![]() |
Citat:
http://blog.mysanantonio.com/spursna...g-three-green/ |
Citat:
|
Precis som flip-flop säger så ställer Spurs över sina 4 bästa spelare inför denna matchen som är den kanske svåraste på hela säsongen. Utan att säga det rakt ut så ger de helt enkelt upp denna på förhand genom detta agerandet och vilar hellre sina stjärnor för att försöka vinna matcher de har större chans i.
Det kom lite som en chock för alla då Spurs kunde vila stjärnorna igår eftersom de vann med 21 poäng mot Magic och hade ingen resa att tala om inför denna matchen. Dock så gör ju Pop så här då och då och när det väl händer så gäller det att försöka vara med. De största bolagen låste oddsen och man fick börja höra sig för och fick snabbt reda på detta och då va det bara att hugga de oddsen man kunde hitta. Antagligen börjar väl oddsen sina nu men HT/FT @ 1.71 är mycket bra om du fortfarande kan spela det! |
Citat:
Passar samtidigt på att tacka för alla grymma lir! |
Citat:
|
Tror ni det kan vara värt att testa en peng på -12 @ 1,909
Ångest man får för man är sent ute.... |
Citat:
|
Citat:
Dock anser jag att värdet är högre på 1st Quarter spelen om det bara skiljer 1-2-3 poäng där då det lär kunna bli överkörning från start när en utvilad Heat första femma är laddade och Spurs kommer ut med skrajja reserver. |
miami först till 25 poäng hos 10bet 1.64 eller pinnacles -4 1st q...???
|
Spurs under 94 poäng då? Edit: 1,90...
|
Aldrig sett sånt tryck på oddsen som på heat matchen, spelar ingen roll vad man ska lira. Precis alla linor är helt slaktade :cry:
Känns dock bra att man sitter på -6 då -5.5 rekades tidigare på SBR, men surt att gå miste om så många av Lazlos spel när allt spelas ner! |
Citat:
Tror på en överkörning i 1Q och 1 Half -12 spread är aldrig rolig...men hög själv Heat på -5,5 tidigare innan TD annonseringen :cheers: |
Storch, Parker, Green och Ginobili vilas också, så avbräcken är minst sagt enorma.
Först till 25, -4, Spurs TT under, allt kan vara spelbart men väljer att nöja mig som jag har det. Spurs TT kan vara lurigt då det kan bli precis vad som helst i andra halvlek när det är hög risk för att vi får se lagen gräva långt ner på bänken om det bli ojämnt snabbt vilket det borde bli. |
Citat:
Finns INGEN som kan stoppa LJB inte ens om TD vart på plan. men hur det med rådande läge pratar vi typish 114-88 i mina papper |
Spurs starters: De Colo,Mills,Diaw,Bonner,Splitter
Heat startar Rashard Lewis för skadade Battier och Ray Allen är gametime desicion och spelar troligen inte Bara jag som locks av Spurs +13,antagligen :lol: |
Splitter kommer käka upp dom. :)
Frågan är ju hur motivationen blir för Heat? Man laddar i flera dagar för att gå en tuff prestigematch mot det kanske bästa laget i West, och sedan gör Pop som han gör. Underskattar man Spurs och slappnar av för att "alla" förväntar sig en blow-out? Hade det inte varit TNT-thursday hade jag lirat Spurs +13. ;) Undrar om Alvin Gentry blir inspirerad och gör detsamma som Pop i Suns nästa match :lol: Sorry för :offtopic: Laz. Keep it up! :hattenav: |
Haha det är lugnt guys. Inte OT här, bara att tugga på. :)
Sure när vi snackar +12-13 är det ju helt annat. -6.5 är ju dock givet, det ska Miami vinna denna med alla gånger, kommer Spurs inom 10 i andra halvlek så lär Lebron och Co komma in och öka det till minst 15 snart igen. Finns helt klart risk att detta inte blev så intressant för Heat, därför Allen troligen vilar istället men det lär inte synas redan i 1st Q och det ska inte betyda så mycket så att det blir jämnt i slutet heller. Spreads över 10 påverkas alltid av väldigt mycket random i slutet av matcherna men man måste ändå dra analysen som så att det är större chans att Heat vinner med 15+ än mindre än 10 när läget är som det är ikväll. |
-3,5 till -12,5 under mindre än 12 timmar, förvisso stack det iväg efter startuppställningarna släpptes men det är den snabbaste och högsta svängningen jag har sett. Var det någon som såg Pinnens miss igår? under 30-40 sek precis när jag skulle lägga min bet fanns +96 på bucks :) hann inte lägga men jag försökte iaf..
