![]() |
Vlad - Sydamerikansk Fotboll
Ger mig på att ha en speldagbok enbart med Sydamerikansk fotboll,har spelat på det i ett par år och mest kommer det bli spel från Brasilien,Chile,Peru,Ecuador och Bolivia. Förstår spanska och har lärt mig läsa portugisiska så det hjälper mig att skumma igenom info om skador/avstängningar eller andra problem i lagen som kan ge värde i oddsen.
Insatserna blir 1-5 Units. Samtliga picks läggs in i spreadsheeten som finns i min profil. Alla spel kommer även att låsas när de läggs in och vara inlagda minst 45min före spelstopp. Bolagen som används mest är Pinnacle,188bet,Bet365,Unibet,Bwin,Sportingbet,Nor dicbet. Kommer skriva rekar till spelen i mån av tid men kan hända att jag bara postar spelen ibland då det kan bli 10+ spel på helgerna. Målet är att hålla en stabil ROI runt 110%. Bara fråga om det är några funderingar annars nöter vi på :) Uppdatering: Går över till flatbet 3u i en testperiod pga bra träff% men kass insatsvärdering. |
Godkänner :) Lycka till!
|
Detta gillas oerhört mycket! Ser fram emot dina spel.
Lycka till :cheers: |
Intressant och kommer helt klart följas, vet att du haft synpunkter på min sydamerikanska fotboll nån gång. Lycka till :cheers:
|
Kommer definitivt att följas! Lycka till! :)
|
I know what you can, mate! Bring it! :cheers:
|
Skall följas med spänning
|
Tack för lyckönskningarna :)
Serie B: Sao Caetano -1 2.05@Bet365 Sao Caetano verkar ha funnit formen med 2 raka bortasegrar mot Nautico och Ponte Preta. Anf Pedraõ som var en stabil målskytt i Barueri innan han drog till Arabligorna har tillkommit och han är vass i denna liga. Ordn Mf Augusto Recife är tillbaka från avstängning. Sao Caetano är ligans bästa hemmalag med 8-2-2 samma som toppduon Coritiba och Figueirense. Brasiliense helt ur slag med 4 raka förluster utan mål framåt,hade inte ens ett skott på mål senast mot Bragantino 0-4. Anf Enilton och Mf Thiaguinho gick ut med skador i den matchen och Enilton är definitivt borta med en hälseneskada. Inte ens det tidigare stabila hemmaspelet funkar nu för Brasiliense och borta är de riktigt usla med 0-4-8 7-27. Hemmaseger här och troligen med ett par mål också. Fuckade upp lite när jag la in spelet i sheetet men jag lär mig det också förhoppningsvis. Klart vad som spelats ska det vara i vilket fall :D |
Ser bra ut Fuzzy, men hur värderar du spelet? 1-10? :)
|
Citat:
Om du kör 1-10 får du dubbla det så tex 3/5 för mig på Sao Caetano i det här fallet blir 6/10 för dig :) |
Pinnacle har släppt 2.08 på Sao Caetano -1. Trodde inte de skulle släppa högre på denna så där var jag för ivrig.
|
Tack för svaret, jag ryggar. Ser verkligen fram emot framtida rekar också! :cheers:
|
Ryggat..Tack för informationen, uppskattas :hattenav:
|
Fan va bra Fuzzy Dunlop vi behöver bra info i dessa ligor
|
Bolivia natt mot Måndag men tar denna tidigt.
Oriente Petrolero -1.5 + Oriente Petrolero HT/FT Oriente Petrolero är ett av de starkare lagen i Bolivia och slutade 2:a i Aperturan efter Wilstermann. Överraskade också i Copa Sudamericana med att slå ut Universidad de Chile innan de åkte ut mot Tolima från Colombia. I Ligamatcherna mot Wilstermann och Bolivar (Båda 2-4 förlust) ställde de upp med ett rent reservlag pga cupspelet men sedan A-Laget kommit tillbaka har de starka 4-0 hemma mot The Strongest och 2-1 borta mot Universitario. 1:e Mv Suarez är avstängd i denna match men ersättaren rutinerade 39-årige Fernandez har stått i 2 ligamatcher hemma i år och de vann båda. Anf Alcides Peña 30/12 mål kommer tillbaka från skada. Guabira är väldigt svaga på bortaplan och har bara mäktat med 1 mål framåt de 6 senaste bortamatcherna. Ordinarie Df Ronald Gutierrez är avstängd och de har en del skador också sen tidigare. Deras Argentinska Mf Acosta och Arce som var bland deras bästa spelare har lämnat klubben. Oriente har 13-1-2 40-14 totalt hemma i år. Guabira har 1-3-13 7-38 totalt borta i år. Oriente har 10 av 16 hemmamatcher med ledning i HT och vinst i matchen. Guabira har 8 av 17 bortamatcher med underläge i HT och förlust i matchen. Infon och statistiken talar åt samma håll så testar 2 spel på denna match. |
Mexiko natt mot Söndag 02:00 (Inte Sydamerika egentligen men Mexiko får ingå i fonden då deras lag deltar i Sydamerikanska cuperna)
Santos Laguna 2.25@Unibet 2/5u Toppmöte mellan de två lagen som möttes i finalen i våras där Toluca vann på straffar efter kryss i båda matcherna. Båda lagen deltar i Concacaf Champions League där Santos har haft det rätt enkelt och toppar sin grupp efter 5-1 hemma mot Joe Public från Trinidad i veckan. De kunde även rotera en hel del i truppen och anfallsparet Benitez/Quintero spelade bara sista halvtimmen. Toluca har haft det tuffare och är bara 3:a i sin grupp efter förlust i båda de senaste matcherna mot Olimpia och Puerto Rico Islanders. De tappade en 2-0 ledning i paus till 2-3 mot Puerto Rico i veckan och spelarna börjar bli slitna efter tufft matchande och även resandet har slitit med bortamatch i ligan även förra helgen tillsammans med resorna till Honduras och Puerto Rico. Toluca har inte speciellt bred trupp och Mittfältaren Romagnoli kommenterar kring detta och att de spelati princip samma lag i alla matcherna. "Sobre el duro trajín al que se ha sometido el club, Romagnoli puntualizó que además de no se cuenta con un plantel muy numeroso y están jugando casi siempre los mismos, además de que se hace más pesado jugar cada tres días." Santos har 4-0-0 10-2 hemma i ligan hittils denna säsong och 3-2-0 hemma mot Toluca de 5 senaste ligamötena. Toluca kommer troligen försöka spela för 1 poäng här men tror inte de klarar av det. |
America Mineiro AH0 2.025@Bet365. 1/5u
Vila Nova är inatt utan deras ordinarie centrala mittfältare Erick och Juninho som är avstängda. Båda kom till klubben efter VM-uppehållet och har varit viktiga i Vila Novas uppryckning. America Mineiro har full trupp och är det bättre laget i grunden. De har 3 raka bortasegrar bla mot starka Figueirense. Vila Nova: Max; Ivan, Éder Lima, Cris e Carlos Alberto; Adilson, David, Davi Ceará e Roni; Pedro Júnior e Bruno Lopes. América-MG: Flávio; Gabriel, Preto e Micão; Marcos Rocha, Leandro Ferreira, Dudu, Irênio e Jean Batista; Jandson e Fábio Júnior. America kan sno med sig alla poängen inatt. |
Brasilien Serie A: Vitoria-Gremio Över 2.5 mål 1.92@188bet 2/5u
