Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lazlo Lirar! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8952-lazlo-lirar/)

bigsmooth 2011-10-23 19:29

Överspelet i KHL idag rättade jag som "loss" efter 2 perioder och 0-0.. Men vad händer? jo 7 mål i sista. Hahaha

Hörnspelet i Man City-matchen satt också fint med lite tur. Dock rättvist efter den felaktigt dömda insparken då De Gea var på bollen i mitten av andra.

Grymt bra lir idag. Bockar och bugar

Lazlo 2011-10-23 20:07

Härligt att höra att ni har fått nytta av mina spel och grattis Ching som dubblat sin kassa! :thumbup: Eller vänta, vi kanske måste undersöka exakt hur mycket pengar det handlar om innan vi kan säga grattis!?!? Nja, det känns inte så intressant för min del, att dubbla sin kassa är alltid bra oavsett förutsättningar tycker iaf jag!

Ja som ni säger så har dagen helt enkelt varit lysande 20 spel avgjorda så här långt, 14 vinster 5 förluster och 1 push.

Två B6 spel båda vunna, ett B5 spel vunnet, fyra B3 spel alla vunna, fem B2 spel fyra av dem vunna, 4 av missarna har alltså varit B1 spel vilket gör att det blivit rejält med vinst idag, hela 59259.54!!!!!!!!!!!

:cheers:

Overkill 2011-10-23 20:47

Diggar att du varje gång skriver med även decimalerna, Lazlo. :p :popcorn:

Spoiler:

Lazlo 2011-10-23 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 147005)
Diggar att du varje gång skriver med även decimalerna, Lazlo. :p :popcorn:

Spoiler:

Hehe ja det är nog lika bra, skulle man avrunda och i det här fallet gud förbjude avrunda uppåt så har man ju för i helvete fifflat med siffrorna och fuskat genom att försöka visa sig bättre än vad men egentligen är vilket gör att man egentligen är skitdålig!

Overkill 2011-10-23 22:39

Haha. :)

Ace 2011-10-24 00:10

En enda kommentar till om insatserna renderar direkt i en varning...
Härligt! Hoppas ostskivan använts flitigt nu då.
Keep it up Lazlo och tack för liren!!

Lazlo 2011-10-24 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av Ace (Inlägg 147074)
En enda kommentar till om insatserna renderar direkt i en varning...
Härligt! Hoppas ostskivan använts flitigt nu då.
Keep it up Lazlo och tack för liren!!

Hehe ja precis, inte så troligt att det delas ut några varningar dock, skulle tro att de gör det enkelt och bara låtsas som att ingenting har hänt!

En riktig skitavslutning på dagen, konstig match i Detroit och Packers slänger lite grädde på moset genom att förlora 4:e quartern med 10-0 och således också mitt spel på dem då de bara vinner med 6.

Den avslutningen och dagens händelser gör tyvärr att motivationen är riktigt låg atm...

Overkill 2011-10-24 08:20

Kämpa, Lazlo!!!!!

Du kan ju inte vika ner dig när det gått så här underbart fint. :hattenav:

trance_error 2011-10-24 09:10

kämpa på lazlo!
dem som har ryggat dig har haft det väldigt bra sen du startade! Stor majoritet är tacksam!

Semicolon 2011-10-24 09:19

kan bara instämma med föregående. Är väldigt ny här men ryggar dina spel så ofta jag kan och helt uppenbart vet du ju vad du sysslar med. Tycker du ska skita fullständigt om folk snackar en massa smörja. Är ju helt uppenbart att dina spel är bra och oavsett om du plussar miljoner eller brödsmulor så är det ju fan så mycket bättre än vilket minus som helst.:clap:

DD 2011-10-24 09:29

Keep up the good work! :hattenav:

KP 2011-10-24 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 147081)
Hehe ja precis, inte så troligt att det delas ut några varningar dock, skulle tro att de gör det enkelt och bara låtsas som att ingenting har hänt!

Nu känner jag mig tvungen att besvara denna.

Det var inga frågor som betvivlade dina insatsnivåer dessutom var det ingen som rapporterade dom. Det var en simpel fråga från en användare som undrade ifall du kanske hade ett knep att kringgå dessa på just pinnacle.

Personen fick ett felaktigt och tvivelaktigt svar tillbaka som rörde flera konton etc för att kringgå limits.
Svaret han fick var felaktigt och jag ville upplysa hur just Pinnacle fungerar.

En person som har ett B6 som 1500kr ungefär kan uppnå samma roi som ditt sheet. Det är riktigt bra. För många ligger ett B6 där eller lägre.
Men spelar man för högre så uppnås den inte då man måste jaga sämre odds och utnyttja dessa flera konton.

Du gav dock ett svar på min fråga sedan som jag tycker du borde gett från början till alla som ställde frågor. Du bokför högsta oddset men spelar själv till lägre snitt. Som sagt för majoriteten (säkert 90+%) är det perfekt. Då de inte har de nivåerna där de påverkas, dessutom slipper de leta högst odds.

