Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

djungelhjul 2013-01-12 13:12

Kommer ihåg när jag blev kallad djungelguden här haha!!

Formen är inte lika gudomlig nuförtiden...

Norwich i fonden idag! Maijadona fixar er utekväll :drunk:

KungKlave 2013-01-12 20:25

Vad tror ni om stormötet imorgon mellan Englands två bästa lag genom tiderna?

Jag skulle säga att 1.926 (pinnacle) på United vinst har ett klart spelvärde.

Vidic gör comeback imorgon vilket gör att Suarez får avsevärt svårare att göra mål. Carrick och Cleverly har visat mycket god form de senaste matcherna, dessutom är både Nani och Anderson spelklara. Rooney kommer inte till start men det är knappast ett bakslag då Hernandez troligen får spela med RVP, ett samarbete som har fungerat bra!

United har även ligans bästa form just nu.

Liverpool kommer till start utan Jose Enrique och Martin Kelly.

United vinner

Krille25 2013-01-12 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av KungKlave (Inlägg 224286)
Vad tror ni om stormötet imorgon mellan Englands två bästa lag genom tiderna?

Jag skulle säga att 1.926 (pinnacle) på United vinst har ett klart spelvärde.

Vidic gör comeback imorgon vilket gör att Suarez får avsevärt svårare att göra mål. Carrick och Cleverly har visat mycket god form de senaste matcherna, dessutom är både Nani och Anderson spelklara. Rooney kommer inte till start men det är knappast ett bakslag då Hernandez troligen får spela med RVP, ett samarbete som har fungerat bra!

United har även ligans bästa form just nu.

Liverpool kommer till start utan Jose Enrique och Martin Kelly.

United vinner

Har en liten känsla av att liverpool klarar x2 imorgon faktiskt! annars är överspelet ganska säkert i den här matchen då det är 2 offensivt skickliga lag som drabbar samman som inte övertygar defensivt!

KungKlave 2013-01-12 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Krille25 (Inlägg 224298)
Har en liten känsla av att liverpool klarar x2 imorgon faktiskt! annars är överspelet ganska säkert i den här matchen då det är 2 offensivt skickliga lag som drabbar samman som inte övertygar defensivt!

Ja, men tycker oddsen var lite för låga på överspel.

Underspel i matchen mellan Arsenal -City imorgon kanske?

Krille25 2013-01-12 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av KungKlave (Inlägg 224303)
Ja, men tycker oddsen var lite för låga på överspel.

Underspel i matchen mellan Arsenal -City imorgon kanske?

över 3 mål finns till runt 2.20-2.40! gillar ej underspel tror det kan bli en del baljor i den matchen också Arsenals backlinje ser riktigt virrig ut och Joe hart och city släpper till lite för enkla mål!

drickamicke 2013-01-12 22:56

Tycker det är dags för ett eu-tips imorgon!

KungKlave 2013-01-12 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Krille25 (Inlägg 224298)

Kommer spela hårt på United.

Liverpool har inte besegrat ett lag över dem i tabellen i år. Och de har uselt borta facit =)

Krille25 2013-01-13 06:42

Citat:

Ursprungligen postat av KungKlave (Inlägg 224320)
Kommer spela hårt på United.

Liverpool har inte besegrat ett lag över dem i tabellen i år. Och de har uselt borta facit =)

Ja det är sant men oddset för united vinst är för dåligt enligt mig!

Krille25 2013-01-13 06:44

Hur ser intresset ut för att spela Eu-Tipset idag?? kan tänka mig att göra ett bolag med 10-platser 200/andel om det finns intresse!!

Krille25 2013-01-13 06:47

Tycker det är dags för ett eu-tips imorgon! Tycker det är dags för ett eu-tips imorgon! Vore inte fel!

Krille25 2013-01-13 09:57

Kör ett till franskt spel! Det handlar om League 1 och mötet Reims-Bastia där jag tror på Hemmaseger,Bastia sakna , Yannick Cahuzac och Gael Angoula . Sylvain Marchal, Mattheiu Sans, Florian Marque och Salim Moizini är mycket tveksamma till spel,Dessutom är Wahbi Khazri(lagets playmaker) och Sambou Yatabare iväg och spelar afrikanska mästerskapen!

