Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Vlad - Sydamerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/4075-vlad-sydamerikansk-fotboll/)

Jakob_87 2011-01-20 22:56

Tackar för mkt fina rekar :)

comprende 2011-01-20 22:57

får man fråga. när du tar fram dina spel känner du dig mer eller mindre bekväm med totals eller sides när du flatbetar. har du ungefär samma ROI på båda eller?

Overkill 2011-01-20 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 98469)

Ogiltigt spel-ID: 247540

Skönt med lite omgående revansch på gårdagens skitspel :moneybag:

Deco och Fred som väntat med från start och Fluminense med -1.25 lina nu,gör jobbet tack.

Ricardo Berna, Mariano, Gum, Leandro Euzébio e Julio César; Valencia, Diguinho, Deco e Souza; Tartá e Fred.

Mycket najs, Prudente brände straff sista 10' också. :D

Vlad 2011-01-20 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 98474)
får man fråga. när du tar fram dina spel känner du dig mer eller mindre bekväm med totals eller sides när du flatbetar. har du ungefär samma ROI på båda eller?

Alltid känt mig mer bekväm med sides men ROI är ungefär samma på sides och totaler både i Sydamerika,Europa och NBA-basket som är det jag spelar på själv. Flatbettar allt bara för att jag är så dålig på att värdera rätt insatser,123% ROI på 1Unit spelen i sudamericana-sheetet är både bra och inte så jävla bra för kassan :cry:

Fluminense med rött kort i första halvlek tydligen,Sousa din sopa :rant:

Ska kolla andra halvlek nu,trodde det var min dag idag äntligen men de kanske kan rädda push iaf.

http://www.rojadirecta.org/goto/cctv.ws/4/T2jgI2

Overkill 2011-01-21 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 98487)
Alltid känt mig mer bekväm med sides men ROI är ungefär samma på sides och totaler både i Sydamerika,Europa och NBA-basket som är det jag spelar på själv. Flatbettar allt bara för att jag är så dålig på att värdera rätt insatser,123% ROI på 1Unit spelen i sudamericana-sheetet är både bra och inte så jävla bra för kassan :cry:

Fluminense med rött kort i första halvlek tydligen,Sousa din sopa :rant:

Ska kolla andra halvlek nu,trodde det var min dag idag äntligen men de kanske kan rädda push iaf.

http://www.rojadirecta.org/goto/cctv.ws/4/T2jgI2

Lugn, lugn Vlad. Var ju rätt väntat med utjämning i mannar på planen i 2H. Nu får vi hoppas de kämpar in push åtminstone.

ED: FAKTISKT nöjd med push på Flumi då matchen var jävligt avslagen. ;) Tack för liret!

Vlad 2011-01-21 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 98495)
Lugn, lugn Vlad. Var ju rätt väntat med utjämning i mannar på planen i 2H. Nu får vi hoppas de kämpar in push åtminstone.

ED: FAKTISKT nöjd med push på Flumi då matchen var jävligt avslagen. ;) Tack för liret!

Jag är alltid nöjd med push det vet du ;)

Vlad 2011-01-21 17:20

Ogiltigt spel-ID: 249663

Står hos Nordicbet att matchen spelas i Mar del Plata men stämmer inte den spelas på "Estadio Marcelo Bielsa" i Rosario som är Newells hemmaplan.

3-lags turnering i Rosario där Alianza spelade mot Universidad de Catolica med sitt starkaste lag för 2 dagar sen och därför kommer rotera i truppen för att ha alla i matchform inför nästa veckas Libertadores-match mot Jaguares.

Newells med sitt starkaste lag till denna match och vill naturligtvis vinna sin egen lilla turnering på hemmaplan och då ska de vinna denna match. Kör med en 3-4-3 uppställning och Alianza med en del orutinerade försvarare bör få det svårt.

