Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-22, 13:17   #1
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

En tanke, finns det ingen sida för retroaktiv test-betting?


Hej sharps. Det var länge sedan jag skrev här. Mest för att jag fullständigt saknade talang för betting, och då hade jag i alla fall förståndet att sluta istället för att göra som och hans gäng.

Jag kom att tänka på en sak. Jag saknar en sida som jag skulle vilja fanns. Eftersom det är så bökigt att förklara så gör jag det med ett exempel:

Jag tänker mig en sida på nätet där jag kan välja exempelvis att det aktuella datumet är 2010-07-01, och därefter få upp aktuella matcher i x antal ligor den närmaste tiden. Jag skulle kunna kolla in aktuellt tabelläge, trender, skadeläge och allt annat som folk som var med vid den aktuella tidpunkten kunde se (ja förutom rykten, tidningsartiklar och dylikt krångel). Sedan skulle jag kunna kolla aktuella odds hos några bolag och låtsas-betta på de matcher jag vill.

Därefter klickar jag vidare klockan till nästa dag, alltså 2010-07-02. De matcher som spelats dagen innan har gett mig antingen plus eller minus på mitt låtsaskonto, och jag kan fortsätta med dagens spel eller klicka vidare en dag om jag hellre vill det.
Det viktiga är att så länge datumet är inställt på 2010-07-02 så vet jag INGENTING om hur säsongen utvecklas (om jag inte på riktigt vet något om en viss liga, men i så fall är det ingen funktion att spela på den). På så vis blir det precis som med verkligheten. Fast i efterhand.

Tänk en betting-version av football-manager, fast det är de riktiga oddsen och matchresultaten som används.

Om en sådan sida skulle finnas, tror ni inte att man skulle kunna leda bort en del nybörjare som går in med alldeles för mycket pengar i det här, då de kan testa sina "säkra" system på matcher som redan spelats?
Alla vet vi ju att "jag testar inte systemet med riktiga pengar" är kodord för "jag tror stenhårt på mitt bombsäkra system vad ni än säger", möjligen med tillägget "all in fläskfilé".

Jag inser att det finns tusen invändningar mot det här. Men om det på riktigt FANNS en sida som denna, tror ni inte att det skulle vara nyttigt?

Exempel på invändningar:
- Vem skulle ta sig tid att sätta upp en sådan sida?
- Odds är rörliga!
- Det där skulle inte ändra de största torskarna!
- Det skulle krävas en bauta-databas!
- Bläh!
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 14:47   #2
 
Bramheds avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 19
Sharp$: 627
Standard

Visst är en sån sida nyttig, att kunna testa sina strategier på riktig data ger givetvis enormt mycket bra information! Den invändning jag isåfall har är att om vi grovt delar upp spelarna i två grupper:

1. de som tar sitt spel sjukt seriöst - de har redan sett till att de har tillgång till denna typen av data.

2. de som spelar för spänningen - de testar hellre sina strategier på verkligt spel eftersom vinst/förlust är underordnat kicken av spelet.

Som hjälp till mindre rutinerade spelare kan det också vara farligt att insinuera att den strategi som du skruvat fram på historiska data faktiskt också fungerar framåt.
Bramhed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 21:00   #3
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag vet inte om det bara är jag som snurrat till det nu men varför kan du inte bara hoppa in i en pågående liga du inte är insatt i och "testbetta"? Finns ju gott om japanska ligor etc.

Principen blir ju likadan. Den stora differensen är tidsperspektivet, men ser inte hur det kan väga tungt här?

I övrigt tror jag det är svårt att hitta det du söker på en enskild sajt. Ett antal sajter i kombination kan nog ge dig det du söker dock.

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-01-22 klockan 21:03.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 01:53   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Jag vet inte om det bara är jag som snurrat till det nu men varför kan du inte bara hoppa in i en pågående liga du inte är insatt i och "testbetta"? Finns ju gott om japanska ligor etc.

Principen blir ju likadan. Den stora differensen är tidsperspektivet, men ser inte hur det kan väga tungt här?

I övrigt tror jag det är svårt att hitta det du söker på en enskild sajt. Ett antal sajter i kombination kan nog ge dig det du söker dock.
Därför att det tar för lång tid att testa en hypotes på det sättet.

