Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lazlo Lirar! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8952-lazlo-lirar/)

Wagner 2011-09-27 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 142825)
Ursäkta OT.

Är ju inte själva summan på dina spel som är imponerande utan att du faktiskt får satsa de summorna på bolag som betsafe, nordicbet, bwin osv, speciellt med din fantastiska roi. T.om. jag som bara satsar en bråkdel av dina insatser och med en betydligt sämre roi har upplevt limiteringar. Vad är hemligheten?

Hemligheten är att han inte får satsa dessa summor i kronor räknat.

Men som alla vet är ROI gångbart både till hyresavin och på Ica och då spelar det mindre roll vad man De facto drar in på spelen.

Shell Peppe 2011-09-27 13:21

Jag tror det flesta är medvetna om att insatsen knappast är sek då skulle limiteringen varit ett faktum för länge sedan.

Men som han säger själv SLUTA STIRRA ER BLIND PÅ INSATSEN.
Spelen är vinnande & det är väl ändå huvudsaken sen är det upp till var & en att göra en avvägning efter ens egen br.

:cheers:

Bobbobula 2011-09-27 13:35

Man kan ha flera konton i olika namn och dylikt för att gå runt limiteringar.

laszlo 2011-09-27 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 142845)
Man kan ha flera konton i olika namn och dylikt för att gå runt limiteringar.

Du kan ha konto hos flera olika bookmakers, men visst måste man väl skicka in bild/inscanning på sitt ID-kort för att få spela hos alla seriösa bolag? Speciellt om man omsätter lite mer pengar. Expekt stängde av mitt konto så fort jag satte in 5000 spänn tills jag skickade in bild på mitt ID och visa-kort. Så, mer än ett konto per bookie lär väl vara ganska kört såvida man inte spelar i någon annans namn?

edit: never mind - ser nu att du uttryckligen skrev "i olika namn" :sleep:

Unfamouz 2011-09-27 15:28

Ryggat och klart :)

Lazlo 2011-09-27 18:40

Haha, det är lite smålustigt hur detta fortfarande kan vara på tapeten!? Vad är det ni vill höra?

Wagner, vi säger att jag har vunnit 38 kr så här långt i verkligheten, känner du dig bättre än mig nu? Det enda jag äter är knäckebröd och vatten, jag bor på ett härbärge och har därför ingen hyra. Spelen kan jag lägga för att jag har tillgång till gratis internet på stadens bibliotek. Du är bäst jag är sämst! Är det ok nu?

Om jag är miljonär eller hemlös alkis spelar ingen roll, ni behöver inte och kommer aldrig få veta hur det ligger till i verkligheten. Det är som jag sagt tidigare privat och det hör inte hit. Detta är inte facebook, det är sharps ett forum om betting och spel så det enda väsentliga är väl om man nu kan visa upp bra spel om man har ett spreadsheet eller dagbok?

Spreaden följer ett 2-6 system och som jag också sagt tidigare så ångrar jag att jag inte valde en mer diskret insatsnivå. Jag kanske har 15 olika konton hos bolagen så jag kan få in vilken insats jag vill på alla spel, eller så har jag kanske inte det och på en del spel kanske jag inte kan få in den insats jag önskar men som jag sagt tidigare så kommer systemet att rulla på som det är oavsett! Jag har inget behov av att visa folk att jag vann si eller så mycket på det men jag trodde aldrig att det skulle kunna bli ett så här stort problem.

raaabin 2011-09-27 21:42

KUNG!!!

Motivering på ditt spel på Real Espana inatt? :) lite nyfiken med tanke på att du har 8/8 på din b6-spel!

:hattenav:

Vlad 2011-09-27 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av raaabin (Inlägg 142944)
KUNG!!!

Motivering på ditt spel på Real Espana inatt? :) lite nyfiken med tanke på att du har 8/8 på din b6-spel!

:hattenav:

Det är inget speciellt spännande utan det vanliga. Santos Laguna skickar sitt U21-lag till Honduras då de i princip redan är vidare i Pajasturneringen.

Lazlo 2011-09-27 23:40

Det är precis som Vlad säger och matchen spelas inte inatt utan imorgon natt, DnB @ 2.20 på hemmalaget känns riktigt bra då det mesta tyder på att om det är något lag som ska vinna så är det dem. Resten är några mindre bra värde spel på odds som troligen kommer sjunka kraftigt innan matchstart!

Lazlo 2011-09-28 07:06

En okej natt för min del, men en riktig bitter eftersmak. 5 rätt på 7 spel är ju riktigt bra, men en grandslam + 2 errors i top 9 i Minnesota gjorde att det blev 11 runs där och under 10 sprack.

Sen så avslutas natten med att Arizona i extra innings gör 6 runs varav 1 grandslam i bot 10, en comeback som startas med ingen på baserna med 2 outs + 1 error som hade avslutat matchen vid ställningen 6-1, de vinner därför tillslut matchen med 7-6. Dodgers gjorde 5 runs i top 10 men det räckte icke... ouch :hurt: Det va nog den mest otroliga comebacken jag sett, skönt att det nästa gång lär vara en vändning till min fördel! ;) Får nog vänta länge på en liknande dock :lol:

bigsmooth 2011-09-28 09:41

Två baseball spel med insats B3 som gick in hade tydligen inte gått igenom hos pinnacle. sådär kul på en annars fin natt. Tack än en gång för alla fina spel du delar med dig av.

Lazlo 2011-09-28 20:29

Vad menar du med att de inte gått igenom, bekräftade du aldrig spelen eller?

En bra dag, båda hockeyspelen satt enkelt Neftekhimik vann med 0-4 och Pelicans vann med 1-4 sen så går B6 spelet på handboll in enkelt också, skönt! :moneybag:

Lite CL nu ikväll och sen har vi en spännande natt framför oss, dels för fotbollsspelen men det kommer vara stor spänning i sista omgången i MLB och mycket står på spel för en del lag! Kommer säkert in lite spel för natten senare!

MrGerrard 2011-09-28 20:37

Din form är sinnessjuk, jag tackar och tar emot. Ser att du lirat Shakhtar oxå så den jobbar vi in nu...

bigsmooth 2011-09-28 22:59

Jag vet inte vad som hände. Jag måste glömt att bekräfta : ( men fick in 2 och plussade på natten. Satte även Hockeyspelen men CL gick sämre. Ryggar vidare inatt : )

Lazlo 2011-09-28 23:09

Hehe ok, skönt att det gick bra ändå då! Nej det blev 3 rätt och 4 fel på CL men ändå bara ca 200 minus så ingen fara med det! Spännande natt!

donpen 2011-09-28 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 142988)
En okej natt för min del, men en riktig bitter eftersmak. 5 rätt på 7 spel är ju riktigt bra, men en grandslam + 2 errors i top 9 i Minnesota gjorde att det blev 11 runs där och under 10 sprack.

Sen så avslutas natten med att Arizona i extra innings gör 6 runs varav 1 grandslam i bot 10, en comeback som startas med ingen på baserna med 2 outs + 1 error som hade avslutat matchen vid ställningen 6-1, de vinner därför tillslut matchen med 7-6. Dodgers gjorde 5 runs i top 10 men det räckte icke... ouch :hurt: Det va nog den mest otroliga comebacken jag sett, skönt att det nästa gång lär vara en vändning till min fördel! ;) Får nog vänta länge på en liknande dock :lol:

Hehe, jotack. Jag jobbade natt och följde matchen till kl 7 då stog det 1-4 dodgers och jag räknade med att det var klart så jag somnade. Och fick rätta som en förlust sen när man vaknade :whoco5:

Lazlo 2011-09-29 06:48

Ingen höjdar natt men netto resultatet är inte alls farligt. 6 vinster, 10 förluster och 1 push blev resultatet, dock blev det 97 % ROI för natten och bara back 1900 för spreaden så inte alls farligt med ett 6-10 record.

Det gör inte så mycket heller när man återigen får se en helt otrolig baseball natt med extrem spänning!

Tampa's 0-7 upphämtning i innings 8-9 med 2 out 2 strikes pinch hit HR av Johnson i bot 9 för att ta matchen till extra innings. Matchen i Boston blev delayed pga regn i 7:e inningen men kommer igång efter 1 timme eller så och i Bot 12 i Tampa så kommer beskedet att Orioles i bot 9 får in 2 runs på Papelbon och de slår därför Red Sox med 4-3 båda de runsen med 2 out också, i samma stund kliver Longoria upp och ska slå och hör hur hela arenan jublar nå otroligt, han förstod att det måste betyda att Red Sox förlorade så det va bara för honom att slå en HR så va man i playoffs och det gör han också och arenan exploderar ännu en gång! Red Sox står för kanske den värsta genomklappningen i historien då slutspelsplatsen va i stort sett klar för några veckor sen men man tappar den...

Cardinals krossar Houston och Atlanta måste därför vinna mot Phillies för att kunna gå till playoffs, de leder med 3-2 i top 9 men Phillies får in en run och även den matchen går till extra innings där Phillies vinner med 4-3 efter 13 och även Atlanta tappar slutspelsplatsen smått otroligt efter att ha haft flera matchers försprång till Cardinals!

