Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lazlo Lirar! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8952-lazlo-lirar/)

papak 2011-09-23 22:20

Snyggt, keep it up :cheers:

mrjeppe 2011-09-23 22:42

Bjuder du på något bra spel till natten Lazlo? :) följer dig dagligen förövrigt

highwon 2011-09-23 23:33

Ryggade en del mlb matcher, håller tummarna

Lazlo 2011-09-23 23:39

Ja det blev 8 spel från MLB och 6 från nattens NHL! BOL :cheers:

Vurpan 2011-09-24 08:34

Mycket imponerande, keep up the good work:)

RobinD 2011-09-24 08:38

Och utnämningen till veckans innemedlem går till *trumvirvel* Lazlo!

Snyggt sheet;)

Lazlo 2011-09-24 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 142337)
Mycket imponerande, keep up the good work:)

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 142338)
Och utnämningen till veckans innemedlem går till *trumvirvel* Lazlo!

Snyggt sheet;)

Tack ska ni ha guys! :thumbup:

Natten blev bra, 16 spel slutade med 10 vinster och en ROI på 146 %!

Piturek 2011-09-24 19:51

Nice play, Celje! 3-0 och de 15 spelarna som saknades, saknades verkligen! :drunk:

Lazlo 2011-09-24 20:33

Ja de saknades verkligen, tyvärr så kom alla 3 målen efter halvtid och därav missade ett par spel, ändå mycket plus på den matchen och ett riktigt fint spel!

Dagen har varit okej med lite plus so far och några spel levande som ser bra ut! Kan komma in spel för natten senare ikväll!

Nu blir det att fira med ett par kalla :cheers: på o'learys med lite fotboll på det!

Corner 2011-09-25 17:28

Nu blir jag nyfiken över spelet Petapa vs Comunicaciones. Jag kan inte så mycket om ligan i Guatemala. :)

htsolna08 2011-09-25 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Corner (Inlägg 142539)
Nu blir jag nyfiken över spelet Petapa vs Comunicaciones. Jag kan inte så mycket om ligan i Guatemala. :)

Bortalaget ska tydligen ställa upp med ett b-lag..

förövrigt har inte 2.10 funnits sedan 10.27 imorse

MrGerrard 2011-09-25 18:51

Något extra vasst att bjuda på ikväll Lazlo?

Lazlo 2011-09-25 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av MrGerrard (Inlägg 142553)
Något extra vasst att bjuda på ikväll Lazlo?

Petapa, Pironkova, Hampel -2.5 och Under 8.5 i Nationals-Braves är väl de som på förhand känns bäst! Blir dock inga "rekar" utan nöjer mig med att ha spelen i sheetet idag! :cheers:

Lazlo 2011-09-25 23:09

En ganska klen dag för min del, 3 spel levande fortfarande dock och med vinster där kan det gå mer eller mindre jämnt ut, 26 spel avgjorda 11 vinster 14 förluster och 1 push so far!

Kanske kommer något mer spel för natten, om inte så får Pironkova fixa en bra start på veckan!

lepricon 2011-09-26 01:10

Jädrigt roligt att kolla på då ja själv funderat på att testa på med 2-6 systemet. däremot kanske de skulle vara lättare att följa din sheet om de var 1 sheet för varje serie du lirar så att säga?

bigsmooth 2011-09-26 01:25

Riktigt bra ditt sheet. Jag har själv precis börjat köra ett 2-6 system med bra inledning.

En liten fråga. Varför döper du inte de olika serierna till a1 a2 a3 a4 a5 a6 / b1 b2 b3 osv/ c1 c2 c3... Tycker det är mycket enklare att hålla reda på vilka bet som tillhör vilken serie.

Lazlo 2011-09-26 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av lepricon (Inlägg 142596)
Jädrigt roligt att kolla på då ja själv funderat på att testa på med 2-6 systemet. däremot kanske de skulle vara lättare att följa din sheet om de var 1 sheet för varje serie du lirar så att säga?

Tack ska du ha! Jag har svårt att se att det skulle vara lättare, det skulle ju innebära att jag redan nu skulle ha typ 100 olika sheets vilket gör det omöjligt att få en helhetsbild av hur det går! Det är möjligt att man skulle kunna ha 1 sheet per sport, men det blir ändå sämre då man inte får en totalbild av hur det går. Det är enkelt att förstå så som det är nu bara man förstår vad allt står för.

Citat:

Ursprungligen postat av bigsmooth (Inlägg 142597)
Riktigt bra ditt sheet. Jag har själv precis börjat köra ett 2-6 system med bra inledning.

En liten fråga. Varför döper du inte de olika serierna till a1 a2 a3 a4 a5 a6 / b1 b2 b3 osv/ c1 c2 c3... Tycker det är mycket enklare att hålla reda på vilka bet som tillhör vilken serie.

Ja det har gått bra, får hoppas det fortsätter i samma stil. Det är ju precis så jag gjort som det står in informationen till sheetet, serierna följer samma sport hela vägen:

F = Fotboll
T = Tennis
BB = Baseboll
I = Ishockey
S = Speedway
B = Basket
AM = Amerikansk Fotboll
H = Handboll

T.e.x BB31 är serie 31 i Baseboll, sen är det ju insatsnivåerna B1-B6 inom serien.

Edit: tittade på ditt sheet nu bigsmooth och jag skulle rekommendera dig att ändra och köra på en bättre variant. Så som det är nu så kan man inte sortera ut och se hur det går på de olika insatsnivåerna och sen när du hållit på ett tag och alfabetet tagit slut så får du typ döpa serierna till abc1 sen abd1 osv, riktigt rörigt lär det bli!?

bigsmooth 2011-09-26 01:45

Aha nu förstår jag. Sjukt mycket smidigare än mitt upplägg. Får ändra efter avslutade serier. Hoppas det är ok att härmas ;)

Lazlo 2011-09-26 01:54

Citat:

Ursprungligen postat av bigsmooth (Inlägg 142600)
Aha nu förstår jag. Sjukt mycket smidigare än mitt upplägg. Får ändra efter avslutade serier. Hoppas det är ok att härmas ;)

Yes, jag skulle tro att det blir mycket enklare om du ändrar! :) Självklart så är det ok att härmas, kör hårt och lycka till! :cheers:

Lazlo 2011-09-26 16:40

Dagen startar med tre tunga hockey spel från KHL (B4, B4 och B5) och samtliga tre spel sitter, mycket bra! :moneybag:

Dulko-Pironkova blev störd ett antal gånger pga regn i Tokyo och tillslut så valde de att låta dessa tjejer lägga av för dagen, många andra matcher både påbörjades och spelades klart på kvällen Tokyo tid men vi får vänta med upplösningen på denna till i natt. De ska ut som andra match på bana 2 efter Cibulkova-Rybarikova som börjar 03.30 inatt. Pironkova leder mot Dulko med 3-2 i första sets tiebreak och har två egna servar att starta matchen med. Tror att breaket bara gjorde henne gott då hon började matchen bäst för att sedan se Dulko komma in i det mer och mer, förhoppningsvis kan hon starta starkt nu igen och knipa det i två raka!

laszlo 2011-09-26 16:50

Ryggade 3 av dina KHL-spel idag (och gick emot och satte Ö 5.5 på Metallurg Magnitogorsk - Spartak Moskva). Nu har också Cherepovets vänt, med knappa perioden kvar att spela. Sitter den så sitter alla mina KHL-matcher idag.

Tack för snygga lir - lunchen betald iaf :)

MrGerrard 2011-09-26 18:07

Du e grym på KHL :thumbup:. Dina tips är alltid uppskattade som hjälp att bygga kassa.

Lazlo 2011-09-26 21:11

Tack guys! :cheers:

Ja det har varit en mycket bra dag 8 spel har resulterat i 6 vinster och eftersom det varit en del tunga spel så har det gett riktigt bra utdelning, 3 vinnande spel har varit B5 spel, 2 st B4 och 1 B2 spel, missarna har varit B1 och B3! Finns mycket till natten, ska gå igenom det nu!

Wagner 2011-09-26 22:23

Själv är jag mest imponerad över att bolagen tar emot så stora insatser. Knappa 7000 @ 1.95 på guatemalsk fotboll hos Betsafe, för att nämna något i högen, trodde man inte hörde till vanligheten. :)

Bara att gratulera. :hattenav:

Lazlo 2011-09-26 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 142738)
Själv är jag mest imponerad över att bolagen tar emot så stora insatser. Knappa 7000 @ 1.95 på guatemalsk fotboll hos Betsafe, för att nämna något i högen, trodde man inte hörde till vanligheten. :)

Bara att gratulera. :hattenav:

Åh, here we go again! Intressant att det är just det som imponerar på dig när man kan visa upp en ROI på 118-119 % på ca 370 spel, men vi alla lägger ju märke till olika saker. Du är dock inte den första och jag är inte förvånad!

Knappa 7000 ungerska forint är insatsen, om det fortfarande är för mycket så kan insatsen vara i chilenska peso. Dagboken och spreaden följer ett 2-6 system, fokusera inte så mycket på insatsen om den känns läskig, kolla på vilken ROI jag har, sen om det satsas 1 kr eller 10 000 kr per spel är väl individuellt. Som jag redan sagt ett antal gånger, jag ångrar mig och skulle valt en mer diskret insatsnivå då jag visste att allt för många skulle tycka att insatserna är mer imponerande än resultatet, speciellt om resultatet är bra, då lär man hitta något annat fel. Om någon är frivillig att ändra samtliga insatser så får ni mer än gärna göra det.

För er som fortfarande tycker att insatserna är mer imponerande än resultatet så kan vi mellan oss säga att jag är på långsemester i Chile och har valt att ha insatserna i valutan jag rör mig med här, därav är ett maxbet knappa 200 kr och jag har bara vunnit ca 4500 kr, imponerande va?

:cheers:

phekstrom 2011-09-26 22:53

Såg att du hade Redskins mot Dallas i ditt sheet. Någon input på den matchen? Väldigt intressant match.

Vurpan 2011-09-26 22:55

Fortsatt mkt imponerande spel, har ryggat de flesta spel från dig de senaste dagarna och de har gått ordentligt över förväntan, får tacka:)

Vlad 2011-09-26 23:38

Ungerska forint är the shiznit men fuck pesos man,keep it up :hattenav:

laszlo 2011-09-27 00:49

Spelen som jag ryggar Lazlo på tar jag bara bort två nollor från, +/- någon krona, beroende på oddset. Är insatsen 7000 på Lazlos spreadsheet så satsar jag ca 70 SEK. Det är en nivå som jag känner mig bekväm med. Ska inte säga att det gått bra, för då jinxar jag allt, så jag säger att det har gått käpprätt åt pipan ;)

Lazlo 2011-09-27 06:38

Det blev en bra natt, 6 rätt på 11 spel som startade inatt, en ROI på 134 % på dessa 11 får ses som mycket bra, de tyngre spelen satt och några mindre missade!

Lägg därtill att Pironkova fixar in ML @ 2.65 och 2-0 @ 4.20 i matchen som återupptogs inatt mot Dulko, hon vinner direkt 4 raka bollar i tiebreaket och tar därför första set med 7-2 i tiebreak och sen va det en promenad i andra set då hon vinner det med 6-1! :moneybag:

LadyDeWinter 2011-09-27 06:43

Snyggt som bara den med Pironkova, otroligt vackert spel.

Citat:

Ursprungligen postat av laszlo (Inlägg 142771)
Spelen som jag ryggar Lazlo på tar jag bara bort två nollor från, +/- någon krona, beroende på oddset. Är insatsen 7000 på Lazlos spreadsheet så satsar jag ca 70 SEK. Det är en nivå som jag känner mig bekväm med. Ska inte säga att det gått bra, för då jinxar jag allt, så jag säger att det har gått käpprätt åt pipan ;)

Både låter och är otroligt dumt att basera insatserna "lite då och då" efter någon annans progressiva bettingsystem.

Galeocerdo cuvier 2011-09-27 07:06

Funderar själv på att rygga alla spel men ta bort en nolla på insatserna. Ett bet på 9850 blir 985 SEK, ett bet på 880 blir 88 SEK osv. Ser bra ut Lazlo! :cheers:

perry 2011-09-27 09:34

Ryggade för första gången inatt och fler gånger kommer det att bli :) Tack för spelen!

Shell Peppe 2011-09-27 09:45

Grymt var bara förnamnet.
Jävligt impad måste jag säga.
Oddsen att du börjar flata lär ju vara rätt låga ;)

Keep up the good work!

RobinD 2011-09-27 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 142804)
Grymt var bara förnamnet.
Jävligt impad måste jag säga.
Oddsen att du börjar flata lär ju vara rätt låga ;)

Keep up the good work!

De lär väl ändå vara höga om du nu antyder att sannolikheten inte är stor att han överger sitt 2-6?;)

Shell Peppe 2011-09-27 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 142806)
De lär väl ändå vara höga om du nu antyder att sannolikheten inte är stor att han överger sitt 2-6?;)

:lol: Naturligtvis!
Upp & nervända världen för mig atm inom det mesta :p

fuzzy_ 2011-09-27 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 142744)
Åh, here we go again! Intressant att det är just det som imponerar på dig när man kan visa upp en ROI på 118-119 % på ca 370 spel, men vi alla lägger ju märke till olika saker. Du är dock inte den första och jag är inte förvånad!

Knappa 7000 ungerska forint är insatsen, om det fortfarande är för mycket så kan insatsen vara i chilenska peso. Dagboken och spreaden följer ett 2-6 system, fokusera inte så mycket på insatsen om den känns läskig, kolla på vilken ROI jag har, sen om det satsas 1 kr eller 10 000 kr per spel är väl individuellt. Som jag redan sagt ett antal gånger, jag ångrar mig och skulle valt en mer diskret insatsnivå då jag visste att allt för många skulle tycka att insatserna är mer imponerande än resultatet, speciellt om resultatet är bra, då lär man hitta något annat fel. Om någon är frivillig att ändra samtliga insatser så får ni mer än gärna göra det.

För er som fortfarande tycker att insatserna är mer imponerande än resultatet så kan vi mellan oss säga att jag är på långsemester i Chile och har valt att ha insatserna i valutan jag rör mig med här, därav är ett maxbet knappa 200 kr och jag har bara vunnit ca 4500 kr, imponerande va?

:cheers:

Ursäkta OT.

Är ju inte själva summan på dina spel som är imponerande utan att du faktiskt får satsa de summorna på bolag som betsafe, nordicbet, bwin osv, speciellt med din fantastiska roi. T.om. jag som bara satsar en bråkdel av dina insatser och med en betydligt sämre roi har upplevt limiteringar. Vad är hemligheten?

Pacman 2011-09-27 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 142825)
Ursäkta OT.

Är ju inte själva summan på dina spel som är imponerande utan att du faktiskt får satsa de summorna på bolag som betsafe, nordicbet, bwin osv, speciellt med din fantastiska roi. T.om. jag som bara satsar en bråkdel av dina insatser och med en betydligt sämre roi har upplevt limiteringar. Vad är hemligheten?

Missade denna? :D

" insatserna i valutan jag rör mig med här, därav är ett maxbet knappa 200 kr och jag har bara vunnit ca 4500 kr, imponerande va?"

fuzzy_ 2011-09-27 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 142827)
Missade denna? :D

" insatserna i valutan jag rör mig med här, därav är ett maxbet knappa 200 kr och jag har bara vunnit ca 4500 kr, imponerande va?"

Tog det som ironi, det här med ironi på forum är alltid lurigt. Om så inte var fallet så ber jag om ursäkt och att bortse från mitt förra inkägg :skamsen::hattenav:

Pacman 2011-09-27 12:40

Jo allt är väl möjligt, man vet ju aldrig hur det ligger till där. Hur som, bra jobbat i alla fall och keep up the good work Lazlo.