Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lazlo Lirar! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8952-lazlo-lirar/)

Shell Peppe 2012-09-13 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 201894)
Om man kollar på skotten ja, men inte om man kollar på spelet.

En hel del NN skott va nerlägg och inga farligheter alls medan Yugra missade tre frilägen och NN hade inget. Matchen va på det stora hela ganska jämn rent chansmässigt och lika hade kanske varit rättvist då NN va det bättre laget i tredje, dock inte i slutet, men att torska avgörande målet i boxplay i slutet är klent. Sånt som händer dock

Sorry för OT här men vart ser du matcherna? eller rättare sagt vem äger rättigheterna numera, var ju Viasat förr men kan inte se något där nu.

Lazlo 2012-09-13 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 201906)
Sorry för OT här men vart ser du matcherna? eller rättare sagt vem äger rättigheterna numera, var ju Viasat förr men kan inte se något där nu.

Inga problem, finns nästan inget OT i den här dagboken. Bara roligt om det är lite tugg om både det ena och andra, förhoppningsvis mest roligt dock! :)

Så vitt jag vet så är det inget svensk TV-bolag som har rättigheterna till KHL längre. KHL kör ett eget "League pass" likt de amerikanska sporterna där man kan köpa så man kan se många av matcherna, dock inte alla. Men alla matcher som TV-sänds går att hitta streams till också.

Turkpaburk 2012-09-14 11:37

Morning. Kan du bara kortfattat ge en analys av Ilves vs Tappara matchen?;)
Statistiken ser ju bra ut iallafall.

Altarath 2012-09-14 13:29

En sak jag är lite nyfiken på Lazlo, hur kommer det sig att du kan hålla stadigt plus trots att du verkar bomma B6or lite titt som tätt.
När jag förlorar en har det ibland en tendens att bli väldigt kostsamt, är det för att du lyckas stänga många serier i ett tidigt skede? :)

Olkvern89 2012-09-14 14:17

Testing:)

Lazlo 2012-09-14 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Turkpaburk (Inlägg 202021)
Morning. Kan du bara kortfattat ge en analys av Ilves vs Tappara matchen?;)
Statistiken ser ju bra ut iallafall.

Absolut. Ingen hemmaplansfördel då båda lagen spelar sina hemmamatcher i samma hall. Ilves är ett bottenlag och troligen sämst i ligan igen, de har inte imponerat på försäsongen alls. Tappara har spelat riktigt bra på försäsongen mot tufft motstånd i European trophy. De kan i år hänga med i toppen då laget ser starkt ut. De möttes på försäsongen och då vann Tappara med 7-1. Storebror mot Lillebror och jag tror inte Ilves har något att hämta här.

Citat:

Ursprungligen postat av Altarath (Inlägg 202038)
En sak jag är lite nyfiken på Lazlo, hur kommer det sig att du kan hålla stadigt plus trots att du verkar bomma B6or lite titt som tätt.
När jag förlorar en har det ibland en tendens att bli väldigt kostsamt, är det för att du lyckas stänga många serier i ett tidigt skede? :)

Faktum är att jag bommar inte B6:or titt som tätt. :) Jag har en träffprocent på 64% på B6-spelen och en ROI på 120% på dem. Det är 13 % bättre träffprocent än hela 2-6 systemet totalt och 15% bättre ROI. Visst jag har missat 2 irad nu på slutet på de sjuka hockeyspelen men samtidigt har jag haft streaks på 10 vinster irad på B6-spel.

Men rent hypotetiskt så går det ju vara vinnande även om man missar alla B6-spel men då gäller det att vinna en hel del serier som inte når dit. Som du säger så avslutas ju de flesta serier innan de når till B6-nivå och även om det är mindre vinster på B1-B2 nivå så många bäckar små. ;)

Det kan därför vara tufft att bara rygga de tyngre spelen då det kan bli så att om man har väldigt mycket otur så har jag vunnit 50 serier med mindre insatser med missar några B6-spel. Jag ligger plus men den som ryggade B6-spelen ligger stort minus. Men trotsallt så är det ju mina spel med högre insats som går bäst och har man ryggat alla dem hittills så lär man vara nöjd, förhoppningsvis så fortsätter det så även i framtiden!

Citat:

Ursprungligen postat av Olkvern89 (Inlägg 202043)
Testing:)

Verkar fungera lysande! :thumbup:

Lazlo 2012-09-14 18:57

Då ska vi se om det kan gå vägen denna gången då, Tappara har en 5-0 ledning efter 2 spelade perioder... Får väl hålla alla tummar och tår som finns för att Ilves inte ska vinna 3:e perioden med minst 5 mål... :ful:

Semicolon 2012-09-14 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 202118)
Då ska vi se om det kan gå vägen denna gången då, Tappara har en 5-0 ledning efter 2 spelade perioder... Får väl hålla alla tummar och tår som finns för att Ilves inte ska vinna 3:e perioden med minst 5 mål... :ful:

Läge å trycka in keramiken på Ilves nu då :ful:

Akabodil 2012-09-14 19:12

Haha om dom vänder den här matchen då vet jag inte vad jag tar mig till! :)

Lazlo 2012-09-14 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 202123)
Läge å trycka in keramiken på Ilves nu då :ful:

Haha absolut, kör bara kör! ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Akabodil (Inlägg 202125)
Haha om dom vänder den här matchen då vet jag inte vad jag tar mig till! :)

Nej du nu får det fan vara nog, börjar det barka av åt fel håll så får man väl ringa och bombhota Tammerfors ishall eller nått så att det inte kan gå hela vägen åt helvete! :lol:

Akabodil 2012-09-14 19:32

Haha ja men det verkar gå vägen som tur är! :D

Lazlo 2012-09-14 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Akabodil (Inlägg 202130)
Haha ja men det verkar gå vägen som tur är! :D

Yes det löste sig. Tappara vann även den tredje perioden och matchen med totalt 7-1 precis som på försäsongen. Så ska det se ut! :thumbup:

Semicolon 2012-09-14 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 202127)
Nej du nu får det fan vara nog, börjar det barka av åt fel håll så får man väl ringa och bombhota Tammerfors ishall eller nått så att det inte kan gå hela vägen åt helvete! :lol:

Dagens garv :lol:

Lazlo 2012-09-14 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 202143)
Dagens garv :lol:

Haha härligt! :D

Lite spel inne i sheetet och det blir allt för min del denna helgen. Golftävling imorgon bitti och sedan bär det av till Sthlm för party och så blir det derbyt på söndag.

Trevlig helg allesammans och sup järnet nu för i helvete! :cheers:

Dahlis8 2012-09-14 23:55

Hur många serier brukar du ha igång samtidigt?

muskali 2012-09-15 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 202206)
Haha härligt! :D

Lite spel inne i sheetet och det blir allt för min del denna helgen. Golftävling imorgon bitti och sedan bär det av till Sthlm för party och så blir det derbyt på söndag.

Trevlig helg allesammans och sup järnet nu för i helvete! :cheers:

KROSSA GNAGET :gun_bandana:

htsolna08 2012-09-16 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 202213)
KROSSA GNAGET :gun_bandana:

:lol:

AIK-dif 3-0 :cheers:

_Isola_ 2012-09-17 15:33

Tjena Lazlo! Undrar om du har någon koll på White sox-Tigers ikväll? Några tankar och funderingar?

Lazlo 2012-09-17 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av _Isola_ (Inlägg 202728)
Tjena Lazlo! Undrar om du har någon koll på White sox-Tigers ikväll? Några tankar och funderingar?

Tjena! Ja, jag kommer troligen spela under men avvaktar på lineups först och de lär väl komma kring 6-7 nån gång. Tycker inte linan motsvarar kvaliteten på dagens pitchers, trots att båda pitcherna mötte samma lag i sin förra match som idag. Då blev det 3 runs på deras totalt 14.2 innings pitchade, lagen har väl lite mer feeeling för pitchern nu men tror inte att det ska rinna iväg och bli två siffrigt ändå.

UncleScrooge 2012-09-18 19:58

Kan ingenting om baseboll så har därför en fråga. Om man spelar under 9,5 efter fulltid är det samma sak som att spela under 9,5 efter fulltid inklusive övertid? Eller hur funkar poängen om det går till övertid?

lokalime 2012-09-18 20:23

Uncle - vanligast är att OT räknas med

UncleScrooge 2012-09-18 20:39

Och där kan man få hur många poäng som helst eller? För annars om det blir 4-4 och man bara kan få en poäng så är det ju samma sak.

lokalime 2012-09-18 20:40

Det kan i princip bli hur många poäng som helst där, ponera att det blir 4-4 efter 9 innings och första laget gör 2 runs och andra också 2 runs i tionde då är vi uppe i 12 totalt och spelet fortsätter...

Lazlo 2012-09-18 22:49

Precis som lokalime säger så är det i stort sett alltid inklusive eventuella extra innings när man spelar över/under på baseboll. Det är inte ofta det blir extra innings och oftast så blir det bara 1 run när blir extra innings. Har dock varit med om att förlora ett underspel på 9.5 runs när det stod 1-1 efter 10 innings, 2-2 efter 12 och så 4-4 efter 16, det slutade med 6-4 vinst för bortalaget efter 18 innings om jag inte minns helt fel. Så det kan gå åt helvete även om man ligger med bra efter FT så att säga men det kan likväl bli så att det trillar in några runs på extra innings som gör att man vinner.

Riktigt härlig speldag så här långt trots att Real vänder 2-1 underläge på 2 minuter i slutet vilket ledde till push. Alla speedwayspel satt busenkelt och Arsenal vann ju de också... lite spel inne för natten och kommer lägga till något mer tror jag! :moneybag:

Lazlo 2012-09-20 12:27

WOOHOOO +500! :thumbup:

Klev i och med nattens resultat precis över 500 strecket och där har 2-6 spreaden aldrig varit tidigare så det går bättre än någonsin nu. September har till stora delar legatt runt omkring -10 men efter 4 riktigt bra dagar irad där alla spel med högre insats gått in så är även September nu uppe på plus med +10.14. Det är 10 dagar kvar och förhoppningsvis så kan det blir mer plus och att jag ligger stabilt över 500 när månaden summeras.

roon 2012-09-20 15:16

Stort grattis på 500large!!! Har övervakat hela resan dit. Stort tack för dina spel med

Lazlo 2012-09-20 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av roon (Inlägg 203407)
Stort grattis på 500large!!! Har övervakat hela resan dit. Stort tack för dina spel med

Tackar! :)

73 skott i Sibir-Chehov räcker inte då matchen slutar 2-2 och över 4.5 missar således. Lite irriterande när man va i valet och kvalet på att ta över 4.5 i Novokuznetsk-Cherepovec istället där oddset va högre och där gör de 8 mål på 60 skott. Nåja, en hel del spel kvar idag och resten ska sitta! ;)

Wagner 2012-09-20 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 203418)
Tackar! :)

73 skott i Sibir-Chehov räcker inte då matchen slutar 2-2 och över 4.5 missar således. Lite irriterande när man va i valet och kvalet på att ta över 4.5 i Novokuznetsk-Cherepovec istället där oddset va högre och där gör de 8 mål på 60 skott. Nåja, en hel del spel kvar idag och resten ska sitta! ;)

Du hade väl kunnat spela dom också? Du har ju 21 spel levande så en mer eller mindre spelar väl ingen roll. :)

Lazlo 2012-09-20 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 203460)
Du hade väl kunnat spela dom också? Du har ju 21 spel levande så en mer eller mindre spelar väl ingen roll. :)

Hade inte 21 spel levande vid 1 tiden när jag spelade så kunde inte riktigt resonera så. Skulle ju kunna lägga in det nu och tänka äsch jag hittade ju massa spel till kvällen så då kan jag ju ta med några jag tänkte på för 5 timmar sen? Sure hade kunnat spela den också men valde att inte göra det denna gången och så kan det gå.

imo 2012-09-20 21:53

kommer det mer mlb från dej ikväll?
tack för spelen :)

Lazlo 2012-09-20 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av imo (Inlägg 203504)
kommer det mer mlb från dej ikväll?
tack för spelen :)

Det kommer troligen dyka upp något spel för natten. Det är ju en NFL match också som jag ska gå igenom.

Varsågod, trevligt att du tackar trots en sån här skit dag men det kommer fler dagar och förhoppningsvis bättre! :)

Tur att jag gav mig in i fotbollen idag iaf då jag har missat allt annat så här långt. Hockeyn gick inte vägen alls och som vanligt va det lite tunga tredje perioder. Stjernen förlorar tredje med 5-0, Saipa förlorar tredje med 3-0 och Tractor förlorar tredje med 4-0 vilket sabbade både underspelet och DnB spelet.

Nya tag som alltid och tåget rullar vidare! :)

martinsson 2012-09-21 05:30

Giants :cheers:

Synd bara att Panthers inte ens försökte komma ikapp, annars hade överspelet också suttit.

esken 2012-09-21 07:30

bra jobbat! :cheers:

fishy 2012-09-21 08:49

Lazlo vad tror du om Giants-padres matchen inatt ? känns som att Giants ML är :moneybag::D

Lazlo 2012-09-21 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 203537)
Giants :cheers:

Synd bara att Panthers inte ens försökte komma ikapp, annars hade överspelet också suttit.

Citat:

Ursprungligen postat av esken (Inlägg 203540)
bra jobbat! :cheers:

Ja Giants gjorde en riktig kanon match och det blev enklare än vad jag trodde och som sagt så va det ju lite synd eftersom matchen därmed inte kunde kliva över 49.5. Vi blev en TD kort tyvärr och trodde Panthers skulle orka med mer än 7 poäng.

Citat:

Ursprungligen postat av fishy (Inlägg 203544)
Lazlo vad tror du om Giants-padres matchen inatt ? känns som att Giants ML är :moneybag::D

Vid första ögonkastet så bör Giants vinna men Vogelsong har varit katastrof på slutet och Padres offense har faktiskt varit en av ligan bästa på slutet. Får se hur jag gör där men det är nog inte helt klara :moneybag: :)

Lazlo 2012-09-21 21:04

Med 23 sekunder kvar av matchen kvitterar Pelicans och ML spelet på HIFK blir push istället, dessa jävla tredje perioder! :( Nåja, det blev inte förlust iaf så ingen skada skedd egentligen, man va nära vinst men aldrig nära förlust och det är ju bättre det är så.

Nu till nattens MLB, har redan spanat lite och det fanns en hel del spelbart tyckte jag, ska lägga in spelen inom kort. Däribland Giants ML fishy ;)

fishy 2012-09-21 21:09

vi kan säga att jag tipsade dig så känner jag mig lite extra Sharp ;), tänkte höra lite, spelar du ngt på ncaa football ? hawks - baylor inatt har du ngn input :) ?

Lazlo 2012-09-21 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av fishy (Inlägg 203713)
vi kan säga att jag tipsade dig så känner jag mig lite extra Sharp ;), tänkte höra lite, spelar du ngt på ncaa football ? hawks - baylor inatt har du ngn input :) ?

Absolut, all credd till dig om Giants sitter :cheers:

Spelar ingenting på college sporterna, det ska vara om jag får något tips från någon person jag litar på och om det är något utöver det vanliga. Har noll koll själv i college ligorna vare sig det är football eller basket, tyvärr. Kan kolla om det finns någon av mina vänner over there som sitter på tankar angående den matchen, hojtar till om jag får höra något matnyttigt!

fishy 2012-09-21 21:23

Låter fint, om inget annat och om du har tid får du sätta dig in i college sporterna till nästa säsong finns en del :moneybag: att tjäna tror jag ;)

Lazlo 2012-09-21 21:37

Ja det finns det säkerligen, om bara tiden fanns så. Tiden är tyvärr en bristvara för närvarande men det är klar att det kan vara annorlunda till nästa säsong. Dock så finns det ju så jävla mycket lag och matcher hela tiden, blir helt matt av att gå igenom en fullspäckad MLB natt och det är ju ännu fler matcher i college. Sen är det ju så mycket nya spelare i lagen från år till år och således också ännu mer att läsa på, känns som det krävs en hel del om man ska börja från scratch men men den som lever får se :)