Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Stekel letar skrällbud (Trav) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/270-stekel-letar-skraellbud-trav/)

dusagli 2010-10-02 13:31

:sad44:
Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 65148)
Nu har Flippen gått upp i 4.75 på vinnare, riktigt bra odds att gå in på! Har bra rygg i Mellby Turbo så läget är inte alls så dumt. Mathilde har 1.45 och börjar bli spelvärd.

Tycker du verkligen att Coinen är spelvärd efter hans senaste lopp som var lite väl tufft enligt mig. Jag tror han får ett väldigt snällt lopp eftersom han ska hålla några år till om du kan så annullera dina spel på coinen.
mvh en sann vän

Stekel 2010-10-02 13:38

Gladodds: Abano Suit Vinnare 25.00

Stekel 2010-10-02 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av dusagli (Inlägg 65186)
:sad44:

Tycker du verkligen att Coinen är spelvärd efter hans senaste lopp som var lite väl tufft enligt mig. Jag tror han får ett väldigt snällt lopp eftersom han ska hålla några år till om du kan så annullera dina spel på coinen.
mvh en sann vän

Haha nej jag kan inte annulera, och är inte sugen på det heller. Du har en viss poäng, men nu har han fått två veckor mellan starterna och det ska nog räcka. Alla hans tre senaste lopp har varit tuffa, men det verkade inte bekomma honom senast direkt.

Luke 2010-10-02 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 65182)
Dagens avslag ger jag på Mellby Turbo (har inte mött i närheten så tufft motstånd som idag) och Dont Wear PJ's (inget 4-årigt sto går och vinner bronsfinal på valla från spår 11).

Utropstecknet blir Minos Vang som har garantispets här. Frågan är väl om det blir körning mot Ibiza, men det låter som att Lennartsson (som ju dessutom är polare med Åke) vacklar och ger bort ledningen. Ingen annan kan utmana om spets och då är 49% spikvärde som heter duga!

Mellby Turbo kommer få det tufft, men jag tror faktiskt att pyjamasen har en hyfsad chans då det finns risk för att det blir ganska bra körning där framme i början.

Tror Minos Vang håller ledningen och då blir det mkt tufft för de andra att ta sig förbi. Känns som dagens bästa spik tillsammans med Mathilde. Kompletterar systemet med en chansspik på Ultradidact F. som vann på fint sätt från dödens senast.

Stekel 2010-10-02 13:45

Systemet (med 2 hemliga utgångshästar)

3
1,4,6,8,9,12
1,2,4,8,11,12
1,3,4,5,9,10
2,5,6,7,8,10,11,12,13,14,15
1,2,4,9
1

siarmo 2010-10-02 13:55

Dagens platskomb: Flip A Coin x Hardy Ribb = minst 4 ggr fläsket.

Systemet:
3
4,6,8
1,2
5,9
2,3,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15
2
1,2,9

Stekel 2010-10-02 13:56

Till de som är illa ute ekonomiskt efter V75 så har jag kanske räddningen. Beau Mec i lopp 12 var på väg att lägga delar av 3-årseliten på rygg senast i en uttagning till kriteriet. Gick i dödens större delen av loppet och när han gick ifrån på upploppet snubblade han till och blev diskad.

tino 2010-10-02 16:22

Kul att Flip A Coin äntligen fick vinna!

Minos Vang finns till fast odds 5x nu på Bet365 och 6.4x hos ATG. Jag tror fortfarande på Yason Boko som vinnare till just nu 8x på ATG och så länge det inte tokfaller kommer jag lira Vinnare.

tino 2010-10-02 16:24

Caddie Eagle och Yason Boko på plats till 3.4x känns även spelvärt.

Stekel 2010-10-02 17:14

Skulle vilja dela ut Glader till mig själv idag. I princip allt jag rörde vid blev till guld, två tripplar och två dubblar satt och V75 gick enkelt in, blev tyvärr bara en sjua dock när det borde blivit tre. Det skönaste att se var ändå att trägen vinner när man såg Flippen vinna lätt! Skönt även att man var så helrätt ute på Minos Vang, det blev en repris på Janssons seger på Skellefteå som jag trodde. Skönaste stolpe in idag var Calamara Donna som passerade "Slipsen" sista metern. Stolpe ut att inte Yanantin Boko hann fram, om han inte sprungit in i Takters häst på upploppet så kanske det gått för Lennartsson hade redan räknat hem segern när YB kom som en pil bakifrån.

Efter idag skulle jag verkligen vilja se hur Mathilde Tröjborg står sig mot världseliten på kort distans (eller längre för den delen, det är ju faktiskt en Jensen-häst), vilken häst!

tjuve 2010-10-02 17:25

Spelade fel :idiot: på Calamara Donna (tryckte på Colombian) så jag blev ganska förbannad över "sista metern".. men jag får ju skylla mig själv

Ryggade flippen också så jag får tacka och bocka. Snyggt spelat Stekel!

:hattenav:

keffok 2010-10-02 17:37

Tack för flippen, en Glader till dig Stekel.

LTG 2010-10-02 18:28

Ryggade det mesta från Valvet. Dock som singlar.
Vinst på alla, tack för det! :hattenav:

Luke 2010-10-02 23:59

Grattis Stekel för bra tippande! Kul att se att du fått en bra start på ditt spreadsheet.

Själv känns det lite bittert nu när man kommit hem och kollat upp resultatet att man inte hade möjlighet att lägga så många spel idag, sen självklart att det bara blev 6 rätt på systemet trots att man rankat in raden på 18 rader då jag valde att spika i fel lopp.

Stekel 2010-10-03 03:54

Tack ska ni ha, och jag är glad för att ni är flera som ryggade Flippen igen. Det är ett riktigt bra exempel på att man måste vara lite envis i tippandet, och att det lönar sig att se en vinnare innan den blir en vinnare. I det här fallet tog det tre starter innan det betalade sig, och det skulle väl krävas ett litet "Martin Gale-tänk" för att man skulle gå riktigt vinnande på det hela, men jag tycker ändå att Flippen är ett bra exempel på att trägen vinner.

Stekel 2010-10-03 12:22

Dagens straffspark!!!

Jolly Broline/Simb Rouge 1.60
-SR har årets mest smickrande rad med två segrar och en andraplats på Visby, är amatörkörd (inte i egentlig mening, men i sammanhanget) och totalt under isen mot JB som har hävdat sig på riktoton större delen av året. Satt fast senast som trea i klass 1-försök på V75. Vinnaroddset på JB kommer nog inte vara högre än dessa 1.60 och det är bara att lägga maxinsats, jag bedömer spelvärde ända ner till 1.30 på den här!

Stekel 2010-10-03 12:25

Redan droppat till 1.45 nu när jag lagt mina spel, så skynda er på.

tino 2010-10-03 12:31

Tack för tipset! Auto-rygg inställt.

Stekel 2010-10-03 12:44

Jag brukar ju bara spela på b365, men nu var jag tvungen att gå ut och leta H2H med Nahar. Han har världens sämsta förutsättningar här med innerspår och bilstart, att det "bara" är medeldistans är heller inget plus. Galopprisken är väl ungefär 95% den här gången. Har galopperat i 8 av de 12 bilstarter han gjort i karriären. Att han klättrat i klasserna är väl ytterligare något som talar emot, han bör komma upp i sin rätta klass nu snart.

King Of Lace/Nahar 2.20 (Expekt)

I Saw You i samma lopp är väldigt understreckad för övrigt.

Stekel 2010-10-03 12:49

Fan, det vimlar ju av spelvärda grejer idag. I Saw You vinnare till 25ggr och Raja Mirchi över Deuxieme Picsous till 1.70 är några (även dessa på Expekt).

KP 2010-10-03 12:56

King of lace vs Nahar finns till 2.35 på nordicbet. Ryggad och klart med risk för att jag kanske sänkte den nyss :)

timadolf 2010-10-03 13:17

RYGG!:cheers:

tino 2010-10-03 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 65426)
Jag brukar ju bara spela på b365, men nu var jag tvungen att gå ut och leta H2H med Nahar. Han har världens sämsta förutsättningar här med innerspår och bilstart, att det "bara" är medeldistans är heller inget plus. Galopprisken är väl ungefär 95% den här gången. Har galopperat i 8 av de 12 bilstarter han gjort i karriären. Att han klättrat i klasserna är väl ytterligare något som talar emot, han bör komma upp i sin rätta klass nu snart.

King Of Lace/Nahar 2.20 (Expekt)

I Saw You i samma lopp är väldigt understreckad för övrigt.

Har ryggat ditt H2H spel som jag förmodar i stort baseras på galopprisken då King Of Lace enligt strecksson har 5% att vinna jämfört med 42% på Nahar.

Vi får helt enkelt hålla tummarna för att Nahar inte lyckas komma tillbaka vid tidig galopp :)

I Saw You finns för övrigt till 30x på Bet365 (dom hade inte öppnat upp marknader för DD tidigare).

Stekel 2010-10-03 14:16

AJ! Vad bra Simb Rouge var, det var det mest oväntade jag varit med om på ett tag.

siarmo 2010-10-03 14:22

Det stämmer det du skrev nånstans tidigare att dessa "oddssättare" inte är några dumskallar inom travet då det gäller H2H......Jolly sjuk idag? Simben gick som bara den från dödens. Vad vet dessa oddsmänniskor som vi spelarkollektivet missar?

siarmo 2010-10-03 14:27

Vad får jag för odds på att Ludde kör galopp med Raja Mirchi i spetskampen mot Bergh/Kadett C.D. Det kommer att stå mellan Kadett & One Too Many.....Fler tankar tack!

Stekel 2010-10-03 14:31

Tror inte han var sjuk, det var den andra som var för bra helt enkelt.

Kika på Luddes egna kommentarer på Spelarservice.se, han ska (preliminärt) ta det lugnt med Raja. Om det ökar eller minskar galopprisken är lite svårt att sia om.

siarmo 2010-10-03 14:45

Dagens rad.

3,4,6,7,9
1,2,4
2,4
ALLA
3
2,3

Stekel 2010-10-04 12:17

Lite missflyt igår med liren, Nahar segade sig tyvärr förbi King Of Lace sista biten och I Saw You spurtade klart bäst i loppet, men hade en mule kvar till vinsten när mållinjen passerades.

Riktigt kul att se Kriterievinnarna, efter att ha sett Tambla Celebers senaste start och vad Örjan sa om henne tvivlade jag aldrig på henne. Det spelar nog ingen roll vilken kusk man sätter upp bakom sen sån häst, hon bara går iväg från på upploppet som en rejäl sportbil om man trycker till lite på gasen (såg iofs ut att vara nära att snubbla till i sista sväng). Walmann har ganska många elitston i stallet nu, undrar om det är en medveten strategi det där.

Raja var ju heller inte helt dum att se. Jag undrar om han inte kunnat gå i samma tempo ett varv till, vilken älg alltså! Sen att det inte är snyggaste stilen och så är ju en annan sak.

Luke 2010-10-04 20:56

Har en fråga om reglerna på bet365 kring H2H-spel. Har mest spelat H2H på Unibet och där krävs det att någon av hästarna får en placering för att spelet ska vara giltigt och jag trodde det var samma på bet365 också, men idag var första gången jag spelade ett H2H-spel på bet365 där ingen av hästarna fick någon placering och spelet har rättats som förlust. Är det meningen att det ska va så?

Stekel 2010-10-04 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 65702)
Har en fråga om reglerna på bet365 kring H2H-spel. Har mest spelat H2H på Unibet och där krävs det att någon av hästarna får en placering för att spelet ska vara giltigt och jag trodde det var samma på bet365 också, men idag var första gången jag spelade ett H2H-spel på bet365 där ingen av hästarna fick någon placering och spelet har rättats som förlust. Är det meningen att det ska va så?

Ja det är olika beroende på bolag det där, tror Expekt har samma som Unibet också. b365 voidar inga spel om de inte är strukna, de går rakt av efter den som står först i ATG:s resultatlistor. Osäker på hur det är om båda diskas eller utgår, har inte råkat ut för det än. Har du någon void på en flerkupong på b365 så faller hela lappen också och insatsen återbetalas, vet inte hur de andra gör.

Jävla surt att man inte satte sexan idag, 90k på den raden var helt fantastiskt bra betalt. Hade fem streck i loppet som skrällde, varav flera var långt ner i strecklistan men det räckte inte, skulle kört med heltäckning som vanligt. :whoco5:

Dagens dumstrut till Björn Goop som lyckades köra målgalopp med Hazard Brodde för tredje gången på åtta försök, jag kan tänka mig att ägarna håller sig för skratt.

Stekel 2010-10-05 21:59

Sjukt bra utdelning på sexan idag igen! Alla utom Poison Composite satte jag ganska lätt på systemet så det var lite trist. Heltäckte andra loppet, skulle väl ha spikat ludde där istället. Desto roligare var målfotovinsten i DD-2, jag hade med båda på mina tre rader men Made In Hoff gav ju ganska mycket bättre utdelning! Har haft några målfotoförluster på senaste tiden, det här var den första på mycket länge som gick "åt rätt håll".

Spreadsheetet går sådär får man säga. Jag ångrar väl 2-3 av de 30-tal spel som lagts men resten står jag för. Funderar på om hur jag ska göra med parlay-spelen men jag fortsätter nog att blanda lite, tripplar kommer nog fortsättningsvis vara ganska sällsynta. ROI om jag lagt enbart singlar med fast insats låg just nu på 101%.

Stekel 2010-10-06 16:49

Idag vill jag pusha lite extra för de två H2H-spel jag lagt på Valvet.

Marjons Kiss/Intruder Kronos 1.95
-Spelas delvis på läge (springspår vs bakspår tillägg), men främst på galopprisk för IK. Har felat i nästan varje start och även om han gick felfritt senast i debuten för Bergh är förutsättningarna desto värre den här gången. Stänkrädd häst med bakspår på tillägg borde göra att galopprisken ökar från kanske 50% vid öppet spår till närmare 90% här. Vem av hästarna som är bäst är svårt att säga, båda har varit överlägsna vid sina segrar, men det har samtidigt inte varit speciellt hårt motstånd.

Dusty Girl/Alpha Degato 2.10
-Spelas på samma faktorer som den första, med vikten lite mer åt läge på denna. AD är nog bästa hästen här, men är mer galoppbenägen än konkurrenten. Dessutom är det "bara" medeldistans här vilket gör det än svårare från bakspår på tillägg. DG har varit mycket bra senaste två utan att det syns i raden.

Luke 2010-10-07 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 65954)
Spreadsheetet går sådär får man säga. Jag ångrar väl 2-3 av de 30-tal spel som lagts men resten står jag för. Funderar på om hur jag ska göra med parlay-spelen men jag fortsätter nog att blanda lite, tripplar kommer nog fortsättningsvis vara ganska sällsynta. ROI om jag lagt enbart singlar med fast insats låg just nu på 101%.

Kan ju vara en idé att spela mer singlar om du inte vill ha för stora svängningar i resultatet. Själv gillar jag inte att spela dubblar då jag vill kunna hålla nere variansen, tycker den lätt kan bli ganska stor i trav ändå.

Granskade mitt eget spreadsheet lite noggrannare nu och resultatet av den granskningen blev väldigt tydligt. Sedan jag började bokföra mina travspel här på Sharps har jag haft en ROI på H2H som ligger på nästan 160% efter 28 spel, men samtidigt har alla andra spel gått helt åt skogen och käkat upp en stor del av vinsten från H2H.

Siffrorna är väl inte helt tillförlitliga eftersom antalet spel fortfarande är ganska få, men jag börjar bli lite osäker på om jag ska satsa allt på H2H eller hoppas på att de andra spelen börjar sitta igen snart. Känns som alla hästar jag spelat plats på det senaste har galopperat eller slutat fyra. När man spelar vinnare är det ju oftast högre odds så där får man räkna med stor varians. Det är väl lite det som gör att du har så dåligt resultat i ditt spreadsheet just nu, variansen från dubblarna gör ju att det kan svänga snabbt mellan stora vinster och förluster.

Stekel 2010-10-07 18:00

Självklart blir det högre varians ju mer oddsar och högre odds man spelar på, och det är jag ju fullt medveten om.

Väldigt kul sport idag! Att Local Conch är dagens näst största favorit tycker jag är helknasigt på sprintdistans, nästan så jag tycker han ska vara chanslös faktiskt när han dessutom går upp i klass lite. Oktoberstayern vinner ju Elliot Hall om han travar, men nu börjar han blir riktigt överstreckad (till skillnad från förra gången då det var tvärtom). S:t Leger har ju ett enormt fint startfält och det ska bli intressant. Tycker även det här är lite felstreckat för Select Yankee borde väl inte vara speciellt gynnad av att gå 3km och även om Åke låter optimistisk tycker jag att han borde få svårt mot de bästa här, speciellt efter det stentuffa lopp han fick senast. Distansgynnade bör Juggle Face och framförallt Cash Is Fun Zaz däremot vara! Cashen är riktigt underskattad här tycker jag, det är väl delvis för att det inte är Ohlsson eller Kontio som kör.

Stekel 2010-10-07 18:45

La ett rövarspel på Clinton Tooma och Cash Is Fun Zaz till 202ggr, undrar hur limiterad man blir om den skulle råka gå in :whistling:. Jag gillar hursomhelst båda spelen till 45/4.50 men bästa spelet idag tycker jag är den H2H jag lagt på valvet.

Chimall T.T./Local Conch 2.00
-Värde till 1.75 någonstans på den här tycker jag, Chimallen tog stryk senast men det är skillnad i förutsättningar här med kort distans och dansken hinner inte med, dessutom går han med skor den här gången.

Stekel 2010-10-07 19:08

Jisses! Nu var jag ute och cyklade igen, Local Conch drog på med 11-tempo hela vägen och vann totalt överlägset. Chimallen var klar tvåa långt framför resten av fältet, men vad hjälper det?

Stekel 2010-10-08 19:59

Bra H2H-odds på V75 imorrn, spelas på startsnabbhet som ger bra resa samt bästa hästen (förutom Tough Smash som nog är sämre än sin motståndare).

Touch The Sky/Monas Incada 2.00

Finders Keepers/Conrads Epilog 1.95

Tough Smash/Mils You Love 1.80

Pinepower Rose/Askö Toy/New Photo Guy 1.65

Stekel 2010-10-13 18:21

Svårt att hålla sig ifrån att spela idag när det är jackpot på V64. Det ser ut att kunna bli anständig utdelning, och ser samtidigt inte så värst svårt ut. Tar ställning för Skully, tror hon är tillräckligt mycket bättre än Bring Me Luck att hon vinner hur det än blir kört. I andra skulle jag nog egentligen vilja ha med alla, men Vampyrenne gillar jag och när han nu värmde bra och är kuskförstärkt hoppas jag han fixar det trots ett lite knepigt spår.

2
2
Alla
Alla
Alla
1

Krav: Dashing Tooma/Treecko

Stekel 2010-10-13 18:40

Vampyrenne har värmt kanon och Kouros Broline uselt, H2H står i 2.20 fortfarande på bet365!!!