Gremio har försvararna Rafael Marques,Vilson och Paulão alla avstängda ikväll. Detta innebär att 19-årige Saimon och 20-årige Neuton kommer in som mittbackar. Hårt jobbande Mf Fabio Rochemback är fortfarande skadad. Gremios offensiv har funkat på sista tiden med 12 mål framåt de 5 sista matcherna som alla har gått över 2.5mål. Skytteligaledaren Jonas (14mål) har gjort mål i alla de 5 matcherna. Vitoria har 5-6-2 22-17 hemma vilket ger ett snitt på 3 mål per hemmamatch. Borde gå för seger här med Gremios defensiva avbräck och bör kunna bli en rätt öppen match. Bolivia: Real Potosi-La Paz FC över 2.5 mål 1.80@Bet365 3/5u Real Potosi gör alltid mycket mål hemma och har gjort 44 mål på 18 hemmamatcher. Spelar med 3 anfallare i hemmamatcherna och har en del pålitliga målskyttar. La Paz vann 4-3 senast mot San José och är i bra form med 3 segrar de 4 senaste. Har ett av ligans sämsta försvar och läcker ofta ordentligt borta mot topplagen. Real Potosi 13 av 18 hemma över 2.5 mål. Snitt på 3.38 mål. La Paz FC 12 av 17 borta över 2.5 mål. Snitt på 3.82 mål. Real Potosi gör minst 2 själva här och La Paz ska kunna chippa in med minst 1 mål också. River Plate DnB 2.15@Bwin 1/5u Banfield kommer spela en del reserver och unga spelare i den här matchen. Länkar till storyn på officiella. http://www.clubabanfield.com.ar/Noti...ecibir_a_River |
Tackar testar santos
|
Internacional -1.5 2.282@188Bet 2/5u
Inter är alltid starka hemma i Porto Alegre och har inte förlorat hemma sen i Maj när de var upptagna med Copa Libertadores och spelade med ett B-Lag. Inter får tillbaka viktige Andres D'Alessandro samt högerbacken Nei från avstängning och skyttekungen Alecsandro från skada. Egentligen bara vänsterbacken Kleber som saknas nu av deras bästa möjliga startelva så i princip ordinarie. Guarani har inte vunnit borta sen i början på Juni och och har nu 5 raka bortaförluster. Förlorade senast 2-4 borta mot jumbon Gremio Prudente och låg faktiskt under 0-4 innan de fick 2 tröstmål. Det ena av de målen gjordes av Anf Reinaldo men han drog också på sig sitt 3:e gula och är avstängd ikväll. D'Allesandro låg bakom två av målen och Alecsandro satte en i mötet tidigare i år som Internacional vann 3-0. Inter vann även 5-0 här i cupen förra året och Guarani får det mycket jobbigt ikväll med. Thu 15/07/10 SEA Guarani 0 - 3 Internacional Thu 23/04/09 CDB Internacional 5 - 0 Guarani Thu 09/04/09 CDB Guarani 1 - 2 Internacional |
En del flyt med överspelet i Vitoria-Gremio då 0-2 och 0-3 kom på övertid. :sweatdrop:
Ser att Milos på Blogabet som är väldigt duktig på Brasiliansk fotboll och som jag ofta finner mig på samma sida som där hade rekat ettan i den matchen och det var fan jävligt svagt av Vitoria att inte ens lyckas göra mål när Gremio hade juniorer i backlinjen. Väntad målfest i Real Potosi-La Paz och den var över i HT. Hoppas den gode Milos har rätt om Internacional hcp iaf då vi är på samma sida i den :) |
Erbjuds det stream till Internacional, månne?
Tackar för de övriga liren, smoking hot! :) |
Ska leta stream sen till andra halvlek men tror inte det. Alla matcher idag i denna omgången istället för Lördag/Söndag som vanligt.
Rioderbyt Botafogo-Flamengo spelas nu samtidigt och anses nog med rätta vara en hetare match än Inter-Guarani tyvärr. |
Grymt Fuzzy härliga rekar! :D
Trodde det va kört i 88:e när jag kollade och 0-1 än! Men stort tack till Diego och Edilson som fixade över! Thanx alot Sir! :hattanav ryggat dig på Santos, över i Bolivia samt International -1,5 oxå :cheers: |
Internacional får gott ösa på i andra halvlek då, 0-0 efter första...
|
Va skönt att D´Allesandro var tillbaka då som stänkte in 1-0 i 52:e för Internacional! :)
Får hoppas på ett till nu då! |
Kabooom!!! Där kom 2-0 i 64:e :claps:
|
:cheers: :hattenav: :moneybag:
|
+1 :hattenav: Thx Fuzzy :cheers:
|
Oddsen har börjat droppa på Santos nu. Nere i 2.05 hos 188Bet bla och det är mer "rätt odds". Jobba Santos!
