Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   shoreline - From Russia With Love (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/4231-shoreline-russia-love/)

dNa 2010-10-31 19:15

2-0 på dig idag. Tack å tack :cheers:

Incinerate! 2010-11-01 09:23

Grymt bra Shoreline, tack för rekarna!:moneybag::evilgrin39:

shoreline 2010-11-01 10:46

2010-11-01 Vityaz - Salavat (KHL)

Datum: 2010-11-01
Tid: 17:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Vityaz - Salavat

Spel: Salavat ö 34.5 skott
Insats: 2%
Odds: 1.850
Bolag: Betsafe

Motivering:
Bara för att det gått så bra på sistonde så slänger jag ut en rek som, ja, känns som lite av en chansning.
För det är rätt svårt att förutse hur många skott ett lag skjuter per match, men just det här tycker jag ser riktigt bra ut.
Salavat snittar iofs på 33 skott per bortamatch, men nu möter man ligans i särklass sämsta lag.
Om Salavat bara vill så kommer man rada upp skotten här, men det som får mig att tvivla en aning är att Salavat inte velat i varje match den här säsongen, utan man tänder till lite när man känner för det.

Däremot så finns det ingen utanför laget Vityaz som tycker om dem. Laget spelar en otroligt ful hockey och drar på sig mängder av utvisningar, och det är just därför jag tror att det här spelet går in.
Salavat lär få en hel del PP och det spelar faktiskt ingen roll ifall laget gör mål, men man lär få möjlighet att peppra målvakten med skott.

Visst snittar man under linan här, men då ska man räkna in att man inte möter det här laget varje dag.
Salavat kommer, vare sig de är tända eller inte, få styra matchen och möta ett lag som packar ihop sig i egen zon. De klara målchanserna kanske lyser med sin frånvaro men med tanke på hur många bra skyttar man har så kommer man inte tveka att skott från blålinjen.

Självklart ska man vinna den här matchen, men odds i KHL på 1.45 är inte särskilt intressant.
Då är den här varianten klart roligare.

Donald 2010-11-01 10:48

Bolag?

perry 2010-11-01 10:53

Betsafe

shoreline 2010-11-01 18:11

Det här var ingen höjdare. Salavat åker bara omkring och är griniga, drar på sig utvisningar och gör vad som kan vara, den sämsta insatsen i KHL den här säsongen. Och då räknar jag med SKA's samtliga insatser på hemmais i år.

8 skott efter 1,5 period....

lieht 2010-11-01 18:19

Inte ditt fel, så jävla lojja....hade själv över 1.5 first period och salavat -1.5

Så tråkigt att motivationen på spelarna ligger på noll hela tiden.

shoreline 2010-11-01 18:48

Det är väl tyvärr Salavat i ett nötskal den här säsongen, men man brukar ändå alltid vara rätt tunga framåt.

Samtidigt har man två säsonger bakom sig av dominans i grundserien och ut direkt i slutspelet, och då vill man väl anamma Ak Bars framgångsrecept och göra tvärtom.

shoreline 2010-11-01 23:44

2010-11-02 Spartak Moskva - Sibir Novosibirsk (KHL)

Datum: 2010-11-02
Match: Spartak Moskva - Sibir Novosibirsk

Spel: Sibir Novosibirsk
Insats: 2%
Odds: 2.470

Motivering:
Ni som följt den här dagboken under dess tid har säkert märkt att jag är lite förtjust i Sibir.
Jag tycker att man har ett bra lag, med just betoning på LAG.
En jämn trupp, med några spelare som sticker ut lite extra i Stefan Liv, Ville Nieminen & Igor Mirnov bl.a
Även om de flesta poängen tas på hemmaplan, så har man kapacitet att störa även de bästa på bortais.
Man kommer till Moskva med tre raka segrar i ryggen (alla på hemmaplan), men hade dessförinnan tre raka bortaförluster.
Nu är inte deras bortafacit så illa som det låter, utan Sibir har faktiskt 4 segrar och fem förluster på bortaplan, så det är ett helt ok facit.
För närvarande är man fjärde bästa lag i KHL, 16 poäng före Spartak Moskva.