Reims borde vara mer hungriga här då det endast är 3 pinnar ner till nedflyttnings zonen,Ett alternativ till spelet kan vara Reims att leda i halvtid då deras första halvleks statistik för iår är 5-4-1.Bastia har också seriens sämsta försvar med 41 insläppta på19-matcher! Bastia att leda i halvtid finns för runt 2.90 bet 365 Och den raka 1an till runt 2,50

BroderH 2013-01-13 10:23

Krille25: Jag ryggar Reims och spelar även under 2,5 mål i samma match. Reims har gjort minst mål i ligan och Bastia är usla borta. 1-0 till Reims?

Krille25 2013-01-13 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 224353)
Krille25: Jag ryggar Reims och spelar även under 2,5 mål i samma match. Reims har gjort minst mål i ligan och Bastia är usla borta. 1-0 till Reims?

Låter som 2 riktigt bra:claps: spel,Har lagt raka 1an funderar på halvtidsspelet också!

Fatpipe 2013-01-13 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av Krille25 (Inlägg 224342)
Hur ser intresset ut för att spela Eu-Tipset idag?? kan tänka mig att göra ett bolag med 10-platser 200/andel om det finns intresse!!

Är gärna med om du kör + det finns platser kvar

V75fahlle 2013-01-13 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av Krille25 (Inlägg 224342)

Jag är på! :gun_bandana:

Krille25 2013-01-13 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Fatpipe (Inlägg 224372)
Är gärna med om du kör + det finns platser kvar

verkar inte bli så många! men finns tid ännu!

Myllys_ 2013-01-13 12:12

Jag är gärna med

ricky 2013-01-13 12:24

Sure, jag kan vara med :)

Krille25 2013-01-13 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av ricky (Inlägg 224386)
Sure, jag kan vara med :)

skicka din mailadress!!

skones 2013-01-13 12:32

Jag är på!

V75fahlle 2013-01-13 12:36

jag ska iväg snart, när är deadline för att betala in isf om det blir ett eu tips?

edit. såg att deadline för att lämna in det är 14.29...
så du ska väl helst ha mailadresserna innan.
kan du göra bolaget så man kan betala nu?

sry hbiunner itne vare med.

Krille25 2013-01-13 13:10

vi är för några tar det någon annan gång!

Krille25 2013-01-13 22:55

Efter en riktig Skit helg spelmässigt tar vi nya tag!! fortsätter i franska league 2 med matchen Monaco-Laval där monaco vid vinst går upp på första plats. laval ligger 2a från slutet och är i riktigt dålig form med 4 raka förluster till den här matchen saknas dessutom Balijon(first gk 17/0),Rose(df 17/0),Belaud(df 17/0),Lebouc(att 10/2),Badiane(mf 0/0),Baron(mf 15/2) and Traore(mf 7/0)
Kör ett handicapp spel på -1.5 här då jag tror att monaco kommer vara riktigt laddade och köra över laval på sin hemma bana!

KungKlave 2013-01-13 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Krille25 (Inlägg 224551)
Efter en riktig Skit helg spelmässigt tar vi nya tag!! fortsätter i franska league 2 med matchen Monaco-Laval där monaco vid vinst går upp på första plats. laval ligger 2a från slutet och är i riktigt dålig form med 4 raka förluster till den här matchen saknas dessutom Balijon(first gk 17/0),Rose(df 17/0),Belaud(df 17/0),Lebouc(att 10/2),Badiane(mf 0/0),Baron(mf 15/2) and Traore(mf 7/0)
Kör ett handicapp spel på -1.5 här då jag tror att monaco kommer vara riktigt laddade och köra över laval på sin hemma bana!

En bra helg, maxbet på United satt som ett smäck!

Intressant spel! Ryggar dig som vanligt nu då ;)

Krille25 2013-01-13 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av KungKlave (Inlägg 224565)
En bra helg, maxbet på United satt som ett smäck!

Intressant spel! Ryggar dig som vanligt nu då ;)

Bra lirat!:clap: blev onödigt spännande i slutet
borde varit större marginal efter 1a halvlek!

slindoffer 2013-01-13 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Krille25 (Inlägg 224551)

Jag har också rekat matchen, utan att ha sett ditt inlägg här Krille. Vill bara klargöra att jag missat det, så ingen tror att jag stjäl andras rekar. Känns bra att vi tänker samma!

:cheers:

kusagwa 2013-01-14 04:45

Lånar tråden igen. Kan tipsa om en nu på lördag mellan Scunthorpe och Portsmouth där den sistnämnda har svåra ekonomiska problem. De flesta böcker startade på ca 2.1 men är nere på ca 1.95. BWIN stickar ut med 2.1.

Då jag ej vet reglerna om man hur det gäller med text som en användare på ett forum skrivit, om jag får dela med mig av hans ord eller länka till dem offentligt. Det jag kan säga om han är att han moderator på ett engelsk bettingforum och hängivet Portsmouth fan och brukar skriva bra och utförliga rekar/infotexter om laget.

Vill ni inte ta reda på allt själv så skicka pm så länkar jag till er.

Och Djungel och Slindoffer ni vet vilket forum jag snackar om då du Djungel skickade ett pm till mig för några månader sen med adressen till detta + några andra forum. Och Slindoffer du nämnde han i din text i din rek inför Pompeys inställda lördagsmatch så du borde veta vem jag snackar om.

KP 2013-01-14 06:07

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 224584)
Lånar tråden igen. Kan tipsa om en nu på lördag mellan Scunthorpe och Portsmouth där den sistnämnda har svåra ekonomiska problem. De flesta böcker startade på ca 2.1 men är nere på ca 1.95. BWIN stickar ut med 2.1.

Då jag ej vet reglerna om man hur det gäller med text som en användare på ett forum skrivit, om jag får dela med mig av hans ord eller länka till dem offentligt. Det jag kan säga om han är att han moderator på ett engelsk bettingforum och hängivet Portsmouth fan och brukar skriva bra och utförliga rekar/infotexter om laget.

Vill ni inte ta reda på allt själv så skicka pm så länkar jag till er.

Och Djungel och Slindoffer ni vet vilket forum jag snackar om då du Djungel skickade ett pm till mig för några månader sen med adressen till detta + några andra forum. Och Slindoffer du nämnde han i din text i din rek inför Pompeys inställda lördagsmatch så du borde veta vem jag snackar om.

Det är tillåtet att nämna företag, bloggar och konkurrerande hemsidor i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.

Så länka på du

slindoffer 2013-01-14 09:00

http://forum.punterslounge.com/threa...t-19th-January

Det var bra du skrev Kusagwa, hade glömt att jag tittade på denna matchen redan när jag skrev förra reken. Här är iaf länken. Spelet verkar bara finnas hos Skybet, Boylesports, Bwin och Betfair.

kusagwa 2013-01-14 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 224585)
Det är tillåtet att nämna företag, bloggar och konkurrerande hemsidor i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.

Så länka på du

Ok, tack för det snabba svaret KP! :)

Krille25 2013-01-15 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 224571)
Jag har också rekat matchen, utan att ha sett ditt inlägg här Krille. Vill bara klargöra att jag missat det, så ingen tror att jag stjäl andras rekar. Känns bra att vi tänker samma!

:cheers:

bedrövligt av monaco är väl det minsta man kan säga!

Pacman 2013-01-16 09:52

Kan väl droppa ett spel här om det skulle vara av intresse för nån, det gäller Italienska cupen och mötet mellan Fiorentina och Roma. Fiorentina kommer med ett starkt lag medans Roma saknar sina bästa målgörae i Lamela, Osvaldo och Totti.

Oddset på Fiorentina har redan droppat en hel del med jag har i alla fall valt att spela Fiorentina To Qualify till 1.75 hos Unibet. Denna har redan droppat ner till under 1.60 på andra ställen, Bet365 har kvar 1.73 på samma spel.

Laguppställningarna hittar ni här:
http://www.asroma.it/it/notizie/fior...-roma_tim_cup/
http://it.violachannel.tv/dettaglio-...na---roma.html

Krille25 2013-01-16 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 225098)
Kan väl droppa ett spel här om det skulle vara av intresse för nån, det gäller Italienska cupen och mötet mellan Fiorentina och Roma. Fiorentina kommer med ett starkt lag medans Roma saknar sina bästa målgörae i Lamela, Osvaldo och Totti.

Oddset på Fiorentina har redan droppat en hel del med jag har i alla fall valt att spela Fiorentina To Qualify till 1.75 hos Unibet. Denna har redan droppat ner till under 1.60 på andra ställen, Bet365 har kvar 1.73 på samma spel.

