Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lazlo Lirar! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8952-lazlo-lirar/)

MrGerrard 2011-11-29 08:44

Gott att se att det fortsätter gå bra för dig Lazlo! Brukar alltid rygga lite spel utav dig. Har du något/några spel idag som du känner lite extra för? Som kanske hade varit B5/6 spel om du hade haft några så höga serier?

Merlot 2011-11-29 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 152782)
Mackyyy :D

Jag undrade vilka som har lite koll och fick detta svaret.
Men har inte sett att han skrivit något om någon match utan "bara" lagt in under sin spreadsheet. Där han förövrigt går lite tungt för tillfället.
Mer intresserad av en sådan som Lazlo som skriver lite även om det bara är en eller 2 rader om matcherna.

Ingen dålig kritik till Mackyyy, men jag kan bara gå på vad jag sett.

Hoppas vi får igång än mera snack kring hockeyn i sig, så som dom har på travet här, vilket troligen är den bästa tråden att följa och ta tips ifrån..

MVH/Merlot

Lazlo 2011-11-29 15:17

En helt okej start på dagen. För sent svar för din del MrGerrard men tur va väl det då jag kände starkast för St Petersburg idag då jag inte trodde de skulle torska 3 matcher irad, framförallt inte nu när de möter ett så dålig lag. Men Novokuznetsk vänder 1-2 underläge med 2 mål på 2 minuter i början av tredje perioden och för första gången på 5 matcher så gör de mer än 1 mål och det är då mot ligans bästa lag och kanske ligans bästa försvar... en riktig besvikelse det men så är det ibland.

I övrigt så har spelet så här långt idag gått bra!

Lazlo 2011-11-30 22:23

Inget vidare flyt på de senaste spelen. Som tur är så är det mestadels spel med lägre insatser som missat vilket gör att man med detta systemet har några chanser till på sig att rädda upp det hela så att säga. Fått in lite tyngre spel dock och det är bara att hoppas att det fortsätter så nu när en del serier har nått upp till b3-b4! Ska kolla igenom vad som finns inatt, har redan ett par spel som gillas! :cheers:

Lazlo 2011-12-01 06:24

En lysande natt med 4 av 5 rätt. Alla fyra NHL spel sitter, alla fyra B4 spel sitter och det satt riktigt fint! :moneybag:

fireas 2011-12-01 09:24

Riktig snygg upphämtning! Keep it up!

hehe måste börja rygga dina NHL-spel.. Saknar basebollsläsningen :) Äsch, det blir läsa dina motiveringar och analysera efter det :)

Oavsett, roligt att se dig igång igen, kul läsning och alltid kul när det går bra för folk!

:claps: :clap: :claps:

Lazlo 2011-12-01 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 153148)
Riktig snygg upphämtning! Keep it up!

hehe måste börja rygga dina NHL-spel.. Saknar basebollsläsningen :) Äsch, det blir läsa dina motiveringar och analysera efter det :)

Oavsett, roligt att se dig igång igen, kul läsning och alltid kul när det går bra för folk!

:claps: :clap: :claps:

Upphämtning? Ja kanske det, men man har ju 6 chanser på sig att hitta 2 rätt :)

Kul att någon tycker det är intressant att läsa det jag skriver även om det oftast känns som att jag bara pladdrar på och ingen orkar läsa det :lol:

Ja, det är roligt att vara igång och "jobba" igen och man får hoppas att det fortsätter gå lika bra, det har ju varit strålande för min del. Snart uppe i 1000 spel och kan man hålla en ROI på 110 % över så pass många spel så får man vara mer än nöjd, finns nog inte många i världen som kan matcha det. Må fru fortuna fortsätta vara på våran sida :cheers:

Soap 2011-12-01 19:01

Din B4 på SKA St Petersburg som du la in 06:51 imorse har fått mig att överväga ett RSS-program med alarmfunktion. Banne mig värt att få skönhetssömnen störd så länge din form håller i sig!

Lazlo 2011-12-01 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Soap (Inlägg 153253)
Din B4 på SKA St Petersburg som du la in 06:51 imorse har fått mig att överväga ett RSS-program med alarmfunktion. Banne mig värt att få skönhetssömnen störd så länge din form håller i sig!