Spartak då? Efter fem raka förluster så tog man sig samman och slog Severstal hemma med 3-1. Ingen speciellt bra match, men samtidigt gjorde man en rätt så bra match borta mot Salavat men fick 1-5 i baken.
Nio matcher har man spelat på hemmais, och endast tre av dem har resulterat i seger.
Spartak Moskva är ett större namn än vad man är lag, och jämför man lagens trupper så tycker jag att Sibir är en klass bättre.
Det finns inga direkta spetsspelare i laget, och bäste poängplockaren är Branko Radivojevic med sina 13 poäng.

I målet har man gamle Dominik Hasek, och hans räddningsprocent på 89.2 och 2.99 insläppta per match vittnar en del om att hans bäst-före-datum gick ut för ett par år sedan.
Härom veckan sågades han av en rysk krönikör som ansåg att Hasek borde stannat hemma och spelat i någon av de lägre tjeckiska ligorna, eller ändå bemödat sig att kolla upp standarden på KHL innan han flyttade hit och skämde ut sig och klubben.
Det ligger något i det...

Jag tror att oddsen ligger lite som de gör eftersom att Sibir inte direkt rosat marknaden på bortaplan i de senaste matcherna.
1.90 finns om man vill spela ML, jag är inte särskilt förtjust i den spelformen utan spelar raka tvåan till en lite lägre insats.

FoxMulder 2010-11-01 23:48

Tvåan finns till 2.65 på Unibet :)

shoreline 2010-11-01 23:50

Bra att jag utgick ifrån att de nästan aldrig har höga KHL-odds då... =)

Overkill 2010-11-01 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av FoxMulder (Inlägg 74774)
Tvåan finns till 2.65 på Unibet :)

2.85 @ Bet24 om man vill ta steget upp ännu högre. ;)

Tack, shoreline!

Sighurt 2010-11-02 08:14

Hittade till 3.05 på betfair :D

Donald 2010-11-02 10:33

Ryggar +0 till 2.19 @ Pinnacle.

Matchen börjar 17:30 tror jag.

EDIT: Varför ska de alltid välja att visa fel KHL-matcher på Viasat Hockey? :)

shoreline 2010-11-02 19:35

1-0 är också en seger!

Sibir bättre laget i de två första perioderna men var rejält tillbaka tryckta i tredje (15-3 i skott)

Shell Peppe 2010-11-02 19:35

:moneybag: Mången tack satt som en fläskläpp :hattenav:

Sighurt 2010-11-02 19:40

HELVETE!!!! Märkte precis att jag inte hade tryckt av på oddset 3.05 som det var imorse... :idiot: var antagligen för stressad. Aja sånt som händer, snyggt spel shoreline fortsätt på de spåret :D

Donald 2010-11-02 19:40

Underbart Shoreline, perfekt start på kvällen innan CL-spelen ska in.

oljan 2010-11-02 20:35

underbart :cheers:

Overkill 2010-11-03 00:45

Mangen tacken :cheers:

dNa 2010-11-03 01:13

Snyggt. Uppskattas som vanligt :)

shoreline 2010-11-03 09:56

2010-11-03 Shinnik - Dinamo Sankt Petersburg (Division 1)

Datum: 2010-11-03
Tid: 14:00
Sport: Fotboll
Liga: Division 1
Match: Shinnik - Dinamo Sankt Petersburg

Spel: Dinamo Sankt Petersburg
Insats: 1%
Odds: 5.000
Bolag: Unibet

Motivering:
Nu jävlar, tre rekar på en och samma dag. Men jag kunde inte välja vilken jag skulle skriva ut, och eftersom att regnet öser ner & dagen är ledig så, vafan!

Vi börjar med ett skrällspel.
Dinamo Sankt Petersburg är såklart lillebror deluxe i den här staden. Rätt konstigt då det är 5 miljoner människor som bor i Sankt Petersburg, men 95% av dem har hängivit sig åt stadens andra lag.
Hur som helst så är Dinamo påväg ur div 1, och dagens match är sista chansen att hänga kvar, det krävs en seger.
Man saknar en av sina ordinarie mittfältare, vilket givetvis är ett avbräck.

