Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-01, 09:19   #1
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 7
Sharp$: 1110
Standard

8-lingar och 10-lingar


Jag ser ofta på t.ex Aftonbladet om diverse "superkuponger" och "monsterkuponger" etc.

Det skulle ju vara roligt att sätta en 8-ling till 5000X pengarna men man har ju inte oddsen på sin sida så att säga.
Hur många kuponger tror ni att dom spelar innan det klingar till?
Eller väljer dom ut ex 25-30st olika matcher, reducerar ner det till 50-100 rader med 10-lingar och hoppas på träff?
Kanske helgarderar dom sina matcher och kör med U-tips av 10 matcher?

Vad är er strategi för att spela ex 10-lingar?

Är själv "lite" nyfiken på ett roligare sätt att spela på.
Lano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 09:54   #2
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Istället för lotto. Sätt in ordet lotto i din frågeställning och du har svaret! Jag lirar också "lotto" ibland för mindre summor och hoppas bli träffad av blixten. Får blixten slår ner ibland...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+2)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 11:04   #3
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 7
Sharp$: 1110
Standard

Jag förstår ju också att det är lika med Lotto. Men kanske lite roligare.
Men jag tror ju inte att någon får för sig att spela en 10-ling och träffar direkt.
Min undran var om någon här hade någon intressant strategi.
Lano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 11:18   #4
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Spela ska inte vara roligt.
Det ska inte vara några känslor inblandade överhuvudtaget när du lägger ett spel.
Du ska spela för att du får ett odds som är bättre än sannolikheten, aldrig annars.
Växande konto däremot ...

Citat:
Ursprungligen postat av Lano Visa inlägg
Jag förstår ju också att det är lika med Lotto. Men kanske lite roligare.
Men jag tror ju inte att någon får för sig att spela en 10-ling och träffar direkt.
Min undran var om någon här hade någon intressant strategi.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 22:02   #5
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4943
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lano Visa inlägg
Jag ser ofta på t.ex Aftonbladet om diverse "superkuponger" och "monsterkuponger" etc.

Det skulle ju vara roligt att sätta en 8-ling till 5000X pengarna men man har ju inte oddsen på sin sida så att säga.
Hur många kuponger tror ni att dom spelar innan det klingar till?
Eller väljer dom ut ex 25-30st olika matcher, reducerar ner det till 50-100 rader med 10-lingar och hoppas på träff?
Kanske helgarderar dom sina matcher och kör med U-tips av 10 matcher?

Vad är er strategi för att spela ex 10-lingar?

Är själv "lite" nyfiken på ett roligare sätt att spela på.
Det är svårt för att inte säga omöjligt att hitta 8-10 matcher med värde i nästan samtidigt. Även om du skulle ha värde i fem matcher så gör förmodlingen de fem andra att 10-lingen inte blir spelbar.

Om du nu vill krydda till det är det väl bättre att försöka leta lite outright-vinnare.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 22:28   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 19
Sharp$: 493
Standard

http://imgur.com/ywHJi19

varians gör att man aldrig vet om spelen är +EV eller inte.
1.7% hitrate (85% roi) på 10k 50 oddsare som eks.

Senast redigerad av helten den 2014-10-01 klockan 22:30.
helten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 14:05   #7
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 7
Sharp$: 1110
Standard

Tack.
Vi spelar nog av olika anledningar.
Antingen kan man ju spela på sitt favoritlag.
Eller så kan man ju spela som proffsen:
Spelvärde. Flat mellan 1-5% och se sitt konto växa sakta men säkert.
Man kan spela för spänningen också utan att bry sig om ifall kontot växer eller krymper.
Dom flesta vet nog vad som är "bäst"

Men det var inte det som efterfrågades.



Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Spela ska inte vara roligt.
Det ska inte vara några känslor inblandade överhuvudtaget när du lägger ett spel.
Du ska spela för att du får ett odds som är bättre än sannolikheten, aldrig annars.
Växande konto däremot ...
Lano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 15:43   #8
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men, snälla någon! Man spelar inte "åttlingar" och "tilingar" för att man tror sig hittat "spelvärde" i alla dessa matcher... Alla eller i alla fall de flesta vet att du sätter en sådan högst 1/50-100 beroende på vilken "svårighetsgrad" du själv gett dig... Inte ens 10 matcher med högsta oddset 1.25 sitter jätteofta - alltid är det någon "läggmatch" eller lag som det skiter sig för. Någon mer matematiskt lagd person kanske kan visa detta i en enkel uträkning...

Spelar man så många matcher i en parlay så gör man det för att man rensar kontot på de sista korvörena och/eller så gör man det för att man vill hålla nere utgifterna men ändå få in ganska stora summor när blixten väl slår ner...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 18:21   #9
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 7
Sharp$: 1110
Standard

Jag får nog formulera om mig lite.
Jag tror ju givetvis inte att det finns värde i 8lingar och liknade. Utan värde var menat till det rätta sättet att spela: som singlar med värde och då som flat med 1-5 % av spelkassan. Och då se sin kassa sakta men säker växa.

Åttlingar o liknade spelar man ju om man vinna mycket för liten insats.lite som ett stryktipset mitt i veckan fast med mina hocky/fotbollmatcher.
Vem spelar inte lite styktips på helgen?

Jag förespråkar inte att man ska se det som något seriöst sett att spela på.

Jag är ingen skoltrött tonåring som tror mig hittat något som gör att jag slipper arbeta resten av livet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+10)
Lano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 20:24   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4943
Standard

Om det är värde i 8 separata singlar, så är det fortfarande ett värdespel trots att du gör om den till en 8-ling.

Sen vill jag även påpeka att flata insatser alltid är samma insats av kassan, alltså inte 1-5 %.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:00   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1433
Standard

Jag anser mig vara hyfsat seriös angående spel med singlar i Asien till marknadshögsta samt ägnar många timmar åt trading på betfair.
Jag har i mer än 40 år lämnat in stryktips spelat allt från v5-v 75 men dessa pengar sätter jag på nöjeskontot.
När det gäller 8 lingar etc så brukar jag roa mig med att spela dnb i en sk snöboll under ett antal dagar dvs 8-10 matcher under en veckas tid där jag låter insats plus vinst rulla vidare. Detta har inget med seriöst spel eller att jag sitter och kollar på värde utan där kör jag med lite känsla och andra ovidkommande faktorer. Kul när dom sitter men förmodligen förlustspel i det långa loppet. Men man behöver inte vara seriös dygnets alla timmar.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 23:07   #12
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 7
Sharp$: 1110
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Om det är värde i 8 separata singlar, så är det fortfarande ett värdespel trots att du gör om den till en 8-ling.

Sen vill jag även påpeka att flata insatser alltid är samma insats av kassan, alltså inte 1-5 %.
Du får ursäkta men detta är bara mitt 5e inlägg på detta forum.
Kan hända att jag blandar ihop begrepp och svävar iväg lite då jag inte är så van vid skriva på forum.
1% för dom försiktiga och upp till 5% för dom som vågar lite mer.

Lite förtydligande:

Jag har inte upptäckt något nytt sätt att spela.
Jag vill inte övertyga er om att det är rätt att spela 8-lingar.
Jag är intresserad av själva systemkonstruktionen.

Men åter till ursprungsfrågan.

Hur tror ni dessa "superkuponger" och "monsterkuponger" är konstruerade?

Kan det vara så att dom väljer ut 60 olika matcher under veckan. Reducerar ner de 60 till låt oss säga 100st 10-lingar.
Dom lika duktiga som många av er här på Sharps och sätter drygt 30st rätt av 60. Kanske upp till 40st vissa veckor.
Nu är det bara att hoppas på en 10-ling träff.
spelar man på samma sida som jag kan man sätta så lite som 1kr/bet
Maximalt 100:- förlust under 1 vecka från nöjeskontot.

