Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Badass Travgnägg - Från 100->1000 Units (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1335-badass-travgnaegg-fran-100-1000-units-trav/)

Badass 2011-08-29 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 137422)
Gött att se dig tillbaka Badass, har saknat dina spel! Hoppas du nu är tillbaka i storform :)

Hoppas jag med - skall bli intressant ikväll - vi fäller Spring Erom i första! Och damloppet blir intressant... :omfg:

/Badass

Badass 2011-08-29 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 137428)
Välkommen åter! Du får tygla ditt humör så det inte blir fler ofrivilliga avbrott, jag har fått hålla uppe travdelen helt själv senaste veckan och känt mig tvungen att matcha din normala postningstakt.

Siktar också på Färjestad, funderar till och med på att dra mig dit ikväll. Får vara beredd vid oddssläpp, hoppas på att Astonishing Ride kommer ut över i över 2,50.

Haha, får göra det - du har gjort det väl med några riktiga godbitar och några mindre bra, men i det stora hela så har det gått väldigt bra för dig - synd att inte All of Me fick vinna...

Astonishing Ride är jag också inne på också fäller vi Spring Erom som inte startat på 8 månader - men det är en kuse med kapacitet detta och de skulle knappast ta ut honom om han inte vore i någorlunda form... Men de kanske tänker sig starta honom i form...

/Badass

Badass 2011-08-29 13:42

Ett tidigt spel till söndagens tävlingar på Jägersro - Derbydagen...

2011-09-04 16:30TravHaraldinho/Dollar Access vs Gitano H3H ANNAT 5 2.500

Här spelas Gitano främst på den enorma spurt han levererade över upploppet senast i uttagningarna till detta lopp - Derbyt!

Motståndarna i denna H3H har dragit nitlotterna spårmässigt sett - 7 och 8 och det blir att söka sig ned i banan och troligtvis kommer det inte skilja mycket i positioner mellan de tre kombattanterna - de kommer alla tre sitta längre bak i fältet för är måste man köra Dollar Access på chans i detta tuffa gäng och så även med Haraldinho - går inte att köra fram i dödens och försöka dirigera ett finalfält därifrån - då blir det inga pengar...

Gitano har heller inte något bra spår men det gör som sagt inget då det är troligt att alla tre kommer köras på chans och enbart tillslut - de sista 500 kanske... Den som såg Gitano flyga lågt över upploppet förstår att denne måste ha en kanonchans att spurta till seger i denna H3H - Åke ersätts i sulkyn utav Domenique Loqueneux - vet inte om detta är positivt egentligen men vi får hoppas det - han är ju ingen duvunge, precis!

Nej här spelas Gitano utan att darra på manchetten - spelbar ned till runt 2.10, då Gitano bör kunna vinna denna H3H runt 5/10 + lite marginal...

/Badass

Badass 2011-08-29 14:00

Kommer när jag kommit upp i 300 spel ha dessa insatsnivåer för att kompensera för den ökade bankrullen:

3-5 Liten insats

6-8 Medelinsats

9-10 Hög insats

Eller så startar jag om rullen vid uppnådda 300 spel - har inte bestämt mig ännu. Börjar bli svårt att anskaffa konton att spela på...

Någon som har en idé hur jag bör göra? Är det något som kommer hända med bankrullen, ROI eller dylikt om jag väljer att höja insatsnivåerna - något jag behöver kompensera med, så att säga...? Några siffror som blir snedvridna?

/Badass

Stekel 2011-08-29 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137445)
Haha, får göra det - du har gjort det väl med några riktiga godbitar och några mindre bra, men i det stora hela så har det gått väldigt bra för dig - synd att inte All of Me fick vinna...

Astonishing Ride är jag också inne på också fäller vi Spring Erom som inte startat på 8 månader - men det är en kuse med kapacitet detta och de skulle knappast ta ut honom om han inte vore i någorlunda form... Men de kanske tänker sig starta honom i form...

/Badass

Ja Spring Erom gick väl väldigt bra förra gången efter vila när han dängde Marre, men jag tror inte han kommer köras alltför tufft när han nu startar igång på vardagstravet så det bör vara klar fördel för de andra två favoriterna som är igång redan och har bra form. Den hårdhet som Neo Smed har fått på senaste tiden gör att jag utan tvekan sätter den före Excalibur. En Spring Erom som är väl förberedd dödar dem från utvändigt ledaren men jag tror inte han styrs så idag.

