Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-08, 22:04   #1
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 113
Post

När "får" det kallas spelsystem?


Hej

Är ny här, har tittat runt lite på sidan och läst, mycket intressant.

Jag har själv försökt att skapa ett system eller strategi och vill ställa frågan till mer erfarna spelare vad som definierar ett spelsystem?
Räcker det med en idé?
Eller ska det i verkligheten leverera?
Hur mycket i så fall?
Och till sist hur lång testperiod behövs innan man kan säga att strategin "fungerar"?


Kan inte alla fina utryck och förkortningar(än) men så här ser det ut idag.

Får in runt 65% av spelen, ska väl säga hittills för ingenting är ju hundraprocentigt.
Har testat detta i knappt tre månader och har ökat mitt saldo med 16%.
Håller på att utveckla det ytterligare så att det ger fler vinster oftare med mindre risk och eventuellt avkastningen.

Mitt mål är,när testperioden är över, att spela så att mitt saldo ökar med ca 2%/vecka, d.v.s. ca 100% om året, längre än så har jag inte kommit i tanken.

Skulle uppskatta och vara tacksam alla seriösa svar och tips.

Tack på förhand
dizelas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 22:53   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Hur många spel lagda hittills?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 10:09   #3
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 113
Standard

36 spel (singlar)
dizelas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 10:16   #4
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dizelas Visa inlägg
36 spel (singlar)
Långt ifrån tillräckligt för att kunna säga något om din träffprocent (som i sig är intetsägande utan odds).
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 11:30   #5
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Det dröjer väl inte länge förrän boored har gett dig ett bra svar, men om jag ska säga mitt så är ett spelsystem en strategi för hantering av bankrulle/spelurval som man följer efter punkt och pricka.

Hur lång testperioden bör vara beror på antalet spel och vilka odds du spelar på. Spelar du på medelodds runt 2 är nog en testperiod på c.a 1000 spel att rekommendera för att veta rätt säkert om du plussar i längden, men tror du på ditt system skulle jag vilja säga att du kan köra med väldigt små insatser i början under testperioden samtidigt som du eventuellt gör justeringar.
Finns dock de som är betydligt mer kunniga inom systemspel än vad jag är, så om någon annan svarar och säger att jag har fel så föreslår jag att du lyssnar på han/hon istället.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 13:15   #6
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dizelas Visa inlägg
Hej

Spoiler:
Är ny här, har tittat runt lite på sidan och läst, mycket intressant.

Jag har själv försökt att skapa ett system eller strategi och vill ställa frågan till mer erfarna spelare vad som definierar ett spelsystem?
Räcker det med en idé?
Eller ska det i verkligheten leverera?
Hur mycket i så fall?
Och till sist hur lång testperiod behövs innan man kan säga att strategin "fungerar"?


Kan inte alla fina utryck och förkortningar(än) men så här ser det ut idag.

Får in runt 65% av spelen, ska väl säga hittills för ingenting är ju hundraprocentigt.
Har testat detta i knappt tre månader och har ökat mitt saldo med 16%.
Håller på att utveckla det ytterligare så att det ger fler vinster oftare med mindre risk och eventuellt avkastningen.

Mitt mål är,när testperioden är över,
att spela så att mitt saldo ökar med ca 2%/vecka, d.v.s. ca 100% om året, längre än så har jag inte kommit i tanken.

Skulle uppskatta och vara tacksam alla seriösa svar och tips.

Tack på förhand
Ska det öka med två procent i veckan stadigt så hamnar du på 180% för ett helt år.

Och som folk skrivit tidigare är 36 spel väldigt lite och en träffprocent intetsägande om man inte vet oddsen.

Men lyckas du med en roi på över 105% så ska du vara nöjd åtminstone. Jobba hårt och analysera bra så kan det gå. Få inte hybris i de bra perioderna bara, för de svåra perioderna kommer och det är då man prövas på riktigt!
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 13:41   #7
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Ett system är när man slaviskt följer en viss strategi för att lägga sina spel, t ex spela alla hemmalag på konstgräs i Superettan med lägsta odds 1.60. Man kan säkert hitta vinstgivande infallsvinklar med hjälp av system, men mer långsiktig framgång kommer om man istället för att spela enligt ett system kan värdera matcherna, dvs uppskatta sannolikheten för de olika utfallen Hemma/borta, Över/under osv.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 13:26   #8
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 113
Standard

Tack för era synpunkter, ser ut som att jag har lite jobb framför mig innan jag kan säga att det fungerar.

Funderar på om jag missuppfattat detta med roi och bankrulle.
Jag skrev att min plan är att pengarna på spelkonsol skulle öka med 100% på ett år! det blir väl ca 2% i veckan.
Med andra ord om jag sätter in 1000kr ska det på saldot finnas 2000kr efter ett år.
Har jag förstått det rätt att roi är avkastningen/spel?
D.v.s. om jag satsar 10kr på ett spel med 2,0 i odds blir roi 100% och 1%ökning av mitt "kapital"?

Ska läsa på lite om hur man värderar spel, några tips?
dizelas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 13:33   #9
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Enkel matematik.
1.02 upphöjt till 52 = 2.80, dvs inte 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av dizelas Visa inlägg
Tack för era synpunkter, ser ut som att jag har lite jobb framför mig innan jag kan säga att det fungerar.

Funderar på om jag missuppfattat detta med roi och bankrulle.
Jag skrev att min plan är att pengarna på spelkonsol skulle öka med 100% på ett år! det blir väl ca 2% i veckan.
Med andra ord om jag sätter in 1000kr ska det på saldot finnas 2000kr efter ett år.
Har jag förstått det rätt att roi är avkastningen/spel?
D.v.s. om jag satsar 10kr på ett spel med 2,0 i odds blir roi 100% och 1%ökning av mitt "kapital"?

Ska läsa på lite om hur man värderar spel, några tips?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td