Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-08, 13:28   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Singelstreck på stryk- och topptips


Tar gärna lite hjälp med att bena ut vad man ska tänka på när man plockar ut spikar på stryk- eller topptips (eller andra poolspel för den delen)

Korrigera och kommentera gärna räknefel, om det finns några

Om jag utgår från hur spelbolagen värderar matcher i implicit sannolikhet och jämför detta med hur streckfördelningen hos folket ligger, är favoriter oftast överstreckade.

Finns det övervärde på ett lag som spelbolagen har som favorit så streckar jag ju förstås gärna, men ponera att det inte är fallet.

Tittar man rent värdemässigt så bör man (väl?) singla de matcher som har störst värde i sig. I en starkt favoritbetonad omgång kan det dock betyda att det är tre utfall med en sannolikhet på 15%. Även om det är störst värde i att singla dessa matcher så kommer jag ju ha en enorm varians då sannolikheten för att alla blir 0,15^3 = 0,003375.

Så hur ska man förhålla sig till egen/spelbolagens värdering av matcher gentemot folket när man väljer streck?

På stryktips finns ju möjligheten till utdelning på 11- och 12 rätt, men tittar man på topptips så behöver man ju ha alla rätt. Likadant om man spelar V7.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 20:31   #2
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Singla de hemmafavoriter som inte är grovt överstreckade och gardera upp övriga? Men Stryktipsen har ju enorm varians oavsett..
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td