![]() |
Som ni ser i mitt sheet är jag 35-32-3 hittills på säsongen, men tack vare riktigt hög träffprocent på de höga nivåerna så har det gått riktigt bra såhär halvvägs in i säsongen. Säsongens spel hittills:
Nivå 1: 12-16 Nivå 2: 10-9 Nivå 3: 8-2 Nivå 4: 5-1 Ni nyttjar denna information som ni vill, själv kommer jag som sagt att fortsätta spela på även Nivå 1 med förhoppningen att det vänder tids nog. |
Inget spel på nattens möte mellan Panthers-Steelers, linan ligger dessvärre där den ska.
|
Här kommer helgens spel, håll till godo.
Nivå 1 Saints -5.5 Bengals Cardinals +16.5 Chiefs Redskins Buccaneers -3 Chargers -10 Raiders Seahawks Rams -10 Nivå 2 Falcons -6 Browns Lions Bears -7 Bills Jets -7 Giants +3.5 49ers Nivå 3 Jaguars Colts -3 Patriots -6.5 Titans |
4-5 på helgens spel med ett Nivå 2-spel kvar på MNF är såklart inget att vara nöjd med, särskilt inte ihop med ett ganska dåligt resultat på de högre spelen. Å andra sidan är det första riktigt röda veckan sedan Week 3, så vad tusan, ibland vill det sig bara inte.
Nya tag nästa omgång! |
Det finns ett Nivå-1 spel på nattens möte mellan Packers-Seahawks och spelet är Seahawks -3. Lycka till om du ryggar.
|
Det kan också vara värt att nämna att helgens spel förmodligen kommer komma upp relativt sent, förmodligen sen eftermiddag på söndagen, eftersom jag är bortrest stora delar av fredag-söndag.
|
Jag hann slinka in helgens spel lagom till jag ska åka iväg, glädjande att se att det finns hela tre spel att hämta på Nivå 4. Inte lika glädjande att ett av dom är att beta mot mitt kära Eagles men så kan det vara ibland.
Nivå 1 Vikings Bears -2.5 Broncos Chargers -7 Nivå 2 Panthers -4.5 Lions Chiefs +3.5 Rams Titans Colts -1.5 Nivå 3 Texans -3 Redskins Nivå 4 Cowboys Falcons -3 Eagles Saints -7.5 Steelers -5 Jaguars |
När jag la mina spel igår kunde man inte spela på Baltimore-Cincinnati, förmodligen eftersom Flaccos status var oklar. För er som hinner finns det ett Nivå 2-spel att hämta på Bengals +6.5. Jag lägger in det i mitt sheet först senare ikväll (skriver på mobilen).
|
Helgens resultat klockar in på 4-5, en besvikelse såklart och tyvärr gick det tungt på Nivå 3 & 4 denna gång. Sett över hela säsongen ser dock statistiken ut såhär, så jag är inte redo att hänga läpp ännu:
Nivå 1: 16-19 Nivå 2: 14-12 Nivå 3: 8-4 Nivå 4: 6-3 I och med Thanksgiving bjuds det på hela tre matcher natten mot fredag, jag återkommer med eventuella spel där på torsdag. |
Thanksgiving i USA firas sedvanligt med tre matcher under torsdag kväll/natt och det finns spel att hämta i samtliga matcher. I Bears-matchen så har jag räknat med att Trubisky inte ska starta som QB för Bears då det verkar vara det som gäller. Och skulle han få starta så är det bara bra för spelet.
Nivå 1 Bears -3 Lions Nivå 2 Redskins Cowboys -7 Nivå 3 Falcons Saints -12.5 |
Hoppas folk hakade på igår, för resultatet blev 3-0 och en bättre start på vecka 12 kan man inte begära :moneybag:
|
Inte supermånga spel då hela fyra matcher hade linan korrekt placerad denna gång.
Nivå 1 Browns Bengals -1 Jaguars Bills +3 Cardinals Chargers -13.5 Nivå 2 Seahawks Panthers -3 Nivå 3 Raiders +11.5 Ravens Giants +5 Eagles Titans Texans -4 Nivå 4 Steelers -3 Broncos |
6-4 hittills på matcherna igår och i torsdags, men en tung förlust på Steelers gör att det pengamässigt går sämre än vad resultatet visar den här veckan. Vi håller tummarna för att Texans fixar till detta i nattens match. Jag vill också passa på att be om ursäkt för att Tryckfels-Nisse varit framme. Ifall någon lyckade hitta Chargers +13.5 till ett bra odds så hoppas jag att ni tog det ;)
|
Texans fixade biffen relativt enkelt och helgen slutar därmed på 7-4 vilket såklart känns riktigt bra. Uppdaterade stats för spel på de olika nivåerna säsongen 2018/19 ser ut som följer:
Nivå 1: 19-20 Nivå 2: 15-13 Nivå 3: 11-5 Nivå 4: 6-4 |
Inget spel på nattens match vilket betyder att man med gott samvete kan hoppas att Dallas åker på en brakförlust :)
|
Helgens spel, jag lägger själv in dem i mitt sheet imorgon nån gång då jag inte hinner just nu.