Vlad 2011-10-24 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 147081)

En riktig skitavslutning på dagen, konstig match i Detroit och Packers slänger lite grädde på moset genom att förlora 4:e quartern med 10-0 och således också mitt spel på dem då de bara vinner med 6.

Den avslutningen och dagens händelser gör tyvärr att motivationen är riktigt låg atm...

Förhoppningsvis bara lite attention whoring och isf mission complete men du ska fan inte sluta när jag bara ryggat dig ett par veckor. Jag kräver att du fortsätter leverera då ryggsheetet är min räddning för tillfället.

You fuckin' owe me this :lol:

Lazlo 2011-10-24 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 147100)
Nu känner jag mig tvungen att besvara denna.

Det var inga frågor som betvivlade dina insatsnivåer dessutom var det ingen som rapporterade dom. Det var en simpel fråga från en användare som undrade ifall du kanske hade ett knep att kringgå dessa på just pinnacle.

Personen fick ett felaktigt och tvivelaktigt svar tillbaka som rörde flera konton etc för att kringgå limits.
Svaret han fick var felaktigt och jag ville upplysa hur just Pinnacle fungerar.

En person som har ett B6 som 1500kr ungefär kan uppnå samma roi som ditt sheet. Det är riktigt bra. För många ligger ett B6 där eller lägre.
Men spelar man för högre så uppnås den inte då man måste jaga sämre odds och utnyttja dessa flera konton.

Du gav dock ett svar på min fråga sedan som jag tycker du borde gett från början till alla som ställde frågor. Du bokför högsta oddset men spelar själv till lägre snitt. Som sagt för majoriteten (säkert 90+%) är det perfekt. Då de inte har de nivåerna där de påverkas, dessutom slipper de leta högst odds.

Jag tycker nog att detta berör mina insatser men jag vet inte hur du resonerar, du kanske pratade om någon annan?

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 146884)
Så frågan kvarstår hur det är möjligt för dig att få in det beloppet på just pinnacle. Spelar du på andra bolag så förstår man dock uppnår du aldrig det utsatta oddset isåfall utan du spelar själv till ett lägre odds än vad du angiver.

Så antingen spelar du på andra bolag och därmed lägre odds men anger högst odds i ditt sheet och justerad insats.
Eller så spelar du i en valuta som är ca 4-6x lägre än den svenska.

Jag gav ett svar till UncleScrooge om hur man generellt sett går till väga för att komma runt limiteringar hos spelbolagen, inget specifikt för just pinnacle och jag ber om ursäkt för att jag borde varit mer tydlig i min beskrivning att det inte va exakt så på bara pinnacle så att du inte på något vis kunde ha tolkat den fel och fått möjlighet att tillrättavisa det jag skrev, men tyvärr så blir det lite fel ibland och man missar ett ord eller två som gör att saker och ting kan missuppfattas. Samtidigt så kan jag tycka att det va bra att du förklarade hur det ligger till hos just pinnacle men jag vet inte om det hör hemma i min dagbok, det finns väl en egen pinnacle tråd, och sen så blev det ju trots att du försöker förneka det väldigt riktat mot just mig också.

I FÖRSTA inlägget så skrev jag att jag inte ville ha en massa frågor rörande insatserna men det verkar inte som att det spelade någon roll. Jag har trots det fått förklara att systemet kommer rulla på som det är nu, sen hur mina insatser förhåller sig till det behöver inte ni veta. Jag bokför allting privat och det här offentliga spreadsheetet va helt enkelt till för att om möjligt kunna tipsa någon annan om bra spel. Jag va extremt jävla dum när jag startade sheetet eftersom jag tänkte att jag skulle bokföra här med insatser liknande de jag kör på riktigt. Jag trodde helt enkelt inte att det skulle få så stor uppmärksamhet, jag skulle självklart kört 1 unit osv så hade ingen kunnat tro något men nu blev det så här och jag orkade inte ändra på 220 spel så jag orkar definitivt inte ändra på 750 spel.

Man kan säga att ditt mål med det hela är att få folk att förstå att jag inte kan ha en ROI på 113.5 % med de insatserna jag har i mitt spreadsheet då de på kanske 5 av 50 B5-B6 spel inte är möjligt att få in just den insatsen som står på ett och samma bolag och till det oddset, visst det har du rätt i. ROI i sheetet här stämmer inte exakt överens med den jag har i verkligheten dels för att jag på ett fåtal spel inte kan få in hela insatsen till marknadshögsta oddset men även för att jag har spelat tidigare i år innan jag startade sheetet här och det har jag såklart också med i resultat beräkningen för året. Vad min ROI för året är eller hur mycket jag vunnit har jag nu definitivt lärt mig att man inte kan säga här iaf och det har ni ändå ingen nytta av att veta, men det är garanterat lägre ROI och mindre vinst än Wagner iaf;).