Saints? värdespel? Weatherspoon tillbaka så falcons bör kunna stänga ner Graham om det nu går.. dom har iaf de bästa på plats förrutom CB Grimes i mitt tycke. Saints Oline kommer vara för mycket lidande av deras tackleskador Strief, Harris.. Abraham/biermann/Babineaux tror jag kommer crasha boxen mkt inatt och tvinga ut Brees eftersom falcons är lite svaga på CB just nu med Grimes borta måste dom sätta högre press i boxen. Sproles kan nog ha en riktigt bra kväll på flatzones... Colston och Moore är de jag tror blir nyckeln de behöver 100y/var och förhoppningsvis är Graham dubblerad hela matchen. |
Haha Splitter eddieh :D
Allen är ombytt och spelar men kanske mindre minuter (något med ryggen han är gammal) så jag passar på Spurs. Som du säger Lazlo så ska -6.5 aldrig vara i fara men om Spurs kan vara under 20 efter 3Q så kan -13 kanske vara i fara då det finns en del skräp på Heats bänk Lycka till alla som spelat och speciellt de som satt alldeles för mycket pengar på Heat -13 :) |
18-10 start av Heat sen kom de på att det här inte va så jäva intressant och Spurs avslutar 1st Q med en 17-4 run. Nåja, 1 av 2 i 1st iaf så ingen direkt skada skedd... då är det bara att se till så resten går in.
|
Citat:
|
kul att du tror på mitt Cards idag, önskar jag höll med hur går dina tankar om matchen?
2 pissdåliga lag där cards har skador på WR nr 2 och 3... FLoyd får nog gå in o lira, läste intervju med Whisenhunt där han fick frågan hur han ser på bredden i laget på just WR positionerna. - What depth? svarde han ;) passspelet som redan är sämst i NFL måste nu lita helt och hållet på 1 WR i Larry och att firma Wells/SW får igång springspelet och en rookie 3 match från start efter 4 INTs. Eftersom du tror på dem och det är mitt lag så spelar jag även om det känns som rysk roueltte i den här matchen! :thumbup: |
Var hittar jag spel på packers-2.5 o över 40 poäng ???
|
bet365 skulle jag tro
|
Citat:
|
Parlayen på packers spelades på Pinnacle men den finns också på Bet365 och jag tror oddset va detsamma där, kanske något lägre.
esken... tycker lite som dig att det är lite rysk roulette över denna matchen och därmed måste jag ta den enligt mig för stora dogen i matchupen. Cardinals öppnade ju sjukt starkt men har inte fått till något alls på slutet, förr eller senare kommer det bli bättre igen och här har de klart bra läge mot ett Jets som blandar och ger hela tiden. Tycker Jets är riktigt klena av det jag sett och Cards ska kunna få igång deras normalt sett dåliga running game eftersom Jets är bland de sämsta på rush defense. Jämn match som kan avgöras med ett FG åt något håll, kanske OT och tycker oddsen och linan är för hög på Cards så testade några mindre spel på dem, får hoppas det går vägen! :) |
Jets-Cards blev precis den skitmatch man kunde tro och det kunde ha gått hur som helst men Jets vann väl trots allt rättvist med 7-6. Cards hade 5 first downs på hela matchen och va 0-15 på 3rd down, sämsta någonsin typ men de täckte ATS.