Lo demás está definido: Sebastián Peratta; Alexis Machuca, Cristian Lema, Gabriel Cichero; Dolci o Díaz, Diego Mateo, Lucas Bernardi, Lionel Vangioni; Mauricio Sperduti, Luis Miguel Rodríguez y Marcelo Estigarribia

Vlad 2011-01-22 19:20

Torsk på Newells 0-0. 15-3 i Hörnor men verkar ändå inte som de var speciellt nära att göra mål på matchrapporten.

Ogiltigt spel-ID: 251706

Ogiltigt spel-ID: 251712

Ogiltigt spel-ID: 251714

Ingen tid för writeups men förhoppningsvis är dessa bra idag :KO:

Prime 2011-01-22 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 98969)
Torsk på Newells 0-0. 15-3 i Hörnor men verkar ändå inte som de var speciellt nära att göra mål på matchrapporten.

Ogiltigt spel-ID: 251706

Ogiltigt spel-ID: 251712

Ogiltigt spel-ID: 251714

Ingen tid för writeups men förhoppningsvis är dessa bra idag :KO:

Det kan jag lova dig att dom var! Jag klev in live efter 20 min då Newells redan borde haft 2-0. Andra halvlek var dock ett riktigt sömnpiller.

Vlad 2011-01-23 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av Prime (Inlägg 98972)
Det kan jag lova dig att dom var! Jag klev in live efter 20 min då Newells redan borde haft 2-0. Andra halvlek var dock ett riktigt sömnpiller.

Ok tack,var ett ok spel då.

Över 2.5 i Monterrey-matchen var också ett ok spel,har sett andra halvlek nu och det har varit massor med chanser åt båda håll. Blev tyvärr uppenbart att jag skulle bli fittad igen när Atlante slog sin straff i undersida ribba i början på andra,orka fortsätta förlora hela tiden :idiot: :ful:

Vlad 2011-01-23 02:43

Om någon annan kommit hem och också är sugen på nattmat och nattfotboll.

Det är Målsumpar-Santos mot de andra,trevligt.

http://www.rojadirecta.org/goto/www....p/canal-3.html

Edit: Nevermind. Santos tar äntligen ledningen och de andra kvitterar 10sek efter avspark,Fuck This!

Vlad 2011-01-23 18:39

^^
Don't drink and post :skamsen:

Ogiltigt spel-ID: 248339

Ogiltigt spel-ID: 253162

Ogiltigt spel-ID: 247027

Ogiltigt spel-ID: 253167

Ogiltigt spel-ID: 253169

Ogiltigt spel-ID: 253172

Ogiltigt spel-ID: 253170

Verkar väldigt svårt att vinna så idag har jag kört allt jag gillar och fittar det sig igen så behöver jag en paus då jag inte varit så grinig på spelen på flera år.

Är helt ok att fadea,writing is on the wall lite här...

Overkill 2011-01-23 21:44

2/2 till att börja med, hoppas att San José kan hålla sin ledning från 1H nu också!

ED: 3/3 efter att det fixat till sig efter lite om och men i Bolivia. :) Keep'em coming in Brazil/Mexico nu!

Prime 2011-01-23 22:02

En liten rättelse. Du har skrivit Paulista som liga i den mexikanska matchen istället för Primera. Inte för att det spelar någon roll, tänkte mer om du ville ändra det.

Tack för spelen Vlad. Du gör ett grymt bra jobb! :hattenav:

Edit: Never mind, såg att du låst spelet.

Overkill 2011-01-24 00:21

5/6 så här långt, grymt!

Idag hyllar vi de sena målen, eller hur Vlad? :popcorn:

Kom igen nu Club America, fixa detta!

Vlad 2011-01-24 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 99282)
5/6 så här långt, grymt!

Idag hyllar vi de sena målen, eller hur Vlad? :popcorn:

Kom igen nu Club America, fixa detta!

