Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Vlad - Sydamerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/4075-vlad-sydamerikansk-fotboll/)

Vlad 2010-10-13 02:54

Beckhams var nog faktiskt värre,var åtminstonde blött i Brasilien så han får väl skylla på det att han halkade eller nåt.

Läste precis matchrapporten och tydligen blev målvakten i Brasiliense skadad i början av matchen och ersättaren Eduardo var mindre än briljant om man säger så.

Bara släppa skiten och ta nya tag imorgon.

Vlad 2010-10-13 18:03

2010-10-14 Vasco da Gama - Corinthians (Serie A)

Datum: 2010-10-14
Tid: 03:00
Sport: Fotboll
Land: Brasilien
Liga: Serie A
Match: Vasco da Gama - Corinthians

Spel: Corinthians +0.25
Insats: 2.00
Odds: 1.830
Bolag:

Motivering:
1.86@Ladbrokes btw om ni får spela där.

Corinthians har släppt in en hel del mål på sista tiden då det saknats försvarare och de spelar väldigt offensivt. Nu är Chicao och Roberto Carlos äntligen tillbaka och de kan spela med sin bästa backlinje.

Ronaldo och Dentinho är borta i offensiven men det är inga problem då de gjort 52 mål och har flera målskyttar något Vasco saknar. Elias är tillbaka från landslagsspel och Danilo från skada så mittfältet ser också bra ut till denna match.

Vasco da Gama kommer inatt sakna 2 nya försvarare sen senasta matchen Fágner och Ernani. Ramon var redan skadad så orutinerade Carlinhos kommer spela. Ordninarie Mf Carlos Alberto och Nilton fortfarande skadade så ser lite tunna ut på mitten.

Corinthians har bra resultat borta mot Vasco på senare år och ska det bli något ligaguld i år ska de ta minst 1 poäng här och helst 3. Corinthians är det klart bättre laget men Vasco kryssar en hel del så +0.25 känns som det säkrare alternativet,1-1 el 1-2 troliga resultat.

Vasco da Gama: Fernando Prass; Irrazábal, Cesinha, Dedé e Carlinhos; Rafael Carioca, Jumar, Fellipe Bastos e Felipe; Zé Roberto e Eder Luis.

Corinthians: Julio Cesar; Alessandro, Chicão, William e Roberto Carlos; Paulinho, Jucilei, Elias e Danilo; Iarley e Souza.

cubben 2010-10-13 19:47

Fel av mig

1nce 2010-10-13 21:42

Blev en ryggish på Corinthians, thx Fuzzy D :)

kingscania 2010-10-13 21:45

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 67280)
Datum: 2010-10-14
Tid: 03:00
Land: Sydamerika
Liga: Copa Sudamericana
Match: Emelec - Avai

Spel: Emelec
Insats: 3.00
Odds: 2.150
Bolag:

Motivering:
När Avai vann dubbelmötet med Santos i Brasilianska kvalet till Copa Sudamericana i Augusti så låg de bra till i ligan och såg ut att gå mot en fin säsong.

Efter det har de vunnit 1 av 15 ligamatcher och bara tagit 8 poäng. Avai befinner sig just nu 1 poäng över nedflyttningsstrecket och att rädda statusen i Brasileiro är av högre prioritet än cupspelet. Samtidigt har de varit hårt drabbat av skador en längre tid och hade en tuff match mot Flamengo under Söndagen. Uselt bortalag i år med 1-5-8 12-28 i ligaspel.

Emelec går starkt i Ecuador och slog svåra LDU Quito borta i sin senaste ligamatch. Inget ligaspel denna helg pga landslagsuppehållet så kommer mer utvilade till matchen. Emelec slog San Martin från Peru som är ett rätt bra lag med 5-0 i förra rundan och är väldigt starka hemma i Guayaquil där de inte förlorat i ligan sen Okt 09 och har 11-6-0 31-8 i år.

Stats i ligan brukar inte ha speciellt stor påverkan i cupspel men ett väldigt starkt hemmalag mot ett svagt bortalag med bekymmer och Emelec bör skaffa sig ett bra utgångsläge inför returen.

