Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

Jensw 2012-01-17 13:27

Underbart att "studera" igen!
Äntligen tid att reka ordentligt.

Mycket bra fynd i Espanyol, jinx!
Ryggar den direkt

Även tyska hockeymatchen ser intressant ut tompa, ska fundera en stund på den dock.

Återkommer om jag hittar några fler spel av värde idag!

Jinx 2012-01-17 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161315)
BOL :)

Har gjort en liten galning också, bägge matcherna -1 AH (Wolfsburg och Liberec) till 18 ggr pengarna @ bet365

Må vara ett långskott men 18 ggr degen är för mycket på dessa matcher :)

Ryggar fast med en vanlig dubbel som gav nära 11 i odds på Gamebookers. Fan, var hittar du all den här infon? Guld värt får vi hoppas. GL till oss!

Semicolon 2012-01-17 13:35

Vad tror vi om QPR idag? Har visserligen usel form, har bedrövlig statistik på hemmaplan och kan inte sätta bollen i mål. Men, är knappast så att de blivit utspelade i de matcher jag sett. 1-0 förlust mot Coalers i helgen och då hade man två ramträffar första 30.

Trots allt skiljer det 2 divisioner mellan lagen och det är ju inte precis heller så att MK Dons är ett lag man håller i handen då det blåser snålt. Hemmaplan och närmare 2x pengarna mot ett lag två divisioner nedanför. Känns som en rätt ok deal?

tompa87 2012-01-17 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 161319)
Vad tror vi om QPR idag? Har visserligen usel form, har bedrövlig statistik på hemmaplan och kan inte sätta bollen i mål. Men, är knappast så att de blivit utspelade i de matcher jag sett. 1-0 förlust mot Coalers i helgen och då hade man två ramträffar första 30.

Trots allt skiljer det 2 divisioner mellan lagen och det är ju inte precis heller så att MK Dons är ett lag man håller i handen då det blåser snålt. Hemmaplan och närmare 2x pengarna mot ett lag två divisioner nedanför. Känns som en rätt ok deal?

Har lirat QPR sen tidigare. Dem behöver komma igång och har en rätt bred trupp för att vara ett bottenlag har jag fått för mig? Dags att tända till tror inte det blir sån jäkla rotation idag då det är en match man SKA vinna!

Pejsson 2012-01-17 13:49

Jösses vilken nhl-natt.
5 av 6 matcher sitter som handsken och självklart är det Ottawa i en av "räntematcherna" som inte mäktar med att betvinga Winningpeg. En singel, en dubbel och en sexling åt skogen :rant:
Skall det vara så svårt att sätta en dubbel med bara en match av 5 feltippade???????

Inatt har vi 11 matcher på brädan och utan att ha rekat något så tror jag på en dubbel med San Jose och Boston.

Återkommer ikväll med tankar om natten spel

tompa87 2012-01-17 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161318)
Ryggar fast med en vanlig dubbel som gav nära 11 i odds på Gamebookers. Fan, var hittar du all den här infon? Guld värt får vi hoppas. GL till oss!

Har så jävla mycket fritid, så detta är vad jag gör på dagarna hehe:) arbetslös och boende i en ny stad där jag endast känner flickvännen, blir mkt tid att leta information på.

Jinx 2012-01-17 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 161319)

Håller med, känns som en bra deal. Lirar också QPR idag. Matchen mot Newcastle tycker jag man genomförde väldigt bra och ett kryss hade känts mer rättvist där.

Jensw 2012-01-17 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161324)
Har så jävla mycket fritid, så detta är vad jag gör på dagarna hehe:) arbetslös och boende i en ny stad där jag endast känner flickvännen, blir mkt tid att leta information på.

Haha låter exakt som mig!
Vilken stad måntro?

Jag och tjejen flyttade till östersund nu i veckan, skrev upp mig på några strö kurser bara för att få bidraget =)

tompa87 2012-01-17 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Jensw (Inlägg 161326)
Haha låter exakt som mig!
Vilken stad måntro?

Jag och tjejen flyttade till östersund nu i veckan, skrev upp mig på några strö kurser bara för att få bidraget =)

hähä, nja, en aning mer söderut då... i Norrköping bor jag, nyinflyttad ifrån Gävle :)

tompa87 2012-01-17 14:21

Speltips:

Europa cup basket:

Banvitspor - Krka

Banvit -10,5 @ 1.85 på betsafe (medelinsats)

Banvit är ett utpräglat hemmalag, man har bl.a. spöat duktiga Fenerbahce hemma i ligan. Krka har fått byta ut halva laget sedan lockouten i NBA tog slut och är inte på samma nivå längre.

Borde bli en blowout, Banvit har vunnit 10 matcher i rad hemma, Krka förlorade senast emot ett sämre hemmalag i Lietuvos Rytas.

Banvit har täckt detta HCP hemma i 5 av dem 10 gångerna men då har bortalaget varit mer ihopspelat och bättre.

tompa87 2012-01-17 14:50

Ett till oddsutstick ifrån Europa cup basket;

Budocnost vs Spartak St. Petersburg.

Betsafe har 1.85 på under 143,5. Att jämföra med t.ex. bet365 som har 1.57! på samma spel!

Spelas med låg insats.

Jinx 2012-01-17 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161332)
Ett till oddsutstick ifrån Europa cup basket;

Budocnost vs Spartak St. Petersburg.

Betsafe har 1.85 på under 143,5. Att jämföra med t.ex. bet365 som har 1.57! på samma spel!

Spelas med låg insats.

Ryggar den. Känns skitbra att man håller sig till sånt man har koll på hehe :innocent: Tack!

tompa87 2012-01-17 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161336)
Ryggar den. Känns skitbra att man håller sig till sånt man har koll på hehe :innocent: Tack!

Visst fan gör det väl det... :) känns åxå skönt att om jag har en dålig dag så drar jag med dig i fallet :P

Jinx 2012-01-17 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161337)
Visst fan gör det väl det... :) känns åxå skönt att om jag har en dålig dag så drar jag med dig i fallet :P

haha, bjuder på den!

Pejsson 2012-01-17 15:51

Detta är kanske fel ställe att komma med nedanstående förslag men jag tänkte jag skulle höra med alla duktiga "cappers" här på Sharps om det finns något intresse av att samla ihop alla kvällens spelförslag till någon form av "Kvällens bästa spel" i en separat tråd?
Jag tänker mej då att man fram till kl 18 tex skriver in max 3 av sina bästa spelförslag i tråden, helst åtföljda av en kortare motivering.
Innan kl 19 (vanligaste svenska spelstarten) kommer sen en sammanställning och ranking av dagens 10-20 mest föreslagna matcher.

Jag skulle också kunna tänka mej ett liknande system inför nattens alla spel på andra sidan atlanten med ett förslags-stopp vid 21-tiden och redovisning vid 22.

Finns det något intresse?

kensilver 2012-01-17 15:56

Pejsson

Jag tycker att det låter intressant. Om det går att ordna ett bra upplägg på det, så att det blir seriöst. Så att det inte bara rasar in massor av oseriösa tips.

tompa87 2012-01-17 15:57

skönt att dagens största spel, atlant, ser ut att kuka sig. Bra start, sånt gillas.. :/

tompa87 2012-01-17 16:01

alltid det största spelet... varje dag, alltid dem större spelen.. fattar inte :/

O12 2012-01-17 16:02

Gillar iden Pejsson!

Maijadona 2012-01-17 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161300)
Ålrajt. Tackar för input. Plussar på med ett litet spel även på -1.5 då. Får hoppas domaren idag har lite bättre känsla. Tyvärr många domare i spanska fotbollen som har noll spelförståelse och antingen blåser sönder matcherna eller struntar i det mesta som sker. Det senare är nog ännu värre eftersom det blir som en uppmuntran för spelarna att "här måste man ta för sig" och sen blir det mer rugby än fotboll.

Handbollen rör jag inte med radiostyrd tång ens. Verkar vara ett riktigt mörker det där...

