![]() |
Citat:
Dock så slänger jag inte in ett spel med högre insats bara för att, har jag B3-B4-B5-B6 spel lediga i 4 serier så kan jag spela där om jag hittar ett spel som motsvarar värdet på insatsen. Gör det inte det så startar jag helt enkelt en ny serie om jag anser att spelet borde ha B1-B2 insats istället. |
Vill gärna också flika in med en fråga. Hur går du tillväga när du väljer ut spel? Vilka saker är viktigast enligt dig för att hitta värde? Syftar främst på NBA-spelen då det är där jag själv har problem. Härlig dagbok hur som helst. :cheers:
|
Citat:
Det finns en mängd olika saker att titta på när man ska välja spel, en del kör efter trender, andra efter statistik eller man kan helt enkelt skaffa sig en egen uppfattning om lagen, deras form och hur de presterar. Jag lutar mig mycket åt det senare, bryr mig inte så mycket om trender då jag anser att det oftast inte är intressant vad som hände för 5 år sen om säg totalen är 8-2 över de senaste 5 åren, lagen kan vara helt annorlunda nu och spela helt annorlunda. Dock så finns det en hel del statistik att luta sig på och tänka på och det är såklart alltid viktigt att hålla koll på skador och sedan kunna värdera hur dessa skador kommer påverka matchen och lagen. Idag funderade jag länge på om jag skulle spela mot eller på Warriors, det va ett klurigt val. De spelar lysande och jag är imponerad av det jag ser, dock så kommer det alltid ett bakslag förr eller senare även för lag som imponerade och jag hade lite på känn att det kunde komma idag. Orlando va senaste laget som slog Warriors på deras hemmaplan. Sen åkte Warriors direkt iväg på en tuff och lång östkust turne där de har vunnit 5 raka bortamatcher, slagit tuffa lag som Nets och så nu senast Heat, nästa stop va Orlando inatt. Kommer bakslaget nu eller kommer det senare är då frågan, denna gången valde jag att spela som jag oftast gör trots att jag hade mina farhågor, dvs jag spelade på det laget som jag anser bäst och ansåg presterat bäst på slutet och också hade en lina som inte motsvarade skillnaden på lagen för stunden. Jag anser att det oftast slår väl ut för min del att spela så här även om man då och då åker på sånna plumpar som i denna matchen. Jag får tyvärr sota för det denna gången, Warriors gör kanske sin sämsta halvlek på säsongen och skjuter bara 28% FG vilket är 23 % sämre än Orlando, de ligger under med 16 i halvtid. Även om Indiana kunde vända 16 poängs underläge till 15 poängs vinst när jag spelat mot dem så kommer inte det hända till min fördel och Warriors vinner inte med 15 när matchen är slut, det borde bli tajtare i andra och med tur så kanske Warriors kan vinna men jag hoppas inte på för mycket så som det sett ut för mig de senaste dagarna! Vi får sätta de andra spelen istället :) |
Citat:
|
Ännu en natt med stolpe ut, får hoppas det vänder snart.
Alla parlays som missade hade 1 spel rätt enkelt och det andra fel. Det som avgjorde att natten slutade på minus istället för plus va väl den extremt tråkig avslutningen i Thunder-Kings. 150 poäng efter 3 quarters och ett underspel på 210.5 ser ju ganska bra ut men icke, det blir 66 poäng i den 4:e quartern trots att Thunder leder stort och matchen va ganska avslagen. Lagen sätter tillsammans 50 av 53 FT's vilket är smått sjukt bra och sånt vill man ju inte gärna ha när man spelat över, för det första är det ovanligt många FT's för en match och för det andra så är det otroligt många som går in och detta gör att spelet faller med 6 poäng... tråkigt! |
Ja men det gick inte så dåligt som natten förre denna :) så det är ett litet fall framåt det vänder snart, vill passa på att tacka för mycket bra tips överlag bockar och bugar keep up the good work. Även om dessa två nätter har varit tråkiga så kommer det vända, i natt så då jävlar. :)
|
1,43 och 1,44 i parlay Jazz över och Hawks under blir inte 2,12. Knasig starttid också :)
Edit: Ser att det är fler parlays som inte stämmer men antar att totaloddset är korrekt iaf. |
Citat:
|
Citat:
Oddsen är korrekt då det som Grnvit säger är bonus på parlays med amerikanska sporter och är det ett 2-val så kan man ta oddset gånger 1.025 för att få fram det korrekta oddset och således också veta hur mycket man ska spela för att vinna den summan man vill. Har inte gjort så på mina första 2800 spel och vet inte varför, har bara inte tänkt på det. Nu gör jag så och det är såklart så man ska göra för att få det mest korrekt, annars blir siffrorna missvisande och det vill ju ingen att det ska vara, dock inte så blodigt när det va åt detta hållet så ingen har påpekat det heller. Hade det varit tvärtom så hade jag nog fått reda på det innan 100 lagda spel... |
Hade ingen aning om bonus på B365. Man lär sig något nytt varje dag :)
|
Citat:
Nåja, det väger upp för andra misstänksamma odds. Hur som helst kan ingen ifrågasätta din skicklighet. Lycka till inatt! Rätt stor risk du ligger ute med denna omgång. |
Citat:
Tack ska du ha! Det är faktiskt inte så stor risk ändå även om man gärna kan vilja få det att låta så. Totalt 3% av kassan över 9 spel på en natt känns faktiskt som det kan vara något av det mest försiktiga och lägsta insatsfördelningen som finns på sharps.se. För övrigt så är det säkert mindre jag riskerar inatt än vad jag gjort de senaste nätterna så det ska inte vara någon fara. Inatt tar vi dem alla! BOL guys :) |
Citat:
God jul får jag säga nu då. Over and out! |
Va ganska säker på att Warriors tank va slut inför kvällens match då det va B2B efter en stor torsk igår och jag trodde bara de längtade hem då detta va sista matchen på denna långa roadtripen. Jag gjorde därför raka motsatsen från igår och spelade mot dem inatt. Då vänder de på steken helt, igår hade de sin sämsta första halvlek på hela säsongen med 35 poäng och 28% skytte när man spelade på dem och idag gör de istället sin bästa halvlek på säsongen med 62 poäng i halvtid sätter 53% av skotten och 8 av 12 3-pts när man spelat mot dem, inte mycket man kan göra atm... Bara att glömma alla spel i den matchen då det är kört redan i halvtid.
Till råga på det så blir Love struken i sista sekunden innan matchen pga flu-like symptoms och därmed va den andra B6:an inte lika bra längre då T'wolves är sämre utan Love. Minny är väl ändå favoriter att vinna matchen. Man kanske skulle få kunna be om lite tur i den matchen!? :) |
Fick faktiskt upp lite hopp om underspelet i Hawks-Warriors när det började närma sig 4 minuter kvar och det va bara 178 poäng. Vi hade alltså råd med 25 poäng och ändå vinna spelet men ack så fel jag hade. Matchen är helt avgjord men ändå avslutar lagen med med 30 poäng på matchen sista 4.28 och från och med 4.28 och 1.53 framåt så sätter de 19 poäng på under 2 minuter och således va det kört. 208 totalt och 5 poäng för mycket... Nu vill jag också ha 19 poäng på 2 minuter eller 30 poäng på 4 minuter i någon match jag spelat över! :)
|
Väljer att köpa ut mig på Redskins utan någon förlust nu när jag precis fått reda på att RG3 inte kommer starta i matchen.
|
Sådär ska det se ut, förutom missödet i Hawks-Warriors matchen där Warriors överraskade på mig och totalen blev 5 poäng för mycket efter en väldigt high scoring avslutning på matchen så blev det efter det rätt på alla resterande spel vilket va 7 till antalet.
7 rätt på 9 spel och bra med plus, härligt!!!!!!!!!!!!! :moneybag: :clap: |
Är det bara hos mig eller har William Hill kommit på att köpa linor och göra dubblar inte är deras grej längre? Vet någon något?
|
Citat:
|
Skulle lira packers +3.5 tillsammans med colts +15 och den gick inte. Men det gick att kombinera total och hcp...Konstigt.
|
Citat:
|
I see. Ryggar din b6 med underspelen och har en egen b6a med colts+15 ihop med saints-bucs ö44
Gillar också Packers ikväll. Blir en bra fight att se! Lycka till ikväll! |
Löst
|
Nu får vi jobba på Rockets...
|
Fan ser ut som ett tungt B6 torsk där. Det vänder vi på den ovala bolen!
|
Citat:
|
Vill inte spela Allan Ballan men Hornets -2.5 @ 1.40 känns lågt ;)
|
Citat:
|
Lugnt! ;) Ja administrationen i bettingen ökar ju avsevärt nu när det inte funkar. Tur man mest ryggar dig,då får ju du göra jobbet ;)
|
Det börjar så sakteliga klättre uppåt och det går helt klart bättre för stunden än vad det gjorde tidigare denna månad då det va en minisvacka, dock så känns det inte riktigt som marginalerna är med mig än då förlusterna oftast är väldigt knappa.
På nattens basket spel va förlustermaginalen på 1, 2, 3, 3, 4, 4 och 11 poäng. Med lite flyt istället så är det 6 spel rätt till och de marginalerna kommer snart förhoppningsvis! Tycker det finns en hel del intressant till natten, återkommer senare med spelen! BOL allesammans :cheers: |
Det går ju bättre men det kan alltid gå än bättre men det kommer nog :)
Spoiler:
|
Måste tacka för Överspelet i Detroit-Toronto som jag ryggade.
Kan inte mycket om basket och trodde det var kört när det var knappa halvminuten kvar och det fattades ett par bollar men då började domaren dela ut straffar höger till vänster. Förstod ingenting med slutade med att jag satt och klappade händerna och väckte grannen. :hattenav: |
Absolut, det kan alltid gå bättre och det jobbar vi ständigt för! :) Har iaf gått +42 över de senaste 5 dagarna så det är på rätt väg och förhoppningsvis så fortsätter det så även december kan sluta på grönt!
Ja i en tajt match så foulas det alltid i slutet och det kan trilla in en hel del poäng under slutskedet av matcherna vilket man lär ha med i beräkningarna. Denna gång va det till min fördel då jag hade spelat över, nästa gång kanske man sitter på underspel och det blir 30 poäng på matchens sista 2 minuter likt det blev nyligen till min nackdel. You win some and lose some :) |
snygga spel du delar med dig av, uppskattar också att du allt oftare lägger in spelen tidigt. Jag går nämligen upp för att jobba 05:15 så kan inte sitta och vänta allt för länge :)
Något jag dock saknar lite är dina spel från KHL, vad beror det på att du slutat med det? tappat intresse eller brist på tid kanske? lycka till iallafall och låt oss få en grön jul :) |
Citat:
KHL och alla hockey spelen för den delen har fått stiga lite åt sidan på grund av dels att det gick dåligt i början av säsongen och att jag inte riktigt känner att jag har tid till det utan lägger fokus på det som går bra för stunden. Det kan såklart vända och det tanken är att jag ska fortsätta med mina hockeyspel när tid och motivation talar för det. Yes, grön jul vill vi ha och då inte bara tack vare granen! :cheers: |
Tomten är grönvit, det vet du Lazlo :D
Tack för spelen btw, kvalité rakt igenom! |
Måste verkligen tacka för alla dina tips du lägger ut nu när det är kaos på jobbet så finns det ingen tid eller ork att jaga egna spel så att rygga dej har varit kanon, visst allt går inte upp men vad fan gör det. Så länge det går upp över längre tid än ett par dagar och det har du verkligen lyckats bra med. Men jag saknar NHL spelet dom %&/(¤"# jävlarna dom tänker bara på sej själva vilka dom är får man väl själv sätta namn på, jag drar alla över en kam där.
Hur som God Jul på dej och alla andra här på Sveriges bästa forum :) BOL väntar ivrigt på nästa tips :D Keep up the good work. |
Citat:
Det läggs ju trots allt ner en hel del tid på detta från min sida och det är ju bra att tiden leder till något positivt, både för er och för mig. Visst kan man missa något tungt spel här och var som du säger men det viktiga är att man över en längre period genererar vinst och så har det ju varit för min del. Efter en liten nedgång så kommer det gå uppåt och när man summerar så har det gått mer upp än ner och det är ju det viktiga och det gäller att tänka på det när man torskat några tunga spel irad. Ja NHL konflikten verkar inte vilja lösa sig och jag sa tidigt att jag inte trodde det skulle bli något spel alls denna säsongen och det börjar närma sig ett sådant beslut nu. Det verkar inte kunna bli löst innan jul och löser de inte det tidigt i januari så kan vi nog glömma NHL denna säsongen då jag inte tror de tycker att det finns någon mening med att spela en 20-30 matcher säsong som börjar i februari eller mars. NHL konflikten är mer invecklad än vad man kan förstå och det är lätt att skylla på "alla", det finns många aspekter som man måste se det ifrån. Tråkigt dock, och ännu mer tråkigt är det att svensk hockey är så jävla störda och inte låter våra svenska världsstjärnor komma hem och spela utan de åker till Ryssland eller Schweiz och underhåller med värdsklass hockey, det är fanimej skandal! :thumbdown: God jul på dig med. Kommer nog tugga på med spel hela vägen fram till julafton eftersom man inte kan missa NFL sunday den 23:e nu när det börjar dra ihop sig och sen kör ju NBA rätt intensivt trots julen. Så det blir nog inget jätte uppehåll från min del utan det är väl kanske mycket annat i mellandagarna och kring nyår dock som gör att man inte spelar intensivt men annars så kör vi väl på! :) |
Stämer Över 181 spelet på pacer verkligen ? jag hittar det till 2.10 och du har 1.41 ? Eller du menar nog 171 skulle jag tro :) Dom är verkligen snabba att ändra odds och lina när det blir lite spel på dom
|
Citat:
|