![]() |
Kvällen slutar 8-6 vilket såklart känns bra. Tyvärr gick Nivå 4-spelen 3-3 vilket betyder en del förluster för mig personligen (curse you Panthers!).
Jag kommer fortsätta spela på slutspelet men då med mindre insatser, mest eftersom jag inte vill starta upp fler 2-6 serier som man kanske inte hinner avsluta när det är begränsat med matcher. |
Uppdatering: Jag kommer inte att spela något på slutspelet i NFL och jag behöver er hjälp med att lösa en knepig fråga.
Om man vill gå tillbaka till sida 3 av den här tråden så kanske ni minns att jag gjorde lite ändringar av modellen med fem veckor kvar på säsongen, eftersom jag just då inte var helt nöjd med resultatet. Jag har nu sammanställt spelen för de fem veckorna och resultatet presenteras nedan. Original Nivå 1 11-13 Nivå 2 12-6 Nivå 3 6-3 Nivå 4 4-7 Reviderad Nivå 1 11-11 Nivå 2 6-8 Nivå 3 3-4 Nivå 4 13-7 Här finns nu ett stort problem: även om det är ett väldigt litet sample så ser ni att Original-modellen sparkar stjärt på Nivå 2 & 3 men går med förlust på Nivå 4, medan den Reviderade modellen har ett jättebra resultat på Nivå 4 men faktiskt går minus i övrigt. Som sagt, det här är ett jättelitet urval men jag blir helt ställd inför hur jag ska göra inför nästa säsong; vilken modell är bäst? Med tio olika faktorer är det ett alldeles för stort jobb att manuellt försöka bryta ned dem var för sig för att undersöka ifall det är någon enskild faktor i den Reviderade modellen som borde strykas. Detta är anledningen till att jag inte kommer spela något under slutspelet, mer än nån tv-peng, och jag behöver nu lite råd om hur jag ska gå vidare. Ordet är fritt! |
Slopa nivå 1-3, och satsa på nivå 4 på den nya modellen med högre insatser?????????
|
Då var det dags att starta upp dagboken igen inför säsongen 2018/19.
Efter en bra betingsäsong förra säsongen (mitt gamla sheet ligger fortfarande under min profil för nytillkomna läsare) och ännu bättre sportslig framgång som slutade med Eagles första Super Bowl är det dags för nya tag, redan på torsdag smäller det hemma i Philadelphia när man tar emot Atlanta Falcons. Gå gärna tillbaka till trådens första inlägg ifall du är ny i tråden och vill veta mer om mina metoder. Jag kommer att börja beta enligt modellen med start Week 4, detta helt enkelt för att hinna samla på mig den nödvändiga statistik som behövs för att modellen ska fungera. Modellen ja... Om ni går två inlägg bakåt i tråden ser ni att jag i slutet av förra säsongen klurade på vilken modell jag skulle använda av "Original" och "Reviderad" (mer info om skillnaden finns på sida 3). Jag har fortfarande inte kommit fram till ett svar utan håller på att torrköra säsongen 2015 för att komma fram till vilken som är bäst. Men det handlar om 150-200 matcher så det tar låååång tid och jag är inte riktigt klar ännu. Men jag kommer såklart att vara klar innan Week 4 samt publicera resultaten av torrkörningen här i tråden. Tills dess för vi slå våra kloka huvuden ihop för att försöka hitta bra spel under de tre första veckorna av ytterligare en under NFL-säsong. Jag skapar en separat tråd om det så håller vi dagboken ren från bets som baserar sig på spekulationer. |
Torrkörningen för säsongen 2015/2016 är äntligen avslutad, precis lagom till Week 4 dessutom. Totalt lyckades jag hitta 113 spel som mest (antalet skiljer sig något åt beroende på vilken modell som användes) och fördelningen inklusive resultat såg ut som följer:
Original Nivå 1 34-26 Nivå 2 17-12 Nivå 3 12-8 Nivå 4 12-2 Reviderad Nivå 1 17-16 Nivå 2 15-14 Nivå 3 18-14 Nivå 4 23-18 Det framstår helt enkelt med all önskvärd tydlighet att det är Originalmodellen som ska användas. Kanske var mitt beslut att börja skruva på modellen mitt i förra säsongen helt enkelt förhastat bara för att man kom in i ett cold streak. Med detta ur världen ställer vi in fokus på årets säsong. Eventuellt spel på TNF kommer att publiceras under onsdagen och resterande matcher kommer upp lördag/tidig söndag. |
Jag är ledig från jobbet imorgon så slänger upp eventuellt spel om det blir något på TNF under morgondagen då sambon överraskade med bio ikväll.
|
Det finns ett Nivå 1-spel på nattens match och det är Rams -7. Modellen avråder dock från spela Rams -7.5 där många bolag sätter linan, så man får ta ett lite lägre odds än vanligt.
|
Säsongen börjar alltså med en push, hoppas att ingen tog Rams -7.5 i torsdags :)
Dagens spel kan dröja till eftermiddagen, men senast klockan 16 kommer de att publiceras. |
Hela 12 spel har modellen spottat ur sig, men jag vill höja ett varningens finger för att modellen blir bättre ju längre säsongen går då mängden data ökar och variansen därmed minskar. Så var kanske lite försiktiga med era bets, då det är första veckan för säsongen som modellen är live.
Nivå 1 Bengals +3.5 Falcons Lions Cowboys -2.5 Seahawks Cardinals +3.5 Ravens Steelers -3 Chiefs -3.5 Broncos Nivå 2 Eagles Titans +3 Bills +9.5 Packers Texans Colts PK 49ers +10 Chargers Nivå 3 Jets +7.5 Jaguars Saints Giants +3.5 Nivå 4 Dolphins +6.5 Patriots |
Inte direkt en kanonstart på säsongen, 5-7 i resultat på helgens 12 matcher och förluster på de högre nivåerna. Återigen så kan det vara värt viss försiktighet såhär i början av säsongen, men vi har ju alla våra egna system för hur vi vill beta så själv kommer jag fortsätta att beta lite större på de högre nivåerna då jag har förtroende för att modellen kommer börja leverera.
|
Kul att se dig tillbaka! Lycka till
|
Inget spel på nattens möte mellan Colts-Patriots, linan ligger tyvärr där den ska (-10) enligt modellen.
|
I helgen är jag bortrest till familjens stuga, så det är lite oklart när helgens spel kommer upp. I värsta fall kan det bli med bara ett par timmars marginal innan avspark i de tidiga matcherna, men nu vet ni iaf om det.
|
Medan sambon duschar hinner jag publicera helgens spel innan ett besök på Helsingborgs Museum of Failure. Låt oss hoppasatt besöket inte är en indikation på hur det kommer gå i helgens matcher :p
Jag hinner nog inte lägga in matcherna i mitt eget sheet ännu, men håll till godo här i tråden så länge. Nivå 1 Titans Bills +5.5 Falcons +3 Steelers Broncos -1 Jets Giants +6 Panthers Vikings Eagles -3 Rams Seahawks +7.5 Cowboys Texans -3 Nivå 2 Dolphins Bengals -6 Raiders +5.5 Chargers Redskins Saints -6 Nivå 4 Jaguars Chiefs -3 Ravens Browns +3 |
Jag ber om ursäkt för att ett fel smög sig in igår, betet ska vara Broncos -1, inte +1. Jag hade bara råkat skriva in det fel, modellen stämmer fortfarande. Vidare kan ni se att jag personligen i mitt sheet har ändrat en del bets med 0.5 poäng. Eftersom jag inte hann lägga mina bets igår har en del linor helt enkelt ändrats, så det är anledningen till det hela.
|
Gudars vilken nagelbitare mellan Ravens-Browns men det gick vägen till slut, vilket ger 5-2 som resultat på de tidiga matcherna samt träff på båda Nivå 4-spelen.
|
Totalt klockar omgångens matcher in på 7-4-1 vilket känns helt okej, särskilt eftersom jag gick 4-1 på spelen som var på Nivå 3 & 4.
|
Inget spel på nattens möte mellan Eagles-Giants. På lördag ska jag medverka på öppet hus på gymnasieskolan som jag jobbar på vilket kommer att ta större delen av dagen i anspråk. Med stor sannolikhet kommer därför spelen på helgens matcher inte att komma upp förrän någon gång söndag eftermiddag.
|
Det kommer vara snål marginal idag, räknar med att få upp spelen nån gång runt klockan 18.
|
11 spel, ganska jämnt fördelade över nivåerna om man tänker att det är naturligt att det hittas fler spel på Nivå 1 än på Nivå 4.
