för att lära sig mer om trav på egen hand, tycker det verkar som en kul spelform men det alltid lite trögt att komma igång.

Varsegod! :cheers:

Självklart rekommenderar jag ATG-Live.se - en guldgruva där du kan hitta nästan allt om de startande hästarna och alla ett antal starter bakåt i tiden - kosta 99 kronor i månaden men är ett måste. Atg Classic använder jag mig också mycket av...

Sedan är det bara att grotta ner sig i statistik, startspår, kuskar, banor, underlag osv. osv. Trav är nog en av de bettingobjekt som kräver mest kunskap för att bli vinnande i spelen vinnare, plats, H2H, H3H, H5H...

Men du kan bli miljonär efter en omgång av poolspelen V5, V64, V65, V75 - lämna in ett sömmersketips och du kan vara ekonomiskt oberoende för resten utav livet - detta händer självklart endast ett fåtal så enda sättet att lära sig gamet är att plugga och åter plugga...

Finns absolut ingen genväg till framgång inom detta gebit!

Vidare så har alla travbanor en egen hemsida där du kan hitta mycket matnyttigt - att du förr eller senare måste ut på plats, på banan, är ett måste! Trav upplevs överlägset bäst ute på travbanan, inget snack om detta!

Det finns ett antal betalsidor där det kostar multum att ta del av deras tips och det är enbart ett fåtal av dessa som går med vinst! Travtjänsten är riktigt duktiga men de kostar alldeles för mycket för gemene man. Är man ett gäng så kanske man kan spela till de största poolspelen, V64, V65 och V75 - för att ta del av deras tips dagligen så krävs det en STOR plånbok redan från start!

Lycka till!

/Badass

Badass 2011-08-05 23:26

Några tidiga picks kommer här!

H2H/Rättvik Lopp 11/Spelstopp 16:41/Bet365

Bally´s Smash-Svartmyrs Sigge

Här spelas Svartmyrs Sigge på läge, form, formkusk/byte, och kapacitet... Överskatta INTE BS vinst senast, den var turlig och togs i ett ljummet gäng...

SS spelas här 5 units till 2.20 - spelbart ned till runt 1.65 - felvända odds, således och maxspel! Spelades på Bet365...

/Badass

Badass 2011-08-05 23:51

Morgondagens pick!

PARLAY/Rättvik Lopp 5 och 8/Spelstopp 14:25 och 15:32/Bet365

Lamal Jubb (1.80)-Voodoo Hornline

Spelas på läge, startsnabbhet och form... Sitter troligtvis i spets för att sedan eventuellt släppa till någon bra, eller inte! I vilket fall får han en bra resa invändigt!

-------------------------------------------------------------
Harry Haythrow (1.70) -Yucay Boko

Spelas på läge, form, speed, startsnabb kusk och travsäkerhet. Yucay Boko kommer däremot från två galopper och har dessutom varit struken inför denna start, tveksam form således... Riskerar också att bli hängandes från sjättespåret... Anser även att denna häst har smickrande pengar på sig - segrarna tagna i billiga gäng, mestadels på landsorten...

Parlayen spelas 4 units till 3.06 på Bet365...

Lycka till!

/Badass

Stekel 2011-08-06 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 133577)
Några tidiga picks kommer här!

H2H/Rättvik Lopp 11/Spelstopp 16:41/Bet365

Bally´s Smash-Svartmyrs Sigge

Här spelas Svartmyrs Sigge på läge, form, formkusk/byte, och kapacitet... Överskatta INTE BS vinst senast, den var turlig och togs i ett ljummet gäng...

SS spelas här 5 units till 2.20 - spelbart ned till runt 1.65 - felvända odds, således och maxspel! Spelades på Bet365...

/Badass

Den där såg helt klar ut vid första anblicken men efter lite betänketid så känns den väldigt marginell. Största anledningen är att BS förmodligen kommer att få ett riktigt bra lopp i rygg på favoriten, Sigge däremot har att välja på att hamna i fjärde-femte inner eller gå en jäkla massa meter extra i spåren. Även om han väljer andraspår och är riktigt bra för dagen så finns inga garantier för att han tar sig ut mellan hästar när tåget går i tredjespår. Skulle inte spela på BS heller för den delen om jag inte fick närmare 2ggr.

hejabajen 2011-08-06 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 133584)
Morgondagens pick!

-------------------------------------------------------------
Harry Haythrow (1.70) -Yucay Boko

Spelas på läge, form, speed, startsnabb kusk och travsäkerhet. Yucay Boko kommer däremot från två galopper och har dessutom varit struken inför denna start, tveksam form således... Riskerar också tt bli hängandes från sjättespåret... Anser även att denna häst har smickrande pengar på sig - segrarna tagna i billiga gäng, mestadels på landsorten...

Parlayen spelas 4 units till 3.06 på Bet365...

