Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Stekel letar skrällbud (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/270-stekel-letar-skraellbud-trav/)

Luke 2010-10-13 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 67835)
Vampyrenne har värmt kanon och Kouros Broline uselt, H2H står i 2.20 fortfarande på bet365!!!

Tror också på denna efter att ha sett värmningarna, såg inte alls bra ut för Kouros. Känns som Vampyrenne borde vinna loppet om han kommer iväg ordentligt i starten.

Stekel 2010-10-13 18:56

Fan nu blev Kouros struken!

Stekel 2010-10-13 18:57

Och Vampyrenne är första reserv :whoco5:

Stekel 2010-10-13 21:28

Pinsamt att missa sexan idag. Jag stöp på Nurmos i tredje till slut (gjorde om systemet helt efter strykningen i andra och tog med alla i andra) då jag valde Stickans häst som utgång istället för favoriten. Nöjd dock med att efter många om och men analysera fram att favorit-dubbeln var ett riktigt bra spel och lagt in tungt där. Brukar verkligen gilla långlopp, men det de körde idag var ju under all kritik alltså. Så jäkla segt alltså när alla var livrädda för att röra en fena de första 3500 metrarna. Inte oväntat att det blev ett sånt loppscenario, men att det skulle bli så extremt! Man kan väl inte påstå att de andra loppen idag var speciellt upphetsande heller, det var riktig Solvalla-lunk i både tredje och fjärde. De får lov att göra om propositionerna eller vadsomhelst för att få lite drag i loppen på onsdagarna, det här håller ju inte längre...

Stekel 2010-10-21 17:12

DD ser ovanligt intressant ut idag!

I första loppet borde Rix-hästen Oh Yeah ha en bra chans att leda hela vägen, han har gjort det bra mot hårt motstånd hela hösten och står propositionsmässigt enormt bra till! Peter Eriksson har dessutom en extra anledning att segra då det förmodligen innebär att han säkrar en prestigefylld seger i Rixallsvenskan. Det är dock ett finallopp med mycket prispengar och prestige för alla, så man kan räkna med att de flesta i loppet är formtoppade och kan överraska. De övriga hästarna på start borde ha svårt att vinna, form eller ej, men samtliga hästar på tillägg borde ha viss chans på segern. Favoriten Slevin Kelevra är bra, men jag tycker han fått alldeles för mycket spel idag.

Andra loppet har också en stark favorit i form av Trotteur. Han har rejält bra form, har fått ett bra läge, och är ute över önskedistansen. På valla näst senast mötte han mycket tuffare motstånd och höll riktigt bra till tredjeplatsen. Senast fick han gå i dödens hela vägen och gick starkt i mål men blev slagen med en halv mule. Paris Turf S.L. ser jag som enda hotet till favoriten. Han är rejält härdad i hårda gäng och det här loppet är den enklaste uppgiften han haft på mycket länge.

DD-förslag:
3
3,8
x200

5,6,7,9,10,11
3
x30

Stekel 2010-10-21 21:16

Det blev ingen dubbel idag. Quest For Life snackade de upp i värmningen så jag spelade tre komber istället för två, men vad hjälpte det när inte Oh Yeah höll hela vägen i mål. Andra loppet borde man egentligen ha kunnat badkarskört och löst utan problem, i efterhand känns det ju helt självklart att det blev som det blev. Fixade ett dugligt resultat på Bollnäs ändå då dagens idé Hammars Blixt satt på både vinnare och plats!

Tappade Åbys femma i sista loppet också då Dresscode gav sig på ett helt obegripligt sätt från ledningen sista biten. Antar att han bara fungerar bakifrån trots allt, skulle nog satt sig lugn i rygg ledaren Takter.

Blickar framåt mot Bergsåkers omgång på lördag nu, förhoppningsvis börjar det roliga redan i första ramloppet med seger för Alvena Pommac som var fruktansvärt bra senast efter galopp! Får se om man orkar masa sig ner till Sundsvall, men det känns lite drygt att åka enkel väg 25 mil för att trängas med folk och knappt se kusarna (har iofs aldrig varit på Bergsåker men jag antar att det är lika trångt som på de flesta banor när det är V75).

Stekel 2010-10-24 13:27

En av mina bevakningar, Boomer, startar i DD-2 på Skellefteå idag. Han är inte aktuell för vinnarspel men jag tror att det finns riktigt bra värde på plats. Notera att Regent Royal och Face The Evil står 3200 och 3180 som man först kan tro (det tog mig några minuter att se det iaf).

Stekel 2010-10-24 13:58

Höll på att missa att det var en till bevakning som startar idag. Yoda Hornline lopp 1 på Axevalla var kanonbra efter jättegalopp i starten senast. Springspår och nästan uteslutande kvalare till start idag. Vinner!!!

Stekel 2010-10-25 13:49

Någon som är intresserad av att vara med på andelsspel på V75? Kostar 150kr/andel/vecka, för mer info maila mig på [email protected]

Stekel 2010-10-25 18:15

Känner mig väldigt optimistiskt inför kvällens omgång på Halmstad, det ser väldigt spelvänligt ut med väl stora och mer eller mindre omotiverade favoriter i flera lopp.

4,8
Alla
Alla
5,9,13
6
6,7,9,10
Krav: Ekesås Top Gear/Nash As

Stekel 2010-10-25 20:06

Nu blir jag lite ledsen om systemet går in, bytte utgång från favorit till andrahandaren i andra efter en dålig värmning.

Luke 2010-10-25 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 71752)
Nu blir jag lite ledsen om systemet går in, bytte utgång från favorit till andrahandaren i andra efter en dålig värmning.

Valde mellan att gardera Nash As och Ekesås Top Gear, valde självklart att gardera Ekesås efter värmningarna och eftersom alla andra lopp gått precis som planerat missar jag nog 6 rätt tack vare galopp för andra dagen i rad. Men man får väl se det som positivt att man är där och nosar hela tiden.

LosKrikon 2010-10-25 20:45

Varför inte spela på vinnare istället?

Stekel 2010-10-25 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 71767)
Valde mellan att gardera Nash As och Ekesås Top Gear, valde självklart att gardera Ekesås efter värmningarna och eftersom alla andra lopp gått precis som planerat missar jag nog 6 rätt tack vare galopp för andra dagen i rad. Men man får väl se det som positivt att man är där och nosar hela tiden.

Precis, det är så man får tänka när man är nära på ett eller annat sätt på stora utdelningar på streckspelen. Men det är svårt, ibland vill man bara lägga ner streckspel överhuvudtaget när man torskar på ett målfoto.

Det blev inte så grym utdelning idag ändå till slut, men det känns ju ändå lite surt när man rankat in den på 60 rader nånting. Trodde iofs aldrig riktigt på Dame Arrow, var helt inne på Clear Sign men Forsgren var förvånansvärt passiv.

Stekel 2010-10-25 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av LosKrikon (Inlägg 71772)
Varför inte spela på vinnare istället?

Tja, själv spelar jag på de flesta spelformer. Tycker väl, som de flesta travlirare antar jag, att DD och de andra stora streckspelen är roligast. Dessutom ger ju det ena det andra, studerar man omgången för att göra system hittar man en del som kan leda till bra vinnarspel.

Stekel 2010-10-26 18:42

Intressant omgång även idag tycker jag!

Stig-Eriks favoriter är motiverade men kanske väl stora, speciellt då Nible Di Quattro som i och för sig visade väldigt fin inställning senast, men som ju faktiskt bara gjort en enda start och möter bra konkurrenter.

Sundsvik Saigon är klart en sårbar storfavorit på DD, har varit sjuk sedan sist och börjar komma upp i klass nu.

Mina skrälldrag i omgången är Freeman i första och Greger The Great i femte som är väldigt lite streckade.

Stekel 2010-10-26 18:53

För DD är Cocaracha ett hett bud i andra också. Lindbloms hästar går som tåget för dagen, och det luktar ledning (han spetsade från spår 5 i volten senast).

Luke 2010-10-26 19:28

Då åkte man dit redan i första loppet på V65 efter att min spik Fraternity Party åkte dit på slutet, tyckte det såg klart ut in i sista sväng men han höll inte hela vägen.

Blir att fundera lite på DD istället då. Tror en hel del på Global Kitten i DD-2 och hoppas på att det skräller till ordentligt i DD-1. Finns en del motbud i andra också som kan locka om oddsen på kattungen blir för låga, som t.ex. Cocaracha, Double Pearl och Elle De Mai.

Tam's Igoria känns klart överspelad i sista, tror inte hon räcker till mot det här motståndet.

Stekel 2010-10-26 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 72293)
Då åkte man dit redan i första loppet på V65 efter att min spik Fraternity Party åkte dit på slutet, tyckte det såg klart ut in i sista sväng men han höll inte hela vägen.

Blir att fundera lite på DD istället då. Tror en hel del på Global Kitten i DD-2 och hoppas på att det skräller till ordentligt i DD-1. Finns en del motbud i andra också som kan locka om oddsen på kattungen blir för låga, som t.ex. Cocaracha, Double Pearl och Elle De Mai.

Tam's Igoria känns klart överspelad i sista, tror inte hon räcker till mot det här motståndet.

Jag åkte också i första. Hoppas det inte blir en nära miss igen, hade jag kikat på Ulana Capes/Casanova Chips senaste lopp hade jag nog tryckt in Casanova som fjärde streck.

Vi får se vad de säger om dubbelvärmningarna. Jag tror väl att jag ändå spelar spik på Saigon om han värmt bra, och en lillslant på Greger. Håller med om att Westholms är överspelad i andra, gillar Lindbloms och Kerns chanser till de odds de står i.

Stekel 2010-10-26 20:33

Ahh, nu vill jag att Lindblom ska vinna sista för att DD ska sitta. Samtidigt vill jag väldigt gärna att han torskar för annars lär jag ha gått miste på en jävla utdelning genom att missa Casanova i första...

Puh faktiskt nöjd att jag inte satte dubbeln där, hade varit ganska tungt att vara så nära.

Luke 2010-10-26 20:57

Global Kitten satt fint i sista, blev en liten vinst för dagen då iaf. 5 rätt för tredje gången i rad på V65 och idag var det en hals ifrån 6, men snart ska den sitta!

Slängde in en slant på plats på Elle De Mai hos Unibet också då det såg ut som oddset skulle bli riktigt bra där, sjönk kraftigt vid spelstopp och det blev bara 3,52 till slut. Men den satt iaf efter att hon fick ett fint lopp.

Stekel 2010-10-26 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 72331)
Global Kitten satt fint i sista, blev en liten vinst för dagen då iaf. 5 rätt för tredje gången i rad på V65 och idag var det en hals ifrån 6, men snart ska den sitta!

Slängde in en slant på plats på Elle De Mai hos Unibet också då det såg ut som oddset skulle bli riktigt bra där, sjönk kraftigt vid spelstopp och det blev bara 3,52 till slut. Men den satt iaf efter att hon fick ett fint lopp.

Snyggt! Sexan sitter nog snart ska du se, det är bara att hålla humöret uppe och fokusera på att man är rätt ute istället för hur nära man är. Varför startar inte du en dagbok? Jag gillar många av spelen på ditt spreadsheet, det vore kul att läsa hur du tänker kring dina idéer.

Stekel 2010-10-26 21:18

På lunchen imorrn ska ni se upp för 12 Crusinjo i LD-1/V4-2!

Stekel 2010-10-27 18:36

Fick in veckans bästa spel på Juggle Face till vinnaroddset 3.50 på Expekt idag. Återstår att se om han infriar, men jag känner mig väldigt optimistisk, skulle spelat honom ända ner till 2.50! Kul tävlingar ikväll hursomhelst, nu ska jag bänka mig vid TVn!

Stekel 2010-10-27 21:22

Det blev inget för Juggle Face idag, hann gjorde en av sina patenterade tokgalopper direkt i starten. Inget att hänga läpp för, det blir väl förhoppningsvis oddshöjande till nästa start när han nu ståtar med tre diskningar fem senaste loppen.

Spelade nästan jämnt för dagen efter att ha badkarskört hem sista loppet och satt dit tvillingen där.

Blir inga tråkiga finaler alltså! Ser som vanligt mest fram emot de 4-åriga hingstarna, det lutar väl ganska brant åt en tvilling på Kolgjini där, hans vinnare idag var ju fruktansvärt bra. Om det blir slaskig bana lär jag ju dock spela emot Raja. Kanske gör det ändå, han verkar inte palla speciellt mycket stänk och när han måste tas så lugnt från början kan det bli problematiskt i ett finallopp där han inte lär få det lika bra serverat.

Stekel 2010-10-27 22:01

Tog en första kik på helgens V75-omgång precis och det ser ut att kunna bli antingen fågel eller fisk vad gäller utdelningen. De flesta favoriter ser motiverade ut, men det är inte helt självklart vilka som blir störst.

Jag tycker nog att Maharajah ser ut som den mest självklara spiken. Nu när vi närmar oss Prix d'amerique bör han vara bra i trim och lösa det här ganska enkelt. Local Conchs klassresa har imponerat rejält och är han som senast kommer han bli farlig i eliten nästan år, men att han ska vinna redan nu tror jag knappast.

Stol/lärlingsloppet ser ovanligt enkelt ut. Jag tror Frillan Filiokus ska ha bra chans att spurta ner dem. Brukar inte tro på henne när hon möter hingstarna men enbart ston, lång distans, och kuskplus trots lärlingslopp den här gången!

New Photo Guy i första visade en jävla inställning som tvåa bakom Triton Sund senast. Sundbys Gidde i sjunde satt fast senast med allt kvar, det kan mycket väl betala sig nu i ett ganska jämnt bronslopp.

Är någon intresserad av att vara med på andelsspel på V75 kan ni maila till [email protected] för mer info. Vi är runt 10 stycken som spelar regelbundet just nu, men jag hoppas på att vi kan få ihop uppåt 30 andelar och lägga lite större system.

Stekel 2010-10-28 20:18

Bra värde på DD idag tycker jag!

DD-1: 3,4,5
DD-2: 3

Stekel 2010-10-28 20:24

Det blir en liten slant på Greenhills Daisy också som har läget, går barfota och står i fina DD-odds.

Stekel 2010-10-29 11:47

Lunchtrav på hemmaplan idag, jag är inte på plats utan häckar vid datorn!

Bara att strecka på i första loppet, lågklassigt stolopp kan gå hur som helst.

Jag tycker absolut inte Deadwood ska stå som favorit i andra, han har kommit upp i klass och förutsättningarna är usla. Liability och Wotan Corner är både bra och snabba ut, den av dessa som får spets vinner!

Mina idéer i tredje är Qing De Ba och Gravel Concrete som båda suttit på min bevakningslista sedan förra starten. Såg att Widman också hade Gravel som drag så den lär väl gå upp i strecklistan Klart streckvärda, tycker Viking Novak är väl stor favorit.

Järbo Harry är något så ovaligt som ett travsäkert kallblod och när han nu förmodligen är bästa hästen i fältet är han ju motiverad favorit. Kanske lite väl mycket streckad, men jag har för dålig koll på dessa för att komma med informerade garderingsbud.

Stekel 2010-10-29 11:53

Det ser ut att vara bra läge för ett tvillingspel på 1/4 och möjligen även 4/8 i andra loppet. Det verkar som att Ohlsson ska släppa från start och det bör bli till Wotan Corner. Söderholm som kör favoriten har tidigare kört Wotan ett par gånger så vet att det är en bra häst. Därmed lär han väl inte vara alltför offensiv i sin styrning. Deadwood har dessutom rätt bra med poäng så de kanske siktar på något lite större lopp och har detta bara som ett led i matchningen dit.

Spikar nog Wotan Corner av dessa anledningar.

LosKrikon 2010-10-29 12:05

Ölve i lopp 6 är nog dagens bästa spel ur EV-synpunkt.

Stekel 2010-10-29 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av LosKrikon (Inlägg 73341)
Ölve i lopp 6 är nog dagens bästa spel ur EV-synpunkt.

Berätta vilket lopp det handlar om och motivera tack. Här snackar vi analys snarare än statistik. Jag respekterar det du och tino håller på med, men du borde starta en egen dagbok för det där precis som han gjort.

Ölve på V65-3 ikväll kan det mycket väl finnas spelvärde på. Persson har valt sin andra häst, som kommer dra på sig mycket streck pga det, men det är inte alls säkert att den är den bättre av de två.

Stekel 2010-10-29 12:25

Jisses vad favoriten i V4-1 var bäst! Spelade dessa rader till slut, vi får hoppas jag läste nästa lopp rätt.

Alla
4
1,3,5,8,10
Alla
Krav: Bengt Eme/Järbo Harry

2,5,12
4,8
1,3,5,8,10
7
x2

Stekel 2010-10-29 13:57

Surt på lunchen idag. V4 är en sak, men att torska dubbeln som jag hade sån stenkoll på kändes riktigt retligt (spelade 1,4,8/1 viktat mot 1/1 till slut). Borde ju kunnat räkna ut med lillfingret att Qing De Ba var gynnad av banan.

Maharajah startar i V75-3 imorrn och står i 2.25/1.30 på bet365. Spela! Platsoddset är rena gratispengarna...

LosKrikon 2010-10-29 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 73352)
Berätta vilket lopp det handlar om och motivera tack. Här snackar vi analys snarare än statistik. Jag respekterar det du och tino håller på med, men du borde starta en egen dagbok för det där precis som han gjort.

Ölve på V65-3 ikväll kan det mycket väl finnas spelvärde på. Persson har valt sin andra häst, som kommer dra på sig mycket streck pga det, men det är inte alls säkert att den är den bättre av de två.

Det är baserat på vad mitt app sagt ja. Jag gör inga manuella analyser.

Speldagbok är planerad från och med 1a december.

Stekel 2010-10-30 11:02

Enormt mycket bra spel ute idag, men det brukar jag tycka på lördagarna och det var längesedan jag gjorde röda siffror på en V75-omgång!

V75-4 Carlos Lightning/Covington Ås 1.95
-Båda har form och kunnande. Carlos kör för ledning medan den andre har bakspår. Svanstedt brukar få snurr på hästarna redan i första starten, men nu är det en orutinerad häst som inte startat på två månader. Att de dessutom ska chansa med första barfota idag ser jag mer som en nackdel i och med den ökade galopprisken. Hamnar de illa till spelar det ingen större roll om barfotan har effekt heller, det blir svårt att ta på täten i ett på pappret jämnt lopp.

V75-5 Leanne Di Quattro/Tamina Silas 1.70
-Det vimlar av faktorer som gör detta till ett kanonspel!

Hästarna hade lika mycket pengar innan senaste starten då Tamina fick snabba pengar.
Crebas kör över 100 lopp/år, Hakkarainen max 10.
Springspår för Leanne, "galoppspår" för Tamina.
Löpningsförlopp ger att Leanne förmodligen inte kommer ha några större problem med trafik på vägen, för Tamina kan allt strula.

Enskilt största faktorn är ändå kusken på Tamina. Känns som att den här är över redan från början när hästen hoppar.

V75-6 Select Yankee P 2.75
-Tycker att detta är ett bra spel trots det hårda motståndet idag, hästen är riktigt bra och borde kunna ta sig in bland de tre när det nu bara är nio hästar med.

H2H-spelen tycker jag är alldeles löjligt bra och speciellt då det andra!

Stekel 2010-10-30 11:05

Spelen är förresten från Expekt den här gången. Ett bra spel från bet365 är V/P på Rocky Silvio till 20/4.50

Enda loppet som inte känns spelbart överhuvudtaget idag är det sista, jag ska för första lördagen på mycket länge avstå att lägga en enda krona på DD.

tino 2010-10-30 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 73742)
V75-4 Carlos Lightning/Covington Ås 1.95
-Båda har form och kunnande. Carlos kör för ledning medan den andre har bakspår. Svanstedt brukar få snurr på hästarna redan i första starten, men nu är det en orutinerad häst som inte startat på två månader. Att de dessutom ska chansa med första barfota idag ser jag mer som en nackdel i och med den ökade galopprisken. Hamnar de illa till spelar det ingen större roll om barfotan har effekt heller, det blir svårt att ta på täten i ett på pappret jämnt lopp.

Tack för en riktigt bra rek! Jag tror jag maxspelar denna som singel med understöd från mitt program som ger Carlos 18% chans att vinna hela loppet och rankad som förstahäst, medans Covington rankas som 6:a med 7% chans att vinna.

Du har grym kunskap om trav och det är en fröjd att läsa dina analyser om jag inte har sagt det tidigare ;)

Stekel 2010-10-30 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av tino (Inlägg 73757)
Tack för en riktigt bra rek! Jag tror jag maxspelar denna som singel med understöd från mitt program som ger Carlos 18% chans att vinna hela loppet och rankad som förstahäst, medans Covington rankas som 6:a med 7% chans att vinna.

Du har grym kunskap om trav och det är en fröjd att läsa dina analyser om jag inte har sagt det tidigare ;)

Oj tack, så bra kul trodde jag väl kanske inte det var att läsa mina poster!

Som sagt tycker jag det andra spelet är lite bättre, men det här ser också väldigt bra ut.

Stekel 2010-10-30 17:15

Bra sport idag! Riktigt bra utdelning på sjuan, det var bara Abano Suit som var svår egentligen.

Genialiskt av Söderkvist att överfalla Ypsilon Boko när han försökte ta ledningen! Tyckte först att det var ett huvudlöst infall (även med facit i hand), men när man tänker på det riktigt smart kört.

Skönt att man var helt rätt ute på Maharajah, jag la månadens tyngsta spel där. Jag tror bestämt att han kan vara världens bästa häst. Förra året tvekade jag på det men allteftersom året gått tror jag han tar hem Prix d'amerique och jag vet inte vem som skulle kunna slå honom när han är i form.

Kul att se Frillans överlägsna seger också. Hade henne som spik först, men ändrade både till utgång och gardering innan jag var klar med systemet. Fick det lite kört i halsen men jag tror hon hade vunnit ändå, vilken merca alltså!