Var ju själva fan man inte såg denna när oddset var så högt....Doko är också på, till oddset 1.85, bådar gott....Jobbar vi in den nu också!

Vlad 2010-10-14 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 67882)

Var ju själva fan man inte såg denna när oddset var så högt....Doko är också på, till oddset 1.85, bådar gott....Jobbar vi in den nu också!

Bra jobba in den. Blir alltid lite nojig när oddset droppar så pass mycket och "alla" spelar samma lag,det är då det brukar skita sig.

Var ett bra spel till 2.15 oavsett hur det går men Emelec SKA IN!

FoxMulder 2010-10-14 04:57

Emelec 2-1, minut 92!!! Såg jävligt mörkt ut då man några minuter innan fått en spelare utvisad! Skönt att den satt. :claps: :thumbup:

Tack för spelet! :)

Overkill 2010-10-14 11:42

:hattenav: :D

eddieh 2010-10-14 12:44

Tack för Emelec,Fuzzy.:hattenav:
Hade nästan glömt bort den.:)

perry 2010-10-14 13:38

Tackar Fuzzy!

Vlad 2010-10-14 15:12

Bra med Emelec.

Corinthians däremot var ett skitspel,sorry om ni ryggade den. Jag var helt ute och cyklade och de blev överkörda så där kan jag inte ens vara martyr och skylla på otur :innocent: ;)

RobinD 2010-10-14 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 68025)
Bra med Emelec.

Corinthians däremot var ett skitspel,sorry om ni ryggade den. Jag var helt ute och cyklade och de blev överkörda så där kan jag inte ens vara martyr och skylla på otur :innocent: ;)

Milos var på Corinthians oxå, raka spelet så så fel ute kan du inte ha varit.

Vlad 2010-10-14 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 68036)
Milos var på Corinthians oxå, raka spelet så så fel ute kan du inte ha varit.

Jorå,helt jävla fel ute.

Milos är min favoritcapper i Brasilien men denna brände vi ordentligt.

Vlad 2010-10-14 17:29

2010-10-17 Santiago Wanderers - Union San Felipe (Campeonato Nacional)

Datum: 2010-10-17
Tid: 21:00
Land: Chile
Liga: Campeonato Nacional
Match: Santiago Wanderers - Union San Felipe

Spel: Santiago Wanderers DnB
Insats: 1.00
Odds: 1.910
Bolag:

Motivering:
Ingen fullständig rek då jag inte har laginfon ännu men oddset känns för högt och kan sänkas om mina misstankar besannas.

San Felipe vann hemmamatchen mot LDU Quito i Copa Sudamericana med 4-2 igår och har nu chansen för avancemang. Returen spelas nästa Tisdag i Quito och det kan vara stor chans att San Felipe ställer över en del spelare här då LDU borta alltid är en väldigt jobbig match.

Santiago Wanderers behöver poäng i bottenstriden och vann 3-0 i somras på hemmaplan när de möttes i Chilenska Cupen.

Sun 06/06/10 COC Santiago Wanderers 3 - 0 Unión San Felipe
Sat 29/05/10 COC Unión San Felipe 2 - 1 Santiago Wanderers

Sun 04/04/10 PRD Unión San Felipe 1 - 1 Santiago Wanderers

OBS! Spelas Lördag inte Söndag som jag la in i sheetet. Bwin har fel dag men rätt starttid.

EDIT 2: Bekräftat nu att San Felipe ställer över en hel del folk till denna match. Sätter 1u [email protected]. Nere i 1.65 hos asian-bookies så lite värde kvar.

RobinD 2010-10-14 17:35

Bwin låg ju 2 tiondelar över alla andra. Bra spel!

Vlad 2010-10-14 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 68085)
Bwin låg ju 2 tiondelar över alla andra. Bra spel!

Pinny och Asian Bookies är ute med oddsen på AH0 och ligger runt 1.80.

Som sagt inget bekräftat om San Felipe vilar spelare eller inte men om jag hittar infon är det möjligt att jag lägger 1u till på hemmalaget.

RobinD 2010-10-14 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 68089)
Pinny och Asian Bookies är ute med oddsen på AH0 och ligger runt 1.80.

Som sagt inget bekräftat om San Felipe vilar spelare eller inte men om jag hittar infon är det möjligt att jag lägger 1u till på hemmalaget.

Ok de hade inte lagts upp på portalen när jag kollade. Men det känns bra iaf!

KP 2010-10-15 01:13

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 68091)
Ok de hade inte lagts upp på portalen när jag kollade. Men det känns bra iaf!

ibland är den dålig att söka på, då får man knappa in sig manuellt
http://www.oddsportal.com/soccer/chi...-376446/#1X2;2

Overkill 2010-10-15 04:09

0-1 Palmeiras, LÅNGT ifrån rättvist men det skiter jag i! Tackar :hattenav: :moneybag:

Vlad 2010-10-15 04:26

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 68229)
0-1 Palmeiras, LÅNGT ifrån rättvist men det skiter jag i! Tackar :hattenav: :moneybag:

Vilken match såg du? Tyckte Palmeiras fick matchen precis dit de ville och det såg ut som förväntat.

Bolivianerna tacklar på allt som vanligt och springer en massa så de har ett skenbart tryck men då de saknar kvalité på sista bollen så blir det aldrig riktigt farligt. Hade inte Lincolns 0-2 mål med 10min kvar blivit bortdömt för offside så hade det varit hellugnt. Han var minst 2 meter onside :thumbdown:

Vi är överens om en sak iaf :moneybag:

RobinD 2010-10-15 08:09

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 68223)
ibland är den dålig att söka på, då får man knappa in sig manuellt
http://www.oddsportal.com/soccer/chi...-376446/#1X2;2

Hur menar du manuellt? Jag kollar alltid både dnb och +0 på portalen. Men nu är det ju fortfarande bara 5 böcker på dnb om jag räknade rätt.

KP 2010-10-15 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 68235)
Hur menar du manuellt? Jag kollar alltid både dnb och +0 på portalen. Men nu är det ju fortfarande bara 5 böcker på dnb om jag räknade rätt.

Du har 13 böcker. Du måste vara inloggad för att se alla bookies. Vidare frågor på detta tas via pm, nytråd eller chatten. Slipper vi kladda ned Fuzzy's egna bok :)

Vlad 2010-10-15 18:16

Ingen tid för writeups idag tyvärr då den tiden gick åt att läsa rekar och rygga andra på forumet och jag måste iväg :p

Lägger in allt jag spelar i Sydamerika i sheetet iaf och de 2 jag lagt in för inatt kan vara värda att kolla upp närmare,eller inte. BOL med spelen oavsett :)

RobinD 2010-10-15 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 68040)
Jorå,helt jävla fel ute.

Milos är min favoritcapper i Brasilien men denna brände vi ordentligt.

hehe aja okej, men du/ni kan erat skit iaf. Liten bump in the road bara;)

Vlad 2010-10-16 04:08

2010-10-17 Pumas UNAM - Jaguares Chiapas (Primera Division)

Tid: 19:00
Land: Mexico
Liga: Primera Division
Match: Pumas UNAM - Jaguares Chiapas

Spel: Pumas UNAM
Odds: 2.190
Bolag:

Motivering:
Datorn hängde sig när jag skulle lägga in spelet i sheetet så jag har INTE spelat Pumas 2 gånger som med Wanderers. Voidar det ena.

Pumas har en bra offensiv och nu får de tillbaka viktige försvararen Dario Veron som varit på landslagsspel med Paraguay och missade förra helgens förlust borta mot Pachuca. Är även ett starkt hemmalag och har haft det lätt för Jaguares på hemmaplan med 4-1-0 11-3 de senaste 5 mötena på sin hemmastadion.

Jaguares spelade inte bra senast och släppte till massor av chanser.Hade de mött ett bättre lag än Atlante hade det gått illa och känns som de är på väg in i en svacka. Brassen Danilinho som varit lagets bäste spelare på slutet har problem med en skada och är tveksam inför matchen då han inte tränat i veckan.

Pumas är det bättre laget och ska ha bra chanser hemma. Tycker oddset är för högt på hemmasegern.

Vlad 2010-10-16 04:11

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 68420)
hehe aja okej, men du/ni kan erat skit iaf. Liten bump in the road bara;)

Stor Bump nu :cry:

Tror inte jag skulle kunna pricka in en 0-0 match i Chile igen om jag så försökte resten av säsongen :hurt:

Donald 2010-10-16 07:59

Hakar på Pumas, tack!

RobinD 2010-10-16 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 68517)
Stor Bump nu :cry:

Tror inte jag skulle kunna pricka in en 0-0 match i Chile igen om jag så försökte resten av säsongen :hurt:

Det släpper snart och du ligger bra plus fortfarande.

Vlad 2010-10-16 17:37

2010-10-16 Deportivo Pereira - Deportes Tolima (Liga Postobon)

Datum: 2010-10-16
Tid: 22:30
Land: Colombia
Liga: Liga Postobon
Match: Deportivo Pereira - Deportes Tolima

Spel: Deportes Tolima
Odds: 2.200
Bolag:

Motivering:
Deportivo Pereira har ännu inte vunnit i Clausuran på 13 omgångar och krisen är djup. Till denna match har de en hel del problem i defensiven då 1:e Mv Velazquez,Df Victoria och Df Hinostroza är avstängda och Df Palacios skadade sig i förra matchen och är också han borta. Har väldigt svårt att göra mål framåt med bara 9 mål gjorda på 13 matcher.

Tolima har 3 raka ligasegrar och kommer stärkta av 3-0 segern i veckan mot Argentinska Banfield och avancemang i Copa Sudamericana med 3-2 totalt. Avvaktade för att se om de skulle vila folk till denna match men det verkar som de kommer ställa upp med starkaste lag och Tolima tar över serieledningen vid 3 poäng ikväll. Väldigt vass offensiv hos Tolima på sista tiden och det här ska det klara av.

Vlad 2010-10-16 21:40

2010-10-17 The Strongest - San Jose (Clausura)

Tid: 22:00
Land: Bolivia
Liga: Clausura
Match: The Strongest - San Jose

Spel: Över 3.5
Odds: 3.600
Bolag:

Motivering:
The Strongest är bra offensivt men släpper även in en hel del mål. Deras 3 senaste hemmamatcher har gått över den här linan och snittet på hemmaplan i Clausuran är 4.28 mål per match.

Thu 09/09/10 PRD The Strongest 1 - 3 La Paz
Sun 19/09/10 PRD The Strongest 4 - 2 Real Potosí
Thu 14/10/10 PRD The Strongest 3 - 2 Bolívar

San Jose har även de bra offensiv och kan nu satsa på serien igen efter förnedrande 0-6 borta mot Newells i Copan så kommer med bästa laget imorgon. Har ett vasst anfallspar i brassen Regis de Souza och Oscar Diaz,båda gjorde mål i senaste ligamatchen och har gjort en hel del mål under säsongen.

San Joses senaste visit i La Paz (där The Strongest kommer ifrån) i mötet med FC La Paz som spelar liknande var målrik och även senaste mötet mellan dessa lag innehöll 5 mål.

Sat 25/09/10 PRD La Paz 4 - 3 San José

Sun 15/08/10 PRD San José 3 - 2 The Strongest

Vid ett tidigt mål kan det rulla på och då finns det goda chanser till en ny målfest. Oddset är i vilket fall för högt.

apekatt66 2010-10-17 00:42

:cheers: Blev sweep för dig i kväll om jag kollade rätt :) Tyvärr ryggade inte jag idag, men har gjort de tidigare. Du är iaf grym och jag hoppas att du fortsätter :drunk:

Overkill 2010-10-17 01:05

Tack för idag, grymt! :moneybag:

Vlad 2010-10-17 01:48

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 68703)
:cheers: Blev sweep för dig i kväll om jag kollade rätt :) Tyvärr ryggade inte jag idag, men har gjort de tidigare. Du är iaf grym och jag hoppas att du fortsätter :drunk:

Cheers,jag fortsätter :)

Ska försöka sluta vara en bitch och gnälla så mycket också,allt går ju bra utom brassebollen.

Vlad 2010-10-17 01:49

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 68711)
Tack för idag, grymt! :moneybag:

Betalar tillbaka ;)

Är speedwaysäsongen 100% slut? Var är spelen :D

Overkill 2010-10-17 01:55

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 68722)
Betalar tillbaka ;)

Är speedwaysäsongen 100% slut? Var är spelen :D

Nä, det är lite kvar från England. :) Håll utkik. ;)

Vlad 2010-10-17 02:05

2010-10-17 Cobresal - Universidad de Concepcion (Primera Division)

Tid: 21:00
Land: Chile
Match: Cobresal - Universidad de Concepcion

Spel: Cobresal
Insats: 1.00
Odds: 1.877
Bolag:

Motivering:
Universidad de Concepcion har väldigt svårt att göra mål på bortaplan. Bara 1 mål framåt på de 6 senaste bortamatcherna och det var mot bottenlaget Everton som hade 3 man utvisade när Concepcion fick in 1-1 i slutet.

1-5-6 7-16 totalt borta och har haft en del skadeproblem och några spelare saknas fortsatt. Duktige Mf Arrue som varit borta sen Augusti med fotproblem och bara tränat i några dagar väntas gå direkt in i laget men blir svårt att leverera direkt efter så lång frånvaro.

Cobresal kör rätt offensivt hemma i El Salvador på 2300 meters höjd i norra chile. där de har 8-1-4 23-16. Argentinske Mf Jose Galvan som saknades senast borta mot Palestino pga skada är tillbaka nu och Cobresal har helt full trupp.

Union Espanola vann igår så Cobresal behöver 3 poäng här för att haka på i kampen om 5:e platsen som ger kval till Copa Libertadores. Oddset ska ner mot 1.80.

Vlad 2010-10-17 02:06

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 68723)
Nä, det är lite kvar från England. :) Håll utkik. ;)

Bra. Håller alltid utkik men det har inte kommit något :p

Overkill 2010-10-17 02:36

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 68726)
Bra. Håller alltid utkik men det har inte kommit något :p

Hänger på Cobresal. :cheers:

Det är en PL-match under morgondagen, får se om B365 kommer med odds på den. Sedan är det final i Knockout Cup, dubbelmöte. Sedan är det dubbelmöte i nedflyttningskvalet mellan Ipswich från Elite League mot Sheffield eller Newcastle som gör upp om den platsen i kvalet från Premier League. :)

Så det är lite kvar som sagt. ;)

Vlad 2010-10-17 02:41

2010-10-18 Universitario - Jose Galvez (Primera Division)

Datum: 2010-10-18
Tid: 01:00
Land: Peru
Match: Universitario - Jose Galvez

Spel: Universitario HT/FT
Odds: 2.800
Bolag:

Motivering:
Storlaget Universitario har hat det tufft med skador och spelprogram och har nu en del att ta igen på San Martin i toppen. San Martin förlorade dock igår så chansen finns med 10 omgångar kvar men då är det bara seger som gäller imorgon.

Har fått tillbaka en del spelare under uppehållet och kommer imorgon ställa upp med en väldigt offensiv 3-4-3 uppställning med 4 anfallare i startelvan då Alva som kommer spela på kanten egentligen också är anfallare.

Fernández; Galván, Galliquio, Duarte; M. Torres, R. Torres, Gonzales, Alva; Ruidíaz, Labarthe y Gigena.

José Galvez är ett rätt svagt lag speciellt borta och slutade näst sist i första delen av mästerskapet med 2-4-9 10-24 borta. Är inte i de här matcherna de ska ta poängen för att hänga kvar utan i hemmamötena mot andra bottenlag.

José Galvez har legat under redan i HT och förlorat i 8 av 16 bortamatcher i år.

Stor klasskillnad i grunden och José Galvez får det tufft att stå emot ett taggat Universitario. Bwin är som vanligt generösa med HT/FT oddsen.

1nce 2010-10-17 07:14

Jag är with på Universitario och Cobresal, tack för rekarna!