Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-29, 00:50   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Stryktips/V75 - dela på vinst


Har funderat lite på hur det går till när man delar på en större vinst från tex. Stryktipset eller V75 med några andra. Anta att spelare 1 lagt spelet och vunnit men vill dela lika med 2 andra snubbar som varit med på systemet. Gör man då upp med ATG/Svenska spel om detta och det betalas ut 3 lika stora belopp till berörande personers konto eller måste man få ut hela vinsten själv för att sedan betala ut till dem andra på egen hand?

Vet att man kan göra bolag osv. direkt men om sådant inte är fallet vill säga.

En annan tanke som ploppar upp är hur mycket man kan överföra rent pengamässigt till en annan privatperson? Finns det gränser? Är det något som heter "gåveskatt" som isåfall måste betalas?

Är själv inte denna sitsen men skulle ju vilja hamna där någon gång Har väl vunnit 60-70 K på stryket men det delade vi bara upp i efterhand via moneybookers utan problem. Är ju värre med större summor.

En sista sak som berör just mig är att jag ibland drar ihop ett stryktips som jag låter en polare spela via sitt svenskaspel konto (pga att jag är bosatt i Norge och har så varit i ett par år och är utan spelkort)

Har dock kvar mitt svenska bankkonto och är svensk medborgare. Hur är reglerna kring detta om jag skulle vinna en större summa cash? Skulle vi då kunna dela upp vinsten oss emellan genom uttag till hans och mitt (svenska) konto? Eller måste vi ta ut allt till hans konto som sedan skickas till mig rent privat.

Mycket babbel men om någon har tid och erfarenhet av detta vore jag tacksam för svar
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 01:04   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Är medveten om 28% skatten på spelvinster i norge över 10k. Kanske bäst oavsett reglemente att låta vännen + någon familjemedlem dela pengarna tills man drar hemmåt igen om man nu skulle håva in storkovan.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td