Nivå 1 Ravens +1.5 Falcons Panthers Buccaneers +3 Bears Giants +3.5 Broncos Bengals +5 Cardinals Packers -14 49ers +10 Seahawks Redskins Eagles -6 Nivå 2 Rams -10 Lions Nivå 3 Jets +8 Titans Chiefs Raiders +14 Nivå 4 Colts -4 Jaguars Vikings Patriots -5 |
Har ni inte lagt era spel än så är det värt att se över vad man kan få för linor, flera linor har under natten flyttat sig ett eller som i fallet Jets-Titans till och med ett par poäng och i de allra flesta fall i rätt riktning så att säga.
|
7-4 på söndagens matcher, visserligen förlust för Colts men annars ett bra resultat på övriga av de höga spelen. Nattens match mellan Redskins-Eagles är bara ett litet spel på Nivå 1 så det blir plus i kassan för vecka 13.
|
Eagles fixade biffen vilket ger ett väldigt gemytligt resultat för vecka 13. Resultaten för säsongen ser nu ut som följer:
Nivå 1: 23-23 Nivå 2: 16-13 Nivå 3: 13-5 Nivå 4: 7-5 Det är såklart lite märkligt hur Nivå 3 kan ha såpass mycket bättre resultat än Nivå 4, ni gör vad ni vill med den informationen. Kanske är det egentligen värt att tänka på det mer som två nivåer än fyra, där 1 & 2 representerar lite mer risky spel och 3 & 4 står för mer säkra spel. Jag kommer själv anpassa mina spel något med detta i åtanke. |
Inget spel på nattens möte mellan Jaguars-Titans, återkommer som vanligt med helgens spel lördag/söndag.
|
Spel på alla matcher utom en så håll till godo.
Nivå 1 Jets Bills -4 Colts Texans -4.5 Rams Bears +3 Steelers Raiders +10 Nivå 2 Giants -3 Redskins Ravens Chiefs -6.5 Falcons Packers -4.5 Broncos -3.5 49ers Lions Cardinals +3 Nivå 3 Patriots Dolphins +8 Bengals Chargers-15 Eagles Cowboys -3 Vikings Seahawks -3 Nivå 4 Panthers Browns PK |
8-6 på helgens spel, inklusive 4-1 på de höga nivåerna, så modellen fortsätter leverera stabila resultat.
|
Jag kommer att vara bortrest från fredag eftermiddag till söndag kväll vilket gör att helgens spel kommer att komma upp redan imorgon. Detta medför främst att jag inte kommer att ha en uppdaterad skaderapport till hands. Ha detta i åtanke, att veckans spel kan komma att bli lite skeva då inte all data matas in i modellen.
|
Återigen, modellen är inte komplett denna vecka eftersom jag måste lägga spelen tidigt och skaderapporter inte är tillgängliga så ha det i åtanke.
Nivå 1 Chargers +3.5 Chiefs Browns +3 Broncos Texans -6 Jets Packers Bears -6 Titans +2.5 Giants Redskins +7 Jaguars Seahawks -4 49ers Nivå 2 Buccaneers +7.5 Ravens Dolphins +7 Vikings Eagles +10.5 Rams Nivå 3 Cardinals +9 Falcons Raiders +2.5 Bengals |
7-5 blev veckans resultat, men tyvärr kom sex utav vinsterna på Nivå 1 denna gång, så tyvärr klockar det in på minus för egen del. Men med två veckor kvar av regular season ser det ändå, peppar peppar, grönt ut i vinstkolumnen.
Även nästa vecka spelas en del av matcherna på lördag. Räkna med att spel kommer upp där först under dagen på lördag iom att den sista skaderapporten släpps klockan 22:00 fredag kväll. |
Uppdaterad statistik för säsongen:
2018 Nivå 1: 32-26 Nivå 2: 18-18 Nivå 3: 16-8 Nivå 4: 8-5 |
kämpa!
|
Spel på samtliga av omgångens matcher utom två, men trots det bara ett spel på Nivå 3 och inga spel på Nivå 4. Betta med förstånd såhär i slutet av säsongen och jaga inte tidigare förluster, särskilt inte med en så hög andel spel på de mer osäkra nivåerna.
Nivå 1 Giants +9.5 Colts Jaguars +3.5 Dolphins Packers Jets +3 Falcons -3 Panthers Bears -4.5 49ers Nivå 2 Texans +1.5 Eagles Redskins Titans -10 Vikings Lions +6 Bills Patriots -13.5 Ravens Chargers -4 Steelers Saints -6.5 Chiefs Seahawks +2.5 Broncos Raiders +3 Nivå 3 Rams -14.5 Cardinals |
7-7 och i princip ett nollresultat blev veckans facit. Börja hålla tummarna redan nu för att Eagles slår Redskins i säsongens sista match samtidigt som Bears tvålar till Vikings!
|
Sista omgångens spel kommer att publiceras någon gång under kvällen.
|
Spel på samtliga matcher i sista omgången, kul! Det finns inget i modellen som beräknar för "motivation slår klass" eller liknande såhär i sista omgången, och utöver det är det inte helt ovanligt att en del lag som redan är klara för slutspel låter sina startspelare vila. Man kan också fråga sig hur motiverade ett lag som t.ex. Jets som inte har något att spela för är att möta redan slutspelsklara Patriots. Men som sagt, det finns inget i modellen som redogör för dessa så kallade "intangibles", så har jag det sagt.
Jag tyckte dock det kunde vara lämpligt att markera på de två spelen på Nivå 4 att jag har koll på att varken Brees eller Newton spelar och att Mariota FÖRMODLIGEN inte kommer starta för Titans. Slutligen så kanske jag råkat vända på något bortalag/hemmalag eftersom den nya spellagen gjort att jag fått lägga mina spel på en sajt som jag inte är riktigt van vid. Nivå 1 Browns +6.5 Ravens Lions Packers -8.5 Raiders +14.5 Chiefs Jets +13.5 Patriots Falcons +1.5 Buccaneers Chargers -6.5 Broncos Cardinals Seahawks -13.5 Nivå 2 Dolphins +6.5 Bills Bears +5.5 Vikings Eagles -6.5 Redskins Giants Cowboys+6.5 Nivå 3 Jaguars Texans -6.5 Steelers Bengals +14.5 49ers Rams -10.5 Nivå 4 Colts Titans +3.5 (OBS! Medräknat att Mariota inte startar) Saints -6.5 (OBS! Medräknat att Bridgewater startar och att Newton inte spelar) Panthers EDIT: Fel lag hade markerats i Giants-Cowboys. |
9-7 men dessvärre förlust på båda Nivå 4-spelen så även denna vecka blir det i princip ett nollresultat för egen del. Modellen kommer att fortsätta även under slutspelet men jag räknar inte med att det blir jättemånga spel till innan säsongen är över eftersom slutspelet är så kort i NFL.
|
Inväntar sista skaderapporten som publiceras 22:00 ikväll så räkna med spel först imorgon, och det kan komma sent då jag är iväg till 17:00 (första matchen börjar 22:25). Men som det ser ut nu blir det förmodligen ett eller två spel.
|
Lagom till frukost hann jag få in helgens spel, håll till godo.
Nivå 1 Colts +2.5 Texans Chargers +3.5 Ravens Eagles +6.5 Bears |
Härliga bananer i helgen i form av 3-0. Ska försöka lägga lördagens spel på lördag morgon, är iväg mellan 10-20 på lördag. Därav kommer förmodligen eventuella spel på söndagens matcher att publiceras först på söndag, eller i mån av tid under lördagen.
|
Spel på samtliga matcher i divisionsrundan, trevligt. BOL för bövelen!
Nivå 1 Cowboys +7.5 Rams Chargers Patriots -3.5 Nivå 2 Colts +5.5 Chiefs Nivå 3 Eagles +8.5 Saints |
2-2 men vinst på Nivå 3 ger ändå klirr i kassan. Bara tre matcher kvar på säsongen nu lagom till att man sprängt 10.000 kr i vinst så låt oss hoppas att det stannar på femsiffrigt.
|
Jag ber om ursäkt för det sena upplägget denna vecka, men livet har helt enkelt kommit emellan. Hur som haver:
Nivå 1 Rams +3.5 Saints Nivå 2 Patriots +3.5 Chiefs |
Jag borde såklart annonserat detta tidigare, men bröllopsbestyr tar upp mycket av min tid just nu: det blir inget spel på Super Bowl. Det är för många faktorer i en sån här match som modellen inte kan ta hänsyn till pga. neutral plan, det faktum att båda lagen vunnit iaf ett par matcher i rad osv.
Men jag kommer tillbaka säsongen 2019/20, var så säkra. |
Inatt drar äntligen NFL-säsongen igång igen, och vi håller alla givetvis både tummar och tår för att Eagles ska ha en riktigt fin säsong.
Spel i dagboken kommer att börja publiceras from Week 4, så att jag hinner samla på mig den nödvändiga statistik som behövs för att kunna använda mig av min kära modell. Så detta inlägg är egentligen bara mitt sätt att säga att den som väntar på nåt gott... får vänta tre veckor till. |