Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Stekel letar skrällbud (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/270-stekel-letar-skraellbud-trav/)

Stekel 2011-07-21 11:20

Tillägg vad gällar nya spreadsheetet, det kommer inte bli mycket lunchspel. Orutinerade hästar som jag normalt sett inte är speciellt bra påläst på är ingen bra kombination. När det gäller bättre hästar kommer en annan faktor in, nämligen att de inte är toppade på samma sätt som på de stora streckspelen. Det gör ofta att de blir svårbedömda i dessa lopp. Kallblod blir det inte jättemånga spel på heller av ungefär samma anledningar.

Ser att det kommit några odds till stochampionatet i helgen på Expekt. Canaka B. F. över Tamla Celeber till 2,55 ser väldigt intressant ut. Det är tidigt under veckan än och jag har inte sett Canakas senaste starter, men har hon utvecklats normalt sedan ifjol så ska det vara ett bra odds med tanke på lägena, jag glömmer inte duellen i Breeders mot Aisle Stand!

KP 2011-07-21 11:56

Nordicbet brukar ha Top 5 eller ej. Kan vara bra att kika där ibland med. De har även h2h utbud. Annars har du väl täckt det hela. Personligen tycker jag du kan skrota vinnarspel. Bortkastade pengar.

Stekel 2011-07-21 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 131339)
Nordicbet brukar ha Top 5 eller ej. Kan vara bra att kika där ibland med. De har även h2h utbud. Annars har du väl täckt det hela. Personligen tycker jag du kan skrota vinnarspel. Bortkastade pengar.

Jo jag vet att NB har lite trav men frågan är om oddsen är något att ha, har du koll på det?

Visst finns det väl värde i vinnarspel här och där men det är inte ofta det håller jag med om. Högoddsare brukar kunna ligga ruskigt fel precis vid oddssläpp ibland, precis som platserna.

Stekel 2011-07-21 17:53

Startar igång nya spreadsheetet idag, det vimlade inte av roliga odds idag direkt men jag hittade en som ser lovande ut!

Bergsåker 21/7

V65-5 Swift Triumph/Nahar 2,30 b365
-Nya ägare och ny tränare/kusk på ST inför senast, gick då i hård bronsfinal och kom som väntat utanför pengarna. Väntad höjning nu i nya regin ger viss chans att slå en felfri favorit. Nahar rundar normalt sett dessa felfri men har galopp i 16/30 och 7/14 i nuvarande regi. 2u

Stekel 2011-07-21 17:56

Gjorde precis bokslut på årets spel på bookiekontona hittills i år inför nystarten. Blev överraskad av att jag faktiskt låg något plus trots att jag till största delen spelat stora parlays och tokodds. Dessutom hade jag en del spel på premier league-dart och slutspelshockey som jag helt säkert gick back på då jag har absolut inte kan bedöma värde speciellt bra i de sporterna.

Omsatt: 72k
ROI: 101,37%

Stekel 2011-07-21 18:23

Bara för att motbevisa KP så hittade jag ett bra och ett annat RIKTIGT bra odds när Expekt nu släppte V75. Orkar inte lägga ut texten kring dessa just nu (kanske inte behövs heller för ni som ser på trav känner till dessa) men jag behövde inte lång betänketid innan jag la 2u på Viola och 3u på Covington!

Axevalla 23/7

V75-1 Viola Silas V 1,50 @ Exp
V75-7 Covington Ås V 3,75 @ Exp

Badass 2011-07-21 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 131327)
Kul att någon läser, trots att jag skriver så sporadiskt nuförtiden. Kommentera gärna om du har något att tillföra, både positivt och negativt. Mest intressant är väl om det är någon faktor som jag över/undervärderar eller glömmer bort.

Tänkte göra en seriös nysatsning inom kort med spreadsheet och insatser i tre olika nivåer som följer:

1u: Enstaka tvåspels-parlays och högoddsare (vinnare eller platsspel), 3ggr och uppåt.

2u: "Vanliga spel" där jag ser spelvärde. Mest H2H, men jag tycker mig se en del övervärde i platsoddsen ganska ofta så det kan bli en del såna också. Enstaka vinnarspel. 1,30-3ggr.

3-4u: Extrema spelvärden på ett eller annat sätt. Kommer läsa på lite extra innan jag lägger dessa och det kommer normalt sett vara hästar som jag har bra koll på redan från början. 1,75-3ggr

Det blir spel på Expekt och bet365. Var ett tag sedan jag kollade oddsen på de andra sajterna, någon som borde läggas till?

Skall bli kul med ett travfreak till som ger sig in för att slå nätbolagen på näsan - mycket inspirerande!

Håller med om sjukt höga platsodds som väldigt ofta sitter fel...

/Badass

Badass 2011-07-21 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 131405)
Bara för att motbevisa KP så hittade jag ett bra och ett annat RIKTIGT bra odds när Expekt nu släppte V75. Orkar inte lägga ut texten kring dessa just nu (kanske inte behövs heller för ni som ser på trav känner till dessa) men jag behövde inte lång betänketid innan jag la 2u på Viola och 3u på Covington!

Axevalla 23/7

V75-1 Viola Silas V 1,50 @ Exp
V75-7 Covington Ås V 3,75 @ Exp

Covington Ås är ju ett riktigt bjudodds! Den ryggar jag med 3 units, utanför boken då jag slutat med vinnarodds där, allt enligt KPs rekommendation...

/Badass

donkyklonk 2011-07-21 19:15

Vill också rygga covington, stört odds! Dock hittar jag inga odds på expekt än?

Badass 2011-07-21 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 131410)
Vill också rygga covington, stört odds! Dock hittar jag inga odds på expekt än?

De finns där! Långt ner... Mellan Vinnaroddsen från i dag på Bergsåker och platsoddsen idag!

/Badass

DrD 2011-07-21 19:56

Öppnat Expekt-konto och ryggar direkt Viola & Covington...
Härligt Stekel!

Stekel 2011-07-21 22:17

Sådär ja ROI 0%, nu kan det bara bli bättre! :claps: Rätt övertygad att jag snyggar till siffrorna senast på lördag, blev riktigt nöjd när jag hittade de där oddsen och tydligen inte bara jag som tyckte de var generöst tilltagna.

Ge mig sharps-dållars för bövelen ni som sitter och smygryggar, jag vet nog att ni är där för Covington sjönk ner till 2,75 ganska omgående!

Stekel 2011-07-22 16:37

Hittade en bra dog ikväll också:

Axevalla 22/7

V65-6 Burning Line Gral/Famous Fayline 2,95 Exp
-BLG har varit jämn och säker från svåra lägen bakom årgångstopparna i år. Har läget här jämfört med FF, som har blivit mer galoppbenägen på sistone (ska provas med ny balans idag men det kan slå åt båda hållen). FF är nog den något bättre hästen men jag tror skillnaden är så liten att enbart lägena neutraliserar det nu. Den här känns bättre ju mer jag tänker på den och om jag inte redan lagt spelet hade det nog blivit ett maxspel. 2u

Stekel 2011-07-22 16:38

Kika på vad Badass skriver om Canaka B. F. i championatet på söndag, för mig behövdes inte lång betänketid innan jag ryggade!

Stekel 2011-07-22 16:50

Jag lägger inga fler spel imorrn, det får bli max 2 per dag, men om någon annan letar intressanta objekt så kan ni kika på dessa:

Axevalla 23/7

V75-1 Windermere/Monic Forte/Turbolines 2,75
-Kuskplus och spetsgaranti med det ekipaget. MF har spår 5 och är ganska osäker av sig i volt vill jag minnas. Vi kör det kortfattat, läge, kusk, häst talar alla för Windermere!

V75-6 Youkon Boko/Smash Express 1,95
-Bästa hästen av dessa och inte ens Ludde har fått honom i galopp på länge, har dock inte gått i volt på länge. Väntad nolla senast då det var tätt mellan starterna och han fick ett stentufft lopp med Sanity utanpå näst senast. Har fått lagomt långt uppehåll nu och borde vara tillbaka i nivå.

DrD 2011-07-22 18:16

...hittade dina nya objekt på bet365
inga stålar på det kontot så jag får se hur jag gör...
helt ny på dessa lir så du kan förvänta dig Sharp$ då jag hajjar lite mer av detta...
Keep up the good work!

lottolars 2011-07-22 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 131537)
Kika på vad Badass skriver om Canaka B. F. i championatet på söndag, för mig behövdes inte lång betänketid innan jag ryggade!

Lika bra att skriva här med så ingen missar som har unibet att den finns till 2.70 där på plats. Skynda fynda :)

O12 2011-07-22 22:25

Unibet har väl dock ngt liknande som ATG.. att oddsen inte är fasta?

Stekel 2011-07-23 14:36

Det går BRA nu!

kingofding 2011-07-23 15:17

Till detta lopp har dock unibet fasta odds, ta en titt under trav.

Badass 2011-07-23 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 131539)
Jag lägger inga fler spel imorrn, det får bli max 2 per dag, men om någon annan letar intressanta objekt så kan ni kika på dessa:

Axevalla 23/7

V75-1 Windermere/Monic Forte/Turbolines 2,75
-Kuskplus och spetsgaranti med det ekipaget. MF har spår 5 och är ganska osäker av sig i volt vill jag minnas. Vi kör det kortfattat, läge, kusk, häst talar alla för Windermere!

V75-6 Youkon Boko/Smash Express 1,95
-Bästa hästen av dessa och inte ens Ludde har fått honom i galopp på länge, har dock inte gått i volt på länge. Väntad nolla senast då det var tätt mellan starterna och han fick ett stentufft lopp med Sanity utanpå näst senast. Har fått lagomt långt uppehåll nu och borde vara tillbaka i nivå.

Varför har du bara lagt in Youkon Boko-spelet i sheetet som du missade men inte Windermere-liret som satt? Har du bommat detta?

Edit: I vilket fall så kommer du igen - en duktig travkännare vet jag när jag träffar på! Kör hårt bara!

/Badass

DrD 2011-07-23 23:44

Håller helt med Badass... kom igen Stekel!
...känner mig j-vligt stukad f.n. efter att det mesta gått emot denna dag, men vi kommer igen... bara vi får lite syrgas först!

Badass 2011-07-23 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av DrD (Inlägg 131807)
Håller helt med Badass... kom igen Stekel!
...känner mig j-vligt stukad f.n. efter att det mesta gått emot denna dag, men vi kommer igen... bara vi får lite syrgas först!

Så är det, DrD - syrgas, ett par whiskey/öl och en god natts sömn - så är vi som nya igen... :smoke:

/Badass

Badass 2011-07-24 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 131748)
Det går BRA nu!

Det blir gröna siffror på Canaka B.F i morgon... Peppar, peppar!

/Badass

Stekel 2011-07-24 00:25

Jag skulle egentligen inte lägga någon av dessa två spel då jag redan hade två spel igång idag, men när jag såg att Yukon stigit till 2,20 så kände jag att jag ville hugga den.

Tack för de uppmuntrande orden grabbar. Det är ju en riktigt dålig start men inget jag ligger sömnlös över, har haft värre svackor och dessutom har jag ju mest spelat dogs så det är ingen statistisk konstighet med fem raka bommar.

Badass 2011-07-24 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 131818)
Jag skulle egentligen inte lägga någon av dessa två spel då jag redan hade två spel igång idag, men när jag såg att Yukon stigit till 2,20 så kände jag att jag ville hugga den.

Tack för de uppmuntrande orden grabbar. Det är ju en riktigt dålig start men inget jag ligger sömnlös över, har haft värre svackor och dessutom har jag ju mest spelat dogs så det är ingen statistisk konstighet med fem raka bommar.

Håller med! Att spela dogs är grejen - även om man då inte kan räkna med gröna siffror hela vägen... Det trösterika i detta sätt att spela är att det inte behövs många spel som sitter för att vända på steken!

Vad, fan var det för fel på Covington Ås? Verkligen under pari!

Förstår att du lade spelet på Youkon - en sådan oddshöjning kan man inte motstå - om inget sensationellt kommit fram, alltså!

/Badass

Stekel 2011-07-24 12:29

Jo, det är sällan man hittar några finodds på favoritsidan.

Covington tyckte jag såg klar ut 400 kvar när Åke trampade på gasen men då krokade han ihop med Flemming och sen var det inget tryck kvar alls.

Stekel 2011-07-24 13:23

Axevalla 24/7

V65-2 Karbo Cake/Manos General 1,45 Exp
-Jag har nog aldrig spelat i ett enda montélopp i mitt liv men här trycker jag av! KC har vunnit 3/4 för sadel och fick vid förlusten stryk av Prince du Montfort (som är en alldeles ovanligt överjävlig montéhäst) med en enda tiondel. MG har faktiskt 2/3 i monté men jag hävdar att han är flera hack sämre än favoriten här precis som i trav. 3u

kingofding 2011-07-24 13:28

Vi provar den, känns som att det är dags för en riktigt bra dag för dig idag Stekel!

kingofding 2011-07-24 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 131893)
Axevalla 24/7

V65-2 Karbo Cake/Manos General 1,45 Exp
-Jag har nog aldrig spelat i ett enda montélopp i mitt liv men här trycker jag av! KC har vunnit 3/4 för sadel och fick vid förlusten stryk av Prince du Montfort (som är en alldeles ovanligt överjävlig montéhäst) med en enda tiondel. MG har faktiskt 2/3 i monté men jag hävdar att han är flera hack sämre än favoriten här precis som i trav. 3u

Såg precis att den finns till 1.60 på bet365.

Stekel 2011-07-24 13:36

Jodu kingen, man kan tycka det. Nu har jag lagt mina två spel för dagen men hittade ett bra platsodds för den som är intresserad. Nursery Rhyme (V65-5) står i 4,50 på b365. Bara 10 hästar och NR har visat sig duga bra i stoeliten, några av dessa ska hon regelrätt dänga nästan oavsett löpning och med lite klaff borde hon fixa top 3. Vinnaroddset på 25,00 tycker jag också är bra om man vill spela högre odds.

Stekel 2011-07-24 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 131897)
Såg precis att den finns till 1.60 på bet365.

:whoco5::whoco5::whoco5:

Stryk ska de ha för att de släpper odds så sent och smäll ska jag ha för att jag inte kan vänta en kvart med att lägga spel!

Stekel 2011-07-24 17:55

Canaka B. F. höll riktigt bra i championatet och platsen var enkel! Tamla hann fram till knapp seger, men jag undrar om inte Örjan skulle kört tidigare om han fick köra om loppet ändå för det kunde allt ha skitit sig om det strulat lite mer i spåren.

På något vis följde jag inte alls insatsplanen utan la maxinsats i montéloppet och dagens siffror blev ändå röda. Det var nog jaga förlust-spöket som smög sig in i undermedvetandet där. Första gröna skylten iallafall, alltid nåt!

Stekel 2011-07-24 17:57

Vad är det för praktikanter som producerar Vinnare-sändningen i TV4 förresten? Ingen ordning på varken bild eller ljud och så lyckades de sända ett tvåminutersinslag med Sjöström två gånger. Direkt efter varann. :whoco5:

Stekel 2011-07-25 11:27

Bollnäs 25/7

V4-4 Bonatti/Origami 3,20 Exp
-Har tagit sina segrar i förmodat billiga lopp på Leangen, men 9/19 talar sitt tydliga språk, det finns vinnarskalle. Tränaren hävdar i intervju att det är bästa hästen i stallet, inget storstall men han hade iallafall favoriten i klass 2 på V75 häromsistens. Origami har fått snabba pengar på Valla och är ingen blivande storstjärna direkt oavsett vad man kan tro när man ser stam och stall. Spelas även mycket på lägena, spår 15 kan mycket väl innebära ett varv dragande i tredjespår eller i dåliga ryggar. 2u

Badass 2011-07-25 14:34

Satt ju riktigt bra den där - vägen mot gröna siffror blir inte så lång när man sätter sådana "godingar"... Grattis!

/Badass

Stekel 2011-07-25 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 132003)
Satt ju riktigt bra den där - vägen mot gröna siffror blir inte så lång när man sätter sådana "godingar"... Grattis!

/Badass

Vi får hoppas på det. Var inne på att fälla Oleander också, H2H mot Kanel Kap stod i 5ggr, eller om det var 5,50 tom. Med tanke på statsen valde jag dock fegvägen och tog den med lägst risk.

Stekel 2011-07-25 18:25

Rättvik 25/7

V65-6 Nydalens Isabelle V 5,25 b365
-Spetsade enkelt från fjärde senaste volt och sprintade undan enkelt. Även enkel spets från sjätte på V64 i April, höll berömvärt till kort före mål. Mest ettor och nollor i raden ger bäst värde i vinnarspel. Står tidsmässigt mycket bra till mot favoriten och kommer hon till ledning utan större problem är väldigt mycket vunnet. Maxspel om spår 6, något mer oviss inledning nu med yttre springspår. 1u

Stekel 2011-07-25 18:32

Lägger en liten V6-lapp idag och eventuellt även en tvilling 2/6 i DD-1 om det landar på över 6ggr. Understreckade andrahandare i True Advantage och Nydalens Isabelle och fel(?) favorit i kallblodsloppet idag:

1,3
3,5
7
2,3,4,9
2,6,7,9,11
7

Badass 2011-07-25 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 132046)
Lägger en liten V6-lapp idag och eventuellt även en tvilling 2/6 i DD-1 om det landar på över 6ggr. Understreckade andrahandare i True Advantage och Nydalens Isabelle och fel(?) favorit i kallblodsloppet idag:

1,3
3,5
7
2,3,4,9
2,6,7,9,11
7

Ja, står i Perssons val i kallblodsloppet billigt inne? Stod ju 20 meter sämre till senast och var väl 20-talet-meter efter i mål. Med liknande loppscenario nu så torde Järvsö Rune vara klart närmre i mål än senast?!

/Badass