Men, motståndarna Shinnik har sedan länge varit klara för spel i ettan även 2011. Lagets chanser att ta steget upp försvann också för ganska länge sedan, och formen är inte sådär jätteimponerande. Fem kryss och en förlust på de sex senaste talar förvisso om att laget är svårslaget, men man lär inte vara sådär supermotiverade att kliva in på planen idag, och speciellt inte spela för sina liv som bortalaget gör.
Shinnik har inget direkt publikstöd, man snittar runt 3.000 åskådare per match. Lite närmast sörjande känsla över deras hemmamatcher alltså.

Laget dras med en hel del skadeproblem och senast fick man bara ihop till två stycken avbytare. Det lär vara en marginell skillnad till dagens match.

Visst, det skiljer en hel del poängmässigt mellan de här två lagen. Och Dinamo har bara 14 poäng på sina 17 bortamatcher.
Men 5 gånger pengarna på ett lag som spelar för att hänga kvar mot ett som redan gett upp säsongen?

Liten insats, tidig matchstart.

shoreline 2010-11-03 10:04

2010-11-03 Atlant - Neftekhimik (KHL)

Tid: 17:30
Match: Atlant - Neftekhimik

Spel: Under 5.5 mål
Insats: 3%
Odds: 1.650

Motivering:
Vill ni ha statistik på att det här spelet går in?

Atlant har i sina sex senaste matcher, ALDRIG nåt över 5.5 mål.
Neftekhimik har förvisso gjort det i tre av sina sex senaste, men det har varit mot lag som bjuder till. Det gör aldrig dagens motståndare.

Atlant är ligans i särklass tråkigaste lag, och ett målsnitt på 1.74 bevisar det. Minst antal mål i hela ligan. Man släpper dessutom bara in 2.11 mål per match, och då ska man komma ihåg att de flesta av de här insläppta målen kom innan man bytte tränare för ett par veckor sedan.
Sen tränarbytet har man i princip spelat ännu snålare, men så har också poängen börjat ramla in.
Man har en bra målvakt i Konstantin Barulin (94.3%) men hans siffror ljuger en aning, han får oftast väldigt bra hjälp från försvaret.

Neftekhimik gör 3.11 mål per match och släpper in 2.68. Men som sagt, man möter inte lag som Atlant som bara stänger ytor i varje match.
I lagets fem senaste bortamatcher har man gått under linan, och bara gjort åtta mål.

Jag kan fortsätta ännu längre med statistik som talar för det här spelet, men ni har nog fattat grejen.
2-1, 1-2, 2-2 känns som rätt vettiga resultat, och den som vågar kan testa sig på under 4.5 mål.

shoreline 2010-11-03 10:11

2010-11-03 Lokomotiv - Ak Bars (KHL)

Match: Lokomotiv - Ak Bars

Spel: Ak Bars ö 2.5
Insats: 3%
Odds: 1.850
Bolag:

Motivering:
Och så den sista då.
Toppmöte i KHL, eller inte tabellmässigt då Ak Bars återigen verkar strunta i grundserien så länge man tar sig till slutspel.
Men laget tänder till i varannan match i princip, och nu vill man antagligen visa upp sig från sin bästa sida.
Det här är tyvärr en grej vi ser rätt ofta från Ak Bars framförallt, men också från Salavat. Man går lite på halvfart och spelar bra i varannan match eller när stormatcherna väntar.

Rent statistiskt så går det här spelet in eftersom Lokomotiv släpper in 3.85 mål per hemmamatch och Ak Bars gör 3.5 mål per bortamatch.
Det är alltså två rätt offensiva lag som möts, och hade det inte varit så att i princip varje toppmöte i KHL tenderar att bli ställningskrig så hade jag varit inne på överspelet i matchen och inte bara på Ak Bars.
Men Lokomotiv är inte lika bra som i början av säsongen. Resultaten ramlar förvisso in hyfsat men spelmässigt är man inte särskilt bra just nu.
Målvakten, Dmitri Kotschnew (91.1%) läcker rejält och faktum är att Lokomotiv, trots sin ligaplacering, släpper in femte mest mål i hela KHL.