Stekel 2011-08-29 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137455)
Kommer när jag kommit upp i 300 spel ha dessa insatsnivåer för att kompensera för den ökade bankrullen:

3-5 Liten insats

6-8 Medelinsats

9-10 Hög insats

Eller så startar jag om rullen vid uppnådda 300 spel - har inte bestämt mig ännu. Börjar bli svårt att anskaffa konton att spela på...

Någon som har en idé hur jag bör göra? Är det något som kommer hända med bankrullen, ROI eller dylikt om jag väljer att höja insatsnivåerna - något jag behöver kompensera med, så att säga...? Några siffror som blir snedvridna?

/Badass

Så länge du är confident att fortsätta spela lika bra så är det väl inget att fundera på annat än att dubbla insatsnivån när du nu har mer än dubblat rullen, vinsterna dubblas ju.

Jag personligen, som gillar att ha rena bryt, skulle nog iofs vänta tills 250u i kassan innan jag ökar insatsen. Sitter du på ~220u som du gör nu så är ju risken stor att du halkar under 200u igen med dubblad insats.

Hur går det med kontona, hur många har du nu och hur gör du med den saken? Bet365 börjar snåla med insatsgränserna för mig nu och jag försöker hålla mig under maxgränsen så de inte går ännu hårdare fram. Har du behövt fixa flera konton på Expekt än?

Stekel 2011-08-29 14:23

Förresten med dubblad insats blir väl ROIn mer volatil på kort sikt med det jämnar snart ut sig efter ett tag på den nya nivån.

Badass 2011-08-29 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 137460)
Så länge du är confident att fortsätta spela lika bra så är det väl inget att fundera på annat än att dubbla insatsnivån när du nu har mer än dubblat rullen, vinsterna dubblas ju.

Jag personligen, som gillar att ha rena bryt, skulle nog iofs vänta tills 250u i kassan innan jag ökar insatsen. Sitter du på ~220u som du gör nu så är ju risken stor att du halkar under 200u igen med dubblad insats.

Hur går det med kontona, hur många har du nu och hur gör du med den saken? Bet365 börjar snåla med insatsgränserna för mig nu och jag försöker hålla mig under maxgränsen så de inte går ännu hårdare fram. Har du behövt fixa flera konton på Expekt än?

Okey, tackar för inputen... Skall fundera på hur jag gör - sitter ju inte direkt i någon situation där jag behöver göra något drastiskt...

Angående hur jag gör med att få in mina insatser vill jag inte gå in närmre på med det är inga "konstigheter" - utan jag har "själv" ett antal konton och sedan spelar jag hos mina kompisar och släkt...

/Badass

Wagner 2011-08-29 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137455)

3-5 Liten insats

6-8 Medelinsats

9-10 Hög insats

/Badass

Ja det är ganska enkelt. Är man en vinnande spelare så tjänar man mer pengar ju mer man omsätter. Ju fler/större spel, inom rimliga gränser, man gör desto större blir plånboken.

Skit i ROI och dylikt och koncentrera dig på att tjäna maximalt med :moneybag:. Trots allt det som betalar hyran och mjölken på bordet. Allt förklaras på ett enkelt sätt i min signatur. :)

Badass 2011-08-29 15:32

Första spelet till ikväll - Bet365 har inte släppt sina odds ännu men tror inte de kommer ligga högre här:

2011-08-29 19:03TravNeo Smed vs Excallibur H2H ANNAT 5 2.100

Här spelas Neo Smed på läge, form och styrka... Ligger direkt i andraspår efter strykning utav nummer 1, och behöver bara köra rakt fram - kan välja taktik härifrån... Spelbart ned till runt 1.85!

/Badass

Stekel 2011-08-29 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137482)
Första spelet till ikväll - Bet365 har inte släppt sina odds ännu men tror inte de kommer ligga högre här:

2011-08-29 19:03TravNeo Smed vs Excallibur H2H ANNAT 5 2.100

Här spelas Neo Smed på läge, form och styrka... Ligger direkt i andraspår efter strykning utav nummer 1, och behöver bara köra rakt fram - kan välja taktik härifrån... Spelbart ned till runt 1.85!

/Badass

Snyggt odds, här ser man ju att man ska vara redo vid oddssläpp! Står i 1,95 nu och jag funderar på att lira men jag får fundera några varv till, vid 2,10 dock så är spelet givet. 1,95 står sig kanske till start så bäst att vänta på värmningarna nu.

Badass 2011-08-29 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 137503)
Snyggt odds, här ser man ju att man ska vara redo vid oddssläpp! Står i 1,95 nu och jag funderar på att lira men jag får fundera några varv till, vid 2,10 dock så är spelet givet. 1,95 står sig kanske till start så bäst att vänta på värmningarna nu.

Håller med, ett kanonodds till 2.10 - men fortfarande spelvärt och Expekt är lite trögare/stoltare och sänker inte oddsen lika snabbt som Bet365 gör...

/Badass

Badass 2011-08-29 17:14

Ett vinnarspel till kvällens tävlingar på Färjestad (Lopp 7):

2011-08-29 20:31TravQuiway D'Heripre Vinnarspel ANNAT 3 12.500

Det är lite vinna eller försvinna över denna kuse - därför spelar jag inget platsspel, utan enbart vinnare! Slog nyss ett mycket meriterande gäng på Mantorp över 3140 - så styrka finns i överflöd... Hästar han slog vara Niller, Lewis O.M och The Bad Rock - inga sådana motståndare ikväll och skulle han behaga trava hela vägen så tror jag detta är vinnaren!

Står dessutom perfekt inne på pengarna här... Spelbar ned till runt 8-9 gånger - hade han varit travsäker hade kusen troligtvis varit favorit, så bra är han...

/Badass

Usch, så dålig denna pick/rek var - skäms nästan... Dödens, iofs, men "dog" redan 600 kvar... Värdelös...!

/Badass

Badass 2011-08-29 18:12

En Parlay till kvällskaffet, kanske?:

2011-08-29 19:03PARLAY: 2 spel parlay 5 3.330
2011-08-29 20:53TravU.Bergs Otto vs Global MagicH2H1.800
2011-08-29 19:03TravFraternity Party vs Spring RayH2H1.850

Fraternity Party redan på innerspår här och troligtvis rygg ledaren - Spring Ray gammal kämpe som sjunger på sista versen här, likadant med kusken, och skall inte hinna med till slut...

U.Bergs Otto från innern - troligtvis ingen spets men innerspåret borgar för spårsnål och fin resa - Global Magic vann senast ett billigt lopp som inte skall överskattas! U.Bergs Otto klart bättre i grunden och får han bara fritt så är det inget snack om vem som har bästa farten till slut...

/Badass

Fraternity Party bara värdelös från rygg ledaren och bom på denna Parlay, alltså...!

Nya tag!

/Badass

Steffe1988 2011-08-29 18:23

Jag tror det håller, Var själv lite inne på H2H på Fraternity Party men hade då tänkt dubblat med U.Bergs Otto på plats, Men valde att inte spela en till dubbel då jag redan har en som ligger o väntar =).

Lycka till iallafall

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137535)
En Parlay till kvällskaffet, kanske?:

2011-08-29 19:03PARLAY: 2 spel parlay 5 3.330
2011-08-29 19:03TravFraternity Party vs Spring RayH2H1.850

Fraternity Party redan på innerspår här och troligtvis rygg ledaren - Spring Ray gammal kämpe som sjunger på sista versen här, likadant med kusken, och skall inte hinna med till slut...

U.Bergs Otto från innern - troligtvis ingen spets men innerspåret borgar för spårsnål och fin resa - Global Magic vann senast ett billigt lopp som inte skall överskattas! U.Bergs Otto klart bättre i grunden och får han bara fritt så är det inget snack om vem som har bästa farten till slut...

/Badass

Stekel 2011-08-29 18:30

Fan, tänkte lite för länge och då sjönk Frat Party till 1,70...

