Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-09, 16:33   #1
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Oavgjort (X) i internationella turneringsmatcher


Sommartider innebär för min del ett arbete som innefattar en hel del arbetstid som jag enbart kan fördriva framför datorn. Denna period betyder, som bekant, också att spelutbudet inte är det bästa vilket gör att tid för statistiksamlandet är enormt.

Och samla statistik är precis vad jag har gjort de senaste veckorna!

Fråga mig inte varför men jag fick för mig att jag skulle gå igenom landslagsturneringar under 2000-talet och se om ett spel på oavgjort (X) kunde vara något att satsa på. Kanske kunde man hitta några trender i hur man kunde skicka iväg några slantar på spel utan att behöva göra någon större analys av själva matchen. Och visst kan man notera en del saker som kan vara värda att ta upp.

Jag har i dagsläget lagt in cirka 2000 internationella matcher från diverse olika turneringar och jag håller fortfarande på att samla in resultaten. Det är alla möjliga turneringar som spelats de senaste 13 åren - från världsmästerskap och kontinentalmästerskap ner till regionala turneringar i Afrika och vanliga inbjudningsturneringar. Inga U-lagsmatcher är medräknade förutom matcherna som spelats i de Olympiska Spelen. Den gemensamma nämnaren för alla matcher är dock att de spelats i någon form av turnering och således inte enkla träningslandskamper.

Jag har valt att använda mig av Pinnacles startodds i den mån de gått att få tag på. Har Pinnacle inte erbjudit odds har jag i andra hand tittat på Bet365s startodds eftersom dom har en större täckning på obskyra turneringar. Har jag inte kunnat hitta där heller har jag tagit de startodds som funnits tillgängliga. Anledningen till att jag valde just startoddsen är för att jag ska kunna vara så konsekvent som möjligt i oddsregistreringen.

Matcher från framförallt början av 2000-talet har jag inte kunnat hitta odds till alls och där har jag använt mig av ett genomsnittsodds på 3.50 rakt av. Det kanske inte blir helt korrekt men jag tycker åtminstone det är en fingervisning.

Jag tänkte i denna tråd att uppdatera er alla på vad jag får fram allt eftersom databasen fylls på men som en liten teaser kan jag redan nu släppa att spela på oavgjort i kvartsfinaler - oavsett vilken turnering vi pratar om - kan vara gynnsamt.

Spreadsheetet görs offentligt så fort jag är klar med all backtracking så om ni vill ha allt i mer detalj ber jag er att ha lite mer tålamod.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Arizto (+1), Trouler (+20), perestroika (+5), Melvin (+10)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-11, 18:42   #2
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Gold Cup (Mästerskapen för nationer i Nordamerika, Centralamerika och Karibien)
Antal turneringar under 2000-talet: 7
Antal spelade matcher under 2000-talet: 165
Nästa turnering: Pågående just nu i USA





Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slapshot (+5), fxstc98 (+10), Shell Peppe (+5), faremisch (+5)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-15, 17:50   #3
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Med undantag av några mindre turneringar i Afrika är nu det mesta inlagt i spreadsheetet. Hittar ni några stavfel så hojta gärna för jag vill kunna söka efter olika länder i denna databas också. Alla länder är angivna på engelska.

https://www.sharps.se/spreadsheet/22512

Jag kommer strax att lägga upp de olika förkortningar jag använt mig av i textrutan ovanför sheetet så att ni själv kan söka.

Edit: Troligen kommer Olympiska Spelen och Asian Games att flyttas över till ett annat sheet där det bara är U-matcher.

Senast redigerad av dellgren den 2013-07-15 klockan 18:05.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-15, 17:53   #4
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

EAFF East Asian Football Championship (Mästerskapen för nationer östra Asien)
Antal turneringar under 2000-talet: 4
Antal spelade matcher under 2000-talet: 24
Nästa turnering: Start 20 juli i Sydkorea



dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-15, 19:38   #5
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Lite intressant statistik från de olika nivåerna av turneringarna:





Jämför resultaten för kvartsfinal med övriga etapper av turneringarna.
I spreadsheetet så är det naturligtvis olika typer av turneringar - en del har kvartsfinal som första steg efter gruppspelet, en del har åttondelsfinaler och en del har inga kvartsfinaler överhuvudtaget. Men det är åtminstone intressant att se att kvartsfinalerna är så pass utmärkande eftersom det kan tyckas bli jämnare och jämnare matcher ju längre in i en turnering man kommer.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-18, 17:52   #6
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Resultat från Universiaden i Kazan, Ryssland.

Totalt


Gruppspel, Placeringsmatcher och Kvartsfinaler


Semifinal, Bronsmatch och Final
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-29, 00:43   #7
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Resultat från East Asian Cup i Sydkorea.

dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td