Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Stekel letar skrällbud (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/270-stekel-letar-skraellbud-trav/)

Ryssfemman 2010-09-18 13:43

Okej, tackar :)

eddieh 2010-09-18 16:28

Tack för "Beanie-dubbeln".:hattenav:

Hoppas groggen,smaka bra.:yes:

Ska bli kul att höra vad Nisse ska skylla på den här gången,punktering?.

Stekel 2010-09-18 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 62678)
Tack för "Beanie-dubbeln".:hattenav:

Hoppas groggen,smaka bra.:yes:

Ska bli kul att höra vad Nisse ska skylla på den här gången,punktering?.

Haha ja han lever på månen den mannen, det är han och Åke Lindblom. Lite kul men samtidigt bara tramsigt i längden.

Det var en riktigt kul omgång får jag säga! Åbys stora pris blev över förväntan trots att det var lite trist att Lisa/Torvald/Beanie var ensamma på banan. Fruktansvärd prestation av Lisa America, det var ett tag sedan man såg ett sto av den kalibern!

Blev bara 5 rätt på V75 och ynka 66 spänn tillbaka, spikarna Flip A Coin och Torvald Palema var bra men det räckte inte riktigt idag. Hade nog rankat in sjuan på 2-2-5-2-2-3-1 men det funkar ju inte när man sätter spikarna på fel ställen, och helgarderar några lopp som jag brukar göra. Bra plus på spelet ändå idag, förutom straffsparksspelet med Beanie-dubbeln petade jag in DD på tre rader och la ett vinnarspel på Spring Erom till 4.50 i sista stund. Det blev ju void på femlingen också när King Of Kings ströks så det var ju hyfsat stolpe in på den kanten! ;)

Det näst roligaste efter Åbys stora idag var nog stayerloppet. De är ju inte alltid jätteunderhållande, men när det körs på V75 med bra hästar och hyfsade prispengar kan det vara riktigt kul, och det var det idag! Körning på alla händer och mycket som hände på det taktiska planet. Löste sig ju perfekt för Spring Erom ändå, han hade behövt vara dödssjuk för att sumpa det, Björn körde riktigt snyggt!

eddieh 2010-09-18 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 62681)
Haha ja han lever på månen den mannen, det är han och Åke Lindblom. Lite kul men samtidigt bara tramsigt i längden.

Det var en riktigt kul omgång får jag säga! Åbys stora pris blev över förväntan trots att det var lite trist att Lisa/Torvald/Beanie var ensamma på banan. Fruktansvärd prestation av Lisa America, det var ett tag sedan man såg ett sto av den kalibern!

Blev bara 5 rätt på V75 och ynka 66 spänn tillbaka, spikarna Flip A Coin och Torvald Palema var bra men det räckte inte riktigt idag. Hade nog rankat in sjuan på 2-2-5-2-2-3-1 men det funkar ju inte när man sätter spikarna på fel ställen, och helgarderar några lopp som jag brukar göra. Bra plus på spelet ändå idag, förutom straffsparksspelet med Beanie-dubbeln petade jag in DD på tre rader och la ett vinnarspel på Spring Erom till 4.50 i sista stund. Det blev ju void på femlingen också när King Of Kings ströks så det var ju hyfsat stolpe in på den kanten! ;)

Det näst roligaste efter Åbys stora idag var nog stayerloppet. De är ju inte alltid jätteunderhållande, men när det körs på V75 med bra hästar och hyfsade prispengar kan det vara riktigt kul, och det var det idag! Körning på alla händer och mycket som hände på det taktiska planet. Löste sig ju perfekt för Spring Erom ändå, han hade behövt vara dödssjuk för att sumpa det, Björn körde riktigt snyggt!

Haha,ja men skillnaden på guldtanden och Nisse är ju att Åke faktiskt kan träna hästar.Skulle varit roligt och se Lugdunum i Nisses matchning.:rolleyes:
Men men,jag har alltid gillat hästen Opal Viking,samarbetet mellan häst och kusk i Prix d Amerique 2008,är faktiskt ett av mina starkaste travminnen de senaste åren.

Håller med om Liza America,helt otroligt att en häst kan vinna ett sådant stort lopp på de sättet.Sanlöst bra av en märr dessutom,kul också att man vet att hästen är ren eftersom den varit i Sverige så länge.

SuprMario 2010-09-18 21:13

"Idiotstruten" till tv4 som klippte sönder totalt sista avdelningen där dom återkom med 650 kvar till mål. Allt intressant i loppet hände precis där alla som inte var på plats missade.

Vinnar spel på SirHolger till finfina 15ggr på Bet365 smakade mumma. Dubbeln hade suttit klockrent med Local Conch i sista men fick in bakspelet i allafall på Björn.

Men hur fan kan tv4 klippa så?! Visar inte när Flemming avancerar/tar över utan bara speedkörningen in i mål. Katastrof enligt mig!

eddieh 2010-09-18 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 62725)
"Idiotstruten" till tv4 som klippte sönder totalt sista avdelningen där dom återkom med 650 kvar till mål. Allt intressant i loppet hände precis där alla som inte var på plats missade.

Vinnar spel på SirHolger till finfina 15ggr på Bet365 smakade mumma. Dubbeln hade suttit klockrent med Local Conch i sista men fick in bakspelet i allafall på Björn.

Men hur fan kan tv4 klippa så?! Visar inte när Flemming avancerar/tar över utan bara speedkörningen in i mål. Katastrof enligt mig!

Dom var väl fortfarande till sig eftersom Kung-Åke torska med Torvald.Dom glömde nog bort att det var två lopp kvar.TV4 är pinsamma,minns fortfarande med rysningar finnen som gick och spela gitarr och lekte trubadur med dom aktiva under V64 sändningarna för några somrar sen.:skamsen:

SuprMario 2010-09-19 00:27

Lika jävligt är det när Borgås ska leka stålmannen - vem fan vill se det?

Stekel 2010-09-19 11:36

Att TV4 inte visar hela loppen i sammandragssändningen får man räkna med, så har det ju alltid varit. Sen angående tramsigheterna så går de från klarhet till klarhet. Borgås som stålmannen är väl det senaste bottennappet ja. Värsta reffet-tävlingen har de ju haft i etern en timme eller någon sammantaget nu och det får väl ses som ett fiasko ur alla aspekter. Satt och såg på hela livesändningen på TV4 igår också och jag undrar om de inte har en skock med pryo-elever som fixar till effekterna och inslagsvinjetterna, det är i paritet med lokal-tv många gånger.

Livesändningarna på onsdagar och lördagar tycker jag de gör ganska bra ändå på det stora hela. En sak jag dock aldrig kommer att förstå, och som de nog inte förstår själva, är varför de klipper sönder loppen i sammandragssändningarna. Det är inte många sekunder de sparar men det irriterar många. De hänvisar väl till att de som inte är så intresserade blir uttråkade av att se hela loppet eller något, men det håller inte. De som inte är tillräckligt intresserade kikar på resultatet på text-tv eller nätet om de spelat.

Får väl vädra ut alla mina åsikter om TV-sändningarna när jag ändå håller på så man får ut det. Skoglund som stallbacksreporter=kanon. Som loppreferent=kalkon. Håller på att sätta kaffet i halsen när han skriker till så fort någon börjar tappa travet eller kör snävt. Har inte sett han reffa på ett tag iofs, han kanske har lärt sig. Eller blivit petad. Kvinnan som brukar vara med och reffa V65 när det körs i norrlandstrakterna, vet inte vad hon heter, står jag inte heller ut med. Gälla falsettröster går inte hem på varken TV eller radio. Skulle föredra en symfoni av krita på griffeltavla.

Idag är det tävlingar på Boden och även om det ser spelmässigt intressant ut så har jag inte nog med tid att komponera ett system som kan ta de stora pengarna, och jag tror det blir en ganska hög utdelning idag.

Vinnaren
4 Brownsky V65-3
-Flera nyimporterade hästar från sydligare breddgrader med här, men den som redan acklimatiserat sig, och visat sig göra det bra, är den här.

Dubbeln
3,5,9 - 8
-Första barfota på år och dag för Born To Dance, men Pirate Copy är nog bästa hästen. Face The Evil går aldrig att räkna bort, även om han börjar se lite trött ut.

Mon Amie Ness står ruskigt bra inne propmässigt och läget kunde inte bli bättre, det borde knappt bli något handikapp alls att stå 20 meter bakom därifrån.

SuprMario 2010-09-19 12:02

Norrlandsdamen heter väl Carina Axroth och håller med, bort bort bort!:p

Att klippa i timmes sammandragningen är väl ok någon gång om det INTE händer ngt i loppen. Men som det var i går så hände ju precis allting i det scenariot dom gjorde sitt fantastiska klipp.
Jag bryr mig inte så mycket om just det loppet då jag var på plats på Åby och fick se det som det skall upplevas men dock så kanske man hoppas att någon från Tv4 eller Micke Nybrink har sin långa näsa här på Sharps och läser detta och tar upp det till diskussion.
Vore väl fantastiskt?:thumbup:

Undrar vad dom har för opinions undersökning eller vad dom nu går efter för att komma fram till deras briljanta ideér om att ha Borgås som stålmannen, värsta reffet tar 20% av sändningstiden samt andra helt ointressanta saker för travspelare?

Stekel 2010-09-20 17:05

Plats
2 I Fly Broline V65-5 Odds: 2.70
-Gick med full fart över mål senast efter invändig resa. Snabb från start och borde kunna få spets för att sedan släppa till en bra rygg. Open stretch ökar platschansen ytterligare.

Luke 2010-09-20 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 62962)
Plats
2 I Fly Broline V65-5 Odds: 2.70
-Gick med full fart över mål senast efter invändig resa. Snabb från start och borde kunna få spets för att sedan släppa till en bra rygg. Open stretch ökar platschansen ytterligare.

Var också lite sugen på denna, men tycker 2.50 som den står i nu är precis på gränsen så jag har velat lite fram och tillbaka på den här. Tycker du fortfarande att det är spelbart till det oddset?
Har redan slängt in en liten chanspeng på Monemill på plats också och är lite tveksam till att ha 2 platsspel i samma lopp.

Stekel 2010-09-20 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 62983)
Var också lite sugen på denna, men tycker 2.50 som den står i nu är precis på gränsen så jag har velat lite fram och tillbaka på den här. Tycker du fortfarande att det är spelbart till det oddset?

Jag tycker den är bra till 2.30 åtminstone.

Stekel 2010-09-22 12:14

Är inte på plats på Umåker idag, men jag hittade en bergvinnare hemifrån!

9 Alfa Tiamo V4-3 Odds: 2.65
-Endast slagen av Västerbo Offspring i årsdebuten. Fick köra stenhårt mot El Sueco halva loppet senast och var endast knappt slagen av smygkörd. Vinner nu, skynda fynda!

Stekel 2010-09-22 17:53

Alfa Tiamo gick i dödens och galopperade omotiverat på sista bortre lång på lunchen, han kanske inte trivdes i positionen. Tveksamt om han vunnit annars då vinnaren Kung Töll tassade med i rygg.

Ikväll kör jag en trippel till valla.

Raja Mirchi V
-Ludde baissar men det är bästa hästen med mest rutin och distansen bör vara ett klart plus.

Aleksej P
-Kraftigt distansgynnad och bättre än raden. Står bra till jämfört med de värsta konkurrenterna, men han kanske inte kan hålla alla bakom sig trots det.

Beau Mec P
-Bättre än raden och bör vara gynnad av distansen. Bara 10 hästar efter strykning så läget borde inte göra så mycket och det är lite kuskplus.

Odds: 8.70

Luke 2010-09-22 18:23

Lycka till ikväll! Tycker det är många svårlösta lopp idag och svårt att hitta nån vettig spik, inte säker på om jag vågar ge Raja Mirchi förtroendet igen.

Måste tipsa om att Expekt har 2.05 på plats på Gitano i samma lopp också. Stark häst som inte kommer vika ner sig och borde ha en bra chans att knipa en finalplats. Kan nämna att bet365 har 1.50 på samma spel, vilket kanske är väl lågt men det känns ändå mer korrekt.

johannesv 2010-09-22 18:31

Ryggar dig men kör en dubbel istället med Raja Mirchi V och Beau Mec P till 5.43

Bara galopp emot för Raja men loppet håller inte V75 klass så ser inte att Ludde ska behöva pressa honom så han galopperar.

Beau Mec har som du sägen kuskplus. Är inte hästen helt ur form så borde han kunna komma på pallen. 3.75 på plats tycker jag iaf är en bit för högt.

tino 2010-09-22 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 63325)
Lycka till ikväll! Tycker det är många svårlösta lopp idag och svårt att hitta nån vettig spik, inte säker på om jag vågar ge Raja Mirchi förtroendet igen.

Måste tipsa om att Expekt har 2.05 på plats på Gitano i samma lopp också. Stark häst som inte kommer vika ner sig och borde ha en bra chans att knipa en finalplats. Kan nämna att bet365 har 1.50 på samma spel, vilket kanske är väl lågt men det känns ändå mer korrekt.

2.05 är otroligt bra värde. Skulle precis lägga en bet på det och hade oddset framför mig då det precis ändrades till 1.75 dessvärre! :no:

tino 2010-09-22 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 63313)
Alfa Tiamo gick i dödens och galopperade omotiverat på sista bortre lång på lunchen, han kanske inte trivdes i positionen. Tveksamt om han vunnit annars då vinnaren Kung Töll tassade med i rygg.

Ikväll kör jag en trippel till valla.

Raja Mirchi V
-Ludde baissar men det är bästa hästen med mest rutin och distansen bör vara ett klart plus.

Aleksej P
-Kraftigt distansgynnad och bättre än raden. Står bra till jämfört med de värsta konkurrenterna, men han kanske inte kan hålla alla bakom sig trots det.

Beau Mec P
-Bättre än raden och bör vara gynnad av distansen. Bara 10 hästar efter strykning så läget borde inte göra så mycket och det är lite kuskplus.

Odds: 8.70

Ryggar denna men byter ut RAJA mot ONE TOO MANY i V75-4 som vinnare. Tack för tipsen!

Stekel 2010-09-22 18:53

Jag hittade några fina H2H också.

Tryptofan Håleryd/Kadett C.D. 2.00
-Vann åkandes senast på bra tid. Kadetten har stått över och Bergh säger att det nog kan fattas en hel del till formen.

Aleksej/Oh Yeah 1.65
-Jag gillar egentligen Oh Yeah, men jag skulle vilja påstå att det skiljer en klass mellan dessa. Detta känns som ett mycket bättre spel än platsoddset 1.60 på Aleksej!

Stekel 2010-09-22 22:03

Nu har det mesta gått åt skogen under veckan, så jag gör ett uppehåll fram till lördagens V75-omgång. Ett undantag blir dock vinnarspel på Vampyrenne i lopp 9 på Örebro imorrn. Han har varit grym i alla starter, och vinner det här om han får en hyfsad resa. Motståndet och speciellt favoriten Uarda har ganska bra rader, och det hoppas jag ger ett rejält överodds på min vinnare!

Efter en snabbtitt på V75 är mina idéerna Merkur Vang, Bella Hammering i första, kuskförstärkta hemmahoppet Pacific Joy i långloppet och Global Kitten i finalen. Det ser hursomhelst ut att vara bäddat för miljonutdelning, speciellt med tanke på alla svårbedömda norska kusar.

KP 2010-09-23 06:01

Citat:

Ursprungligen postat av tino (Inlägg 63328)
2.05 är otroligt bra värde. Skulle precis lägga en bet på det och hade oddset framför mig då det precis ändrades till 1.75 dessvärre! :no:

Vi satt i chatten med denna och den sjönk direkt efter att "halva" sharpsgänget gick in och lirade den, därav sänkningen. Tyvärr hoppade hästen till i början av starten och hamnade sist i fältet. Otur för oss, tur i oturen för andra. Andra bolag låg kring 1.60

Stekeln vad värderar du det spelvärda oddset på vampyrenne till? Skall hålla ett öga på den.

Endast en sann traventusiast håller koll på loppen bakom den stora spelomgången.:hattenav:

Stekel 2010-09-23 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 63390)
Stekeln vad värderar du det spelvärda oddset på vampyrenne till? Skall hålla ett öga på den.

Endast en sann traventusiast håller koll på loppen bakom den stora spelomgången.:hattenav:

Jag behöver nog gå igenom motståndet lite noggrannare innan jag uttalar mig om det, har faktiskt inte sett någon av dessa vad jag kan minnas. Spontant säger jag 3.50 men jag återkommer under eftermiddagen med en mer informerad åsikt.

Brukar inte grotta in mig på ramloppen, bara ta en snabbkoll om något hoppar ut i listan som det kan bli värde i. Den här gången var det mest för att jag hade Vampyrenne på bevakningslistan.

Stekel 2010-09-23 21:48

Hade inte tid att återkomma med värdet, men jag hade väl satt gränsen vid 3ggr. Trodde det skulle landa uppemot 5ggr, men man får vara nöjd med de 3.68 man fick. Vampyrenne gick i dödens hela vägen men Fromell tryckte på gasen halvvarvet kvar och sen var de i princip ensamma på upploppet. Platsoddset landade på fina 1.82 också, rena gratispengarna.

BOSSE 2010-09-24 02:06

Tackar för den!!

Stekel 2010-09-24 18:25

Sista minuten H2H Bergsåker 24/9

Ulvsås Svarten/Hulte Magnus 2.00
-Såg hästen på Umåker senast, galopperade då stort men det syntes efteråt att det fanns gott om fart i den när han nästan hann fram ändå. Bergh låter nöjd. Favoritens tränare har däremot inget positivt att rapportera, han tror på tappstart och distansminus.

Quemos/Pine Shot 1.65
-Bergh låter rejält uppåt trots bakspår, Pine Shot är rejält missgynnad av vädret enligt tränaren och har nästan ännu värre läge här.

Maggan S.E./Quassia Lascaux/Naughty But Nice 2.65
-Hyfsade hästar alla tre men Maggan har många plus på de andra. QL har bakspår på tillägg och det är för det mesta kraftigt handikappande, samtidigt som Maggan har springspår. NBN har femtespår och därmed stor risk för galopp/tappstart.

Oddset är 8.74 om man vill prova på trippeln.

I övrigt blir jag inte riktigt klok på första loppet. Oddset på Pirate Copy/Airstrike är 2.10 och borde vara ett kanonspel, men jag litar inte på de här returhästarna och avstår. Spikar PC på V65 dock, vägrar dubbla systemet.

DD ser det ut att bli riktigt hög utdelning på, och jag tror vem som helst kan vinna i båda. Speciellt i det avslutande loppet finns det många rejält understreckade.

Stekel 2010-09-24 18:28

Jag måste nog lägga till att V/P-oddset 15.00/3.40 på Maggan i sista är ganska bra också!

Luke 2010-09-24 18:59

Håller med om att Quemos borde ha ganska bra chans idag och den blir min spik på dagens V65, tänkte spela den som vinnare innan men oddset slashades precis när jag skulle bekräfta spelet.

DD kan bli hur som helst idag, men svårt att se att det blir favoritseger i båda. Har en jätteskräll i sista loppet i 4 Jennifer Flower som står i 40/7.50 på Expekt, tycker det är väl högt med tanke på att skrällrisken i lopper borde va ganska bra. Tror lite på M.T.Anthony i DD-1 också.

Stekel 2010-09-24 19:12

Ja, Pirate Copy-spelet var ju ett lika bra spel som jag väl innerst inne trodde, men då räknade jag ju inte med att Ove A skulle köra som en påse nötter med sin häst. Jag skulle ge en ganska stor summa pengar för att befinna mig i kuskens skalle när de kör på det där viset. Ove A är ju inte ensam om det heller, Goop och Kontio gör det ju också med jämna mellanrum (Kern och Kolgjini räknar jag inte, de är ju ändå konsekventa med tokkörningen).

Stekel 2010-09-25 12:24

V75 Färjestad

Konstig omgång tycker jag, att Elliot Hall och Tao Prins bara är streckade på 63% förstår jag inte, men tackar väl för det och spikar!

H2H Bella Hammering/Göstaville Håleryd 2.20
-Spurtade sylvasst från kön i derbystoet senast och är distansgynnad här. Gösta är trög från start och får backas ner i kön.

V Elliot Hall 2.50
-Helt överlägsen om han går felfritt. Punkt.

V/P Tao Prins 3.25/2.00
-Har varit outstanding i Norge efter vad jag kan förstå och borde väl ha respekt med sig hos landsmännen och då bli släppt till ledningen i ett tidigt skede.

H2H Precious Value/Nelle Pelle 2.10
-PV tror jag är bästa hästen av de två och han har ett något bättre läge här. Mest avgörande blir dock att Pelle ska gå med skor idag.

KP 2010-09-25 12:50

Tycker det ser bra ut, FÖRUTOM vinnare tao prins.
Ser tyvärr inget värde i Tao Prins. Platsspelet är däremot av ett annat kaliber.

Travsidans statistik säljer följande

Citat:

V75-5: Kallblod, tillägg, medeldistans

Det här loppet brukar norrmännen vinna varje år, medan Sverige normalt tar storslam i varmblodsloppen. Att det blir norsk seger här även i år är ingen vågad gissning: 9 av 15 startande är norska, därav 5 av de 6 högst rankade, inkluderande jättefavoriten 7 Tao Prins.

Storfavoriter i den här typen av lopp infriar till 49% ser vi i tabellen på sidan 172. Andrahandaren vinner 22% av loppen, men vill man vara säker på att överleva får man strecka alla rankade 1-9 ser man i samma tabell. Resterande sex hästar delar på en segerchans i intervallet 1-2% och är alltså definitivt inte spelvärda.

På sidan 180 finns loppspecifik statistik, och vi ser att det är jämna chanser mellan start- och tilläggshästar. Av de fem favoriter som tidigare haft springspår (två spår 6, tre spår 7) har inte någon lyckats infria. Det underlaget är för litet, men spåret kan ändå sättas på minuskontot. Dels ska favoriten vara trög ut, då är spår 7 inte bra, och så är det ju svensk och inte norsk voltstart, vilket är nytt för hästen (och kanske i viss mån för kusken, som dock kört en del i Sverige).

3 Rossi är andrahandare i Norge på 29%, och nästan i Sverige också, men här räcker 16%. Hästen är bara fyra år, och så vitt jag vet har ett så ungt kallblod aldrig segrat i rikstotons historia. I de två senaste starterna har han bara mött jämnåriga men ändå inte räckt till mer än 3:e- resp 4:e-placeringar. Räcker han här får det ses som en historisk knall. Det är sällsynt redan med 5-åriga segrare bland kallbloden. Järvsöfaks lyckades bli en sådan i dec ’99, precis innan han fyllde sex år. Det var också sista gången han segrade – som ickefavorit (resultattabell sidan 175).
Dessutom har hästen varit borta alltförlänge från banan för att behålla startsnabbheten.
Har spikat Knell själv här. Efter ovanstående analys. Var en självklar spik för mig faktiskt.

Stekel 2010-09-25 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 63801)
Tycker det ser bra ut, FÖRUTOM vinnare tao prins.
Ser tyvärr inget värde i Tao Prins. Platsspelet är däremot av ett annat kaliber.

Travsidans statistik säljer följande

Dessutom har hästen varit borta alltförlänge från banan för att behålla startsnabbheten.
Har spikat Knell själv här. Efter ovanstående analys. Var en självklar spik för mig faktiskt.

Tänkte precis samma sak själv direkt efter att jag la spelen, borde avstått vinnarspelet för det stora värdet ligger på platsen.

Varför var Knell en självklar spik, vad har du på den? Geir Flåten har jag aldrig hört talas om...

KP 2010-09-25 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 63802)
Tänkte precis samma sak själv direkt efter att jag la spelen, borde avstått vinnarspelet för det stora värdet ligger på platsen.

Varför var Knell en självklar spik, vad har du på den? Geir Flåten har jag aldrig hört talas om...

Går enbart efter statistik där, som du kan se på ovanstående text så har ingen vunnit från springspår tidigare, därmed ryker favoriten. Kvar har vi andrahandaren och Rossi skrev dom följande om

Citat:

"Hästen är bara fyra år, och så vitt jag vet har ett så ungt kallblod aldrig segrat i rikstotons historia. I de två senaste starterna har han bara mött jämnåriga men ändå inte räckt till mer än 3:e- resp 4:e-placeringar. Räcker han här får det ses som en historisk knall. Det är sällsynt redan med 5-åriga segrare bland kallbloden. Järvsöfaks lyckades bli en sådan i dec ’99, precis innan han fyllde sex år. Det var också sista gången han segrade – som ickefavorit"
Då har vi tredjehandare kvar. och därmed borde han enligt mig ha störst vinstchans. Fick lite mer kött på benen när dessutom Storavinster rankade den som ensam A häst. Knell är spetsfavorit och de brukar betyda mycket i kallblodslopp. Även läst en del intervjuer och fann inget negativt.

Stekel 2010-09-25 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 63806)
Går enbart efter statistik där, som du kan se på ovanstående text så har ingen vunnit från springspår tidigare, därmed ryker favoriten. Kvar har vi andrahandaren och Rossi skrev dom följande om

Då har vi tredjehandare kvar. och därmed borde han enligt mig ha störst vinstchans. Fick lite mer kött på benen när dessutom Storavinster rankade den som ensam A häst. Knell är spetsfavorit och de brukar betyda mycket i kallblodslopp. Även läst en del intervjuer och fann inget negativt.

Jag håller nog fast vid favoriten ändå på systemet, även om jag tror att vem som helst av baggarna kan vinna. Elvenes hävdade att Rossi var bättre än Knell och galoppstatistik (senaste fem iaf) och kusk talar väl också det för Rossi...Får fundera några varv till.

Har kört fast lite på stoloppet också, skulle vilja strecka alla och har svårt att sålla.

KP 2010-09-25 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 63809)
Har kört fast lite på stoloppet också, skulle vilja strecka alla och har svårt att sålla.

Jag tänkte gå på spelarservice spik här då jag tänkte att det var dags att de börja sätta någon. Sen läste jag lite statistik igen (JÄVLA STATISTIKSIDOR) och bestämde mig för att ta perfectlight + de 6 sistrankade hästarna i loppet. Så jag har 7 hästar där nu, perfectlight+6 skrällar :) Denna uppsättning ska sitta i mer än 35% av loppen.

criba 2010-09-25 13:45

Spikar och spelar 50vinnare på en gammal favorithäst nr8 Tjacke Gold i avd2 idag som gynnas kraftigt av kladdet och gynnas av strykningen av 6:an. Saxar in travnets information här:

Stallinfo: lopp 5 - 13:35
8 TJACKE GOLD
- Han var riktigt på tårna i värmningen har är gynnad av banan. Plus och plus, säger Håkan K Persson!

Stekel 2010-09-25 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 63811)
Jag tänkte gå på spelarservice spik här då jag tänkte att det var dags att de börja sätta någon. Sen läste jag lite statistik igen (JÄVLA STATISTIKSIDOR) och bestämde mig för att ta perfectlight + de 6 sistrankade hästarna i loppet. Så jag har 7 hästar där nu, perfectlight+6 skrällar :) Denna uppsättning ska sitta i mer än 35% av loppen.

Fan vilken statistiknörd du är, SAMTIDIGT som du är skrockfull som få när det gäller vad alla tipsters spikar.

Det blir nog en helgardering ändå kanske. Fan vad jag hatar att det är så många baggar med som är helt omöjliga att bedöma.

Stekel 2010-09-25 14:25

Chanslappen

7
2,7,8,10,12
3,7,10
5
1,3
4
Alla

criba 2010-09-25 14:31

1)A:3 B:6,7 C:5,10
2)8
3) A:7 B:3 C:5
4) 5
5)A:1 B:3,6,7 C:9,12,8
6 A:2 B:4,6 C:3
7) A:8 B:1,14 C:10,4

minst 1A max 1C

JLO 2010-09-25 15:21

Cash winning vita passas tills nästa gång!! vilken mega spurt han avlossade..

Stekel 2010-09-26 13:08

Ja det blev en ganska kul omgång. Elliot Hall var en lika säker vinnare som jag trott hela veckan, och det var ganska bra utdelning på sjuan trots att det egentligen inte var en jättesvår rad förutom Opal Caesar då som var närapå sistahäst på min ranking (de snackade ju upp den i värmningen dock, så kanske inte jättesvår vid gardering). "Slutspelen" jag la på V75 och DD gav bra utdelning, även om jag sparkar mig själv lite för att ha garderat Elliot Hall istället för att lägga de strecken i kallisloppet och sätta sexan. Synd också att Bella Hammering felade i första också, jag gillade det spelet och missade en fin trippel där.

Kul att Magnus J fick en seger, han är en underskattad kusk och bra tränare som nu äntligen fått visa upp sig några gånger på riksspelen. Skoj också att se Umeägda Höwings Oh Titan vinna överlägset också, det ser ut att kunna bli en miljonhäst vad det lider om han utvecklas lite till.

Jag vet inte om jag var så fruktansvärt imponerad av Vita, han gick ju bra till slut men med det tempot som var i loppet fattades bara annat, gick ju jämnt med Tom Raider ungefär och det är väl den nivån man förväntar sig.