Rätt irriterande att det bara blev 37 poäng på smått sjuka 800 offensive yards mellan Packers-Vikings där man hade över 40 och det blir samtidigt 52 poäng i busväder i Buffalo där lagen inte ens kom upp i 600 yards offense och där hade man ju såklart under. Jags hade inte chans och Seahawks börjar bli mer och mer irriterande varje gång man ser dem... Inte någon jätte bra start men får hoppas 22 matcherna går bättre! :) |
Alright, dags att summera November och det blev kort och gott en lysande månad, en utav de bästa månaderna detta året och stort plus, här kommer siffrorna:
November Antal spel: 190 Vinster: 109 Förluster: 79 Push: 2 Vinstprocent: 57.98% Insats: 618.24 Vunnet: +397.53 Förlorat: -231.91 Netto: +165.62 ROI: 126.79% Medelodds: 2.14 Medelinsats: 3.25 Medelvinst: +0.87 ------------------------------------------------------------------- I skrivande stund har jag lagt exakt 900 spel sedan jag hade ett par månaders uppehåll i våras när jag kände att jag behövde en paus eftersom formen dalade. Vilopausen rensade skallen och det gav resultat direkt när jag började igen och man kan nu även konstatera att det gav resultat i det långa loppet, här är statistiken över dessa 900 spel som är sedan pausen: Juni-Idag Antal spel: 900 Vinster: 489 Förluster: 390 Push: 21 Vinstprocent: 55.63% Insats: 3695.76 Vunnet: +1938.45 Förlorat: -1468.53 Netto: +469.92 ROI: 112.72% Medelodds: 2.04 Medelinsats: 4.11 Medelvinst: +0.52 Jag märker att fler och fler ryggar mig vilket är roligt och det tycker väl ni med eftersom det går så pass bra!? :) Många ryggar i det tysta och det är såklart helt okej om man vill det men annars vore det trevligt att få igång lite mer tugg här i dagboken och på så sätt kanske det också kan leda till bättre resultat med fler inputs. Har haft ständig PM kontakt/vägledning med en användare här på sharps över de senaste månaderna och hjälpt honom på traven in i spelvärlden. Han bestämde sig för att rygga mig på allt och det gläder mig att det gått så pass bra för honom trots att han startade med väldigt små medel, han har seglat upp i toppen på all-time listan här på sharp$ och det är ett av få legitima sheets som finns med där. Tack vare att det gått så bra så kunde han ta vinstpengarna och resa över Atlanten och hälsa på sin bror och med det ny vunna intresset för de amerikanska sporterna så har han varit både på NBA och sett Wizards få stryck av Spurs och sen plocka första segern för säsongen mot Portland. Sen så skulle han även eventuellt iväg på stormatchen i NFL mellan Ravens-Steelers. Passar på att skicka en hälsning till honom här även om resultaten de två senare matcherna inte gick som jag hade bettat på, men det kan man bjuda på, det blev ju riktigt spännande matcher båda iaf. :) December har börjat som en riktig berg och dalbana, NFL sunday blev kanske det sämsta denna säsongen för mig där precis allt studsade emot och flera matcher torskades precis i slutet. Sen så gav man sig in i "kast med liten boll och stå och kramas på linjen" och det gick ju käpprätt åt helvete som vi alla märkte, rätt sjukt va det men jaja. Lutade sig istället tillbaka på kära NBA och då gick det spikrakt uppåt med 11 vinster på 15 spel inatt med +40.11 och många tunga spel gick in. Det va egentligen bara Bucks som svek ordentligt och det va nära att de sabbade tunga B6:an efter att de bara fick in 31 poäng i 3Q+4Q men det räckte ändå. Skönt att studsa tillbaka direkt hur som helst och nu är det bara att se till så även denna månaden slutar grönt! Må väl gamblers! :cheers: |
grymt bra jobbat! tackar för alla tips! =)
|
Tackar och bockar för att man får möjligheten att följa din utveckling här på Sharps. Anledning till att jag mest följer i det tysta är att jag inte har kunskap nog om NBA och NFL för att tillföra något matnyttigt.
Keep up the good game Lazlo! :clap::claps::thumbup: /robbanh |
Citat:
Det är synd att man måste jobba så man inte kan sätta sig in i det lite snabbare genom att följa några matcher.. Får rygga ett tag till tills jag har råd att vara hemma och titta istället för att jobba..... :lol: Tackar för spelen jag med så länge, snart kommer de förhoppningsvis några från mig med! ----------- Okey, vi gör ett försök! Har haft det lugnt på jobbet idag då en lastbil vi väntar på sitter fast i snön någonstans.. Jag testar mig på en dubbel, Heat -5 Nets/Thunder U199 till 1.96 Vad jag försökt läsa mig till så verkar Underspelet vara nära till hands. Nets/Thunder's matcher brukar sluta med under spel (The total has gone UNDER in 4 of Brooklyn's last 5 games when playing at home against Oklahoma City) Nets verkar även få tillbaka en center, Lopez, som är en defensivspelare(!?) Heat är stora favoriter som är inne i rätt flyt. dom verkar även ha ganska lätt mot wizzards (Miami is 17-3-1 ATS in its last 21 games when playing on the road against Washington). dock lite svårare att täcka spreaden, så köpte ner den ganska rejält, dock inte max.. lite tankar från en helt okunnig... Hissa eller dissa? :P |
Störd du är med 113% ROI på 900 spel senaste halvåret Lazlo! Ser dock att du super bort det mesta av vinsten i Sthlm ;)
|
Citat:
Riktigt bra jobbat Lazlo! |
Jag är också imponerad och följer all NBA du lägger! Som jag nämnde tidigare har mitt basketintresse ökat enormt från att ha varit näst intill noll i och med sharps och då i huvudsak dina rekar och spel!