Ja det kanske vore nått, eller så va problemet att matchen spelades borta vid Japan och därför brutalt tidigt. :) Amurs hemma matcher brukar ju gå tidigt och jag brukar ju lägga in dagens spel efter NHL matcherna. Tråkigt att du missade denna men det går nya tåg så det är bara att haka på då :thumbup:

Andreas15 2011-12-01 20:31

Perfekt att du lägger in dagens matcher innan klockan 7 på morgonen Lazlo. Drar till jobbet strax innan sju, där alla bettingsidor är blockerade så kan inte lägga några spel efter det :D

Hoppas formen håller i sig och lycka till!

Lazlo 2011-12-01 21:16

Det passar ju alldeles utmärkt då Andreas :)

När Stjernen gör 5-2 med 14 minuter kvar av den tredje perioden så kändes det ju ganska bra men icke. 3 mål på de kommande 6 skotten av Frisk/Asker och det blir 5-5 efter ordinarie tid, Stjernen vinner med 6-5 direkt i OT, vilken skit, de skulle haft mig i mål istället!

fireas 2011-12-01 21:39

2 rätt på 6 spel ioförsig, men det är krävande att köra 2-6 system..jag klarar inte av sådan, kudos!

Jag gillar och läsa din dagbok. Är ingen kommenterare om man säger så, håller mig i bakgrunden:)

Men jag lurar här bakom:)

Lazlo 2011-12-01 22:23

Nej det gäller ju att inte darra på manschetten när det börjar närma sig högre insatser. Men det ser inte jag som något problem som du kanske märkt! :)

Lura vidare du och lycka till med spelen!

Nattens spel inne och det blev en hel del!

Lazlo 2011-12-02 18:18

Aj aj, 45 mål blev det i NHL och det svider såklart. Riktigt konstiga matcher blev det, två förväntade målsnåla matcher Carolina-Rangers, Vancouver-Nashville slutade med 8 och 11 mål. I Vancouver-Nashville gör lagen 10 mål på straxt över 30 skott under matchens första 38 minuter. Båda målvakterna blir utbytta och mål på nästan var 3:e skott, det händer inte ofta och ändå torskade man spelet "bara" med 1 mål. Spiken i kistan sattes när Sharks kvitterar till 3-3 med ca 1 min kvar av matchen vilket gör att det 45:e målet kommer i OT där, hade Canadiens gjort 4-2 i tom bur istället så hade spelet vunnits. Nåja nya tag. Man kan lugnt säga något är fel i Washington iaf, de senaste 3 hemma matcherna har de skjutit 21, 19 och nu inatt 17 skott på mål, normalt brukar det vara närmare 40 och visst de har ändrat sin spelstil men det är ändå väldigt konstigt att de avlossar så lite skott, när matchen ska avgöras i den 3:e perioden så lyckas de bara skjuta 2 skott på mål.

1 vinst 1 förlust i KHL, Barys smäller in 8 mål, smått otroligt.

Ett B6 spel och två B5 spel har några serier kommit upp i så nu är det dags för winning time, får se när det finns läge för dem!

Ace 2011-12-02 20:25

Riktigt konstiga matcher skriver jag under på!

De du nämner och för mig var 5 mål i Dallas-Ottawa matchen en gåta.
Hade ett B5 spel på ö5.5 i den.
Men men.. Nya tag och nu kör vi en winning streak fram till jul.
Ska bli intressant att se vad du gräver fram för B5,B6 spel!
Good luck!

styxen 2011-12-04 05:16

Finns det folk som ryggar dig? Jag kan inte säga att din statistik talar för dig utan du känns mer som en jultomte som är på julklappsjakt.

Men fortsät att lägga ut mellan 50 till 100 spel i veckan så blir alltid någon nöjd.

Maijadona 2011-12-04 06:43

Citat:

Ursprungligen postat av styxen (Inlägg 153615)
Finns det folk som ryggar dig? Jag kan inte säga att din statistik talar för dig utan du känns mer som en jultomte som är på julklappsjakt.

Men fortsät att lägga ut mellan 50 till 100 spel i veckan så blir alltid någon nöjd.

Lazlo är en av de bästa ( Den bästa? ) som håller till här på forumet.
Man kan undra på vem som är tomte.......:holms:

psyace 2011-12-04 10:05

Citat:

Ja, vi är många som ryggar Lazlo! En av få riktiga SHARPS som postar sina spel här på sidan så vi andra kan rygga utan kostnad. Min rulle har fått en härlig boost de senaste månaderna tack vara Lazlo :D

Om man lever på spel och är så insatt i olika sporter och ligor är det ju inga problem att hitta bra lir, eller hur?

Detta året är de flesta av julklappsinköpen betalade av spelvinster ifrån Lazlo´s sheet, ett stort tack! :cheers:

Vurpan 2011-12-04 10:23

Citat:

Dagens:D:thumbup:

Overkill 2011-12-04 11:57

Citat:

Kan du utveckla ditt tänk mer, intressant att höra vad för något du grundar detta på?

Semicolon 2011-12-04 12:18

jag väntar också med spänd förväntan på att höra styx utveckla sitt resonemang :lol:

Soap 2011-12-04 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 153639)
Kan du utveckla ditt tänk mer, intressant att höra vad för något du grundar detta på?

Jag kan, som certifierad TSI agent (Troll Scene Investigation), göra ett försök:

Det första vi kan konstatera är att inlägget är skrivet en söndagmorgon kl 05:18. Eftersom Styxen faktiskt presterar rent grammatiskt så kan vi nästan räkna bort utekväll (har han ens åldern inne?) - en teori är långa timmar framför ett mmorpg i pojkrummets trygga vrå. Styxen är registrerad sedan maj 2010, men har han haft korrekt BRM ens sedan förra årsskiftet? Skulle en grundläggande förståelse för spelteori leda till hans inlägg? Jag misstänker att han ryggar bara några enstaka spel från några av forumets främsta då han A inte pallar att bevaka Spreadsheets som inte updateras på fasta tider, eller kanske B inte kan hålla sund BRM över en längre tid. Ett av de få spel han ryggade av Lazlo under helgen, säg Alingsås, missade med minsta möjliga marginal och Styxen bestämmer sig för att ta ut sin frustration via ett föga vasst formulerat inlägg istället för att bita ihop och gå och lägga sig.

Eller så är det så enkelt att han gillar att provocera för sitt eget höga nöje (likt en viss Wagner, även om Wagner är långt från ett troll.).

Väntar med spänning på ett seriöst och klargörande inlägg från herrn själv :popcorn:

Overkill 2011-12-04 13:45

Haha!

Ace 2011-12-04 14:46

Bullseye..

Tror du analyserade ner "Styxen" klockrent!
Men vänta på ett klargörande?

Knappast!

laszlo 2011-12-04 16:21

Citat:

Du har ingen vidare koll på ROI va? Googla vettja

Lazlo 2011-12-04 17:41

Oj då, här hade vi haft lite roligt ser jag.

Att min statistik inte talar för mig säger ju det mesta om hur relevant inlägget va. Speciellt då statistiken troligen är bland de bättre man kan hitta över så pass många spel och sporter.

Sure, att lägga många spel kanske inte passar alla men det är min stil. Jag gillar inte att hitta 6 spel på 40 matcher och sen välja 2, då känns det alltid som man väljer fel spel. Då spelar jag hellre alla jag gillar och på så sätt sprider riskerna. När man har ett urval på så många matcher som jag brukar gå igenom så hittar man ofta en hel del spel, det är en annan sak om man bara skulle följa en liga eller sport.

Men om du nu tycker det är jobbigt att följa så många spel men ändå älskar mig innerst inne så finns det ju flera alternativ som skulle kunna vara lönsamma för dig. Du kan till exempel bara följa mina B6 spel, då skulle du snittat 2 spel i veckan och med detta resultat:

Antal spel: 29
Vinster: 22
Förluster: 7
Push: 0
Vinstprocent: 75.86%
Medelodds: 1.85
ROI: 144.33%

Är du sugen på att spela lite fler spel typ snitta 1 om dagen men ändå vinna så kan du ju också spela mina B5 spel och här har du resultatet för dem:

Antal spel: 70
Vinster: 41
Förluster: 26
Push: 3
Vinstprocent: 61.19%
Medelodds: 1.84
ROI: 110.4%

Vill du snitta ca 2 spel om dagen så är mitt råd att också följa mina B4 spel:

Antal spel: 128
Vinster: 73
Förluster: 51
Push: 4
Vinstprocent: 58.87%
Medelodds: 1.91
ROI: 111.45%

Eller så kör du på med ditt race för det går säkert riktigt lysande! Ha det fint!

Grnvit 2011-12-04 18:12

Kolla i PM, Lazlo :)

Blixth1958 2011-12-04 19:01

Vilket jävla påhopp på Lazlo. :thumbdown:

Lazlo 2011-12-04 19:59

Inte ofta man ser ett lag göra 3 TD's på 4 minuter och det är inte roligt när man spelat Under i matchen heller.

0-0 efter 1Q i Steelers-Bengals och 21-0 sex minuter in i 2Q... från mycket bra läge till mycket tufft så snabbt...

70 poäng i HT mellan Real Madrid-Valencia så det är ju positivit iaf, får hoppas vi slipper en galen streak i matchen där! :)

Lazlo 2011-12-04 20:28

35 poäng i 2Q i Steelers-Bengals och det är bara att glömma underspelet. Jag har inte sett något liknande iaf.

Det bör kunna gå vägen i Real Madrid-Valencia då det är 110 poäng med 7 minuter kvar, så det troligen blir 1 vinst och 1 förlust på B4 spelen!

Omid_ad 2011-12-04 21:36

Jag ser att du har bra resultat på Speedway.. Varför spelar du inte det längre, om jag får fråga? Jag har dock ingen koll alls på speedway, är det uppehåll nu?

Keep up the good work! :clap:

SPADERMAN 2011-12-04 22:15

Tack för en riktigt bra speldagbok!

Nyfiken på ditt KHL B6 imorgon.
Metallurg Magnitogorsk vs CSKA Moscow -0.5 FT 16.92 1.780

Hur resonerar du i den matchen?

Overkill 2011-12-05 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av Omid_ad (Inlägg 153729)
Jag ser att du har bra resultat på Speedway.. Varför spelar du inte det längre, om jag får fråga? Jag har dock ingen koll alls på speedway, är det uppehåll nu?

Keep up the good work! :clap:

Speedwaysäsongen sträcker sig mellan mars - slutet av oktober, så det är därför det inte läggs några spel därifrån för tillfället.

Det är en pina mellan säsongerna, så jävla tråkigt.... :cry:

Jävlar vilken abstinens jag har att få sätta tänderna i 2012 års säsong. :D

Vlad 2011-12-05 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 153717)
35 poäng i 2Q i Steelers-Bengals och det är bara att glömma underspelet. Jag har inte sett något liknande iaf.

Det bör kunna gå vägen i Real Madrid-Valencia då det är 110 poäng med 7 minuter kvar, så det troligen blir 1 vinst och 1 förlust på B4 spelen!

Du rättade den rött i spreadsheetet också :whistling:

De vinsterna är de bästa :)

Lazlo 2011-12-05 01:02

Precis som perfa säger så är speedway säsongen tyvärr slut. Fick riktigt bra stats på de få spelen jag hann med i spreaden här, har både perfa och eddie att tacka för en del spel men det vet de om och så lyckades jag hitta några guldkorn själv också! Ser också fram emot nästa säsong, Indianerna har skrapat ihop ett riktigt intressant lag så det ska nog kunna bli trevliga matcher nästa år med :)

Angående Magnitogorsk-CSKA imorgon så kan jag väl ta en minianalys hur jag tänker där. Magnitogorsk kommer från 4 tuffa borta matcher där de torskat de senaste 3. De ligger sämre till i tabellen än vad deras kapacitet är och de kommer klättra. En stor anledning till den skrala tabell placeringen är att de spelat 17 av 28 matcher borta. Hemma är de alltid starka och har 8-3 i år, 3 raka hemma vinster och de behöver verkligen en vinst här.

CSKA har spelat 3 raka dåliga hemmamatcher och spelar dålig hockey nu, nu ska man spela borta där man är 3-8 i år och de möter ett lag som är starka hemma och behöver ett trendbrott.

Magnitogorsk har vunnit 13 av de senaste 14 matcherna hemma mot CSKA och jag tror inte CSKA kommer ha en chans här, inte så som de spelat på slutet och inte eftersom Magnitogorsk är i desperat behov av seger. I grund och botten är Magnitogorsk klart bättre också.

Kan ta lite kort om Amur-Sibir med. Lagen mötts för andra gången på 2 dagar, igår vann Amur med 2-1 efter OT. Skotten vann Amur med 33-15 och de är klart bättre än Sibir trots att de spelat ganska klent på slutet. Sibir har varit ännu klenare och är som vanligt usla borta. Sibir hade "tur" igår och om det inte blir en total scenförändring så kommer Amur dominera igen och de bör kunna utnyttja övertaget och vinna efter ordinarie tid denna gång!

Sedär Vlad, tur att du sa till, hade nog inte märkt det annars. Det va ju trevligt, ingen aning om hur det gick till men det är okej ändå! :lol:

Overkill 2011-12-05 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 153760)
Precis som perfa säger så är speedway säsongen tyvärr slut. Fick riktigt bra stats på de få spelen jag hann med i spreaden här, har både perfa och eddie att tacka för en del spel men det vet de om och så lyckades jag hitta några guldkorn själv också! Ser också fram emot nästa säsong, Indianerna har skrapat ihop ett riktigt intressant lag så det ska nog kunna bli trevliga matcher nästa år med :)

:cheers:

Dackarna ser faktiskt ut som att de skulle kunna vara med och verkligen fightas om guldet 2012. De har fått ihop ett riktigt, riktigt bra gäng. De har börjat förstå att det inte fungerar med endast stjärnglans. ;)

Darcy Ward kan vara årets tyngsta värvning inom vårt lands gränser. :KO:

Lazlo 2011-12-05 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 153764)
:cheers:

Dackarna ser faktiskt ut som att de skulle kunna vara med och verkligen fightas om guldet 2012. De har fått ihop ett riktigt, riktigt bra gäng. De har börjat förstå att det inte fungerar med endast stjärnglans. ;)

Darcy Ward kan vara årets tyngsta värvning inom vårt lands gränser. :KO:

Dackarna ser alltid bra ut, frågan är bara vad det blir av det hela :D

Sure Ward är tung men Bjerre väger ganska tungt med ;)

Overkill 2011-12-05 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 153766)
Dackarna ser alltid bra ut, frågan är bara vad det blir av det hela :D

Sure Ward är tung men Bjerre väger ganska tungt med ;)

Det gör de, men som jag sa. De verkar förstått att endast stjärnglans inte är autobahn till SM-guld.

Bjerre är och förblir en liten äcklig cunt! :rant:

Lazlo 2011-12-05 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 153769)
Det gör de, men som jag sa. De verkar förstått att endast stjärnglans inte är autobahn till SM-guld.

Bjerre är och förblir en liten äcklig cunt! :rant:

Den som lever får se. :)

Har inga personliga åsikter angående Bjerre som jag märker att du har... :lol: vet bara att han är en av världens bästa speedway förare och såna är ju alltid trevligt att ha i sitt lag. Sen kanske han är en idiot eller en svärmorsdröm, det vette fan :p

Redbull 2011-12-05 16:09

Haha underbar KHL-dag. Amur ligger under med 1-2 inför sista perioden, vänder och vinner med 3-2. Metallurg Magnitogorsk leder matchen men tappar det i tredje och CSKA har 2-1 när det återstår 4 minuter. Vad händer? Metallurg Magnitogorsk gör två snabba och tar hem vinsten :cheers:

3-2-3-2 ;)