Den Spanska dommarstandarden är helt klart undermålig! Känns inte som att standarden i de andra "stora" ligorna i Europa ens kan jämnforas med de spanska "dommartabbarna"

Men snart börjar Afrikanska Mästerskapen en turnering som till och med brukar få "knattefotbolls" dommare att framstå som fullblodsproffs;)

Maijadona 2012-01-17 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 161340)
Detta är kanske fel ställe att komma med nedanstående förslag men jag tänkte jag skulle höra med alla duktiga "cappers" här på Sharps om det finns något intresse av att samla ihop alla kvällens spelförslag till någon form av "Kvällens bästa spel" i en separat tråd?
Jag tänker mej då att man fram till kl 18 tex skriver in max 3 av sina bästa spelförslag i tråden, helst åtföljda av en kortare motivering.
Innan kl 19 (vanligaste svenska spelstarten) kommer sen en sammanställning och ranking av dagens 10-20 mest föreslagna matcher.

Jag skulle också kunna tänka mej ett liknande system inför nattens alla spel på andra sidan atlanten med ett förslags-stopp vid 21-tiden och redovisning vid 22.

Riktigt bra ide Pejsson!

Klarar Jets skrälla idag också? Tycker att Devils känns som ett bra nattspel!? Men jag är i och för sig allt annat än en NHL expert:sweatdrop:

tompa87 2012-01-17 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 161350)
Riktigt bra ide Pejsson!

Klarar Jets skrälla idag också? Tycker att Devils känns som ett bra nattspel!? Men jag är i och för sig allt annat än en NHL expert:sweatdrop:

Jets är ju mest random, svårspelade ibland och totalt öppna ibland :)

Tycker annars att Toronto har bra chans i Kanada derbyt!

tompa87 2012-01-17 16:27

Djokovic att vinna US Open @ 2.25. Nästan så man skriker ränta här, mannen är en maskin och dem största utmanarna verkar inte alls lika nära längre. Nadal spelade dessutom med ett tejpat knä sist, vad tror ni boys?

Jinx 2012-01-17 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161346)
alltid det största spelet... varje dag, alltid dem större spelen.. fattar inte :/

Bränt 2/2 KHL spel idag. Och sitter och tjurar fast det bara var skitpengar :sad44:

fireas 2012-01-17 16:33

Citat:

Frågan är om vem som verkligen hade orkat ha hand om den tråden då man är tvungen att sammanställa tråden varje kväll.

Men det hade varit otroligt kul.

fireas 2012-01-17 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161352)
Djokovic att vinna US Open @ 2.25. Nästan så man skriker ränta här, mannen är en maskin och dem största utmanarna verkar inte alls lika nära längre. Nadal spelade dessutom med ett tejpat knä sist, vad tror ni boys?

Menar du Australian Open? :evilgrin39:

Jinx 2012-01-17 16:40

Off-topic, men fan vad kul att du "tittar in" här fireas. Hoppas det inte bara är tillfälligt?

Jinx 2012-01-17 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161352)

Djokovic har väl varit (är?) axelskadad? Som jag har fattat det är det en sån skada som kan komma tillbaka närsom. Vill man inte se lite hur han håller upp i början innan man går in och bettar här?

tompa87 2012-01-17 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 161355)
Menar du Australian Open? :evilgrin39:

Wopss .. :)

tompa87 2012-01-17 17:18

1-0 Trinec.. detta kan bli en nattsvart dag. 3e i rad..

Jinx 2012-01-17 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161360)
Wopss .. :)

Vad sägs om Federer @ 4.50? Om Djokos axel kukar ur sitter man ju på favoriten till 4.50?

tompa87 2012-01-17 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161363)
Vad sägs om Federer @ 4.50? Om Djokos axel kukar ur sitter man ju på favoriten till 4.50?

Mja, jag tror ju att axeln håller, så jag spelar inget alls istället hehe :)

wLn 2012-01-17 17:24

Tennis-rek, via ********* och C4E som jag pratar mycket med, han har mycket bra koll på tennisen och det är mycket tack vare honom jag har typ 9-2-1 i tennisen (allt är inte inlagt i spread)

Dubbel: Tomic+Anderson

[email protected]
Tycker detta är en ganska självklar dubbel. Ni som följde stakhovskys första match vet att han borde varit utslagen redan, och att han hade någon form av Ukrainsk gud på sin sida som hjälpte han att vända en match från 3 matchbollar down. Förvisso en stark prestation i sig, men att dömma av highlightsen från matchen så spelade han allt annat än bra. Detta samtidigt som Anderson gjorde potatismos av Nielsen, och vann buslätt med 3-0. En otroligt formsvag Stakhovsky ska inte ha en chans här.

[email protected]
Tomic gjorde som bekant en makalös vändning mot verdasco i första rundan. Han sa att efteråt att värmen var helt fruktansvärd och att en match på 4 timmar i såna förhållanden är bland det tuffaste man kan göra. Efter matchen bad han om en kvällsmatch i nästa runda, vilket han också fått. Han kommer få vila längre än de flesta andra och kommer spela i perfekta förhållanden inför hemmapubliken, som var den avgörande faktorn i förra matchen om man ska vara ärlig. Tomic sa själv att han aldrig vunnit den matchen om han varit i ett annat land utan publiken som bar fram han trots att det sannerligen såg mörkt ut. Idag möter han amerikanaren Querrey som är stabil i egen serve för det mesta, och gjorde en bra förstamatch. Det ska dock välidgt mycket till om han ska slå ut Tomic i bäst av 5 set. Det vore en stor besvikelse för Australien och det är i mina ögon en drömlottning för den unge Tomic.

Serra +1.5

Detta är ett rejält överodds, det kan jag säga. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte trodde Serra skulle ens nå huvudturneringen i år, men oj som han spelat inledningsvis i denna säsong! Han har redan vunnit 8 matcher, och enbart förlorat en! Detta samtidigt som den gode chinesen haft en tuff inledning, med 2 vinster och 1 förlust. Dock har vinsterna kommit mot dåligt motstånd, och i första rundan såg han länge ut att bli utslagen av De voest, som inte är alls lika stark som Serra. 3-2 vann han dock till slut med.
Inbördes är det 2-1 till fransmannen, och bägge hans segrar har varit på just HC, den senaste dock 2010. Kinesen vann på gräset med 3-2 för ett par år sedan, och allt tyder på en jämn drabbning här, där jag absolut tror att serra kan ta två set, och till och med vinna matchen.

Kan även lite smått tillägga en annan rek:

Lidköpings AIK - Gripen/Trollhättan - inga villa-spelare är med i LAIK idag vilket gör dem mycket svagare.. Blir en liten slant på denna för min del!

Maijadona 2012-01-17 17:35

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 161365)
Tennis-rek, via ********* och C4E som jag pratar mycket med, han har mycket bra koll på tennisen och det är mycket tack vare honom jag har typ 9-2-1 i tennisen (allt är inte inlagt i spread)

Dubbel: Tomic+Anderson

[email protected]
Tycker detta är en ganska självklar dubbel. Ni som följde stakhovskys första match vet att han borde varit utslagen redan, och att han hade någon form av Ukrainsk gud på sin sida som hjälpte han att vända en match från 3 matchbollar down. Förvisso en stark prestation i sig, men att dömma av highlightsen från matchen så spelade han allt annat än bra. Detta samtidigt som Anderson gjorde potatismos av Nielsen, och vann buslätt med 3-0. En otroligt formsvag Stakhovsky ska inte ha en chans här.

[email protected]
Tomic gjorde som bekant en makalös vändning mot verdasco i första rundan. Han sa att efteråt att värmen var helt fruktansvärd och att en match på 4 timmar i såna förhållanden är bland det tuffaste man kan göra. Efter matchen bad han om en kvällsmatch i nästa runda, vilket han också fått. Han kommer få vila längre än de flesta andra och kommer spela i perfekta förhållanden inför hemmapubliken, som var den avgörande faktorn i förra matchen om man ska vara ärlig. Tomic sa själv att han aldrig vunnit den matchen om han varit i ett annat land utan publiken som bar fram han trots att det sannerligen såg mörkt ut. Idag möter han amerikanaren Querrey som är stabil i egen serve för det mesta, och gjorde en bra förstamatch. Det ska dock välidgt mycket till om han ska slå ut Tomic i bäst av 5 set. Det vore en stor besvikelse för Australien och det är i mina ögon en drömlottning för den unge Tomic.

Serra +1.5

Detta är ett rejält överodds, det kan jag säga. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte trodde Serra skulle ens nå huvudturneringen i år, men oj som han spelat inledningsvis i denna säsong! Han har redan vunnit 8 matcher, och enbart förlorat en! Detta samtidigt som den gode chinesen haft en tuff inledning, med 2 vinster och 1 förlust. Dock har vinsterna kommit mot dåligt motstånd, och i första rundan såg han länge ut att bli utslagen av De voest, som inte är alls lika stark som Serra. 3-2 vann han dock till slut med.
Inbördes är det 2-1 till fransmannen, och bägge hans segrar har varit på just HC, den senaste dock 2010. Kinesen vann på gräset med 3-2 för ett par år sedan, och allt tyder på en jämn drabbning här, där jag absolut tror att serra kan ta två set, och till och med vinna matchen.

Kan även lite smått tillägga en annan rek:

Lidköpings AIK - Gripen/Trollhättan - inga villa-spelare är med i LAIK idag vilket gör dem mycket svagare.. Blir en liten slant på denna för min del!

Grymt skrivet! Solklar rygg på Tomic+Anderson :hattenav:

wLn 2012-01-17 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 161366)

Grymt skrivet! Solklar rygg på Tomic+Anderson :hattenav:

Jag tar dock inga credz för texten, utan jag har ryggat den ganska hårt!

Kör även en dubbel på gripen + wolfsburg till sköna 6,80 :)

Pejsson 2012-01-17 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 161354)
Frågan är om vem som verkligen hade orkat ha hand om den tråden då man är tvungen att sammanställa tråden varje kväll.

Men det hade varit otroligt kul.

Tänkte inte på det......:whistling:

Självklart kan det bli en hel del att sammanställa och det är ju isåfall jättebra, ju fler som hjälper till och tipsar desto större chanser att träffa rätt?

Frågan är väl hur stort det blir, växer det och blir för stort för en pers så kanske man måste splitta upp det på något vis, ex sportsvis, bästa fotbolls-spel, bästa hockeyspel, etc, etc. Kanske tom i olika trådar.
Självklart behövs då fler som hjälper till att dra tåget.
Alternativt kan man ju dra ner på antalet förslag till 1 eller 2 / pers och dag?

Jag tror nog att det behövs flera som kan hjälpa till eftersom dom flesta har ett liv utanför bettingen men det kanske kan gå att ragga upp några?
Eftersom jag satt snöbollen i rullning är jag självklart beredd att jobba litegrann.

wLn 2012-01-17 17:49

Citat:

Låter mycket bra, dock skulle jag vilja se att man kör rek för tex NHL etc lite senare än 22.. Givetvis beroende på när matcherna börjar!

Övrigt mycket bra förslag!

wLn 2012-01-17 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 161372)
Låter mycket bra, dock skulle jag vilja se att man kör rek för tex NHL etc lite senare än 22.. Givetvis beroende på när matcherna börjar!

Övrigt mycket bra förslag!

Kom till att tänka på att match-rekande och förslag skulle kunna sammanställas i chatten ju!?

djungelhjul 2012-01-17 17:59

Jag kommer att skjuta från höften och lira 0-0 i ESP-MIR.

Bortalaget är riktigt duktiga i defensiven och kommer helt och hållet gå in för 0-0. Hemmalaget har Garcia borta vilket försvagar lagets offensiv. 12.50 hos unibet är det som gäller.

OBS! Följer ni ett sådant här långskott, vilket detta verkligen är då Espanyol har ställt starka elvor på banan i cupen, så håll nere insatsen!!

djungelhjul 2012-01-17 18:01

Annars vill jag gratulera Maijadona till en fantastisk volleybollinsats IRL igår. Att du inte blivit proffs är ett tjänstefel :)