Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-19, 15:27   #1
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

att spela andra sidan


Har nu suttit och fnulat med excel ett par dagar och inser efter analys av runt tusen spel att en en stor andel av de spel som jag följer från en betaltjänst har en ganska så marginell förtjänst runt 101,5% ROI över 1000 spel.

Gott så eftersom varje plus är bättre än varje minus and so on and so on.

Dock inser ju även jag, visserligen efter lång tid, i min oerhörda tröghet att en tjänst som kontinuerligt flyttar oddsen 10-15% men över tusen spel "bara" uppnår en ROI på 101% kanske bör spelas på andra sidan istället.

Min fråga är om det går att sätta en konkret siffra på hur stor edgen blir på andra sidan om vi antar att ursprungspriset på vår fade-selection ökar med 10% och att värdet före värdeökningen fanns på motsatt sida med 1% och en payout på marknaden på 96-98%.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-19, 15:34   #2
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Av nyfikenhet, vilken tjänst? Jävligt dåligt presterat för att vara betald tjänst.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-20, 15:46   #3
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Det beror ju på paybacken på den marknaden. Om en betaltjänst flyttar Betfairodds med 100% likviditet med 10% och bara genererar 1-2% så är det bra att spela andra sidan.

Snackar vi pingis med en en generell pb på 92,5% så räcker det inte.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td