Nivå 1 Buccaneers Falcons -3 Steelers +1.5 Bengals Bears -6.5 Dolphins Rams -6.5 Broncos Ravens Titans +2.5 Nivå 2 Bills +10 Texans Panthers -1 Redskins Chiefs +3.5 Patriots Nivå 3 Colts Jets -2.5 49ers +9.5 Packers Nivå 4 Cardinals +10 Vikings |
Oddset på Bears verkar ha flyttat sig till -7, vilket är en av mina cut-off points när jag gör min uträkning. Bears -7 är dock fortfarande spelbart.
|
Tannehill kommer inte spela för Dolphins, vilket jag redan räknade med, men det borde ytterligare underlätta beslutet att spela på Bears.
Vidare så rekommenderar jag att man dubbelkollar i mitt sheet när man lägger sina spel, då jag ibland ändrat ett poäng hit eller dit beroende på vad jag själv hittar för odds, oddsen som anges i mitt inledande inlägg hinner ju allt som ofta ändras. |
Push för helgens enda Nivå 4-spel, annars en bra start överlag på de tidiga matcherna med 4-2-1. Nathan Peterman gjorde sitt bästa för att sänka betet på Bills men som tur var knäade Texans ut slutsekunderna av den matchen.
|
Efter att 49ers gjort en hedervärd insats som slutar med ett walk-off field goal för Packers så håller omgångens sista bet på 49ers +9. Därmed klockar veckans omgång in på 6-4-1 vilket inte känns jätteimponerande i sig, men med bara en förlust på de sex spelen i Nivå 2-4 så känns det bra och för mig personligen så gav det fint klirr i kassan att sätta de högt värderade spelen. Synd med en push i Cardinals-matchen annars hade det varit en riktigt fin omgång.
|
Ej heller denna vecka blir det något spel på Thursday Night Football. Ni kan räkna med att helgens spel publiceras först under söndagen då jag har fullt upp under lördagen med städdag i bostadsrättsföreningen följt av en baby shower som sambon har satt ihop i vår lägenhet. Söndag kan med andra ord inte komma fort nog.
|
Här kommer helgens 10 spel. Själv kommer jag inte hinna lägga in alla spel i mitt sheet innan sex-tiden ikväll pga. andra åtaganden. Men som alltid, håll utkik efter om ni kan få ett poäng hit eller dit som ni kan utnyttja beroende på hur starkt spelet är.
Nivå 1 Cowboys -1 Redskins Giants Falcons -4 Nivå 2 Vikings Jets +3.5 Patriots Bears +1.5 Lions -3 Dolphins Saints +2.5 Ravens Nivå 3 Texans +4 Jaguars Bills +7 Colts Browns +3.5 Buccaneers Nivå 4 Rams -9 49ers |
Hann faktiskt lägga in alla spel nu på vad som måste vara rekordtid. Inga förändringar på några linor för min del, BOL!
|
Med ett litet Nivå 1-spel kvar som avgörs natten till tisdag så står veckans spel hittills på 5-4, men återigen så är det de viktiga spelen på de högre nivåerna som levererar. Bills fortsätter att vara extremt ojämna i sitt spel men jag klagar ändå inte över nattens utdelning.
|
Tråkigt att Giants reducerar via touchdown med fem sekunder kvar och sen bestämmer sig för en 2 point conversion som sätter slutresultatet till 20-23. En misslyckad conversion eller bara en sparkad PAT så hade det sista betet suttit. Men men, det blev plus i helgen och då får man ändå vara nöjd tycker jag.