No Doubt,Palmeiras :sweatdrop:

Skulle du kunna göra mig en tjänst och skicka ett PM till mig inför nästa omgång där det står: Spela inte på Sao Caetano. Ituano hade också 2 raka förluster inför dagens match och lite problem men Sao Caetano kan inte göra mål så hur ska de vinna? Det är som jag bestämt mig att de är bra för att de har ett bra lag på pappret trots att de suger och jag kan inte släppa det :whoco5:

Overkill 2011-01-24 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 99286)
No Doubt,Palmeiras :sweatdrop:

Skulle du kunna göra mig en tjänst och skicka ett PM till mig inför nästa omgång där det står: Spela inte på Sao Caetano. Ituano hade också 2 raka förluster inför dagens match och lite problem men Sao Caetano kan inte göra mål så hur ska de vinna? Det är som jag bestämt mig att de är bra för att de har ett bra lag på pappret trots att de suger och jag kan inte släppa det :whoco5:

Can do, can do! No problemas. ;)

Verkar som att Club America inte vill vinna ikväll. :whoco5: Vi får väl nöja oss med 5/7, jag klagar dock inte över sådan utdelning.

Vlad 2011-01-24 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 99287)
Can do, can do! No problemas. ;)

Verkar som att Club America inte vill vinna ikväll. :whoco5: Vi får väl nöja oss med 5/7, jag klagar dock inte över sådan utdelning.

Cool,Jag är seriös det är en mental blockering där. Spelar jag emot dem så kommer de vinna så bara undvika dem resten av säsongen,finns andra matcher.

Mål i fel bur av Tigres too bad. Fortfarande inte bra jag har inte plussat sen November men inte back nu iaf så jobbar på ett tag till och hoppas det vänder snart :)

Overkill 2011-01-24 00:48

Haha, Club America får ett friläge 90+1', vet inte hur killen misslyckas med att få fram passningen till höger för öppet mål. Men hur som helst fixade han det galant, minuten senare gör gästerna 1-2 på en kontring och ridå... :lol:

Tack för idag hur som helst. 5/7 är fina nuffror. :cheers:

Vlad 2011-01-24 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av Prime (Inlägg 99248)
En liten rättelse. Du har skrivit Paulista som liga i den mexikanska matchen istället för Primera. Inte för att det spelar någon roll, tänkte mer om du ville ändra det.

Tack för spelen Vlad. Du gör ett grymt bra jobb! :hattenav:

Edit: Never mind, såg att du låst spelet.

Först nu såg jag det,jävla prefix. Står Mexiko iaf och låst är låst så det får vara så :D

Thanks man :cheers:

mackyyy 2011-01-24 10:20

That's our Vlad !

Vlad 2011-01-24 23:18

Älskar brassar de är så icke-PK man kan vara,kollade lite info inför nästa omgång i Paulistan och blev länkad hit från Linenses officiella hemsida. Porrfilmsmusiken är fantastisk :smoke:

http://www.gatadopaulistao.com.br/ti...da-ponte-preta

Ett spel också.

Ogiltigt spel-ID: 254678

Båda lagen med svagt försvar och släpper till massor av chanser. Neutral plan i Jundiai på Paulista FC:s hemmaplan och Linense saknar förstemålvakten Paulo Musse,överspel.

comprende 2011-01-24 23:23

denna paulista, är det samma som förra säsongen kallades serie A?
finns ju många olika serier i brasilien får jag för mig, sao paolo mästerskapen, rio same same bla bla.

Vlad 2011-01-24 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 99670)
denna paulista, är det samma som förra säsongen kallades serie A?
finns ju många olika serier i brasilien får jag för mig, sao paolo mästerskapen, rio same same bla bla.

Paulista= Statsmästerskap för lagen runt Sao Paulo

Carioca= Statsmästerskap för lagen runt Rio de Janeiro

Dessa är de 2 stora som går att spela på pinnen. Finns en stor mängd olika statsmästerskap men generellt inte värt att spela på dem pga taskiga limits och svårt att hitta info även om jag spelade mot Gremio i Capeonato Gaucho men Gremio är mitt lag så har koll på dem.

Serie A sen B och C osv är det nationella mästerskapet. Löper från Maj till December efter statsmästerskapen är klara så är fotboll året runt i Brasil :)

comprende 2011-01-24 23:33

följdfråga

så hur ser lagen/klubbarna på dessa olika mästerskap? är detta lika seriöst eller kanske viktigare än de nationella serierna?
är det från placeringen i serie A man tar sig till copa libra osv, deras motsvarighet till uefa spel?

tack för det snabba svaret.

Vlad 2011-01-24 23:41

Nej det nationella mästerskapet är viktigast då mästarna där är mästare över hela Brasilien och inte bara över en region.

Det är även där de får de internationella cupplatserna och nu när Copa Libertadores drar igång nästa vecka kommer de lagen Santos/Corinthians/Fluminense som ställer upp där delvis köra reserver i Paulista/Carioca.

Det lag som har uttalat som ett stort mål att vinna Paulistan i år är FC Sao Paulo som inte har vunnit den sen 2005. De har precis värvat gamle Rivaldo också trodde han lagt av faktiskt men inte :p

forgetful 2011-01-25 00:17

En historisk parentes är att för åtminstone femton-tjugo år sedan hade de lokala mästerskapen oerhört hög status, mycket högre än deras nationella liga. Detta var ett stort problem för den brasilianska fotbollen eftersom de behövde en stark nationell liga för att få bättre ekonomi och kunna behålla fler av de bästa spelarna.

Säkert många lag som fortfarande tar de här mästerskapen på stort allvar men det har Vlad koll på. Jag är tyvärr ingen större kännare av brasiliansk fotboll men jag minns att jag tyckte Rivaldo var väldigt bra, typ 1998? :)

Förlåt att jag kladdar ner din dagbok, kunde inte låta bli att smyga fram min totalt ogrundade besserwissermentalitet.

Får passa på att tacka för det fina jobbet du lägger ner också:hattenav:

Vlad 2011-01-25 00:53

Citat:

Ursprungligen postat av forgetful (Inlägg 99691)
En historisk parentes är att för åtminstone femton-tjugo år sedan hade de lokala mästerskapen oerhört hög status, mycket högre än deras nationella liga. Detta var ett stort problem för den brasilianska fotbollen eftersom de behövde en stark nationell liga för att få bättre ekonomi och kunna behålla fler av de bästa spelarna.

Säkert många lag som fortfarande tar de här mästerskapen på stort allvar men det har Vlad koll på. Jag är tyvärr ingen större kännare av brasiliansk fotboll men jag minns att jag tyckte Rivaldo var väldigt bra, typ 1998? :)

Förlåt att jag kladdar ner din dagbok, kunde inte låta bli att smyga fram min totalt ogrundade besserwissermentalitet.

Får passa på att tacka för det fina jobbet du lägger ner också:hattenav:

No probs "kladda på",speciellt när du är helt korrekt med det du skriver :)

Sen 2006 först så är Serie A+B 20-lagsserier av samma format som tex PL med Hemma/Borta för att struktuera upp det hela ännu mer och höja statusen.

För de mindre lagen som befinner sig i Serie C el D eller inte deltar alls i det nationella är statsmästerskapen fortfarande det viktigaste på säsongen. De lagen är oftast även förstärkta med spelare från lag som ligger högre i det nationella seriesystemet men har mindre starka statsmästerskap än Paulista/Carioca.

Räcker så med det hela nu ska jag kolla NBA. Rivaldo är iaf på lån från Mogi Mirim där han även är klubbpresident.Får kolla in honom när han debuterar för Sao Paulo han var klass för 10-15 år sen.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=dCwxlyN3B0E[/ame]

Vlad 2011-01-26 21:52

Ogiltigt spel-ID: 254678

Ogiltigt spel-ID: 255711

Enkelt överspel och så naturligtvis bränner den andra matchen,can't catch a break. Glömde posta upp den i dagboken så förhoppningsvis missade alla den annars :sad:

Ogiltigt spel-ID: 255714

Den också men spela den inte nu den är slashad,hopp om +dag om Flamengo kan fixa det. Ingen Ronaldinho ännu men Thiago Neves ska spela idag.

henke111 2011-01-26 22:32

Vad slutade Ituano - Linense ?

