Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

KONTUR 2012-01-12 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160223)
Kan som sagt inte så mycket om NHL men när jag kollade statsen på Senators ser det ut som att de har klar fördel över Rangers senaste mötena. Har lagt ett ganska stort freebet på Rangers men ju mer jag känner på det lutar det åt att jag kommer att safa det mesta för det luktar skräll i den matchen. Blues verkar på oddsen vara favoriter i sin match så det kanske inte är nån skräll ändå? Jag såg Islanders senaste hemmamatch mot Red wings som slutade 5-1 och Islanders såg piggare ut än någonsin. Även defensiven var bra och kontrollerad så om inte bra odds ges (?) på Ö2.5 på PF skulle jag avstå den.

Är inte jätteinsatt i NHL, men jag har både läst och sett att Islanders är på gång nu, har fått rek på annat håll om att spela på dem. Själv att döma tycker jag definitivt värdet är hos Islanders. ML omkring 2,30 spelar jag lätt.

Jinx 2012-01-12 22:15

Är det läge att liva Napoli Maijadona?

wLn 2012-01-12 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160228)

Livea Cesena ist.. har 100kr till 17ggr och +1 Cesena till 2ggr! :D

Edit: Varför skrev jag det? Nu kommer det gå åt skogen! :<

Jinx 2012-01-12 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 160229)
Livea Cesena ist.. har 100kr till 17ggr och +1 Cesena till 2ggr! :D

hehe... vågar inte. Men Cesena +1 var ser i nuläget ut som ett bra spel. men åhh :whoco5: så var man för sen som vanligt. skulle precis trycka napoli @ 3 och så kommer kvitteringen. nu finns det inget värde i oddset på Napoli längre.

Jinx 2012-01-12 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 160229)

Edit: Varför skrev jag det? Nu kommer det gå åt skogen! :<

säg inte det. glöm inte Chievos vinstmål i 91:a igår. hur många hade gissat det? lägger några kronor på Cesena

Maijadona 2012-01-12 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160228)

liveade 1000 på Napoli -1AH .....men den låste sig och sedan gjorde Napoli 1-1

:idiot:

Edit: Låg i soffan och orkade inte röra mig upp till laptoppen , Därför jag svarade så sent:innocent:

Jinx 2012-01-12 22:36

Kommer att liva Napoi om det fortfarande står 1-1 när det bara är några minuter kvar. Napoli har ju sena mål lite som specialitet.

Maijadona 2012-01-12 22:41

Men jag tror det blir förängning om det står oavgjort , så vet inte om det är något värde i Napoli live

Ps annars hade jag också Liveat Napoli!

Maijadona 2012-01-12 22:43

Jag och min stora trut........ Hoppas inte jag sabbade nu Jinx!

Jinx 2012-01-12 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 160239)
Jag och min stora trut........ Hoppas inte jag sabbade nu Jinx!

Nej fan. Han inte se ditt sista hehe. livade på 2.75, 3 och 4. det sista några sekunder innan frisparken :KO:

Maijadona 2012-01-12 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160240)
Nej fan. Han inte se ditt sista hehe. livade på 2.75, 3 och 4. det sista några sekunder innan frisparken :KO:

:clap::clap::clap:

Dra in en till Napoli så mitt lir också sitter!

Pejsson 2012-01-12 22:51

Här kommer mina nhl-spel för i natt:

Ogiltigt spel-ID: 712958

Ogiltigt spel-ID: 712952

Ogiltigt spel-ID: 712991

Ogiltigt spel-ID: 712949

Ogiltigt spel-ID: 712947

Rygga den som vågar :cheers:

Jinx 2012-01-12 22:55

Ryggar på underspelet Rangers - Ottawa plus att jag har en liknande kombination (minus Kings). Lycka till winning-streak-Pejsson.

EDIT: du tror inte på Blackhawks inatt?

Maijadona 2012-01-12 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 160242)

Ryggar din Parlay med en liten modifikation :whistling:

Sablar! Där gjorde Barca mål:sad44:

Jinx 2012-01-12 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona
Ryggar din Parlay med en liten modifikation :whistling:

Sablar! Där gjorde Barca mål:sad44:

Va? spelar du mot Barca?