|
För den intresserade så har resultaten för säsongens spel hittills sett ut som följer:
Nivå 1: 8-8 Nivå 2: 7-7 Nivå 3: 4-2 Nivå 4: 4-1 |
I nattens möte mellan Dolphins-Texans så finns det ett Nivå 1-spel att hämta på Dolphins +7.5. Lycka till om ni väljer att rygga.
|
Flera spel på Nivå 1 i helgen. Efter TNF ligger nu spelen på Nivå 1 på minus så det kan vara värt att vara försiktig med de spelen, ni väljer själva, själv kommer jag fortfarande spela på dem. Jag hinner inte lägga in spelen i mitt sheet nu så handikappet kan komma att ändras något för min del när jag lägger dem imorgon. Notera också pga. vintertid och London att Eagles match mot Jaguars börjar redan klockan 14:30 imorgon.
Nivå 1 Browns +7.5 Steelers Redskins Giants +1 Colts Raiders +3 Packers +8 Rams Nivå 2 Broncos Chiefs -9.5 Buccaneers +3.5 Bengals Jets +8 Bears Ravens Panthers +2.5 Patriots Bills +13.5 Nivå 3 Saints -1.5 Vikings Nivå 4 Eagles -3 Jaguars |
Just nu kan man få Jets +9.5 till ett fördelaktigt odds hos bland annat Betsson för er som inte lagt era spel ännu.
|
3-4 på de tidiga spelen men ändå plus i kassan för min del, inatt håller vi lite extra på Saints tycker jag :)
|
Tack vare att helgens andra stora spel på Saints satt så kommer jag gå plus med ett 5-6 record oavsett hur det går i matchen mellan Patriots-Bills. Lite oroande är att Nivå 1-spelen har en dålig helg. Själv spelar jag ett slags 2-6 system och jag kommer själv fortsätta spela på de matcher där jag får fram ett Nivå 1-spel men kommer vara mer restriktiv med hur mycket pengar jag lägger på dem.
|
I nattens bottenmöte väljer vi att spela Raiders +2.5 som ett Nivå 2-spel, BOL!
|
Jag lägger ingen personlig värdering i hur bra jag tror att mina spel är eftersom allt sköts mekaniskt, men efter att ha plågat mig igenom tre quarters av Raiders-49ers innan jag stängde av så måste jag säga att Raiders känns lika potenta just nu som en brinnande säck plast. De lär tillsammans med Bills och Giants få dela på nästa års topp tre picks i draften.
Tack vare höstlovet så har jag gjort alla uträkningar i modellen redan och väntar bara in den sista skaderapporten, så om inget oförutsett händer så kommer helgens spel att komma upp redan imorgon. |
Inget Nivå 4-spel den här helgen samt många spel på Nivå 1. Ni väljer själva vilka spel ni väljer att rygga, kom ihåg att Nivå 1-spelen är 9-12 hittills den här säsongen. Personligen räknar jag med att det vänder och fortsätter spela, men med lite mindre summor på just de spelen.
Nivå 1 Bears -10 Bills Chiefs Browns +9 Jets Dolphins -2.5 Lions +5.5 Vikings Falcons Redskins -2 Rams Saints +2 Titans Cowboys -5 Nivå 2 Buccaneers Panthers +6 Nivå 3 Steelers +2.5 Ravens Texans +1 Broncos Packers Patriots -5 |
Jag ber om ursäkt för mitt slarv, betet skulle såklart vara Panthers -6. Beror helt på den mänskliga faktorn, förhoppningsvis förstod ni ändå och ryggade spelet då det gick in.
4-3 på de tidiga spelen, helgens enda Nivå 2-spel satt samt spelet på Steelers så det börjar bra rent pengamässigt. |
De höga spelen fortsätter leverera och helgen ligger för tillfället på 7-3 samt över 4K i vinster för egen del. Nivå 1-spelen är 3-3 med en match kvar så vi fortsätter bevaka hur det går på den nivån, kanske kan Cowboys bidra till att det börjar trenda uppåt inatt?
|