Badass 2011-08-29 19:27

En Parlay till:

2011-08-29 19:47PARLAY: 2 spel parlay 5 2.970
2011-08-29 19:47TravZwack vs Saint CloudH2H1.650

U.Bergs Otto redan avklarad - läs ovan...

Zwack V75-härdad och riktigt fin värmning... Bästa hästen mot en häst i kanonform men sämre läge...

/Badass

Zwack satt ju lätt men hade ju den i denna Parlay där U.Bergs Otto fastnade med alla krafter kvar och motståndaren vann loppet...

/Badass

Badass 2011-08-29 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 137539)
Fan, tänkte lite för länge och då sjönk Frat Party till 1,70...

Ibland är det bra med en extra tanke... :lol:

/Badass

Stekel 2011-08-29 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137547)
Ibland är det bra med en extra tanke... :lol:

/Badass

Jo det kan det vara ibland. Skulle ju tagit Neo Smed över Excalibur som du skrev om tidigare idag utan att tänka efter så mycket också om inte oddset sjunkit, nu gjorde jag tvärtom efter att ha badkarskört några gånger så det blev bra.

Badass 2011-08-29 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 137553)
Jo det kan det vara ibland. Skulle ju tagit Neo Smed över Excalibur som du skrev om tidigare idag utan att tänka efter så mycket också om inte oddset sjunkit, nu gjorde jag tvärtom efter att ha badkarskört några gånger så det blev bra.

Smart - det blev kört som jag trodde men för sakta - hade dock kvittat för Excalibur var ändå ganska bra, Spring Erom var ju riktigt bra - speedade otroligt bra för att inte ha riktiga lopp i kroppen...

Fraternity Party var ju urkass från rygg ledaren och Spring Ray var ju inte mycket att ha som jag trodde...!

Och du har rätt - jag skulle kört en gång till i badkaret då det var stor chans att Excalibur skulle ta spets och får bestämma... Och det tyder på styrka att man vågar/kan byta spel - inget fel alls i detta...!

/Badass

Badass 2011-08-29 20:59

En skitdag där INGET gick bra - nya tag imorgon...!

/Badass

Badass 2011-08-29 21:03

Hiskeliga -18 units idag och jag spyr på hästarna just nu!

Men, men - nya lopp imorgon och nya möjligheter...!

/Badass

Steffe1988 2011-08-29 21:17

Ibland har man sådana dagar också :/. Fick in 1 av 2 idag och minus 100kr totalt på spelen så inget att gråta över, Dock satte man V65 som blev favoritbetonad.

Imorgon plockar vi fram nya spel o ider ;).

Mvh
Steffe

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137577)

/Badass

Stekel 2011-08-29 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 137577)

/Badass

Du är i gott sällskap men du plockade med Otto i två parlays och då får du faktiskt stå ditt kast. Sen gillade jag inte Otto-spelet i övrigt heller riktigt, du säger det själv i motiveringen att han behöver fritt och då är det sällan jättebra med 1,80 speciellt mot den troliga ledaren (om man nu trodde på det scenariot).

Nya tag som sagt!

Badass 2011-08-30 15:56

En H2H innan den sänks:

2011-08-30 19:03TravVector Du Ling vs Japanese Face H2H ANNAT 10 2.700

Här spelas Japanese Face som är riktigt stark och har bra form för dagen - bakspåret ej optimalt men jag tror Jörgen sänder fram i dödens när tempot bedarrat - slog självaste Beu Mec för ett par starter senast och denne är ju med i Derbyfinalen på söndag - visserligen var det över stayerdistans och BM hade en galopp på vägen, men ändå - Japanese Face har vunnit på 1.11.4 på kort, från bakspår på Tingsryd, där det är svårt att vinna från just bakspår pga. banans utformning - det är milebana där...

Vector Du Ling en riktig kanonhäst men som inte startat på nästan två år - det är inte sjysst mot hästen att göra den till favorit, säger tränaren Timo Nurmos själv - och jag kan bara hålla med... Han har varit för bland det värsta en häst kan bli skadad för, nämligen en gaffelbandskada - många hästar startar ej mer efter en sådan skada! Han lär inte ha tempo i sig för att räcka till över kortdistans mot inte alls dåligt motstånd - skall även gå med skor ikväll... Skall även köras lugnt här... Spår långt ut på vingen med en häst som skall köras passivt - känns som om vingelrisken är överhängande då! Galopperat 3/12... Har aldrig startat på sprint heller...