Lazlo 2011-09-30 16:30

En mycket tråkig men kanske inte helt oväntad cold streak har drabbat mig och det va framförallt 3 stycken fotbolls serier (F18-F20) där jag totalt gick 1-15 och det resulterade i en förlust på närmare 80 k, om jag nu fick in alla insatserna som står i spreaden, men nu när det blev förlust så kanske ni tycker de är okej!? :p

Inte mycket att säga om det, lite stolpe ut är det såklart när så många spel irad missar men jag har också haft stolpe in någon gång och det är fortsatt ett mycket bra resultat så här långt för min del. Kommer nog trots detta fortsätta med fotbollen, men går det fortsatt dåligt där så kanske man får överväga at hålla sig till de andra sporterna där det går bättre. Tråkigt nog så va sämsta dagen hittills min egna födelsedag, den kanske blir fri från spel i framtiden? :D

En hel del annat de kommande dagarna, men ska försöka hålla igång någotsånär med lite spel som jag gillar, återstår att se hur mycket tid det blir över till att leta och lägga in dem i spreaden!

Nu är det dags att ta en 15-1 streak, nu kör vi! :cheers:

bigsmooth 2011-09-30 17:04

Gårdagen och natten glömmer vi helst : )

Jag är gärna med på 15-1 streaken. Kör hårt!

Shell Peppe 2011-09-30 17:10

I believe in you Laz!
Nya Tag, variansen pissar på oss alla from time to time.

Grattis & keep it up :cheers:

Vlad 2011-09-30 17:23

Du har alltid varit streaky så det är lugnt du studsar tillbaka direkt men hur tänkte du egentligen med Olimpia och Defensa y Justicia,jävla skitspel :lol:

Happy belated birthday!

Lazlo 2011-09-30 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 143372)
Du har alltid varit streaky så det är lugnt du studsar tillbaka direkt men hur tänkte du egentligen med Olimpia och Defensa y Justicia,jävla skitspel :lol:

Happy belated birthday!

Streaky Laz it is alltså? ;) Som sagt, ingen panik alls, fortfarande riktigt nöjd med hur det gått så det är bara att köra på!

Haha du är för skön, jag tänkte "han den där Vlad kan ju sin sak" men det visade sig att han inte alls kunde sin sak så :idiot: ... men ingen fara, oavsett vad du spelar så är det ju sen jag själv som väljer vart jag vill placera mina pengar så det är ingen annans fel än mitt eget! :lol: Keep em coming Vlad så blir det bättre nästa gång :cheers:

Tack, åren bara går :ohmy:

henkiee5 2011-10-02 16:12

Jag vill inte vara den som är den men jag undrar om detta bara är en teoretisk speldagbok där spelen bokförs för att testa en teori eller om spelen verkligen läggs med riktiga pengar? Det luktar lite skumt att kunna spela uppåt 9k på Betsafe på Guatemalas fotbollsliga. Du får garanterat inte spela mer än 1-2k där och finns hur många exempel som helst i ditt sheet på liknande spel. Alternativt kanske du lägger spelen på flera olika konton men det finns ju risk att konton låses och pengar konfiskeras isåfall. Hursomhelst verkar ju teorin funka riktigt bra! :)

O12 2011-10-02 16:19

Han spelade väl återigen i en annan valuta än SEK?

htsolna08 2011-10-02 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 143665)
Han spelade väl återigen i en annan valuta än SEK?

Euro kanske :lol:

Lazlo 2011-10-02 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av htsolna08 (Inlägg 143666)
Euro kanske :lol:

Stämmer mycket bra, hur kunde du lista ut det?

jokkey 2011-10-02 20:44

vill bara stämma in i kören o tacka för alla spel du lägger ut åt oss!
hur ser det ut inför natten?

Lazlo 2011-10-02 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av jokkey (Inlägg 143718)
vill bara stämma in i kören o tacka för alla spel du lägger ut åt oss!
hur ser det ut inför natten?

Lagt in 3 spel, varav ett är B6 på baseboll... kan nog komma in något mer spel för matcherna senare inatt! BOL

jokkey 2011-10-03 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 143722)

Lagt in 3 spel, varav ett är B6 på baseboll... kan nog komma in något mer spel för matcherna senare inatt! BOL

det är bara att tacka så ödmjukast!!! :thumbup::thumbup: :moneybag::moneybag:

Lazlo 2011-10-03 00:51

Ja B6 spelet på basebollen sitter redan innan halva matchen är spelad så det va klockrent! Tyvärr ser det sämre ut i NFL, ett spel är definitivt kört medan det andra fortfarande har chans men det har inte varit många rush yards från McFadden på ett bra tag så det känns so det fortsätter så och det inte blir vinst på den heller!

