Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-04-24, 08:13   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Reducering utgångar mer flexibelt under ABC


Hej!

Jag är som många andra mer eller mindre besatt av redcuering och reducerade system på travspel.
Har spelat under väldigt många år och utvecklat olika upplägg. Försöker anpassa verktygen till omgångens struktur o.s.v.
Just nu är ett milt poängkrav (30-50%) kompletterat med två utgångsgrupper (en med de med högst segerchans och en med drag ex 1 av 4 och 1 av 5) favoritupplägget. Brukar oftast landa mellan 75-90%

Utgångarna gör jag alltid i ABC reduceringen istället för under utgångsfliken, detta för att kunna använda “ELLER” funktionen. Där kompletterar jag med att även två av dragen får vinna. När man är så rätt ute vill man få betalt oavsett!

A=De med högst segerchans och D=drag

Mitt upplägg kan då se ut såhär: Poäng 1-4 (40%) Min 1A och Min 1D eller Min 2D. Övriga är B och inget maxkrav satt

Min fundering är angående just “ELLER” funktionen som borde kunna användas till väldigt komplexa upplägg där många olika bokstavsgrupper koordineras. Som utgångar fast väldigt mer flexibelt. Väldigt sällan/aldrig hört någon pratat om denna strategi. Någon som har ett eget upplägg med detta sätt? Genom använda “ELLER för att ställa krav på alternativa ”utgångsgrupper"

En vanlig strategi under ELLER är ju att tillåta fler C hästar ju fler A man sätter tex

Min 1A Max 1C ELLER Min 2A Max 2C ELLER Min 0A Max 0C

Men jag tänker ett upplägg utan "maxkrav" och helt enkelt använda ELLER funktionen till olika typer av “utgångsgrupper”

Hoppas någon förstår hur jag tänker, lite svårt att få ner i text.
Den dagen “ELLER” funktionen finns under utgångar kan jag radera denna text men jag menar att en del av det som skulle gå att göra där redan nu, med lite kreativitet, går att göra under ABC. Gäller bara att ha en tydlig tanke med upplägget, då kan man använda sig av väldigt många grupper (bokstäver).

/Andreas

Senast redigerad av grobben den 2023-04-24 klockan 09:44.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td