Ruden 2011-01-26 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 100349)
Vad slutade Ituano - Linense ?

3-3 :)

Får även passa på att tacka för spelet! :cheers:

henke111 2011-01-26 22:47

Aldrig i fara då ju ! tack för spelet Vlad :thumbup:

Vlad 2011-01-26 23:30

Inte bra för Hcp-spelet på Flamengo faktiskt med tidigt rött. Nu ska det rullas i sidled och Americano parkerar utanför eget straffområde och försöker hålla ner siffrorna.

Ogiltigt spel-ID: 257718

Tog den för en halvtimme sen och den har stigit ännu mer nu till 2.62.

Tycker Tolima underskattas en hel del här de är ett bra lag och ett bortamål vore viktigt även om Corinthians lär vinna idag. Corinthians kommer anfalla från start men deras försvar har inte övertygat helt i Paulistan och Roberto Carlos är en säkerhetsrisk ibland nuförtiden. Tolima har en del snabba spelare och de kommer ha chanser på kontringar.

Thu 20/01/11 PAA Bragantino 1 - 1 Corinthians
Sun 23/01/11 PAA Corinthians 1 - 1 Noroeste

Tror på ett bortamål,tippar 3-1 Corinthians.

Stall 4 2011-01-26 23:44

Vlad vad har du gjort för ont mot orterna (lagen) som börjar på Sao. Senaste Sao vinsten var 7/10. 8 raka förluster.

Ett tips för att öka din ROI hoppa över Sao lagen.:cheers:

:D:D

Overkill 2011-01-27 00:30

Gick ju bra till slut det där, Vlad! Det måste vara dina Avon-avatar. :D

Vlad 2011-01-27 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 100394)
Gick ju bra till slut det där, Vlad! Det måste vara dina Avon-avatar. :D

Avon FTW :smoke:

Vlad 2011-01-27 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 100388)
Vlad vad har du gjort för ont mot orterna (lagen) som börjar på Sao. Senaste Sao vinsten var 7/10. 8 raka förluster.

Ett tips för att öka din ROI hoppa över Sao lagen.:cheers:

:D:D

Haha jag är medveten om det nu. Sao Caetano (0-5 -14u) är mitt Bogeyteam. Sao Paulo är mer tillfälligheter tror jag så det är inte svartlistade ännu.

Inte så överraskad att Sao Caetano klarade 3-3 borta mot Santos idag och att Vandinho som jag haussade i dagboken inför en tidigare match där han sög satte 2 mål. Slå upp "horlag" i en ordlista och det är en bild på Sao Caetanos klubbmärke :rolleyes:

Vlad 2011-01-27 03:58

Rätt i att Tolima var underskattade men helt fel spel. Tolima hade iaf några bra konringslägen enligt Globo men inget av lagen verkar ha varit nära ens 1 mål :thumbdown:

http://img138.imageshack.us/img138/7...hiansrib63.jpg

Ronaldo är också ledsen :cry:

Overkill 2011-01-27 04:04

Tolima hade ett skott från långt håll som smet strax, strax utanför stolpen i 1H. Hade målet stått 1m längre bak så hade den gått stolpe in.

För övrigt, Ronaldo ser ut som ett miffo på den bilden! :D

Vlad 2011-01-27 04:08

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 100425)
Tolima hade ett skott från långt håll som smet strax, strax utanför stolpen i 1H. Hade målet stått 1m längre bak så hade den gått stolpe in.

För övrigt, Ronaldo ser ut som ett miffo på den bilden! :D

Jag skulle ha frågat dig istället för att kolla recapen,kasst spel var det iaf.

Hata inte på o Fenomeno,nära dagboksban för den ;)