Hur som, huvudspelet satt och :moneybag:

jokkey 2011-10-03 00:55

så ska man gå lägga sig eller har du något mer i säcken? :evilgrin39:

Lazlo 2011-10-03 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av jokkey (Inlägg 143746)
så ska man gå lägga sig eller har du något mer i säcken? :evilgrin39:

Spelar Under 7 i Phillies-Cardinals samt Under 43.5 och Ravens -4 i NFL! Det blir allt för natten! :cheers:

bigsmooth 2011-10-03 23:11

Bra dag idag. KHL-underspelet var viktigt! En liten snabb fråga.(Sorry om jag frågar i din tråd)

När du lirar dina baseball-spel, pluppar du i den lilla rutan under namnen "namn måste start"?

Vad är det för och nackdelar?

Tack än en gång för alla fina spel du delar med dig av

Lazlo 2011-10-03 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av bigsmooth (Inlägg 143864)
Bra dag idag. KHL-underspelet var viktigt! En liten snabb fråga.(Sorry om jag frågar i din tråd)

När du lirar dina baseball-spel, pluppar du i den lilla rutan under namnen "namn måste start"?

Vad är det för och nackdelar?

Tack än en gång för alla fina spel du delar med dig av

Jadå det har varit en bra dag idag och KHL underspelet va fint att få in, det va en ganska underlig match dock. Inga problem, det är bara du frågar på :)

Om man kan välja att spela på att namngivna pitchers måste starta för att spelet ska gälla så rekommenderar jag att man gör så också. Spelen är i stor del grundat i vilka starting pitchers det är och därav skulle det bli helt andra förutsättningar om det blev ändrade pitchers och då kanske man inte ens skulle spelat på samma vis. För/nackdelar är väl att det kan bli en ny pitcher som antingen gynnar spelet eller inte, det är sällan det blir ändringar och det är bättre att göra en ny analys och lägga ett nytt spel om det skulle bli ändringar än att ha ett spel levande med fel förutsättningar! Så kryssa i den rutan/ välj att de pitchers som står ska starta för att spelet ska gälla!

Varsågod, hoppas de gör nytta :cheers:

bigsmooth 2011-10-03 23:35

Kanon! Tackar

Lazlo 2011-10-04 06:25

En väldigt bra natt blev detta!

Till att börja med så faller man tyvärr 1 run kort på överspelet i Rays-Rangers och det va främst den klena produktionen de första 6 inningsen som låg till grund för det, det va ändå riktigt nära flera gånger på slutet och båda lagen hade flera chanser att få in den 8:e runnen men det ville sig inte.

Tigers slår Yankees vilket va bra för spelet att de ska vinna serien och ML spelet blev vunnet på dem, Cabrera får 2 walks och Cano går 0-4 med 2 SO, vinst på bägge spelen i den matchen!

B6 spelet i NFL sitter enkelt, Colts täcker linan utan problem och Tampa tar inte ledningen i matchen förens i den 4:e quartern med 3.26 kvar av matchen, Colts kan inte göra något i nästa drive och Tampa säkrar sen och vinner tack vara TD'n med 3.26 kvar.

:moneybag::moneybag:

toloiten 2011-10-04 07:26

Fan vad fint, formen från tz är tillbaka :moneybag:

bigsmooth 2011-10-04 08:01

Riktigt fina lir inatt!

Skumt bara att mitt Cabrera vs Cano -bet blev oavgjort och ditt har du rättat som vinst, vet inte vad jag gjort för fel?
http://i965.photobucket.com/albums/a.../Picture17.png

Ska man bokföra det som void eller push?

Lazlo 2011-10-04 08:19

Citat:

Ursprungligen postat av toloiten (Inlägg 143876)
Fan vad fint, formen från tz är tillbaka :moneybag:

Nämen tjenare! Hehe ja det skulle man kanske kunna säga! ;)

Citat:

Ursprungligen postat av bigsmooth (Inlägg 143877)
Riktigt fina lir inatt!

Skumt bara att mitt Cabrera vs Cano -bet blev oavgjort och ditt har du rättat som vinst, vet inte vad jag gjort för fel?
http://i965.photobucket.com/albums/a.../Picture17.png

Ska man bokföra det som void eller push?

Fel av mig, rättade sheetet utan att kontrollera hos Pinnacle och ser nu när du säger det att mitt också blev push.

Regeln säger:

"On Total Bases Propositions, the listed pitchers and both players must start. A batter is only credited for bases if he hits a single (1 base), a double (2 bases), a triple (3 bases) or a home run (4 bases). A walk, hit by pitch, error, balk, fielder’s choice, or passed ball do not count for Total Bases Propositions. The batter must hit the ball and make it to first base without an error being committed."

Något skumt kan man tycka då en walk borde räknas som 1 base. Men men, blir push på den då eftersom att spelet va levande men slutade "lika"!

Snivar 2011-10-04 14:09

Tack som fan för en hel del fina lir som ryggas ibland :cheers: Uppskattas verkligen.