Får väl också hålla med föregående talare, kan tyvärr inte sätta mig in i basketen så mycket som jag skulle vilja på grund av tidsskillnaderna även om jag håller mig uppe vissa nätter... Det är synd att inte fler helgmatcher går vettiga tider. Guldstjärna till dig! :thumbup: |
Från att ha tyckt att allt på andra sidan atlanten är Lotto tycker jag numera att fotboll skall spelas med oval boll och med händerna ;)
Jag ryggar många av dina spel och det är mycket tack vare dina fina spel som jag numera till största delen koncentrerar mig på de amerikanska sporterna. Så tack för det! Förra säsongen hittade man många spel på europeisk hockey i sheetet också,är det något du medvetet har dragit ned på? |
Intressant dock att du lagt 1544 spel på Pinnacle med en ROI på 100.57. Kan bli tufft när du inte kan lägga dina spel på eu-bookies i framtiden ;)
|
Fortsätt med ditt fina jobb, Lazlo! :clap:
Jag själv ryggar det mesta från dig men har noll koll på de amerikanska "nattsporterna" (läs: för oss som ska upp och jobba runt 8.00) - därav total tystnad trots massa ryggar. Jag ska tala om för dig att dina NBA-picks blivit en "det-sista-man-gör-innan-man-går-och-lägger-sig-grej" och det känns overkligt tomt när du bestämt dig för en natt utan spel. Kör hårt, man! :cheers: |
Härligt guys, även om ni kanske inte har något matnyttigt att komma angående spelandet så kan ni ju komma med tips på någon god öl eller något bra horhus man kanske skulle besöka!? :lol: Vi kan tugga om allt, behöver inte bara vara om spelen...
@omwttm... Heat bör kunna vinna enkelt ikväll och kommer nog plocka något där också är dock mer tveksam till underspelet i Nets-Thunder. Lopez kommer inte spela och har är en bättre offensiv spelare än defensiv, Evans missar också för Nets och han är däremot hel defensiv. Tycker det känns halv svårt där, båda lagen har dåligt med scoring power under korgen här och det kan bli åka av med high scoring guards + Durant. Historien säger inte jätte mycket då Nets gått från ligans sämsta lag till ett av de bättre i år. @wasteping... Yes har dragit ner en hel del på hockeyn efter att denna säsongen började ganska klent och sen har de andra sporterna gått så pass bra så fokus har helt enkelt hamnat där istället. Det kanske kan bli mer hockey i framtiden, det visar sig. @henke111... Japp, blev också lite förvånad när jag kollade över statsen och såg att jag hade sämst statistik på B6-spelen över denna perioden på 900 spel. Hade dock 14 rätt på 26 spel men hade väl helt enkelt missat de tyngsta spelen och satt de spelen med mindre insats och det är ju stor skillnad på de olika B6-spelen. Har fått in 5 av de senaste 6 B6-spelen dock men även där är förlusten den med högst insats. Låg jämnt över B1 spelen, hade ca 110% ROI på B2-B3 spelen och ca 125% ROI på B4-B5 spelen över 900-spels perioden. Totalt sett är dock B6-spelen fortsatt klart lönsammast. Det går att vrida och vända på allting, man kan hitta de negativa bitarna om man så vill. 100.57% ROI totalt på pinnacle skulle ju gärna vara lite högre, men samtidigt så har ROI:n på pinnacle varit 107.11% över 549 spel på denna 900 spels period, kan det fortsätta så är man väl inte sämst iaf. Jag har inte koll, kanske spelade mest på pinnacle när jag hade en svacka och därav är statsen sämre där, eller så har jag svårare att slå deras oddsättare. Inte jätte stor risk att bli limiterad hos de större EU bookiesarna jag då och då spelar på med en medelinsats på 4.48 och 95% av spelen är på stora ligor och 95% av spelen är hos bra bookies. Inte direkt serbisk fotboll hos meridianbet som spelas. Som sagt så går det att vrida och vända på allt hur man vill, 2762 spel och det tuggar på riktigt bra för stunden och de som inte gillar det kan bara fadea och hoppas på guld och gröna skogar. Vi andra kör vidare... :) |
om vi ska snacka stats på pinnen kan det kanske vara lämpligt att ta upp dina 118% ROI över drygt 300 spel på MLB sides. Sinnesjukt bra.
Annars sällar jag mig till övriga, när det gäller US sports har jag noll koll förutom på hockeyn och den är det ju som det är med :no: Snacka skit är jag dock bra på så det kan jag vill bidra med lite då och då :lol: |
Ser att du undviker Knicks hittils i ditt sheet? Tror du för mycket fokus ligger på morgondagens match mot Heat? Heat verkar ju haft tankarna på annat mot wizzards...
Edit: såg att du la in dem i en parlay nu...! |