Lycka till!

/Badass

Intressanta spel, och motiveringar. Jag ryggar nog en del, fast inte ovanstående. Witasp brukar ha hästarna i ordning när det är V75 på hemmabanan. Men å andra sidan är det du som drar in stålarna.. lycka till.

phixer 2011-08-06 15:56

ryggade parlayen idag igen, 2 raka från dig nu, tackar!

Badass 2011-08-06 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av phixer (Inlägg 133660)
ryggade parlayen idag igen, 2 raka från dig nu, tackar!

Varsegod...! :cheers:

/Badass

Badass 2011-08-06 16:54

Klang och jubelföreställning idag...!!! +21.24 units! Kan inte bli så mycket bättre och nu är jag ALL TIME HIGH i sheetet! GÖTT! :D :cheers: :drunk:

/Badass

kingofding 2011-08-06 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 133672)
Klang och jubelföreställning idag...!!! +21.24 units! Kan inte bli så mycket bättre och nu är jag ALL TIME HIGH i sheetet! GÖTT! :D :cheers: :drunk:

/Badass

Fan va fint :) Tackar för spelen har ryggat en hel del och läser alltid alla dina spel. Uppskattar mycket att du delar med dig av dina spel!

Badass 2011-08-06 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 133673)
Fan va fint :) Tackar för spelen har ryggat en hel del och läser alltid alla dina spel. Uppskattar mycket att du delar med dig av dina spel!

Tack, skall du ha, kingofding! Otroligt skönt med en "femetta" - det har gått riktigt bra på slutet och är inne i ett stim - hoppas det fortsätter...! :innocent:

/Badass

phixer 2011-08-06 20:48

det gör det väl alltid ;)

Badass 2011-08-06 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av phixer (Inlägg 133697)
det gör det väl alltid ;)

Det vänder fort, men jag känner mig självsäker just nu med min mix utav olika spelformer så chansen att flytet fortsätter är överhängande - hoppas jag!!! :whistling:

/Badass

Badass 2011-08-07 00:50

Spoiler:
Spoiler:
Gratulera för fan inte ihjäl er - det vore ju för djävligt med ett förbannat tack, eller hur - era djävla gamar...!!!??? +21.24 units idag och All time high och en enda gratulation - vad fan är detta! Jag vet att jag låter gnällig/löjlig och vad fan, men för vissa räcker det med att de lägger in en bild i sin dagbok för att generera xxx antal sharps och/eller gratulationer - otroligt...!!!

Men jag skall fortsättningsvis enbart lägga ut spel i sista minuten - allt för att gemene man skall få samma chans att bedöma oddsen till samma värde...!!! Fair? Djävla luffare!!!

Och detta är MIN tråd - duger inte vad jag skriver så "piss off"! Skriver ni normalt inte här inne, så skit i det nu också...!

/Badass

Ett inlägg skrivet i rus och därmed icke hållbart bevis för undertecknads mentala stabilitet... Läs inte om ni inte uppskattar fylleskriverier - ovanstående preskiberat...! :evilgrin39:

/Badass

Badass 2011-08-08 17:20

Dagens pick!

H2H/Färjestad Lopp 4/Spelstopp 19:03/Bet365

Barham Hanover - Classic Son

Här spelas Barham Hanover på form, speed, startsnabbhet och världskusk... Tar ledningen direkt och tror inte att Goopen släpper till Svanstedt junior och då skall loppet vara över... Mötte toppston senast och fullföljde bra - här är det hingstar men sämre motstånd ändå...

Spelas 4 units till 2.30 på Expekt - spelbar ned till runt 1.95!

/Badass

TOBYTYKE 2011-08-08 18:23

Ryggar där. Tänkte svara på rusinlägget på Söndagen där, men såg att klockan var 00:50 när det skrevs så det var lika bra att låta bli ;)

Badass 2011-08-08 18:30

Dagens pick!

PARLAY/Färjestad Lopp 8/Spelstopp 20:53/Bet365

Benskins-C.C.Seventy Five(2.10)

Spelas på att denne har mycket bra form, läge, hyfsad startsnabb och klart gynnad av körspö här - allt enligt kusken Olav Mikkelborg som även tror att hans häst kommer att segerstrida här... Benskins dåligt läge och står hårt inne på pengarna - kan lätt hamna på vingel här...
---------------------------------------------------------------

Färjestad Lopp 5/Spelstopp 19:47/Bet365

Simb Laurel (1.55)-Miss Labolina

Simb Laurel spelas på form, läge, kusk, barfota runt om... Miss Labolina har form men en skral kusk och tveksam kapacitet på denna märr - står dessutom hårt inne på pengarna...

Parlayen spelas 3 units till 3.25 på Bet365!

Lycka till om någon följer...!

/Badass

--------------------------------------------------------------------

Badass 2011-08-08 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 133990)
Ryggar där. Tänkte svara på rusinlägget på Söndagen där, men såg att klockan var 00:50 när det skrevs så det var lika bra att låta bli ;)

Lycka till då och tack för att du inte skrev något i söndags - var lite väl rusig där, både av framgång och alkoholhaltiga drycker...

/Badass

TOBYTYKE 2011-08-08 18:42

Tack. Gjorde en dubbel med Opus Lavec- Fraternity 1

Badass 2011-08-08 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 133995)
Tack. Gjorde en dubbel med Opus Lavec- Fraternity 1

Såg bra ut 500 kvar - då trodde jag på lätt vinst, men där ser man att man inte kan räkna hem något innan loppet körts klart...

EDIT: Då menade jag självklart Barham Hanover som tyvärr vek ner sig i ledningen...

/Badass

Stekel 2011-08-08 21:00

Fan, jag såg ju ditt fina spel på Westside och hade ryggat direkt om jag inte redan lagt ett i samma lopp. Satt hur lätt som helst när ojämne Benskins inte var nån tiger idag. Snyggt spel och odds!

Badass 2011-08-08 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 134015)
Fan, jag såg ju ditt fina spel på Westside och hade ryggat direkt om jag inte redan lagt ett i samma lopp. Satt hur lätt som helst när ojämne Benskins inte var nån tiger idag. Snyggt spel och odds!

Ja, den satt fint och utan problem - precis som de flesta av spelen i dag - miss i första H2Hen, sedan satt allt och +12.75 units idag...! Formen håller i sig! :cheers:

/Badass

Stekel 2011-08-08 23:48

Formen ser verkligen ut att hålla i sig ja! Ska prova att använda dig som filter ett tag, plocka de jag tycker ser vettigast ut och rygga. Det är ju kul att sitta och gå igenom alla odds själv ibland men inte i varje omgång kanske, tar ju en jäkla tid också.

Vad jobbar du med förresten, på tal om det där med tid?

Badass 2011-08-09 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 134035)
Formen ser verkligen ut att hålla i sig ja! Ska prova att använda dig som filter ett tag, plocka de jag tycker ser vettigast ut och rygga. Det är ju kul att sitta och gå igenom alla odds själv ibland men inte i varje omgång kanske, tar ju en jäkla tid också.

Vad jobbar du med förresten, på tal om det där med tid?

Jobbar i Norge! Så mycket kan jag säga - vill inte outa mig för mycket... Vill du ha reda på mer så hör av dig via pm...

Ha det bra, så höres vi!

Och lycka till och hoppas mitt flyt då håller i sig... Kan vara en bra idé att använda någon annan som filter - man får upp ögonen då för ett tänkbart spel. Det skulle vara snällt om du skrev tillbaks om du följer eller inte och en kort förklaring varför så kan det bli lärorikt för oss båda, samt för dom få som följer oss...

/Badass

Stekel 2011-08-09 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134040)
Jobbar i Norge! Så mycket kan jag säga - vill inte outa mig för mycket... Vill du ha reda på mer så hör av dig via pm...

Ha det bra, så höres vi!

Och lycka till och hoppas mitt flyt då håller i sig... Kan vara en bra idé att använda någon annan som filter - man får upp ögonen då för ett tänkbart spel. Det skulle vara snällt om du skrev tillbaks om du följer eller inte och en kort förklaring varför så kan det bli lärorikt för oss båda, samt för dom få som följer oss...

/Badass

Jodå, jag ska allt försöka skriva lite om vilka av dina motiveringar jag går mest på när jag ryggar, eller plocka fram nån extra om jag tycker du glömt något.

Badass 2011-08-09 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 134079)
Jodå, jag ska allt försöka skriva lite om vilka av dina motiveringar jag går mest på när jag ryggar, eller plocka fram nån extra om jag tycker du glömt något.

Perfekt! Då kör vi...!

/Badass

Badass 2011-08-09 17:20

2011-08-09 Elsa Tooma/Prawns - Unleash Face/Jimi El Bombo (Trav)

https://www.sharps.se/forums/includes...ports/trav.jpg
Datum: 2011-08-09
Tid: 19:03
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Elsa Tooma/Prawns - Unleash Face/Jimi El Bombo
Period: Annat

Spel: Elsa Tooma/Prawns Parlay
Insats: 3
Odds: 2.72
Bolag: Bet365

Motivering:
Dagens pick!

PARLAY/Örebro Lopp 3 och 4/Spelstopp 19:03 och 19:25/Bet365

H2H 1:

Elsa Tooma (1.65) -Unleash Face

Spelas på form, världskusk, läge - kommer från en mersmakande andraplats där hon enbart fick stryk utav en i ryggen smygande Idabel Celeber, själv gick hon hela loppet i dödens och höll strålande... Har hela tiden mött kulltoppen och gjort det bra - med unga ston är det viktigt att söka position då de inte orkar göra mycket själva i loppen - med Örjan i jollen så borgar det för en fin resa i den främre träffen direkt...