Vad Ak Bars har för offensiv styrka har jag varit inne på tidigare. Jag tycker inte att något annat lag kan mönstra en bättre offensiv.
Lägg där till att man alltid spelar bättre mot de bättre lagen, och även om det här skulle bli så att lagen tar ut varandra så behöver Ak Bars inte särskilt många målchanser för att göra mål. Något som tydligt bevisades mot Avangard Omsk då man gjorde tre mål på 13 skott i period nummer 2.

Om ni tvivlar på Ak Bars offensiv så kan ni själva gå in och ta en titt på deras laguppställning, jag vet att jag länkat till den tidigare i tråden.

shoreline 2010-11-03 10:38

Och precis som min förebild, JvK, så drar jag alla spelen i en trippel samt tre olika dubblar!!!!!!

eller inte

Donald 2010-11-03 10:43

Testar Ak Bars rak till 2.7 på NB. Efter att jag läst din rek så fick jag känslan att om man lägger 3-4 mål så är sannolikheten för vinst ganska stor i denna matchen. Dessutom finns det ju utfall med färre mål som också ger vinst för det raka spelet. Detta lär vara något jag får äta upp senare...

dNa 2010-11-03 10:49

Tack, fegar ur på fotbollen men är med på de andra

KP 2010-11-03 10:52

Sportingbet har under 5,5 på atlant till 1,70

Tolstoj 2010-11-03 14:36

Glöm detta. Jag som är lite förvirrad:).

shoreline 2010-11-03 14:41

Div 1 hockeyn?

Fotbollen går att följa på www.futbol24.com

Tolstoj 2010-11-03 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av shoreline (Inlägg 75410)
Div 1 hockeyn?

Fotbollen går att följa på www.futbol24.com

Tackar! Grym dagbok btw.

Overkill 2010-11-03 15:10

Erbjuds även liveodds @ Bet365 om man vill följa den så, ser man ju när det blir hörnor osv. :)

Donald 2010-11-03 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 75421)
Erbjuds även liveodds @ Bet365 om man vill följa den så, ser man ju när det blir hörnor osv. :)

Har man bara en match att följa så är deras livebetting ett gött alternativ. Älskar verkligen publikvrålet när det blir mål :)

Overkill 2010-11-03 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 75425)
Har man bara en match att följa så är deras livebetting ett gött alternativ. Älskar verkligen publikvrålet när det blir mål :)

Jag formligen HATAR det, har man lite högre volym på sina speakers, så sitter man spänd när lajven låser sig. Sen går det några sekunder, man vet inte om det kommer något vrål eller inte. När/om det väl gör det, så hoppar man till lite. :lol:

Livrädd för det där, drömmer mardrömmar. :whoco5:

Sorry för OT, shoreline. :idiot:

shoreline 2010-11-03 15:33

För att fortsätta OT. När det kommer till livescore så finns det ingen som slår Interwettens.

fweewea 2010-11-03 15:35

Ryggar ditt andra spel.

Match: Atlant - Neftekhimik
Spel: Under 5.5 mål
Odds: 1.60

shoreline 2010-11-03 15:59

0-0 i Dinamo. Med facit i hand kanske man skulle sneglat mer på X2, men jag ansåg att deras segerbehov skulle vara större.
Har ingen aning om hur matchen såg ut.

shoreline 2010-11-03 19:06

Ibland ska man ha lite tur också. 19.36 in i tredje så gör Ak Bars 3-1.
Alla nöjda, alla glada. Eller hur Kalle!

FoxMulder 2010-11-03 19:07

Mål i tom kasse? :)

Tack för spelet!

Donald 2010-11-03 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av shoreline (Inlägg 75552)
Ibland ska man ha lite tur också. 19.36 in i tredje så gör Ak Bars 3-1.
Alla nöjda, alla glada. Eller hur Kalle!

Det är underbart :)