Lastar här in ett maxspel enligt de insatsnivåer jag kommer införa senare, redan nu - då jag tycker detta är för bra för att motstå! 10 units, alltså!

/Badass

Usch så dåligt kört av Westholm - varför ligger han inte kvar i rygg på Untersteiners vinnare...? Syntes ju hela vägen att denne hade krafter kvar - kanske hade Japanese Face kunnat hålla ryggen om inte Westholm skulle ut i tredjespår och vobbla runt sista sväng... Men det skall sägas att Japanese Face sprang hela loppet och körde upp huvudet och var allmänt ovillig!

/Badass

Badass 2011-08-30 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av Steffe1988 (Inlägg 137580)
Ibland har man sådana dagar också :/. Fick in 1 av 2 idag och minus 100kr totalt på spelen så inget att gråta över, Dock satte man V65 som blev favoritbetonad.

Imorgon plockar vi fram nya spel o ider ;).

Mvh
Steffe

Sex rätt är sex rätt - du kan inte mer än sätta den... Nästa gång kanske det är ett sexsiffrigt belopp! :claps:

Japp, vi tar dem ikväll - jag rekommenderar att haka på Japanese Face - INNAN oddset droppar rejält!

/Badass

Badass 2011-08-30 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 137581)
Du är i gott sällskap men du plockade med Otto i två parlays och då får du faktiskt stå ditt kast. Sen gillade jag inte Otto-spelet i övrigt heller riktigt, du säger det själv i motiveringen att han behöver fritt och då är det sällan jättebra med 1,80 speciellt mot den troliga ledaren (om man nu trodde på det scenariot).

Nya tag som sagt!

Kan erkänna att jag hela tiden kände att det var ett riskfyllt val, särskilt att plocka med den i ytterligare en Parlay, när den första redan bränt - en dödssynd hos många spelare och hos mig - brukar aldrig göra detta... Hellre då spela den ensam om man tror hårt på den och värdet finns i en singel!

/Badass

Badass 2011-08-30 17:10

Ett vinnarspel till kvällens tävlingar på Sundbyholmstravet:

2011-08-30 20:31TravSimb Ruby Vinnarspel ANNAT 5 4.000

Simb Ruby har kalasform, läge och världskusk - kommer från ett lopp när hon felade i slutstriden efter ett lopp i dödens - mycket bra insats... Har varit bra hela sommaren efter att ha spurtat bra i alla lopp - står på tur för seger här! Spelbart ned till runt 3.50!

/Badass

Var hyfsad och inte lång efter som tre i mål...

/Badass

Badass 2011-08-30 17:42

Ett till vinnarspel tills ikväll - lopp 8/Eskilstuna:

2011-08-30 20:53TravOlivia Lavec Vinnarspel ANNAT 5 2.250

Här spelas en häst med överlägsen kapacitet och hårdhet - vann senast med 50 meter mot ett hårdare gäng än detta - får nu starta sist och skall runda bakifrån men intrycket senast vara av det otroligare slaget - har varit struken efter detta men kom ju ut efter ett halvår vila sist och krossade allt - tror på samma visa nu... Hon är överlägsen, helt enkelt!

Spelbart ned till runt 1.90!

/Badass

Bra gjort, Tobjörn Jansson - köra galopp med två hästar på tillägg är fan i mig på gränsen till straffbart!

/Badass

Stekel 2011-08-30 17:58

Jag la också på Japanese Face utan att ha sett ditt spel så det ser fint ut på det liret! Det ligger fortfarande kvar på 2,70 och det vore konstigt om det inte sjunker men Expekt verkar inte slasha oddsen speciellt fort eller hårt som vi varit inne på tidigare.

Badass 2011-08-30 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 137744)
Jag la också på Japanese Face utan att ha sett ditt spel så det ser fint ut på det liret! Det ligger fortfarande kvar på 2,70 och det vore konstigt om det inte sjunker men Expekt verkar inte slasha oddsen speciellt fort eller hårt som vi varit inne på tidigare.