Unleash Face är riktigt bra också och Per Lenartsson är en väldigt bra stand in här. Har dock ett riktigt dåligt läge och blir den som troligtvis får dra tåget i tredjespår sista 700... Får svårt att ta en smygkörd Elsa i spurten över sprinterdistans...

H2H 2:

Prawns (1.65) - Jimi El Bombo

Spelas på form, kapacitet och synintryck senast... Som Prawns såg ut och gick senast så är detta en kulltopp och läget spelar mindre roll då du har en såpass speedig häst - läget är inte optimalt men jag går här mycket på hur Prawns såg ut i sista starten...

Jimi El Bombo har ett småtråkigt läge långt ute på vingen och kan lätt hamna på vingel härifrån. Formen ett frågetecken och en galopp senast rätar ju inte ut detta, precis, gjorde ett bra lopp i ingemansland efter gungan... Skulle troligtvis behöva ett lopp till i kroppen för att segerstrida här - kapaciteten finns, men här går jag mest på synintryck och att form slår läge här - för klass har de båda...

Parlayen spelas 3 units till 2.72 på Bet365!

Lycka till om någon följer...!

/Badass

Stekel 2011-08-09 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134118)
Elsa Tooma (1.65) -Unleash Face

Ryggar mycket på läget och nästan lika mycket på något som du inte nämnde som jag tar med som en stor faktor här, nämligen travsäkerhet. Läget ser jag som extra gynnande i och med att det är ett lopp med orutinerade ston. 2u

Samma odds på Prawns och sammantagna faktorer där känns inte lika tunga som i första.

Badass 2011-08-09 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 134128)
Ryggar mycket på läget och nästan lika mycket på något som du inte nämnde som jag tar med som en stor faktor här, nämligen travsäkerhet. Läget ser jag som extra gynnande i och med att det är ett lopp med orutinerade ston. 2u

Samma odds på Prawns och sammantagna faktorer där känns inte lika tunga som i första.

Håller med om det du säger om travsäkerheten - det är väl en av de första sakerna man tittar på och lägger mest vikt på, men jag glömde bort att skriva med detta - så bra att du påminde mig...

Angående Prawns så skulle jag väl egentligen velat haft lite högre odds på pga. läget, men synintrycket senast bara gjorde att jag var tvungen att spela och i en Parlay funkar oddset utmärkt, då oddset på Elsa Tooma väger upp detta med att vara för högt...

/Badass

Badass 2011-08-09 18:49

Undrar varför Elsa Tooma just steg från 1.60 till 1.70? Missade jag något på ATG-Liven, måntro?

/Badass

tribalfunk 2011-08-09 19:02

Lira vinnare på Nesmile Hanover lopp 8 Jägersro istället för att jag små odds... ;))

Badass 2011-08-09 19:38

Dagens pick!

H2H/Örebro Lopp 6/Spelstopp 20:09/Bet365

Classical Duo - Gigant Girl

Har följt denna ett tag och det är en rejäl märr som bara blir bättre och bättre, värmde bra... Taskigt läge men kommer hon bara ner i slagläge så biter hennes speed hårt...

Classical Duo sprang och bröt - såg sedan bättre ut när de satte på en huvudstång... Men något stämmer då självklart inte och över hetsiga 1609 meter kan galoppen komma... Har inte blivit imponerad av det jag sett av hästen...

Spelas 4 units till 2.30 på Bet365, spelbart ned till runt 1.95! - Expekts har 1.85, som jämförelse - ett mer rättvisande odds!

/Badass

Badass 2011-08-09 20:07

Dagens pick!

PLATSSPEL/Örebro Lopp 8/Spelstopp 20:53/Bet365

Crude Launcher

Spelas på läge, form och speed - ganska startsnabb... Avslutade senast riktigt vasst bakom Red Red Red och såg riktigt fin ut i en snabb avslutning då... Skall ha en hyfsadplatsschans här och spelas... Värmde riktigt bra!

Spelas 4 unit till höga 3.00 på Bet365 - spelbart ned till runt 2.50!

/Badass

Badass 2011-08-09 21:30

Ännu en underbar dag i segerns tecken... +10.2 units var dagens vackra skörd! :cheers:

Idag besannades något jag påpekat många gånger och det är att även kolla ATG-Lives odds. Idag stod Crude Launcher hela kvällen i spannet 15-20 i odds på plats - när loppet gick och ungefär en halvtimme före förändrades oddsen radikalt och Crude Launcer stod vid start i 23-50 för tio spelade...! Gav som trea 38 för spelade tio! Klar förändring och kanonodds således...

/Badass