Dubbel Ecuador+Venezuela: LDU Quito+Deportivo Tachira 2.24@Bet365 1/5u LDU Quito förlorade i ligan för första gången på länge senast och de brukar alltid studsa tillbaka direkt. 15-2-0 40-6 totalt på hemmaplan i år och alltid urstarka i Quito. Emelec saknar en del viktiga spelare imorgon. Df Fleitas 28 matcher,Mf Quinonez 22,Mf Gimenez 22 och Mf Torres 8 (köpt i somras). Tvingas spela 18-årige Mf Gaiber från start. Extra jobbigt att sakna Mittfältare mot LDU då de kör sitt 3-6-1 system med mycket rörelse på mitten så blir jobbigt. Skadeinfon här: http://www.futbolecuador.com/stories/publica/16521 Hemmaplan brukar dessutom avgöra mellan dessa lag och det blev 5-0 här i våras. Deportivo Tachira är ett storlag i Venezuela. Vann Aperturan och blev 2:a i Clausuran förra året med 14-3-0 32-8 totalt hemma. Har inlett med 4-0-0 11-3 hemma i år och är i serieledning. Anfallsparet Gutierrez från Chile och Herrera från Colombia har gjort 4 mål var. Båda dessa spelade i Colombia förra säsongen som är en klart bättre liga än Venezuela och Herrera har landskamper för Colombia. Caroni är den sämsta nykomlingen på flera år. 1 poäng på 7 matcher och 0-0-3 2-6 borta. Detta är deras längsta bortaresa för säsongen från östra till västra Venezuela. Måste vara hemmaseger och ska funka som dubbelvirke. |
LDU tog ett rött i första halvlek och fuckade dubbeln. Motstår frestelsen att köra en chase med Tachira hcp även om jag är rätt säker på att de krossar, speciellt nu när dubbeln är körd:sad:
Colombia 22:30: Atletico Huila 2.0@Nb 2/5u Quindio var ett stryklag i Aperturan men har ryckt upp sig en del. Dock är det främst på hemmaplan som de får bra resultat med sig och borta har de 1-0-4 nu i Clausuran och 2-1-11 totalt. Ikväll får Quindio dessutom klara sig utan avstängde anfallaren Carlos Rodas som gjort 8 av deras 15 mål i Clausuran och är viktig med sin rutin och förmåga att suga in bollar och hålla uppe spelet. Huila är ett stabilt hemmlag och har bara förlorat en hemmamatch på hela säsongen. 3-2-0 nu i Clausuran och 7-6-1 totalt. De gör dessutom en hel del mål på hemmaplan. Har 3 raka utan seger (2 kryss) men har varit störda av Copa Sudamericana och roterat lite under hösten. Nu när Huila är ute ur Copan kommer de med bästa laget och då ska de vara lite större favoriter här imo. |
Fuzzman :drunk:
|
Hulia 1-0 på stopptid....trist :)
|
Citat:
Tack, Fuzzy! :cheers: |
Gillas!!
|
Citat:
|
Argentina Primera B: Instituto +0.25 2.0@Bet365 2/5u
Båda lagen har startat säsongen bra och ligger med i toppen. Almirante Brown är nykomlingar från 3:e divisionen och Instituto var ett topplag redan förra säsongen i denna liga och slutade 5:a. Instituto släppte förra säsongen bara in 29 mål på 38 omgångar och har i år bara släppt in 3 stycken på 8 omgångar så de är väldigt starka defensivt. Framåt har de en del farliga spelare också i rutinerade Lazzaro och lånet från Estudiantes Lentini. Almirante Brown har två försvarare avstängda inatt. Centurion som blev utvisad senast och Leon på gula kort. Håller Instituto som det klart bättre laget i grunden och ska kunna klara åtminstonde oavgjort. |
Du har imponerat på mig. Ryggas!
|
Sao Paulo 1.70@188bet 3/5u
Paulo Cesar Carpegiani har tagit över Sao Paulo. Mycket rutinerad tränare som nog kan sprida lite lugn i föreningen. Sao Paulo är inte alls lika bra som för några år sedan men det finns en hel del kvalitet i laget fortfarande. Richarlyson och Ricardo Oliveira är avstängda och Fernandao fortfarande skadad. Capegiani har redan tänkt utan vilken elva han tänker använda på Onsdag och spelar ihop den på träningarna inför och den ser riktigt bra och mer offensiv ut. Sao Paulo: Rogério, Jean, Alex Silva, Miranda e Diogo; Rodrigo Souto, Casemiro, Marlos e Lucas; Fernandinho e Dagoberto. Vitoria var helt odugliga i helgen hemma mot Gremio som saknade en hel del folk och föll 0-3. Även insatsen borta mot Paranaense var dålig och de skapade ingenting,Vitoria är inte ett bra lag. Vitoria har alltid svårt med målskyttet borta där de har 2-4-7 10-17. Till matchen får Vitoria klara sig utan 3 viktiga spelare. Offensive mittfältaren Elkeson som varit deras klart bästa spelare varje gång jag sett dem är avstängd. Mf Ricardo Conceicao är också avstängd och Anf Henrique får inte spela då han är på lån från just Sao Paulo. Vitorias offensiv ser svag ut utan dessa. Gamle MFF:aren José Junior och Schwenck är inte tillräckligt bra och Kleber Pereira är slut och borde lägga av/trappa ner. Funderade på att spela hcp i denna matchen men när oddset på raka ettan är så pass bra så tar jag det. Vinner inte Sao Paulo denna då är det fan kris på riktigt. |
Ryggade Puila så får tacka för den!
Snyggt jobbat! |