Pejsson 2012-01-12 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160243)
Ryggar på underspelet Rangers - Ottawa plus att jag har en liknande kombination (minus Kings). Lycka till winning-streak-Pejsson.

EDIT: du tror inte på Blackhawks inatt?

Dom har haft det tufft ett tag med 4 förluster på dom 5 senaste. Vinsten mot Columbus säger knappast någonting. Nu möter dom Minnesota som heller inte rosat marknaden sista tiden så vem vet?
Svårtippad match så jag avstår den. (I tipstävlingen har jag dom som vinnare men det kostar ju inget att torska där ;))

Maijadona 2012-01-12 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160247)
Va? spelar du mot Barca?

Japp Osasuna till 8 gånger degen tycker jag var bra mot ett B-Barca som har 4-0 att gå på.......

Där gjorde Barca 2-1 och ditt överspel var 1000 gånger bättre än min 1a. Snyggt:clap:
Måste säga att du plussar oerhört stabilt och jag är riktigt imponerad av diina stats!:claps:

Jinx 2012-01-12 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 160252)
Dom har haft det tufft ett tag med 4 förluster på dom 5 senaste. Vinsten mot Columbus säger knappast någonting. Nu möter dom Minnesota som heller inte rosat marknaden sista tiden så vem vet?
Svårtippad match så jag avstår den. (I tipstävlingen har jag dom som vinnare men det kostar ju inget att torska där ;))

Ålrajt. Tackar! sånt där har jag ju själv ingen aning om så din input är guld värd här. Ryggade även din parlay för säkerhets skull då jag tror din vinnarsvit håller i sig :thumbup:.

limeburn 2012-01-12 23:36

Citat:

Jag undrar var man hittar 1X eller X2 på NHL-matcherna hos Bet365, förmodligen är jag blind men kan inte hitta det.

Jinx 2012-01-12 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av limeburn
Jag undrar var man hittar 1X eller X2 på NHL-matcherna hos Bet365, förmodligen är jag blind men kan inte hitta det.

Tror faktiskt inte de har det. Har också kollat men inte hittat det. Är nog ovanligt att spela dubbelchans i hockey.

frågade dem just och de svarade: "Dubbelchans erbjuder vi vanligast enbart för Fotboll tyvärr. Vi kanske kommer göra det i framtiden men just nu gör vi det inte tyvärr."

limeburn 2012-01-12 23:41

Tack, då är man kanske inte blind ändå ;)

Pejsson 2012-01-12 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av limeburn (Inlägg 160258)

Jag har spelat den parleyen på Nordicbet, jag tror inte det finns på Bet365

Maijadona 2012-01-12 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 160261)
Jag har spelat den parleyen på Nordicbet, jag tror inte det finns på Bet365

Betsafe har också dubbelchans på hockeyn.

Maijadona 2012-01-13 00:21

Någon som vet om nån sida som har analyserat/Analyserar Handbolls-EM ?

Maijadona 2012-01-13 00:49

2012-01-25 00:46EMFrankrike 1 VINNARE 2000 2.250

Världens genom tidenas bästa handbollslag tar ännu ett guld!?

Maijadona 2012-01-13 06:42

Kondom:

Speldetaljer Datum/tid Insats Utdelning
DAL Stars @ 5.50
100,00 kr Singel 13/01/2012 05:43:37 100,00 0,00
DAL Stars @ 2.25
500,00 kr Singel 13/01/2012 05:40:52 500,00 0,00

DAL Stars @ 6.75
100,00 kr Singel 13/01/2012 05:48:07 100,00

DAL Stars @ 1.95
100,00 kr Singel 13/01/2012 06:02:14 100,00

Jinx 2012-01-13 08:43

G-R-Y-M 5-ling på nattens NHL Pejsson. Vilken härlig morgon och vakna och kolla sina saldon. Kan bara tacka, bocka och inkassera. Och snyggt att du safning av Kings Maijadona.:cheers:

Maijadona 2012-01-13 08:44

Citat:

Ibland är det lätt att vara modig! ( krävs inget stort mod för att våga rygga dig Pejsson! )
Tack för riktigt bra spel!:hattenav:

Maijadona 2012-01-13 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160298)
G-R-Y-M 5-ling på nattens NHL Pejsson. Vilken härlig morgon och vakna och kolla sina saldon. Kan bara tacka, bocka och inkassera. Och snyggt att du safning av Kings Maijadona.:cheers:

Får tacka dottern som väckte mig och ville stå upp och kolla på barnprogram, Så jag kunnde streama sista perioden med Kings............

Snyggt gjort av dig Jinx att hoppa den matchen på din kupong.

Tror nästan jag får börja lägga ut "spökspel" se dina ändringar och sedan rygga din slutprodukt:KO:

Jinx 2012-01-13 08:58

Haha. ja, fast tror jag hade en jäkla tur inatt bara med de spel jag själv lagt. Extra skönt att jag lagt ett freebet på rangers men när jag började tvivla på dem säkrade jag den genom parlay på ottawa och bruins plus ett litet spel på -1.5 på Ottawa till 4.5 i odds. Allt detta gick hem så det var nog tur jag förlorade freebetet. Dessa finns dock inte i mitt ark eftersom de hörde ihop med freebetet. Men de finns i mina saldon :lol:

Som sagt, härlig morgon och STORT TACK PEJSSON för spelförslagen!

Maijadona 2012-01-13 09:04

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160301)
Haha. ja, fast tror jag hade en jäkla tur inatt bara med de spel jag själv lagt. Extra skönt att jag lagt ett freebet på rangers men när jag började tvivla på dem säkrade jag den genom parlay på ottawa och bruins plus ett litet spel på -1.5 på Ottawa till 4.5 i odds. Allt detta gick hem så det var nog tur jag förlorade freebetet. Dessa finns dock inte i mitt ark eftersom de hörde ihop med freebetet. Men de finns i mina saldon :lol:

Som sagt, härlig morgon och STORT TACK PEJSSON för spelförslagen!

Lägg in dem i sheetet i efterhand vet ja! :clap:

Jinx 2012-01-13 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona
Lägg in dem i sheetet i efterhand vet ja! :clap:

Tack för uppmuntran men jag nöjer mig ändå med de spelen jag la in igår. Så kan jag använda bonusvinsten till att köpa nåt fint idag istället :lol:

Men Maijadona, sover du aldrig?

Maijadona 2012-01-13 09:18

Läste igår att QPR och Spurs är sugna på att köpa backjätten Samba från Blackburn. Jag fattar inte varför inte varenda lag ger sig in i jakten på denne spelare. Rankar han som top 3 försvarare i PL.

Dem två Indiska ägarna till Blackburn verkar försoka förstöra klubben så gott det går. Första de gjorde var att sparka "BIG" Sam och ersätta han med Kean. Nu ska de ¨som sagt sälja Samba. Lagets stöttespelare...... Jag är glad att jag inte är Blackburnfans och om någon av er är det så beklagar jag verkligen sorgen!

En liten rolig hstoria är att ägarna heller nte riktigt vet vad de givit sig in på.
Inför förra sässongens sista match ( Blackburn låg riktigt risigt till och riskerade och åka ur PL) Interjuvades ägarna om framtidsplanerna och om det skulle ändras om det blev degradering..ägarna såg helt oförstående ut och sa att de inte visste om att man kunde åka ur Premier Leauge..... Tror de borde köpt ett NHL lag istället:D

Summa summarun:
Säljer det Samba ska jag gå in med ett stort bet på att Blackburn åker ur!:moneybag::moneybag::moneybag:

Maijadona 2012-01-13 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160303)
Tack för uppmuntran men jag nöjer mig ändå med de spelen jag la in igår. Så kan jag använda bonusvinsten till att köpa nåt fint idag istället :lol:

Men Maijadona, sover du aldrig?