Även om det fanns en sådan sajt så är det riskabelt att dra slutsatser av teoretiska resultat för 5 år sedan eftersom marknaden blir mer och mer effektiv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+1)
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 18:23   #5
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Finns en sån site, medlemsskapet kostar 30000:-/mån...alla (iaf de flesta) bookmakers använder tjänsten.

www.betradar.com


Visserligen finns inte bettingfunktionen du eftersträvar, men det funkar ju med ett spreadsheet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08

Senast redigerad av Cc den 2014-01-23 klockan 18:28.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 19:24   #6
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Finns en sån site, medlemsskapet kostar 30000:-/mån...alla (iaf de flesta) bookmakers använder tjänsten.

www.betradar.com


Visserligen finns inte bettingfunktionen du eftersträvar, men det funkar ju med ett spreadsheet.
Jag har tillgång till den sajten.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 19:45   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Finns en sån site, medlemsskapet kostar 30000:-/mån...alla (iaf de flesta) bookmakers använder tjänsten.

www.betradar.com


Visserligen finns inte bettingfunktionen du eftersträvar, men det funkar ju med ett spreadsheet.
Bara tillgängligt för bookmakers också har jag för mig, eller är det ändrat?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 10:11   #8
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bara tillgängligt för bookmakers också har jag för mig, eller är det ändrat?
Enligt Betradar själva...yes, i realiteten nope!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 11:42   #9
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag kan hjälpa er vad behöver ni från betradar?
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 15:34   #10
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 7
Standard

När jag läste rubriken tänkte jag mer på om någon vet någon sida där man kan ställa in ett snitt odds, och en roi och sedan se en graf över variansen över ett visst antal spel. Någon som vet om en sådan sida finns eller hur man beräknar det?

Är man t.ex säker att man är en vinnande spelare om man t.ex lirar skrällar i tennis med snittodds på 5.00 och är plus 3000 units på 3000 singelbets med flatbetting på 10u per bet?
Svårt att veta hur många singelbets som krävs med ett högre snittodds, känns som att det borde handla om minst 5-10 tusen matcher i mitt exempel, men hur fasen räknar man ut det?
thebad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 20:36   #11
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebad Visa inlägg
När jag läste rubriken tänkte jag mer på om någon vet någon sida där man kan ställa in ett snitt odds, och en roi och sedan se en graf över variansen över ett visst antal spel. Någon som vet om en sådan sida finns eller hur man beräknar det?

Är man t.ex säker att man är en vinnande spelare om man t.ex lirar skrällar i tennis med snittodds på 5.00 och är plus 3000 units på 3000 singelbets med flatbetting på 10u per bet?
Svårt att veta hur många singelbets som krävs med ett högre snittodds, känns som att det borde handla om minst 5-10 tusen matcher i mitt exempel, men hur fasen räknar man ut det?
Med en binomialfördelning (http://en.wikipedia.org/wiki/Binomial_distribution).
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 21:29   #12
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 7
Standard

Oh shit, verkar för komplicerat för en som druckit några glas vin här*S* Men kort sammanfattat om du är insatt i det - säg 5000 spel och snittodds på 5.00, och vinst på 5000 units, hur stor sannolikhet i % är det då att man är en vinnande spelare med flatbets på 10 units per spel?
thebad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 21:32   #13
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 7
Standard

Med vinnande spelare så menar jag spelare med roi på 1.05+.
thebad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 22:21   #14
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 7
Standard

Utirfrån dessa formler som jag inte begriper mig ett dugg på inatt är sannolikheten över eller under 50%, 60,70,80 eller 90% att jag är en vinnande /förlorande spelare med dessa stats?
thebad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 23:13   #15
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebad Visa inlägg
Utirfrån dessa formler som jag inte begriper mig ett dugg på inatt är sannolikheten över eller under 50%, 60,70,80 eller 90% att jag är en vinnande /förlorande spelare med dessa stats?
I princip 100 %.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 07:33   #16
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebad Visa inlägg
När jag läste rubriken tänkte jag mer på om någon vet någon sida där man kan ställa in ett snitt odds, och en roi och sedan se en graf över variansen över ett visst antal spel. Någon som vet om en sådan sida finns eller hur man beräknar det?

Är man t.ex säker att man är en vinnande spelare om man t.ex lirar skrällar i tennis med snittodds på 5.00 och är plus 3000 units på 3000 singelbets med flatbetting på 10u per bet?
Svårt att veta hur många singelbets som krävs med ett högre snittodds, känns som att det borde handla om minst 5-10 tusen matcher i mitt exempel, men hur fasen räknar man ut det?
Använd centrala gränsvärdessatsen, då behöver du bara veta väntvärde (EV). Variansen kan du bestämma från denna enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Variance.

http://en.wikipedia.org/wiki/Central_limit_theorem

Styrkan med den satsen är att du kan se hur sannolikt det är att det utfall du får ligger inom rimliga gränser från EV.
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 08:05   #17
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Till TS och alla andra som efterfrågar, jag hittade denna tidigare http://trytobet.org/

Verkar uppfylla alla TS önskemål iaf genom en snabbtitt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td