![]() |
Vilken fantastisk spel-dag det här blir :cheers:
|
Citat:
|
Tack zz...!
Det blev en helt otrolig dag, 8 av 9 spel satt och plus $200 :D :moneybag: :moneybag: :cheers: :moneybag: :moneybag: |
Om du tyckte att det gick lite sämre idag, var det nog för att jag ryggade en del ;)
|
Citat:
Nej men ärligt så var gårdagen helt sjuk, sånt där som händer en gång i halvåret kanske. Men lite plus idag hur det än går i de sista matcherna, om bara Real Madrid kan börja göra lite mål också så kan det bli ett finfint plus. Kul att du ryggade, känns som om jag är inne i ett skönt flyt just nu. Tror jag har typ 40-10 på de sista 50 spelen :p |
En bra dag igår igen, 6-3 och +$60
Vilken helg :) |
Hela december har ju varit helt sick.
76-49-9 och plus $535, roi 121.58% Long may it continue :) |
12-1-3 på ipanema i spreaden är bra snyggt, ska nog plocka hans rss för lite inspiration
|
Citat:
Jag har 120% roi över 63 spel bokförda på honom, litet sample, men ändå :) |
Härligt att det går så pass bra för dig! Ryggade en hel del tidigare, men gick tyvärr väldigt dåligt. Dock lite sugen på pröva igen :)
|
Citat:
Jo, det är riktigt kul när det blir ett "lyft", dock börjar jag oroa mig för det här med betsize, kommer att öppna en ny tråd under tänkarhörnan där du gärna får komma med synpunkter. |
Såg i din första post att du inte ryggar rekaren om han inte är plus på den aktuella sporten. Du tror inte att din ROI skulle öka om du bara spelar där rekaren är plus på den aktuella ligan?
Bara en tanke, funderar på återta ryggningar lite seriösare :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Såg att en av mina mer betrodda rekare chansar på att Albinoleffe-matchen inte är uppgjord, utan att det är en "bookies trap" som han kallar det.
Han kör rak hemmavinst till 4.10 som, om det nu inte är en läggmatch, är enormt värde. Jag tar dock det säkra före det osäkra och avstår från spel. |
Summorna du satsar, är det var du spelar i riktiga stålar eller har du något konstigt unitvärde, med tanke på att 1u = 1?
|
Citat:
Som jag skriver i första inlägget, så började jag ryggandet innan jag blev medlem på sharps. Så nu dubbel-bokför jag (vilket inte är så jobbigt som jag trodde först. Det går snabbt att lägga upp liren i sheetet på sharps, så kan jag fixa till mitt egna Excel-sheet i efterhand). Optimalt vore kanske att redovisa i units här på sharps, och riktiga belopp i mitt privata excel, men det förenklar betydligt om jag kör samma siffror. Jag har inget behov av att vara "hemlig" med storleken på kassa eller insatser, även fast jag naturligtvis respekterar de som vill ha det så. Jag vet ju att man bara ska prata om units, men nu är det som det är, hoppas inte nån tycker att det är rörigt. I slutändan är det ju bara ROI som räknas :) Kan tillägga att jag kör samma belopp oavsett rekarens "confidence", dvs oavsett om han kör 1/10 eller 10/10 eller vad han nu har för skala, så kör jag på med mina procentsatser: - 2.70: 4% 2.70 - 5.00: 2% 5.00 - : 1% |
Citat:
Edit: sen att hög ROI givetvis inte är dåligt är en sak, och med hög ROI kommer Netto tillslut. Men pengar i plånboken är det vi alla vill ha i slutändan. |
En förlust och en halv-förlust, så en liten rekyl idag...
Tur att man har att ta av efter helgen, nya tag en annan dag....! :) |
Får man fråga var du hittar rekaren Sernicky? Ingen aning vem det är faktiskt :)
|
Citat:
|
Citat:
|
1-1 idag och lill-minus. Barcelona 0-0 dessutom, kasst med cup-matcher egentligen
|
Kan säga angående rekare att de flesta är från blogabet, utom:
Sernicky, Irmants, Mrbet och Gamblers vardag. |
Nu får jag ta och skärpa mig...!
Igår lade jag ett lir där jag bara fick 96% av rekarens odds, har ju en nedre gräns på 97%. Och idag så lade jag ett lir på Marseille utan att kolla upp hur rekaren går på aktuella ligan. Kom på det efteråt, och naturligtvis så har han backat på fransk fotboll som helhet. Låter spelet ligga dock, men ska bättra mig! |
Vi får hoppas den går in, ryggade av bara farten;)
|
Citat:
Kollade lite i ditt sheet. Hur bestämmer du storleken på insatser? |
Jo, jag har bara flatbetat i stort sett framtill och med nu.
Testar nu med 3% av kassan. |
Bra start på kvällen :)
Ogiltigt spel-ID: 212374 Ogiltigt spel-ID: 212294 Alltid sweet att sätta ett kryss...! Ogiltigt spel-ID: 212189 Ogiltigt spel-ID: 212253 Ogiltigt spel-ID: 212572 EDIT: Blev ju finemang dag, plus $60 :) |
Man kan nog säga att jag ryggade ett på förhand ganska dåligt spel.
Med tanke på vädret och det var en cupmatch så borde jag nog ha avstått, fast det är ju alltid lätt att vara efterklok. Såg dessutom senare att Robin rekade precis tvärtom. |
Citat:
|
Satte in månadens tusenlapp, och kassan är nu på $1034. Har bestämt att gå över till 3% betsize.
Skulle vilja ändra startkassan egentligen till 1000 eller 0 eller nåt jämnt, eftersom min riktiga kassa inte stämmer längre med sheetet, och då kan det lika gärna vara nåt jämnt starttal |
Du kan ändra startkassan, men ange bara startkassa + insättningar så stämmer ju iaf pengarna du investerat.
|
Bara o kämpa
|
Citat:
|
Gjorde ett fel, lade in Hamilton - Aberdeen i sheetet, skulle ha varit Hibernian - Aberdeen.
Fixat detta nu, men eftersom Hibernian-matchen redan är avgjord, så får någon mod hojta till om han har nåt emot detta. |
Har lagt till SBObet som ny bookie
|
Citat:
|
Citat:
Följer debatten både här och på andra ställen, vem vet, en vacker dag kanske man vill plocka ut en slant... :whistling: |