Fråga min fru: Hon tycker alltid att jag ligger och sover :innocent:

Har inte råd att sova när det kommer in så bra tips här hela tiden:gun_bandana:

Jinx 2012-01-13 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 160306)
Läste igår att QPR och Spurs är sugna på att köpa backjätten Samba från Blackburn. Jag fattar inte varför inte varenda lag ger sig in i jakten på denne spelare. Rankar han som top 3 försvarare i PL.

Dem två Indiska ägarna till Blackburn verkar försoka förstöra klubben så gott det går. Första de gjorde var att sparka "BIG" Sam och ersätta han med Kean. Nu ska de ¨som sagt sälja Samba. Lagets stöttespelare...... Jag är glad att jag inte är Blackburnfans och om någon av er är det så beklagar jag verkligen sorgen!

En liten rolig hstoria är att ägarna heller nte riktigt vet vad de givit sig in på.
Inför förra sässongens sista match ( Blackburn låg riktigt risigt till och riskerade och åka ur PL) Interjuvades ägarna om framtidsplanerna och om det skulle ändras om det blev degradering..ägarna såg helt oförstående ut och sa att de inte visste om att man kunde åka ur Premier Leauge..... Tror de borde köpt ett NHL lag istället:D

Summa summarun:
Säljer det Samba ska jag gå in med ett stort bet på att Blackburn åker ur!:moneybag::moneybag::moneybag:

Utan Samba hade Blackburn släppt in dubbelt så mycket mål. Kommer att rygga det bettet om de säljer honom.

wLn 2012-01-13 09:44

Efter några riktigt dåliga dagar så tänkte jag bara höra med er / skriva av mig lite!?

Tanken med mitt spelande är långsiktigt, vilket jag inte riktigt spelat som :lol:

Tänkte mest bara höra med er hur jag bör lägga upp mina bet smartast, har funderat på följande

flatbet, 1-2U på alla matcher, motsvarande 2-4% av rullen, aldrig lägga något högre än dubblar...

köra 1-10U per match, variera lite och försöka värdera, dock finns det risk att rullen får mycket stryk om man missar 10u-spel!?

Eller tiltbetta någon skön match och försöka täcka upp ;) :gun_bandana:

Nej, skämt o sido!

Snyggt spelat inatt förresten!

Jinx 2012-01-13 10:26

1-2 U per match låter sunt. Men nog kan du lägga mer än dubblar om det är lågoddsare..? en smaksak kanske. Däremot skulle jag starkt avråda från att betta mer än 5U på något oavsett hur säkert det verkar. Din rulle kommer inte att överleva en svacka. Kan tipsa dig att kolla in fireas ark "Projekt rätt". Han har grymt bra bank roll management och satsar strikt 2-5 units beroende på vad han tror om matchen, normalfallet runt 3 u (=3% av rullen). Dipparna blir kortvariga och han får en stadig och fin kurva uppåt.

Pejsson 2012-01-13 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 160309)
Efter några riktigt dåliga dagar så tänkte jag bara höra med er / skriva av mig lite!?

Tanken med mitt spelande är långsiktigt, vilket jag inte riktigt spelat som :lol:

Tänkte mest bara höra med er hur jag bör lägga upp mina bet smartast, har funderat på följande

flatbet, 1-2U på alla matcher, motsvarande 2-4% av rullen, aldrig lägga något högre än dubblar...

köra 1-10U per match, variera lite och försöka värdera, dock finns det risk att rullen får mycket stryk om man missar 10u-spel!?

Eller tiltbetta någon skön match och försöka täcka upp ;) :gun_bandana:

Nej, skämt o sido!

Snyggt spelat inatt förresten!

Bankroll management.......
Det finns många olika sätt att spela sin rulle, 2-6 systemet är ju ett väldigt populärt system som förhindrar alltför stora varianser i kassan.
Det finns ett antal andra system med men jag har inte satt mej in i dom eftersom jag tycker att dom ser lite mer vanskliga ut.

Själv har jag efter att nästan ha sönderanalyserat förra årets samtliga spel (ca 2500 st.) kommit fram till följande:
1 unit på singlar och tripplar
2 units på dubblar
Under 1 unit på fyrlingar och uppåt
Samtidigt drar jag ner på storparleyer till ett minimum då jag sett att dom dragit ner resultatet rejält. Dom "idiotparleyer" jag spelar spelar jag mest på skoj och med riktigt låga insatser.

Om jag förra året spelat alla spel enligt ovanstående hade jag gått ca 6500 kr plus istället för ca 800 kr minus, och det är en riktigt stor skillnad med tanke på att medelstorleken på mina bet låg på ca 40 kr.

Det finns garanterat andra här som är av helt annan uppfattning så det kunde ju vara kul med en liten debatt i ämnet!

wLn 2012-01-13 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 160315)
1-2 U per match låter sunt. Men nog kan du lägga mer än dubblar om det är lågoddsare..? en smaksak kanske. Däremot skulle jag starkt avråda från att betta mer än 5U på något oavsett hur säkert det verkar. Din rulle kommer inte att överleva en svacka. Kan tipsa dig att kolla in fireas ark "Projekt rätt". Han har grymt bra bank roll management och satsar strikt 2-5 units beroende på vad han tror om matchen, normalfallet runt 3 u (=3% av rullen). Dipparna blir kortvariga och han får en stadig och fin kurva uppåt.

Ja, får försöka jobba efter det! Ska skriva någon typ av kontrakt med mig själv, haha...

Men sen är frågan, typ NHL under nätterna när det är många matcher, ska man försöka hålla ner antalet matcher till typ 3-4-5st?

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 160316)
Bankroll management.......
Det finns många olika sätt att spela sin rulle, 2-6 systemet är ju ett väldigt populärt system som förhindrar alltför stora varianser i kassan.
Det finns ett antal andra system med men jag har inte satt mej in i dom eftersom jag tycker att dom ser lite mer vanskliga ut.

Själv har jag efter att nästan ha sönderanalyserat förra årets samtliga spel (ca 2500 st.) kommit fram till följande:
1 unit på singlar och tripplar
2 units på dubblar
Under 1 unit på fyrlingar och uppåt
Samtidigt drar jag ner på storparleyer till ett minimum då jag sett att dom dragit ner resultatet rejält. Dom "idiotparleyer" jag spelar spelar jag mest på skoj och med riktigt låga insatser.

Om jag förra året spelat alla spel enligt ovanstående hade jag gått ca 6500 kr plus istället för ca 800 kr minus, och det är en riktigt stor skillnad med tanke på att medelstorleken på mina bet låg på ca 40 kr.

Det finns garanterat andra här som är av helt annan uppfattning så det kunde ju vara kul med en liten debatt i ämnet!

Ingen dum idé!

Detta tål att tänkas lite på, 2-6 funderade jag på först men blir att försöka med flatbet till att börja med! 1U på singlar, och OM jag väljer dubblar, 2U och 1U på tripplar (försöka undvika dessa, då jag väldigt sällan lyckas med dessa..)

Tack för er feedback!

Jinx 2012-01-13 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av wLn
Men sen är frågan, typ NHL under nätterna när det är många matcher, ska man försöka hålla ner antalet matcher till typ 3-4-5st?

Det där är lite intressant. Har också funderat lite över det. Har kommit fram till att det kan vara bra att inte spela för mycket över en enskild natt. För låt säga att du inatt hade spelat 3 units på varje enskild NHL-match. Du hade då haft mycket pengar på spel och (förvisso otroligt liten risk) skulle kunna förlora stor del av din kassa om du har otur och det mesta skiter sig. Spelar man några spel, sedan rättar och sedan ytterligare några spel är det ju lättare att slå på bromsen om man hamnar i en svacka och förlorar flera i rad.
Kan väl tilläggas dock att jag är en extremt försiktig spelare som enligt alla bankrulle teorier spelar med för liten andel av min rulle i mina bets.

Håller med Pejsson. Vore kul med lite debatt kring detta då det verkar skilja mycket på hur spelare här hanterar sin rulle. Dessutom tycker jag det finns för lite att läsa om detta. Kanske har jag inte letat tillräckligt :rolleyes: