Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-22, 12:21   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur hanterar ni eran bankrulle ...


-


Hur hanterar ni eran bankrulle ...
En sak jag vet svaret på enligt mitt tänk, men undrar hur andra gör.

Alltså har ni en stor bankrulle och vinner en mindre % sats eller har ni flera bankrullar för olika ändamål ...
Återinvesterar ni kapital för att bygga bankrullen större och starkare eller tar ni endast ut vinster från existerande bankrulle ...
Om annat - vad och hur gör ni ...


MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 14:44   #2
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Jag har en rulle avsedd för NFL vilket är det enda jag egentligen spelar på. Delar upp den i 100 units och flatbettar 3 units per spel. Har även lite extra på Moneybookers, en separat rulle om man så vill, som jag använder för att rygga rekar.

EDIT: Oftast plockar jag ut eventuell vinst vid säsongens slut eftersom det bara är en hobby och min rulle är i en storlek som känns komfortabel för mig.
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"

Senast redigerad av hetsarn den 2012-09-24 klockan 14:45.
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 15:43   #3
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Bankrullens storlek ska alltid motsvara det maximala belopp som man är beredd på att kunna förlora på sports betting.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 17:36   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Nja, så behöver det inte nödvändigtvis se ut.

Finns inget som hindrar att man sätter sista 500-hundringen på spel och fyller på vid nästa lön/transferering om det gick åt helvete. Det är förövrigt så verkligheten ser ut för dom flesta.

Just begreppet bankrulle förutsätter att man har försörjningsstöd från annat än bara spel. Förr i tiden när det var enklare att leva enbart på liret betalade folk mjölk och hyra ur samma sedelbunt som dom spelade med.

Bankrulle var synonymt med det man hade för dagen och ROI gick inte heller att äta och var också det ett tämligen okänt begrepp för 10-15 år sen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-24, 17:47   #5
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Som min polares lillasyrra, jävligt varsamt om jag skall leka med den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-25, 07:09   #6
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Hur jag behandlar min bankrulle? Hon får väl ungefär samma behandling som frugan när jag är på lyset. Lite släng hit å dit, ett par fula ord - men hon vet att jag älskar henne ändå
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WhyNot (+10)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td