Laguppställningarna hittar ni här:
http://www.asroma.it/it/notizie/fior...-roma_tim_cup/
http://it.violachannel.tv/dettaglio-...na---roma.html

Bra spel! tänkte köra united 2 eller fler mål till 2ggr pengarna,wh har ju endast 3 backar friska

Cicero 2013-01-16 11:28

Hej, skriver mitt första inlägg här och tänkte bidra med en tanke gällande Fiorentina-Roma. Roma ställer antagligen upp med Destro i anfallet, då Osvaldo saknas(även Totti och Lamela saknas). Destro är talangfull men är än så länge en målsumpare av rang, att ställa sitt offensiva hopp till honom är i dagsläget inte tillräckligt. Man har sett en utveckling mot mindre målrika matcher vad gäller Roma det senaste, iaf gjorda mål(man gjorde t ex bara 1 mot napoli trots mängder av chanser och förlorade senast mot Catania med 1-0). Detta i kombination med att en något försiktig approach till matchen från Fiorentinas sida kan förväntas gör att oddsen på t ex Under 3.0 GL känns något höga enligt mig.

“In the League we suffered against Roma's good counter-attacking play, so hopefully we can guard against that on Wednesday.”//Montella(källa Football-Italia.net

Men Roma är trots allt Roma, och Zeman är Zeman. Skulle kunna stå 3-3 i paus....

Krille25 2013-01-18 10:21

Funderar på att ge monaco en sista chans ikväll när man möter istres borta,hemmalaget ligger i ingemansland och det här är nog sista chansen för ranieri om han vill behålla jobbet.Inget snack om att monaco är det bättre laget.Dom 5 senaste säsongerna har monaco vunnit alla matcherna mot Istres! Istres ligger på 8e plats utan chans att gå upp eller åka ur,monaco nosar på 1a platsen och uppflyttning endast 1 poäng skiljer 3 lag i toppen,Så tror att monaco tar detta på klass och motivation och då är oddset 2.65 på Unibet riktigt fint!

Krille25 2013-01-18 10:38

Vi kör en till fransk match Lyon-Evian TG Stora problem i Evian då Saber Khelifa (11 matcher/6 mål), Djakarinda Kone (13/0), Cendric Mongongu (8/0), Jonathan Mensah (6/0), Rabi Mohammed (16/1). är i Afrika,Dessutom är första målvakten Bertrand laquait 13/0 avstängd presic som Aldo Angoula 17/1,även reservmålvakten johann durand är avstängd och skadade backen Brice Dja Djedje 19/1 är även skadad

Kör lyon till -1,5 här finns för runt 2ggr!

trance_error 2013-01-18 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av Krille25 (Inlägg 225544)
Funderar på att ge monaco en sista chans ikväll när man möter istres borta,hemmalaget ligger i ingemansland och det här är nog sista chansen för ranieri om han vill behålla jobbet.Inget snack om att monaco är det bättre laget.Dom 5 senaste säsongerna har monaco vunnit alla matcherna mot Istres! Istres ligger på 8e plats utan chans att gå upp eller åka ur,monaco nosar på 1a platsen och uppflyttning endast 1 poäng skiljer 3 lag i toppen,Så tror att monaco tar detta på klass och motivation och då är oddset 2.65 på Unibet riktigt fint!

Det skall ju spelas 18 matcher till?

Krille25 2013-01-18 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 225547)
Det skall ju spelas 18 matcher till?

Jag vet var mer shejkernas tålamod med ranieri jag tänkte på med tanke på att dom kryssade förra hemma matchen!!

Maijadona 2013-01-18 11:44

Nytt spel i fonden.

Nu ska jag sätta mig och titta på helgens spel. Någon som har några bra lir på gång?

Maijadona 2013-01-18 11:56

Här är en dubbel som känns bomb säker.Får se om jag rekar den och lägger den i fonden sedan

Created: fr 13-01-18 11:55
Insats: 2000.00 SEK Möjlig Vinst: 3640.00 SEK

SPEL resultat Odds
fr 13-01-18 20:30 Fra. Ligue 1
Lyon - Evian Thonon Gaillard
1X2 1 1.40
må 13-01-21 21:00 Por. Primeira Liga
Moreirense - Benfica
1X2 2 1.30
1.82