Sjunker inte oddset så lär det ju bero på att de fått in insatser som väger upp det höga oddset, dvs. de behöver inte slasha oddset för de får ändå in en bra vinst för de flesta spelar ju ändock favoriten... Och de flesta har ju inte möjligheten att följa oss, eller hur?! :clap:

Angående Japanese Face så tycker jag mycket talar för denne - mer än vad som talar för Nurmos springare och till 2.70 så vore det tjänstefel att då stå över...!

/Badass

Badass 2011-08-30 18:20

En Parlay till kvällsnubben:

2011-08-30 18:00PARLAY: 2 spel parlay 5 3.150
2011-08-30 19:25TravMellby Venus vs Digital BeautifulH2H1.750
2011-08-30 18:00TravElvira E. vs Duper S.G.H2H1.800

Mellby Venus travsäker och med Örjan - Digital Beautiful med Stefan Melander och osäker, behövs inte mer än så!

Elvira E. - ett speedigt femårigt sto, mot en 11-ärig valack - visserligen med BG men inte ens han kan göra underverk! Två travsäkra hästar med olika lägen - plus för Dupern men kapacitetsmässigt är Elvira bättre..

/Badass

Mellby Venus tvåa och DB hoppade bort sig som väntat...

Elvira E. speedade förbi Dupern hur enkelt som helst efter en spårsnål resa...

/Badass

Badass 2011-08-30 18:57

En Parlay till Jägersro ikväll:

2011-08-30 19:36PARLAY: 2 spel parlay 5 3.230
2011-08-30 19:36TravAilanthe vs Super OddsH2H1.750
2011-08-30 19:58TravEcupos Robin vs Cantab SisuH2H1.850

Ailanthe, stenhård valack som är ute efter ledningen här - går ned i klass sett till de senaste starterna där han gjort det riktigt bra... Super Odds en snabbstartare som mest hänger med nu för tiden...

Ecupos Robin - osäker herre som stabiliserat sig efter kastration, kapabel! Har gjort det riktigt bra på slutet... Stark...

Cantab Sisu en ganska enkel häst med bakspår och startat sporadiskt i sommar...

/Badass

Ailanthe bara bäst och vann...!

Men det kvittar när man idiotiskt nog ryggar en skitkusk som Håkan B. Johansson som lyckade smed konststycket att fastna i ryggar trots att han hade ALLA möjligheter att välja andra vägar - fy, fan vad trött jag blir på dessa lallare - men jag får skylla mig själv då jag är medveten om detta!!!

/Badass

Badass 2011-08-30 19:03

Jäklars vad pampig Vector Du Ling såg ut i provstarten nyss - hugaligen... Hoppas verkligen att ringrosten skiner igenom i loppet!

/Badass

Badass 2011-08-30 19:27

Usch så dåligt kört av Westholm - varför ligger han inte kvar i rygg på Untersteiners vinnare...? Syntes ju hela vägen att denne hade krafter kvar - kanske hade Japanese Face kunnat hålla ryggen om inte Westholm skulle ut i tredjespår och vobbla runt sista sväng... Men det skall sägas att Japanese Face sprang hela loppet och körde upp huvudet och var allmänt ovillig!

/Badass

Badass 2011-08-30 21:03

Ännu en skitdag och en klar formsvacka här även om jag anser att de flesta spel varit bra - men när man råkar ut för kuskar med hjärnblödning så är det inte mycket att säga om...!

Skall nu hädanefter enbart spela kuskar jag har förtroende för - inte alla dessa djävla lallare som sitter och sover i sulkyn!!!

:skamsen::holms::idiot::rant:

/Badass

Badass 2011-08-31 14:31

En H2H till Solvalla ikväll:

2011-08-31 19:20TravStaro Dixieland vs Rex Ribb H2H ANNAT 10 2.400

Här spelas Rex Ribb mot ojämne och osäkre Staro Dixieland... Innerspåret kan bli vanskligt för SD - över hetsiga 1640 så är det lätt att det blir en galopp när de utvändiga hästarna trycker till - och här kommer de i massor, nummer 4, 5, 6, 7 är alla riktigt startsnabba och kommer laddas för position - SD kan då få stora problem att hålla sig på benen - skulle han göra det är ändå formen diffus då han inte startat på tre månader och även Stig H. är tveksam till formen även om han tränat som han skall... Har galopperat 8/20!

Rex Ribb är klart bättre än raden och ligger redan i andraspår här - behöver bara köra rakt fram och få tredje ytter? Därifrån blir han sedan livsfarlig med sin styrka och speed - en "Svanstedtare" tack, 500 kvar...!

Ett maxspel!

/Badass

Usch och åter usch! Staro Dixieland direkt till ledningen och körningen uteblev totalt! SD såg sedan underbar ut i ledningen och vann med mycket krafter kvar - stort plus! Rex Ribb galopperade kort från start men tappade inget och fick en fin resa men kunde inget från tredje ytter...!

/Badass

Badass 2011-08-31 14:57

Ett platsspel till ikväll:

2011-08-31 19:20TravSuper Khan Platsspel ANNAT 5 4.000

Super Khan kommer från en mersmakande andraplats efter 2.5 månaders vila och skall ha gått framåt med detta lopp i kroppen - är hypervass ut och chansen finns till ledning här - är dock inte beroende utav spets och går lika bra bakifrån... Spets eller komma ner i andraspår här - undvika dödens är troligtvis ett måste om inte banan blir tung ikväll!

Då formen och/eller andra frågetecken finns på flera av de andra betrodda så skall platschansen här vara riktigt god - taxerar den till ca. 33% - tror han alltså tar platsen runt 3/10 - här får vi även en god marginal då oddset ligger på fina 4 gånger degen...

Edit: Slänger in 3 units till på Expekt - där de nyss släppte 4.50!

/Badass

Super Khan backade direkt och hade ingen chans att ta något från femte ytter - klen, även om det gick fort tillslut...!

/Badass

Badass 2011-08-31 15:53

En Parlay till kvällens tävlingar på Solvalla:

2011-08-31 20:00PARLAY: 2 spel parlay 10 2.750
2011-08-31 20:00TravRockerfeller F. vs Persos Black SeaH2H1.450
2011-08-31 20:45TravMoonbeam Hanover vs Perfect LightH2H1.900

Rockerfeller F. vinner bara detta lopp om inget oväntat händer - klart bästa hästen mot ett svagt motstånd i denna H2H - galopprisken överhängande för Persos Black Sea här...

Perfect Light perfekt läge och får en fin resa härifrån - toppform! Moonbeam Hanover bakspår och mycket sämre läge således - LG Jansson (Ägare), tror inte på någon chans alls härifrån - baissar hårt...

Maxspel!

/Badass

Rockerfeller F. Vann ju lätt som en plätt och gjorde sitt jobb...

...Vilket man INTE kan säga om Perfect Light som var ursvag från ledningen och det är tveksamt om hon skall gå där - sedan var iofs banan knepig på innerspår men andra klarade av den så frågan är om det var det som gjorde att hon föll igenom eller om hon hade en typisk tjejdag...

/Badass

Badass 2011-09-01 14:00

Ja, då var jag tillbaks igen - har skakat av mig det värsta av denna veckas tapp, som säkerligen är i paritet med värlsekonomin i övrigt - det är rött och ett tapp på knappa -70 units (1/3-del av kassan) enbart denna vecka - och det har bara gått tre dagar! Snacka om total kollapps - som tur är jag härdad - har gjort denna resa förut, med skillnaden att jag nu skulle gått gul om jag inte fört upp mina resultat via sharps sheets...

Det har jag sharps att tacka för mycket - men det var synd att ni stängde av mig en vecka till så hade jag kanske sluppit denna dipp, men troligen inte... :no:

Skämt åsido - jag har sharps att tack och mig själv självklart, samt instick av Stekel och andra på sajten - det är bara att ta nya tag och jobba sig ur denna svacka som jag gjort förut!

Angående veckans spel så har de varit en blandning mellan jättebra, skitdåliga, otursmässiga och desperata - så jag har gått igenom alla spel och analyserat dom - det var skönt och jobbigt på samma gång, men framför allt nödvändigt!

Med detta sagt så är det bara att bryta ihop, vilket jag redan gjort :cry:, och komma igen, vilket jag skall! :yes:

Då kör vi...!

/Badass