Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-25, 21:52   #1
 
Namnams avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 30
Sharp$: 117
Standard

Säkerställa vinst på speciella utfall?


Vet inte om detta är ett nytt påfund eller om spelbolagen kört med liknande promos länge. Men jag får i alla fall mängder med emails om kampanjer från olika sidor som säger typ "Du får insatsen tillbaka upp till XXXkr på ett ditt spel om det förlorar, om dessutom X händer".

Då kan det vara t.ex. ett valfritt första bet, eller (oftast) på antingen marknad X, Y eller Z (exempel: korrekt resultat, förste målskytt, HF/FT). Sedan är det alltså en "catch", att dessutom en specifik sak måste hända i matchen för att min insats på föregående spel ska betalas tillbaka. Exempel på det är allt möjligt.

Bästa exemplet är Expekt som har denna promo imorgon: Expekt

Då är upplägget alltså följande. Placera spel på rätt resultat, halvtid/fulltid och första målskytt. Om det spelet förlorar betalas insatsen tillbaka upp till 500kr, OM du dessutom väljer någon av följande händelser, och de inträffar under matchen: Rosenberg gör mål, Matchen slutar oavgjort, Tevez är förste målskytt.


Då till min fundering: Kan man göra matched bet på det här på något sätt så att man går plus oavsett utfall? Ett alternativ är ju att välja någon av de "kvalificerande" markanderna och bara försöka matcha det så nära som möjligt (liten förlust på några spänn) och sen välja det alternativ som man tror är mest sannolikt och bara hoppas man förlorar det första betet, och sen får tillbaka "gratis". Det bästa hade ju dock varit om man på något sätt kunde matcha hela systemet, så att man vinner oavsett vad som händer. Går det?

Comeon har liknande erbjudanden (max 100kr dock): ComeOn

Senast redigerad av Namnam den 2014-11-25 klockan 21:54.
Namnam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 22:31   #2
 
Namnams avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 30
Sharp$: 117
Standard

Jag svarar mig själv tack vare en användare på arbusers forum som hjälpte mig komma fram till ett säkert alternativ:

Man bettar på korrekt resultat som INTE är draw samt layar på samma resultat, helst ingen stor spread förstås. Sedan väljer man draw i alternativen och layar 500 kr på draw (risk alltså, inte stake). Då vinner man några hundra iaf.

Senast redigerad av Namnam den 2014-11-25 klockan 22:39.
Namnam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-26, 00:58   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Eller så lägger du bara dubbla insatsen där värdet finns så har du helt plötsligt dubblat värdet/halverat risken.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td