Allt har redan sagts tidigare i tråden och efter Robins upplysning så trodde/hoppades jag att det inte skulle behövas sägas igen men bevisligen när inte ens de som utfärdade upplysningen kan hålla tråden ren så kommer det väl behöva sägas både en, två och tre gånger till, kul!

Du kanske tycker att jag borde lägga till i informationen på sheetet att det inte är möjligt att följa detta till punkt och pricka om man har en B6 insats som är högre än 1500 kr? Eller att jag inte har exakt samma ROI för året på mitt spelande som detta sheetet visar? Annars kan ni ju lägga till det som en nyhet på framsidan så att absolut ingen missar hur det egentligen ligger till, det vore ju helt fruktansvärt om folk trodde att det går att ha en ROI på exakt 113.5 % med dessa insatserna.

Jag vet inte ens varför jag skriver, vad ska det leda till, det spelar ju ingen roll. Har man sagt i stort sett samma sak typ 10 gånger tidigare men det inte hjälpt vad spelar det då för roll den 11:e gången!?

Eller kan jag som alla andra här bara få lägga in lite spel och snacka lite skit med folk sen så är det bra med det? I guess not :thumbdown:

Wagner 2011-10-24 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 147183)
JVad min ROI för året är eller hur mycket jag vunnit har jag nu definitivt lärt mig att man inte kan säga här iaf och det har ni ändå ingen nytta av att veta, men det är garanterat lägre ROI och mindre vinst än Wagner iaf;).

Ja i så fall ligger du back, för det gör jag. :)

UncleScrooge 2011-10-24 19:33

Var inte meningen att det skulle bli en sån här debatt efter mitt inlägg. Är fortfarande oerfaren inom sportsbetting så ville veta om man kunde kringå deras limit på något sätt.

Hoppas verkligen inte jag genom mitt inlägg gjort att du slutar lägga upp dina spel. För tror att jag och många andra är oerhört tacksamma för att du gör det.

GL! :)

Jagvillblirik 2011-10-24 19:43

Hoppas du fortsätter att lägga till nya spel så småningom. Måste ju kunna betala hyran och köpa mat, hehe.

Shell Peppe 2011-10-24 20:34

Jag har en enkel lösning på dina "lyx problem" Lazlo!

Spoiler:
Ge fan i & vinn så mycket :D

Skämt åsido...men drygt 450k intjänat på knappt 10 veckor väcker viss nyfikenhet hur man än väljer se på tillvägagångssättet, det får du nog finna dig i.

Jag & många med mig hoppas innerligt att du inte ger upp bara för frågor ställs, det är ju trots allt ett sundhetstecken, majoriteten av oss vill ju utvecklas som spelare & därmed bli mer vinnande vilket jag tycker DU är ett lysande exempel på :hattenav:

Keep it up....

Lazlo 2011-10-24 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 147190)
Ja i så fall ligger du back, för det gör jag. :)

Tråkigt... Jaja, då får det väl vara så då och det är nog kanske enklast att säga så också, fast det är klart, om jag förlorar mycket pengar på höga insatser till marknadshögsta odds så borde jag ju egentligen förlora ännu mera pengar eftersom jag inte fick in hela förlusten till just det oddset utan kanske fick skjuta till med mer pengar på ett lägre odds, ojojoj hur ska man se det!? Verkar som det visst blev knäckebröd, vatten och internet från stadens bibliotek ett tag till då. ;) Som jag tidigare sagt så spelar det egentligen ingen roll vad ni tror eller inte angående mina pengar då det räcker med att jag själv vet hur det ligger till och det enda intressanta borde vara era egna pengar och hur ni kan få dem att förhoppningsvis växa.

Citat:

Ursprungligen postat av UncleScrooge (Inlägg 147192)
Var inte meningen att det skulle bli en sån här debatt efter mitt inlägg. Är fortfarande oerfaren inom sportsbetting så ville veta om man kunde kringå deras limit på något sätt.

Hoppas verkligen inte jag genom mitt inlägg gjort att du slutar lägga upp dina spel. För tror att jag och många andra är oerhört tacksamma för att du gör det.

GL! :)

Det är ingen fara Uncle, du kunde ju omöjligt veta att varenda spel jag lägger och mening jag skriver granskas stenhårt i hopp om att finna fel som ska fälla mig!

Andreas15 2011-10-24 21:04

Bara att fortsätta som du gjort hittills Lazlo! Många uppskattar dina spel otrolig och det är sorgligt att det finns folk som inte kan klara av att se en vinnande spelare och självklart sticker det i ögonen på vissa folk.

När det här har lugnat sig är det bara att återgå till arbetet Lazlo :)

Lazlo 2011-10-24 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 147207)
Jag har en enkel lösning på dina "lyx problem" Lazlo!

Spoiler:
Ge fan i & vinn så mycket :D

Skämt åsido...men drygt 450k intjänat på knappt 10 veckor väcker viss nyfikenhet hur man än väljer se på tillvägagångssättet, det får du nog finna dig i.

Jag & många med mig hoppas innerligt att du inte ger upp bara för frågor ställs, det är ju trots allt ett sundhetstecken, majoriteten av oss vill ju utvecklas som spelare & därmed bli mer vinnande vilket jag tycker DU är ett lysande exempel på :hattenav:

Keep it up....

Självklart så väcker det nyfikenhet och det kan jag ta men det är stor skillnad på att säga "Det går inte (du fuskar)" än "Hur gör du? Kan jag få tips?". Jag har fått massvis med PM från folk med varierande erfarenheter som har frågat om både det ena och det andra och vänlig som jag är så har jag också tagit mig tid till att svara så gott jag kan på det de undrar. De som istället skriver i tråden och ifrågasätter det jag gör har helt andra intentioner än att lära sig hur jag gör.

"Lyx problem", "attention whoring" kalla det vad ni vill men tillslut så rinner bägaren över oavsett vad det handlar om, så är det och det finns ingen anledning till att syssla med sånt som inte känns roligt! Det tror jag ingen tycker...

Justitia 2011-10-24 21:37

Jag har hållt mig passiv sedan mitt intåg på Sharps men kände att det nog var dags att krypa fram ur skuggorna i och med det ämne som avhandlas i denna tråd.

Det är lika bra att klargöra direkt att jag följer dina rekar Lazlo i det närmaste dagligen, ibland ryggar jag dem ibland avstår jag och när jag ryggar så gör jag det utifrån mina units (1-5). Jag kan utan omsvep klargöra att i mitt fall utgör 1 unit betydligt mindre summor än motsvarande för dig och det gör mig detsamma huruvida du fått in hela slanten eller ej, mina vinster och förluster är de samma alldeles oavsett!

Summan av det hela är med andra ord att du för min del lika gärna kunde få vara mytoman vad gäller din bankrulle när du sätter liren i en utsträckning som jag själv bara kan drömma om! I min värld spelar du i units, liksom jag själv. Kanske är du ekonomiskt oberoende, själv är jag det inte ännu och räknar heller inte med att det är via spel jag ska bli det, kort sagt är jag en glad amatör som är full av beundran inför din träffsäkerhet så hatten av helt enkelt!

5 sharps (eller borde vi kanske säga 5 units) till dig som ett "ynkligt" tack för alla lysande rekar!

trance_error 2011-10-24 21:55

Jag hann knappt rygga, litegrann iaf och det tackar jag för.. Skulle börja min seriösa färd ikväll..
Jag ger gärna 50 sharps ändå.

Fruitdealer 2011-10-24 22:28

Jag är ny här på forumet och har ryggat lazlo de senaste 3 dagarna. Har gått alldeles utmärkt och det tackar jag för.

Förstår inte varför folk ska bry mig om att Lazlo ljuger eller inte ljuger om sin BR då det enda som spelar roll är hans rekar och din egen BR.

donerar mina sharps gärna för ett bra jobb lazlo, hoppas du fortsätter!

HL333982 2011-10-24 22:33

Jag har själv inte ryggat dina spel men din ROI ser onekligen fin ut. Jag tror att det är helt naturligt att klanka ner på insatserna när de är såpass höga. Jag tror det för utomstående känns mer pålitligt att rygga ett sheet där en spelare satsar stora summor med 13% ROI än små summor med samma ROI. Man förstår att en person med såpass mycket kapital och omsättning måste kunna en hel del eftersom han förmodligen har tjänat pengarna på just sportsbetting. Jämfört med en spelare som spelar för mindre insatser. Om du ska ta aktietips av någon kanske du hellre gör det av någon som tjänat storkovan på aktier än någon som tjänat lite, trots att deras avkastning varit densamma. En person med höga insatsar tror man lägger ner mer tid och kraft på sina spel vilket är helt naturligt. Därför tror jag det ger mer trovärdighet att avslöja sina insatser, såväl stora som små för de som väljer att rygga. Men som sagt kanske du inte har ditt sheet för att du vill att folk ska rygga, så det låter jag vara osagt.

Angående ROI så känns det ju mer naturligt att lägga in de odds som du själv faktiskt spelat då jag tror många väljer att inte rygga pga att marknadshögsta försvunnit men då du egentligen spelat på ett lägre odds som ryggare likväl skulle kunna spela också. Att kolla på Oddsportal tar inte många sekunder ändå.

Jag hoppas att du fortsätter redovisa dina spel här för det verkar vara många som följer dig. Om du har ditt sheet/dagbok här just för att folk ska kunna rygga dina spel kanske det är bäst att vara helt korrekt i ditt sheet så alla får en korrekt uppfattning och sen kan avgöra om de vill rygga eller inte.

Du kanske har din dagbok bara för att snacka lite skit/ventilera tankar och då tycker jag du ska skita i allt det jag nyss sa (om du inte redan gör det).

fuzzy_ 2011-10-24 23:21

Att folk ifrågasätter hur mycket Lazlo verkligen satsar hos diverse bolag betyder inte att dem säger att Lazlo skulle ljuga eller att Lazlo skulle vara en dålig spelare, hur mycket ni än vill få det till det....

Lazlo 2011-10-24 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av HL333982 (Inlägg 147236)
Jag har själv inte ryggat dina spel men din ROI ser onekligen fin ut. Jag tror att det är helt naturligt att klanka ner på insatserna när de är såpass höga. Jag tror det för utomstående känns mer pålitligt att rygga ett sheet där en spelare satsar stora summor med 13% ROI än små summor med samma ROI. Man förstår att en person med såpass mycket kapital och omsättning måste kunna en hel del eftersom han förmodligen har tjänat pengarna på just sportsbetting. Jämfört med en spelare som spelar för mindre insatser. Om du ska ta aktietips av någon kanske du hellre gör det av någon som tjänat storkovan på aktier än någon som tjänat lite, trots att deras avkastning varit densamma. En person med höga insatsar tror man lägger ner mer tid och kraft på sina spel vilket är helt naturligt. Därför tror jag det ger mer trovärdighet att avslöja sina insatser, såväl stora som små för de som väljer att rygga. Men som sagt kanske du inte har ditt sheet för att du vill att folk ska rygga, så det låter jag vara osagt.

Angående ROI så känns det ju mer naturligt att lägga in de odds som du själv faktiskt spelat då jag tror många väljer att inte rygga pga att marknadshögsta försvunnit men då du egentligen spelat på ett lägre odds som ryggare likväl skulle kunna spela också. Att kolla på Oddsportal tar inte många sekunder ändå.

Jag hoppas att du fortsätter redovisa dina spel här för det verkar vara många som följer dig. Om du har ditt sheet/dagbok här just för att folk ska kunna rygga dina spel kanske det är bäst att vara helt ärlig i ditt sheet så alla får en korrekt uppfattning och sen kan avgöra om de vill rygga eller inte.

Du kanske har din dagbok bara för att snacka lite skit/ventilera tankar och då tycker jag du ska skita i allt det jag nyss sa (om du inte redan gör det).

Mycket kloka ord och tack för dem men en hel del känns lite onödigt om du kanske inte är så insatt i just mig eller det som skrivs här?

Självklart så har man en speldagbok för att folk ska kunna rygga ens spel och det är också det min spread är till för, hade den inte varit till för andra att rygga så finns det väl ingen anledning att ha den offentlig eller ens starta en dagbok om den?

Angående ROI så finns det väl ingen anledning för mig att lägga in flera olika spel till flera olika odds i sheetet här om det nu är så att jag behöver dela upp insatsen på flera bolag? Det skulle ju bara bli rörigt med ett B6 spel som är delat i 5 olika insatser fördelat på 5 olika bolag men är det så ni vill ha det så jag väl fundera på att göra så, vad det nu skulle ge er vet jag dock inte förutom att det skulle kunna bli otroligt många poster i spreadsheetet. Det skulle heller inte fungera eftersom att jag då skulle få 5 spel rättade som vinst fast det egentligen bara är 1 spel och usch vad dumt det skulle bli skulle väldigt många tycka då min träffprocent skulle bli skrämmande hög och också felaktig.

Sen vet jag inte alls vad du menar att jag ska vara helt ärlig, angående vad? Jag har startat en dagbok och ett sheet där jag lägger in lite spel, vad mer behövs? Ska jag tala om hela min livshistoria för att folk ska kunna avgöra om de ska rygga mig eller inte? Är det specifika regler för just mig där jag bör redogöra för hur jag spelar eller varför? På vilket sätt blir deras uppfattning mer korrekt om de vet ifall spreaden är till för dem att rygga eller inte? Är inte resultaten desamma oavsett om den är till för endast mig eller även för andra?

Jag har aldrig sagt att jag är miljonär, jag har snarare sagt att jag lever på knäckebröd, vatten och är fattig som få för att folk inte ska behöva tycka att det är skrämmande att någon annan är rik.

Det finns ingenting att vara ärlig om, jag har inte sagt något, jag har inte påstått något, jag försöker inte bevisa något. Jag har en spread där jag lägger spel (med skrämmande många siffror) och jag har en dagbok där vi kan snacka skit, sen är det alla andra som bildat sig egna uppfattningar om saker och ting. Jag behöver/försöker förklara mig gång efter gång efter gång efter gång efter gång och så tyckte Robin att jag inte skulle behöva det nå mer (tack Robin) men så behövde jag förklara mig några gånger till och kommer behöva förklara mig några gånger nästa vecka och sen nästa vecka och sen nästa månad och sen nästa kvartal och sen nästa halvår och sen nästa dag och sen nästa timme... that's it! Frågan är om man orkar det eller om man helt enkelt ska köra sitt eget race och hålla sina spel privat och inte posta sina spel här utan låta er andra köra era egna race?

Så enough om det... nu till det jag tänkte skriva...

Får väl tacka för uppmuntran och lovorden allesammans! För att motivationen va låg atm igår kväll så tolkades det tydligen som att det va dags att lägga av vilket inte va min direkta tanke när jag skrev det i stunden. Men det är klart att man har frågat sig många gånger om det är värt att lägga energi på detta men det gör vi nog alla då och då så det är väl inget konstigt med det antar jag! Det är fruktansvärt tröttsamt hur det kunnat bli så att jag ska behöva förklara mig när jag bara försöker tipsa er om bra spel. Någon säger: "du kan inte spela för så mycket". Sen spelar det ingen roll vad jag säger, jag kan säga att jag inte spelar för så mycket, jag kan säga att jag egentligen inte vunnit så mycket men det spelar ingen roll för snart så säger någon annan "du kan inte spela för så mycket". Ni kommer aldrig få reda på hur mycket pengar jag har för det behöver ni inte veta heller. Hur ska det ta slut? Enda sättet är antagligen genom att jag inte visar hur jag spelar för då finns det ju inte längre något att ifrågasätta men det vill ju inte majoriteten av er så varför låta få förstöra för er som tackar så hjärtligt för mina spel, även om det ofta är så det fungerar.

Det är aldrig någon fråga om jag ska fortsätta spela eller inte för det ska jag då det är min inkomst. Visst hade jag väl tänkt fortsätta posta mina spel här också men det är ju inte speciellt roligt om man får mindre motivation trots att spelen går bra... Sen vet jag inte om det är önskvärt för mig att hålla till här på sharps men om inte så får man väl leta sig någon annan stans eller hitta nån lösning för folk som vill se hur jag spelar!

Spoiler:
Btw tycker jag att ni kan skicka lite puss och kram PM till Vlad för han behöver nog lite attention... jag horar då rakt inte :KO:

_Isola_ 2011-10-24 23:33

Gillar och uppskattar verkligen det du gör vilket jag vet det är många många fler som gör! Fortsätt imponera! :hattenav:

Overkill 2011-10-24 23:36

Sluta nu, Lazlo!

Nu ser du till att motivationshora lite och kommer tillbaka med en stor BANG!

Släpp sargen och kom tillbaka in i matchen, det som gick så bra. Jag förstår dock din tankegång, men släpp det och gå vidare och skit i det istället. :D

Det blir 95% av Sharps "befolkning" glada över, de övriga kan göra något annat kul. :p

Burn 2011-10-24 23:38

Kanon att vi får ta del av Lazlos spel här.

Men jag blir lite orolig när man ser massa rookies gudförklara honom efter några dagars ryggande. Dessa stackare lär snabbt höja sina insatser. Vill bara varna lite innan det är försent.

Ingen verkar veta att Lazlo 2008-2010 hade ROI runt 85-90% på över 3000 spel på Guldspel och Worldpunters

Hoppas verkligen att dessa trista år var en tillfällighet. Och att de blev en lärdom som kanske gör att värdering och strategier nu vässats till.

Lycka till Lazlo!!

KP 2011-10-24 23:48

Det som ifrågasattes var inte hans kassa. Folk spelar för 100x mer andra för 100x mindre. Alla har olika plånböcker.
Det som ifrågasattes däremot var att han omöjligt kan ha spelat de insatser han bokfört i KOMBINATION på just de bolag han bokfört. Vi har inte heller upplevt de oddsjusteringar som borde uppkommit. En stor del utav bokföringen är därför skev och misstolkande vilket i sin tur leder till att följande diskussion uppkommit. När något inte stämmer med verkligheten så ifrågasätts en persons auktoritet helt enkelt.

Med det menas absolut inte att han har dåliga spel. Tvärtom han lyckas hitta vinnare, och han lyckas dessutom slotta dom riktigt bra i sina fack. Båda (främst det sistnämnda) är en viktig egenskap för att spela 2-6 systemet.
Lycka till med spelandet oavsett :hattenav:

Vlad 2011-10-24 23:50

Men vafan Laz jag trodde du fortfarande hade glimten i ögat och jag kunde skämta med dig. Du är naturligtvis inte skyldig varken mig eller någon annan något och du delar med dig av egen fri vilja så jag ber om ursäkt om du tog illa upp av "attention whore" kommentaren.

Har du glömt vår snabba konversation i PM när detta var på tapeten förra gången och jag rådde dig att släppa och ignorera hela diskussionen och bara fokusera på spelen. Det samma gäller fortfarande,let it go!

Peace!

Eaterofworlds 2011-10-24 23:56

Tror som många andra här att det nog ligger ett par skopor avundsjuka mot Lazlo bakom en hel del av det som sägs. Att många av oss "rookies" supportar honom beror väl först och främst på att de spel han lägger är bra och gör att även vi som inte är så duktiga har möjlighet att plussa på vår kassa.

Ett ROI på 113% är jävligt bra. Punkt slut. Om det sen är miljoner eller brödsmulor som omsätts har liten eller ingen betydelse för oss som gillar att rygga spelen då vi ändå spelar efter våra egna plånböcker. Jag instämmer i kören, Lazlo, fortsätt köra på som du gjort och strunta i alla haters. Då blir i varje fall jag och min plånbok lyckliga :D

O12 2011-10-25 00:10

Vet inte om vissa personer misslyckats att ta vara på dina spel senaste tiden och på så sätt haft en tung period.. Istället för att bara följa med vågen du startat, som inbringar guld för tillfället.

Jag säger bara, kör på! Folk här vet vem du är och vad du kan, varför ens tvivla, sen att även resultaten i nuet visar att du är ostoppbar, jag kan inte förstå varför detta ens uppdagats.

Jag bryr mig iaf inte ett skit, och det borde inte heller du göra Lazlo, finns inget du behöver bevisa, du har inga krav, ingetting.

Bara kör :hattenav:

laszlo 2011-10-25 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 147208)
Som jag tidigare sagt så spelar det egentligen ingen roll vad ni tror eller inte angående mina pengar då det räcker med att jag själv vet hur det ligger till och det enda intressanta borde vara era egna pengar och hur ni kan få dem att förhoppningsvis växa.

Och med det sagt tycker jag vi kan avsluta diskussionen och fortsätta snacka bra spel istället. Har ryggat Lazlos spel i ett par veckor nu, och till 90% av gångerna med bra mycket lägre odds då jag bara finns hos 4 bookies (har precis signat upp mig hos Pinnacle, där Lazlo lägger sina flesta spel för att kunna komma lite närmare). Trots detta ligger jag för närvarande på 109%-ig ROI (150+ spel) vilket är klart bäst bland alla mina fonder.

Och man måste ju inte rygga allt blint, med samma system, och samma insatser. Finns mängder med utförliga beskrivning av 2-6-systemet. Om man inte hittar samma marknadsodds som anges i spreadsheetet behöver man inte rygga. Det gäller väl att göra en egen bedömning av alla enskilda spel och avgöra om det är värt att spela eller inte. Personligen försöker jag hålla mig borta från Ö/U-spel så gott det går, även om oddsen är bra. Upp till var och en att bestämma vad som är värt att spela och vad som inte är.

Keep up the good work, broder! :thumbup:

Lazlo 2011-10-25 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av Burn (Inlägg 147248)
Kanon att vi får ta del av Lazlos spel här.

Men jag blir lite orolig när man ser massa rookies gudförklara honom efter några dagars ryggande. Dessa stackare lär snabbt höja sina insatser. Vill bara varna lite innan det är försent.

Ingen verkar veta att Lazlo 2008-2010 hade ROI runt 85-90% på över 3000 spel på Guldspel och Worldpunters

Hoppas verkligen att dessa trista år var en tillfällighet. Och att de blev en lärdom som kanske gör att värdering och strategier nu vässats till.

Lycka till Lazlo!!

Tyvärr lite överdrivet negativa siffror som inte stämmer överens med verkligheten men jag antar att varningen du utfärdade belystes lite extra på det viset så jag förstår varför du valde att vinkla det så även om det är tråkigt för min del...

Du som har stenkoll på mig kan ju tala om för alla hur det gick på tipszonen innan det också, då gärna överdriva lite åt andra hållet för att kompensera tack! Eller det kanske inte är lika intressant?

Jag är inte fullärd och det tror jag heller aldrig att man blir, jag kanske har kommit en bra bit på vägen och visst anser jag mig bättre nu än 2008 och annars så vore det ju en tragisk utvecklingskurva.

Jag påstår inte att jag bäst, jag hoppas dock inte att jag är sämst. Jag är inte alltid bra, ibland är jag riktigt jävla dålig. Förhoppningsvis blir det mer bra än dålig och som jag sa när jag började så kände jag att 2-6 systemet kunde vara något som passade just mig och så här långt så har det ju onekligen gjort mig gott!

KP, vilka insatser pratar du om? Har jag sagt att insatserna i min spread är SEK, har jag en sagt om det är riktiga eller fiktiva pengar som det handlar om eller är det du som bildat dig en uppfattning och sen utgått ifrån det? Jag har ju sagt att det va i units jag spelade, läste du inte det? Eller finns det bara en del personer här som gillar att "ifrågasätta en persons auktoritet helt enkelt." och du är en av dem? ;)

Du får gärna ifrågasätta mig, det får ni alla göra om ni vill men då kan vi ju ta det via PM men då blev det helt plötsligt inte intressant såklart. När det tas upp i tråden blir det mer en form av smutskastning vilket bara känns onödigt då det bara borde handla om hur bra spel jag kan leverera eller hur rolig jag är att snacka skit med INTE hur mycket jag personligen faktiskt kan vinna eller inte... men jag förstår att det sticker i ögonen och jag ber om ursäkt för det!

Burn 2011-10-25 00:44

Ja. På TZ var du galet bra. Tror vi hade ROI uppåt 150%...
Då la du 1-3 spel/dag. Jag tjänade stora summor. Tack i efterhand!

Där liksom här fick du dock kritik för hur du räknade ut din ROI. Minns du?

Verkar som det är en naturlag att folk blir skeptiska när det går för bra...

kruk 2011-10-25 01:06

Du målar upp dig själv som något jävla offer bara för att folk har frågor kring det du sysslar med. Vad fan är det för jävla attityd? Ta dig i kragen och bidra med konkreta svar istället för att försöka uppnå någon jävla mystisk kring dina spel eftersom ingen vet vad som egentligen sker.

Det är SJÄLVKLART att man ifrågasätter ett spreadsheet som många, framförallt nybörjare, ryggar blint. KP har koll på Pinnacle och undrar därför hur du gör, det tycker jag är en helt legitim fråga och han försöker inte att attackera dig på något sätt. Därför förstår jag absolut inte dina tråkiga svar som vi får tillbaka.

Jag tror dock att du gillar de här diskussionerna och kommer därmed att fortsätta med dina kryptiska svar. Någon sa attention whore på skämt och jag är fan beredd att hålla med (fast på riktigt).

Allting blir ju så jävla...., b. Jag måste bara tillägga att jag tycker dina spel är bra överlag och jag tror säkert att du är en plusspelare i längden. Så jag förstår faktiskt inte vad fan du håller på med.

Lazlo 2011-10-25 01:12

Citat:

Ursprungligen postat av Burn (Inlägg 147262)
Ja. På TZ var du galet bra. Tror vi hade ROI uppåt 150%...
Då la du 1-3 spel/dag. Jag tjänade stora summor. Tack i efterhand!

Där liksom här fick du dock kritik för hur du räknade ut din ROI. Minns du?

Verkar som det är en naturlag att folk blir skeptiska när det går för bra...

Ja jag minns, det handlade om att jag ville hålla koll på hur många rätt/fel matcher jag lyckades hitta för att kunna se om man skulle lägga om sin strategi eftersom jag spelade många dubblar. När jag då spelade en dubbel så rättade jag ju den rätt eller fel och insatsen som vinst eller förlust men jag räknade också om båda spelen va rätt eller om båda spelen va fel eller om ett va rätt och ett fel. Det påverkade ju såklart inte någon ROI då insatsen alltid va vinst eller förlust men träffprocenten blev annorlunda men man va ju rookie då, och det va väl typ alla och visa förstod inte det...

Det är nog en naturlig lag ja...

Lazlo 2011-10-25 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av kruk (Inlägg 147264)
Du målar upp dig själv som något jävla offer bara för att folk har frågor kring det du sysslar med. Vad fan är det för jävla attityd? Ta dig i kragen och bidra med konkreta svar istället för att försöka uppnå någon jävla mystisk kring dina spel eftersom ingen vet vad som egentligen sker.

Det är SJÄLVKLART att man ifrågasätter ett spreadsheet som många, framförallt nybörjare, ryggar blint. KP har koll på Pinnacle och undrar därför hur du gör, det tycker jag är en helt legitim fråga och han försöker inte att attackera dig på något sätt. Därför förstår jag absolut inte dina tråkiga svar som vi får tillbaka.

Jag tror dock att du gillar de här diskussionerna och kommer därmed att fortsätta med dina kryptiska svar. Någon sa attention whore på skämt och jag är fan beredd att hålla med (fast på riktigt).

Allting blir ju så jävla...., b. Jag måste bara tillägga att jag tycker dina spel är bra överlag och jag tror säkert att du är en plusspelare i längden. Så jag förstår faktiskt inte vad fan du håller på med.

Det finns ingen mystik, allt finns förklarat både en och två gånger tidigare i tråden, trots att jag egentligen inte behöver förklara något. KP har fått svar på sin fråga vilket han också har bekräftat så det ser jag som avslutat. Frågorna har blivit besvarade både en och två gånger och jag har bett om att fokus ska ligga på spelen och att vi inte behöver diskutera det mer men ändå så kommer det upp, vill du kalla det "offer" så visst, jag får ju inte som jag vill iaf så det kanske stämmer då...

När inläggen blir för mycket som detta så tar jag inte illa upp utan småler bara lite, det blir bara skrattretande. Men om du skriver väl som du känner så då är det väl inte mycket mer med det.

Tycker diskussionerna känns väldigt onödiga, jag kan inte göra mycket mer än att säga att jag inte alls vinner det som står i mitt spread, jag är inte rik utan fattig, för att försöka få död på dem men det räcker ju inte utan det fortsätter.

Att jag inte lägger allting svart på vitt är för att jag som jag tidigare sagt inte tycker att allmänheten har med det att göra!

DU kan få svar på allt du undrar över och det är bara du skickar PM, nu förstår jag att du inte alls undrar över något utan bara ville skriva lite så vi lämnar väl det där!