Eller låt oss leka med tanken att välja ut 8st jämna hockymatcher typ
1 - 2,35
X - 3,85
2 - 2,60
vi använder oss av SVS 8helgarderingar på 81rader med 11rätt garanti (6rätt av 8)

Istället för helgardera spelar vi 1 och X och där 2an står i systemnyckel tar vi ett resultat tex 3-1 som brukar ge ca 15ggr eller 2-2 som ger ca 10ggr

Tankar om detta?
Lano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 13:50   #13
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lano Visa inlägg
Du får ursäkta men detta är bara mitt 5e inlägg på detta forum.
Kan hända att jag blandar ihop begrepp och svävar iväg lite då jag inte är så van vid skriva på forum.
1% för dom försiktiga och upp till 5% för dom som vågar lite mer.

Lite förtydligande:

Jag har inte upptäckt något nytt sätt att spela.
Jag vill inte övertyga er om att det är rätt att spela 8-lingar.
Jag är intresserad av själva systemkonstruktionen.

Men åter till ursprungsfrågan.

Hur tror ni dessa "superkuponger" och "monsterkuponger" är konstruerade?

Kan det vara så att dom väljer ut 60 olika matcher under veckan. Reducerar ner de 60 till låt oss säga 100st 10-lingar.
Dom lika duktiga som många av er här på Sharps och sätter drygt 30st rätt av 60. Kanske upp till 40st vissa veckor.
Nu är det bara att hoppas på en 10-ling träff.
spelar man på samma sida som jag kan man sätta så lite som 1kr/bet
Maximalt 100:- förlust under 1 vecka från nöjeskontot.

Eller låt oss leka med tanken att välja ut 8st jämna hockymatcher typ
1 - 2,35
X - 3,85
2 - 2,60
vi använder oss av SVS 8helgarderingar på 81rader med 11rätt garanti (6rätt av 8)

Istället för helgardera spelar vi 1 och X och där 2an står i systemnyckel tar vi ett resultat tex 3-1 som brukar ge ca 15ggr eller 2-2 som ger ca 10ggr

Tankar om detta?
Det är ganska enkelt att svara på, det är nämligen inga monsterkuponger. Det är rena tillfällighetsspel som sitter ibland och som är god reklam för spelbolagen. På de spelbolagen jag jobbat för så kommer det in 10000-tals liknande spel varje vecka. En jättefin affär för bolagen. De som lämnar in så långa komber är sällan personer som är limiterade pga att de är vassa spelare. De få undantagen brukar vara tennispunters som spelar långkomber i de första omgångarna av en turnering, men oftast till väldigt låga kombodds.

Att sätta 30 matcher av 60 är ingen vinstgaranti, är snittoddset under 2,00 så torskar man.

En parantes är att resultatoddsen är en funktion av 1X2-oddsen hos de flesta bolagen. Likaså HT/FT, Hcp och ex. "First team to score" liksom flera andra spel.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 17:20   #14
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 59
Sharp$: 699
Standard

Att bolagen ens erbjuder spel på upp till tio matcher måste vara en guldgruva för de.
nahojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 17:25   #15
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nahojs Visa inlägg
Att bolagen ens erbjuder spel på upp till tio matcher måste vara en guldgruva för de.
Att bet365 kan erbjuda bonusar på 100% vid flervalsspel visar ju hur lukrativt denna marknaden är!


bet 365 erbjudande:
100% Europafotbollsbonus

Spela nu
Vårt fantastiska flervalsspelserbjudande på europeisk fotboll inkluderar de bästa nationella ligorna i Europa samt gruppspelet och utslagningsomgångarna av Champions League.

Du kan få en bonus på upp till 100% på din utdelning då du placerar flervalsspel på Premier League, Serie A, La Liga, Bundesliga 1 eller Champions League.

Placera ett flervalsspel före match bestående av 3 eller fler val där du kombinerar ihop lag från en eller flera av ligorna ovan så lägger vi till följande bonus till din utdelning:

Speltyp
Bonus

Tripplar
5% bonus
Fyrlingar
10% bonus
Femlingar
10% bonus
Sexlingar
20% bonus
7-val
30% bonus
8-val
40% bonus
9-val
50% bonus
10-val
60% bonus
11-val
70% bonus
12-val
80% bonus
13-val
90% bonus
14-val
En massiv 100% bonus
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td