Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Majo - Ryggsäcken (Fotboll, basket + lite annat) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/5022-majo-ryggsaecken-fotboll-basket-lite-annat/)

Majo 2010-12-28 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 91284)
Du kan ändra startkassan, men ange bara startkassa + insättningar så stämmer ju iaf pengarna du investerat.

Har ändrat startkassa till 0, så slipper jag dribbla med insättningar och lojalitetsbonusar och sånt.

Så nu reflekterar sheetet min vinst sedan jag började bokföra här.

Majo 2010-12-28 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 90242)
Såg i din första post att du inte ryggar rekaren om han inte är plus på den aktuella sporten. Du tror inte att din ROI skulle öka om du bara spelar där rekaren är plus på den aktuella ligan?

Bara en tanke, funderar på återta ryggningar lite seriösare :)

Ursäkta hjärnsläppet perry.
Det är precis som du säger som jag har haft hela tiden, rekaren ska plussa på den aktuella LIGAN.

Skrev fel i post #1, ändrat detta nu. :p

perry 2010-12-28 21:30

Vad har Sernicky för statistik (ROI)? Förstår mig inte på hans sida:ohmy:

Majo 2010-12-28 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 92223)
Vad har Sernicky för statistik (ROI)? Förstår mig inte på hans sida:ohmy:

Går du in på http://www.sports-punter.com/tipsters/ser%20nicky ?

Hans yield (ROI) är 107.89%

Klicka på "View performance graph" så får se hur det har gått.

perry 2010-12-28 21:54

Okej, tack!

Majo 2010-12-29 18:55

Fullspäckad dag, antagligen årets sista stora speldag.

Ogiltigt spel-ID: 218631

Inleds snyggt med att Aberdeen klämmer dit 0-1 i 92:a minuten :)

Majo 2010-12-29 23:06

En hyfsad dag till slut, 5-4 och +$54

Majo 2010-12-30 21:14

2-1 och ytterligare +$50 :)

Majo 2010-12-31 11:40

Snart dags att summera 2010, ser ut att bli riktigt bra.

Man lär sig saker hela tiden, det är iaf inte bara att rygga blint och tro att det ska gå bra.

Nyårsfirande inställt pga magsjuka i familjen, suger rätt hårt :sad:

woodface 2010-12-31 12:57

Tråkigt med magsjuka, gott nytt spelår

Majo 2010-12-31 18:03

Tack woodface.

OBS!!!

Ogiltigt spel-ID: 221457

Detta spel blev fel, ryggade Lem Banker men det blev fel lag pga otydlig post.
Rätt spel ska vara South Carolina.

Låter detta stå kvar i dagboken dock och hoppas på det bästa.

Majo 2010-12-31 20:00

Oavgjort i Algeriet och uddamålsbortavinst i Israel.

Marginalerna inte riktigt på min sida ikväll.

JSQ 2011-01-01 05:06

?

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 92981)
Tack woodface.

OBS!!!

Ogiltigt spel-ID: 221457

Detta spel blev fel, ryggade Lem Banker men det blev fel lag pga otydlig post.
Rätt spel ska vara South Carolina.

Låter detta stå kvar i dagboken dock och hoppas på det bästa.

Det gick ju hur bra som helst för dig, inte för mig dock :p

*Edit, ser jag i syne eller fick jag ett annat spel i mitt citat än vad som är i orginalposten? :D

Majo 2011-01-01 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Jitte (Inlägg 93015)
Det gick ju hur bra som helst för dig, inte för mig dock :p

*Edit, ser jag i syne eller fick jag ett annat spel i mitt citat än vad som är i orginalposten? :D

Ja det gick ju bra ändå :)

Nåt konstigt hände med mitt sheet, ett spel försvann som jag hade lagt, dessutom lade jag till ett spel i efterhand som jag hade missat.

Det kanske har påverkat spel-id på nåt skumt sätt?

Majo 2011-01-01 14:54

SUMMERING 2010

Dags att summera ryggsäcken fram till nyår.

Antal spel: 330
Vinster: 170
Förluster: 140
Push: 20

Nettovinst: $542.63
ROI: 109.1%

Medelodds: 2.04
Vinstprocent: 54.84%

Detta känner jag mig väldigt nöjd med! :)

Målsättningar inför 2011:

* Filtrera ännu hårdare bland rekarna på blogabet
* Rygga fler lir från sharps
* Försöka nå 112% ROI

Tack alla sharpare för er värdefulla input i den här dagboken och på andra ställen....!
Utan er hade resultatet varit sämre. :hattenav:

perry 2011-01-01 14:55

Mycket bra jobbat! :hattenav:

Majo 2011-01-01 15:44

Tack perry....!

Rejäl speldag idag med en massa lir, många överlir ser jag.
Bra det, då kan man bonnheja på båda lagen och höra det sköna jublet från flashscore... :)

Majo 2011-01-01 16:24

Lagen i league two jobbar på bra, redan 2 mål i 2 av 3 matcher

Majo 2011-01-01 18:41

Plus $57 hittills, med 2 spel kvar. Kan bli fint idag igen :)

Överspelen satt ganska bra idag, 4-2, 4-1 och 5-0 i de tre av fem som satt.

Hoppas på målsnålt i Arsenal-matchen och att TCU gör jobbet

Majo 2011-01-02 13:21

Blev en liten förlust på $9 till slut, trist, men så är det vissa dagar.

Tråkig streak nu med 5 raka förluster, hoppas det vänder idag

Majo 2011-01-05 08:30

Två fina plusdagar raderas ut av kassa service plays, 4 förluster och en push inatt

Ska nog ta det lite lugnare med SP-liren

muraren 2011-01-05 12:09

Håller med dig fullständigt. Om man inte Ryggar till 100 % som jag och bara väljer förlust spelen så kan man ju räkna ut hur det går :idiot:

Majo 2011-01-05 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94061)
Håller med dig fullständigt. Om man inte Ryggar till 100 % som jag och bara väljer förlust spelen så kan man ju räkna ut hur det går :idiot:

Jo, fast jag köper ju inte det där med att man måste rygga allt annars går det åt pipan.

Varför skulle sannolikheten att ett spel sitter minska, bara för att man inte har ryggat andra spel?

RobinD 2011-01-05 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 94075)
Jo, fast jag köper ju inte det där med att man måste rygga allt annars går det åt pipan.

Varför skulle sannolikheten att ett spel sitter minska, bara för att man inte har ryggat andra spel?

Främst för att US-sporter är så otroligt streakiga skulle jag tro. En fotbollscapper i Europa har inte lika stora swings som de som cappar US-sporter. Det är min känsla iaf.

Majo 2011-01-05 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 94093)
Främst för att US-sporter är så otroligt streakiga skulle jag tro. En fotbollscapper i Europa har inte lika stora swings som de som cappar US-sporter. Det är min känsla iaf.

Vad menar du med det fetmarkerade?

RobinD 2011-01-05 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 94104)
Vad menar du med det fetmarkerade?

Att ofta går en US-capper på långa förlustsviter eller tvärtom, många hoppar på efter en lång vinstrad och sen går det dåligt och så hopparman av när tåget vänder. Därför ska man rygga all or nothing av t ex Boyd, WD, Maddux etc.

zz 2011-01-05 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 94107)
Att ofta går en US-capper på långa förlustsviter eller tvärtom, många hoppar på efter en lång vinstrad och sen går det dåligt och så hopparman av när tåget vänder. Därför ska man rygga all or nothing av t ex Boyd, WD, Maddux etc.

Så du menar att det ultimata egentligen är att hoppa på efter typ 5 raka förluster eller hur många man nu anser att en streak är? (Jag vet att du skriver all or nothing men din första mening antyder att det finns bättre vägar att vandra)

RobinD 2011-01-05 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av zz (Inlägg 94254)
Så du menar att det ultimata egentligen är att hoppa på efter typ 5 raka förluster eller hur många man nu anser att en streak är? (Jag vet att du skriver all or nothing men din första mening antyder att det finns bättre vägar att vandra)

Jag menar att det är svårt att selektera ut spel från en betaltjänst om du inte är insatt i sporten själv. Så att hoppa av och på är inget att rekommendera.

Sen är jag rätt säker på att de som följer en tjänst och är mindre erfarna lägger av när det går dåligt. Likväl som när folk ser att WD har 20-2 sista veckan hoppar på och lastar med dålig MM och så kommer en bad streak.

Du kan givetvis inte förutse när en streak börjar/slutar, men ska du blindrygga så måste du ha ett system du följer utan vika av i en viss tid. Vid flatbets så som typ RAS har (bortser från den relativt lilla mängd 1.5-2u) så är det ju omöjligt att hoppa fram och tillbaka på hans sides om du inte själv är duktig nog att cappa.

zz 2011-01-05 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 94270)
Jag menar att det är svårt att selektera ut spel från en betaltjänst om du inte är insatt i sporten själv. Så att hoppa av och på är inget att rekommendera.

Sen är jag rätt säker på att de som följer en tjänst och är mindre erfarna lägger av när det går dåligt. Likväl som när folk ser att WD har 20-2 sista veckan hoppar på och lastar med dålig MM och så kommer en bad streak.

Du kan givetvis inte förutse när en streak börjar/slutar, men ska du blindrygga så måste du ha ett system du följer utan vika av i en viss tid. Vid flatbets så som typ RAS har (bortser från den relativt lilla mängd 1.5-2u) så är det ju omöjligt att hoppa fram och tillbaka på hans sides om du inte själv är duktig nog att cappa.

Låt säga att jag bara har tillgång till dator varannan dag. Ska jag då enligt dig skippa helt att rygga?

muraren 2011-01-05 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 94075)

Grejen med "betal spel" som jag fattat det bygger ju på ett längre tidsperspektiv. Det är ju väldigt viktigt att försöka få samma odds och linor som cappern annars så täcks ju inte förlusterna av vinsterna om man spelat till mindre odds m.m. Förlorade häromdan på ett spel som var rekat typ +7,5 hittade bara +7 och det var den lilla jäkla -0,5 som sket sig "push". Så visst kan man spela på 5 units grejor, men ska det löna sig ska man ju följa blint över en längre tid . Tycker jag :)

Majo 2011-01-05 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94326)
Grejen med "betal spel" som jag fattat det bygger ju på ett längre tidsperspektiv. Det är ju väldigt viktigt att försöka få samma odds och linor som cappern annars så täcks ju inte förlusterna av vinsterna om man spelat till mindre odds m.m. Förlorade häromdan på ett spel som var rekat typ +7,5 hittade bara +7 och det var den lilla jäkla -0,5 som sket sig "push". Så visst kan man spela på 5 units grejor, men ska det löna sig ska man ju följa blint över en längre tid . Tycker jag :)

Ja fast nu pratar vi om lite olika saker tror jag.

Alla spel handlar väl om ett längre tidsperspektiv. Men det är ju skillnad på att se till att man får rätt lina/odds när man ryggar, och hur många spel man ryggar.

Min poäng var att alla spel har ett värde i sig.

muraren 2011-01-05 23:44

Jo det är sant, men vad jag menar är helheten om man ska plussa som Robbin D är inne på.

zz 2011-01-05 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94345)
Jo det är sant, men vad jag menar är helheten om man ska plussa som Robbin D är inne på.

Fast de är ju som Majo säger, självklart kan jag bara spela spelen varannan dag och i slutändan ha samma ROI som den som ryggar varje dag. Vinsten i units kommer dock bara vara hälften så stor som om jag lirat alla spel. Men de beror ju på mängden spel och inte kvaliten i dem och är således en helt annan fråga.

muraren 2011-01-05 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av zz (Inlägg 94347)
Fast de är ju som Majo säger, självklart kan jag bara spela spelen varannan dag och i slutändan ha samma ROI som den som ryggar varje dag. Vinsten i units kommer dock bara vara hälften så stor som om jag lirat alla spel. Men de beror ju på mängden spel och inte kvaliten i dem och är således en helt annan fråga.

Men om man har otur och spelar dom dagarna han förlorar så blir det väl mindre ROI.....? eller jag kanske är ute och cyklar.

Majo 2011-01-06 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94353)
Men om man har otur och spelar dom dagarna han förlorar så blir det väl mindre ROI.....? eller jag kanske är ute och cyklar.

Ja alltså tur och otur upphör ju att existera i långa loppet.

Varför skulle det vara större risk att du väljer ett förlorande spel än ett vinnande spel?

muraren 2011-01-06 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 94362)
Ja alltså tur och otur upphör ju att existera i långa loppet.

Varför skulle det vara större risk att du väljer ett förlorande spel än ett vinnande spel?

OK nu är jag med dig i resonomanget ...tog ett tag. Visst det är ju en rek som alla andra så visst finns det spelvärde. Men jag menar grejen om man nu skulle köpa en sån här tjänst så bör man ju följa blint.

Majo 2011-01-06 11:20

En vidrig dag igår med endast 3 vinster, 1 push och NIO förluster.... :cry:

Kassan sjönk rejält, bara att ta nya tag.......!

Mycket i Italien idag och jag har flera bra handicap-lir där känns det som.

Majo 2011-01-06 18:02

Ökenvandringen fortsätter.... tur att man har sänkt insatserna :sad:

muraren 2011-01-06 18:17

Du är inte ensam, det går skitdåligt nu :sad44:

Majo 2011-01-06 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94601)
Du är inte ensam, det går skitdåligt nu :sad44:

Kollade in ditt sheet, hemska tre dagar du har haft....!

Ikväll jobbar vi in Napoli....! :KO: